Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Autostrada A1 w Polsce - dokąd

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
lew
Cromaniak
Posty: 753
Dołączył(a): 20.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) lew » 09.05.2019 16:49

.....niestety pozwolę się nie zgodzić z tym co napisałeś; w większości krajów na czas remontów dwupasmówek wyznacza się dwa zwężone pasy do jazdy w jednym kierunku , a nie tak jak u nas jeden i nie zamyka się drugiej nitki; ponadto powinno było się skończyć całą S 7 i tamtęsy poszedłby ruch na Wawę; czyli jest to wszystko nieprzemyślane, albo celowo ktoś to tak wymyślił
labusm
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1826
Dołączył(a): 11.12.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) labusm » 09.05.2019 17:48

A jak sobie wyobrażasz Lwie zrobienie tego na budowie A1 pomiędzy Piotrkowem a Częstochową gdzie o ile się nie mylę a jeszcze tam nie jechałem w jedna stronę są 2 a w drugą 1 pas ruchu?
Stara jedynka ma ok 8-9 metrów szerokości(dwa pasy po 3,5, może 4m i 1,5 do 2 awaryjny) . Żeby były 2x2 pasy w każdym kierunku to żeby to zagrało to jeden pas musiałby mieć 2 do 2,5 max szerokości z liniami. Zmieścisz się na pasie przy wyprzedzaniu tira który i tak nie mieści się na swoim pasie? Mówię tu o wersji że jedną nitką jedziesz a drugą budują bo przecież budują w starym śladzie . Nie da się inaczej bo przecież nikt nie zrobi tymczasowej drogi obok na chłopskim polu, który ma zasiane żyto bo wtedy i chleba by nie było( Taki luźny przykład).
Oczywiście można powiedzieć że w NIEKTÓRYCH państwach tak robią jak napisałeś, ale czy robią tak podczas zwykłego remontu drogi czy gruntownej przebudowy zwykłej dwupasmówki w autostradę? Widziałeś jak ta budowa wygląda? Trzeba nie tylko 4cm zerwać warstwę ścieralną ale całą podbudowę wyrwać i zrobić nową. Stare przepusty rozebrać, wiadukty(widziałeś na węźle północnym przed Częstochowa, że rozebrano stare wiadukty nad linią kolejową? ). Dałbyś radę rozebrać połowę szerokości wiaduktu, kiedy po drugiej połowie się jeździ? Przejechałbyś bez obaw że spadniesz tak rozbieranym wiaduktem? Skoro ktoś mądrzejszy to tak wymyślił to znaczy że musi to tak być i pewnie lepiej się nie da.

Gdyby jedni czekali z budową autostrady aż skończą S7 to chyba jeszcze czekalibyśmy z budową np A1 do Gdańska czy do Ostrawy? A gdzie inne ważne drogi? S3? S5? Itp itd. Dopiero psioczylibyśmy wszyscy( nie tylko Ty) na opieszałość.
lew
Cromaniak
Posty: 753
Dołączył(a): 20.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) lew » 09.05.2019 18:29

......w enerdowie się dało (szerokość ichniejszych autabanów mniejsza o 20cm co najmniej) da się na Słowacji w Czechach i na Węgrzech tylko wy nipotraficie.Odnośnie zrywania:jakoś na A4 Kraków Katowice nie musiano niczego zrywać , czas budowy ten sam i wiadukty funkcjonują ciekawe nie?
A gdzie masz labusmie największe natężenie ruchu ? W związku z tym są ważniejsze kierunki, ale przecież chodzi o coś innego.
PS W niedzielę 7 km odcinek przy Piotrkowie jechałem 45 min.
labusm
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1826
Dołączył(a): 11.12.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) labusm » 09.05.2019 21:46

A o co chodzi? jeśli chodzi o coś innego?
Żeby ludziom życie utrudnić? Jakieś teorie spiskowe?
Nie porównuj czasów enerdowskich (??? naprawdę mieli tak wąskie autostrady???) z innym natężeniem ruchu, innymi samochodami , zwłaszcza ciężarowymi i ich naciskami na oś do realiów dzisiejszych.
Naprawdę jeździłeś po wszystkich budowach enerdowa, że wiesz , że się dało? Potem po Czechach i Słowacji (czyli po transformacji ustrojowej i rozpadzie Czechosłowacji) , że twierdzisz , że też się dało? Budowę A4 na wspomnianym odcinku budowano od lat 70-tych do 90tych. Naprawdę sądzisz, że wtedy było lepiej? ( patrz ramka w : https://sam.autostrada-a4.com.pl/o_a4_k ... siewziecia )
Potem to tylko remonty nawierzchni. Nie porównujmy tego.
PS. A może porozmawiać z wykonawcami budowanych odcinków A1 , zwłaszcza przy Piotrkowie; może zdecydują się wprowadzić poprawki w harmonogramach na czas Twojego przejazdu wspomnianym odcinkiem? Będzie Ci łatwiej.

To oczywiście żart, nie mogłem się powstrzymać, ale to dlatego, że pomimo, że mój asortyment robót na drodze jest z rodzaju szybkopostępujących, to często słyszymy, że cyt:,, nie mają kiedy malować , bo w weekend, bo w wakacje, bo w środę , bo w piątek, itp, itd. żaden moment nie jest dobry do robót na drodze, kiedy jedziesz ( w sensie każdy z nas )


PS 2 W najbliższych dniach będziemy na A4 od bramek w Bielanach Wrocławskich aż za Legnicę, uważajcie.
Ponadto w okolicach Augustowa, Szczecina, Katowic, Lublina ( kto wie gdzie jeszcze )
lew
Cromaniak
Posty: 753
Dołączył(a): 20.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) lew » 09.05.2019 22:18

.......w BRD malują w nocy i weekendy. Trywializujesz enerdowo- remonty zaczęły się po '89,jeżeli wiesz o czym piszę. jeżdziłem akurat po ich wszystkich autostradach, nie było tego tak dużo. A4 Kraków Katowice "wybudował Gierek" tak jak 1.
Janusz Bajcer
Moderator
Avatar użytkownika
Posty: 95226
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 09.05.2019 22:21

lew napisał(a): A4 Kraków Katowice "wybudował Gierek" tak jak 1.

Droga krajowa A4, bo pierwotnie nie miała ona statusu autostrady, budowana była (z przerwami) w latach 70, 80 i 90-tych przez Skarb Państwa ze środków budżetowych. Nie była to droga wysokiej jakości, raczej ważny szlak komunikacyjny, łączący dwie aglomeracje – katowicką i krakowską.
lew
Cromaniak
Posty: 753
Dołączył(a): 20.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) lew » 09.05.2019 22:28

.....ależ miała status autostrady od początku, uczyłem sie na niej jeżdzić w 1979, na "płatnym odcinku" była ukończona w latach 80.
labusm
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1826
Dołączył(a): 11.12.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) labusm » 10.05.2019 00:36

lew napisał(a):.......w BRD malują w nocy i weekendy. Trywializujesz enerdowo- remonty zaczęły się po '89,jeżeli wiesz o czym piszę. jeżdziłem akurat po ich wszystkich autostradach, nie było tego tak dużo. A4 Kraków Katowice "wybudował Gierek" tak jak 1.

Jak to mądrego warto czasem posłuchać.
Czyli tylko w nocy i tylko w weekendy?
Może to niebawem wypróbuję.
Tylko jak to pogodzić z terminami? Bo kary to już w ojrach tam są.
A jak w weekend będzie padało to trzeba czekać tydzień do następnego i modlić się żeby były warunki?
A jak w nocy będzie za zimno to czekać do następnej?
A inne roboty drogowe tez tylko wtedy?
Bariery, łatanie, koszenie, znaki pionowe? I wszystko inne w pasie drogowym? Wszyscy z każdej maści drogowców na hurra jeden przed drugim?
To enerdowcy chyba w weekend w ogóle nie wyjeżdżają nigdzie!!!
Strasznie tam tak mają?
Naprawdę to widziałeś?
A w Austrii np też tak jest? Bo w Czechach to już wiemy, że tak. ..
Teraz to strach do tej Chorwacji wyjechać na noc, a co dopiero w weekend

Sorry, lew, nie obrażaj się ;)
Dobranoc.
lew
Cromaniak
Posty: 753
Dołączył(a): 20.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) lew » 10.05.2019 09:36

...fajnie że poruszyłeś temat barier - aktualnie na 1 przed Bielskiem właśnie to robią, żeby było ciszej w lesie, a za kilka lat ponieważ ma być modernizacja do standardu s będą usuwane ; ale kasa poszła.
Ciekawi mnie też termin malowania pasów -u mnie są malowane głównie przed zimą. Zastanawia mnie też sens koszenia.
piotrulex
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4210
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 10.05.2019 09:48

lew napisał(a):
1 - ...fajnie że poruszyłeś temat barier - aktualnie na 1 przed Bielskiem właśnie to robią, żeby było ciszej w lesie, a za kilka lat ponieważ ma być modernizacja do standardu s będą usuwane ; ale kasa poszła.

2. Ciekawi mnie też termin malowania pasów -u mnie są malowane głównie przed zimą.

3. Zastanawia mnie też sens koszenia.


1 - liczy się tu i teraz, mnie to nie dziwi

2 - co w tym ciekawego?

3 - mnie nie zastanawia, szczerze popieram
lew
Cromaniak
Posty: 753
Dołączył(a): 20.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) lew » 10.05.2019 21:01

.........przeczytałem czym jeżdzisz,stąd nie dziwi mnie to, że to co napisałem nie skłania cię do żadnej refleksji, bo nie może.
labusm
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1826
Dołączył(a): 11.12.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) labusm » 10.05.2019 23:58

lew napisał(a):
1 - ...fajnie że poruszyłeś temat barier - aktualnie na 1 przed Bielskiem właśnie to robią, żeby było ciszej w lesie, a za kilka lat ponieważ ma być modernizacja do standardu s będą usuwane ; ale kasa poszła.

2. Ciekawi mnie też termin malowania pasów -u mnie są malowane głównie przed zimą.

3. Zastanawia mnie też sens koszenia.


1. Kolejne teorie spiskowe??? Jeśli to prawda, że stawiają je w lesie, to pewnie lobby barierowe dobrze działa, ale Ty chyba masz na myśli ekrany dźwiękochłonne ( może dla ochrony zwierząt???) a nie bariery zabezpieczające przed wypadnięciem z drogi, prawda??
2. Wytyczne GDDKiA w tym temacie mówią, że DK trzeba pomalować ( a wcześniej wyremontować po zimie ) do 15czerwca,( nie zawsze się da z różnych względów) drogi wojewódzkie robimy w czerwcu , lipcu, czasem w sierpniu, inne wtedy , kiedy zarządca ustali. Nie mówimy tu o przebudowach czy budowach nowych dróg, bo te malujemy wtedy, kiedy położą nawierzchnię, i to też nie od razu, potrzebna jest przerwa technologiczna. Czasem wiosną ( tak jak A1 teraz , żeby nie było OT) lub jesienią, jak wypadnie. Ale planowe roboty utrzymaniowe nigdy na zimę,jedynie te miejsca, które przed zimą położono nowe nawierzchnie (żeby wykorzystać do końca roku pieniądze ). Nie wiem , przy jakich drogach mieszkasz, może w innym kraju (np enerdowie?)
3 Sens koszenia moim zdaniem jest taki, że zarośnięte pobocza ( lub pas rozdziału na dwujezdniówkach) powodują mniejszą widoczność drogi, zasłania znaki itp. Stwarza to realne zagrożenie dla użytkowników. A trawa i inne samosiejki potrafią wysoko rosnąć.





piotrulex napisał(a):1 - liczy się tu i teraz, mnie to nie dziwi

2 - co w tym ciekawego?

3 - mnie nie zastanawia, szczerze popieram


1,2 właściwie jak wyżej
3 .Jeśli popierasz koszenie , to uważam, że dobrze, jeśli nie to moje argumenty jw;)

Więcej nie podejmuję już tych tematów, bo to nie wątek o utrzymaniu i budowie dróg tylko o tym, jak daleko pojedziemy autostradą A1. ( w końcu nas wytną ). Żeby nie było całkiem OT , to informuję, że trwają intensywne prace, żeby wydłużyć ją w tym roku chociaż do wysokości węzła z DK 43 patrząc od południa. Może się uda.

Taka informacja jeszcze z GDDKiA:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła procedurę wyłonienia wykonawcy, który dokończy budowę A1 na wysokości Częstochowy, realizowaną wcześniej przez konsorcjum włoskiego Salini. Nowy wykonawca zostanie wybrany w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Przed końcem tego roku GDDKiA planuje udostępnić kierowcom ciąg główny tej trasy.
Szybkie rozpoczęcie powyższej procedury jest możliwe m.in. dzięki wcześniejszemu monitoringowi inwestycji przez GDDKiA oraz przygotowaniu niezbędnej dokumentacji, na co wykorzystaliśmy okres przerwy zimowej. Teraz przechodzimy płynnie i bez zbędnej zwłoki do dalszych działań - stwierdziła Dyrekcja.
- Planujemy udostępnić plac budowy nowemu wykonawcy jak najszybciej, aby jeszcze w tym sezonie budowlanym zrealizował prace zabezpieczające. To pozwoli przed końcem roku udostępnić ciąg główny trasy. Tym samym umożliwimy kierowcom ominięcie Częstochowy i włączenie się do dalszego odcinka A1 w kierunku Katowic - zapowiedziała.

lew napisał(a):.........przeczytałem czym jeżdzisz,stąd nie dziwi mnie to, że to co napisałem nie skłania cię do żadnej refleksji, bo nie może.


PS. Do kogo pijesz i co to ma wspólnego z tematem głównym i OT, który tu czynimy? O jakie refleksje chodzi???
lew
Cromaniak
Posty: 753
Dołączył(a): 20.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) lew » 11.05.2019 09:16

......biorąc pod uwagę kolejność chyba widzisz ,że nie do Ciebie
yanek37
Croentuzjasta
Posty: 263
Dołączył(a): 13.10.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) yanek37 » 13.05.2019 07:54

Witam,
Czy jadąc w sobotę koło południa do Częstochowy można spodziewać się dużych korków między Łodzią a Częstochową ?
piotrulex
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4210
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 13.05.2019 08:05

lew napisał(a):.........przeczytałem czym jeżdzisz,stąd nie dziwi mnie to, że to co napisałem nie skłania cię do żadnej refleksji, bo nie może.


Jeśli to do mnie to wyjaśnij, gdyż nie rozumiem ...
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Autostrada A1 w Polsce - dokąd - strona 141
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Forum wykorzystuje oprogramowanie M 2.0. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2019