Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Starym samochodem do Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6630
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 05.12.2017 09:56

fly napisał(a):-w to "miło gawędzę" to nie uwierzę, pewnie zanim rozmowa dobiegłaby końca ....mogę sobie wyobrazić, dlatego pozostań przy dotychczasowym sposobie rezerwowania np. wizyt w warsztacie gdyż tylko wtedy możesz użyć swego czaru osobistego który niestety nie działa na odległość czyli np. przez internet a zatem podobnie będzie telefonicznie.
pozdro
fly


Jak rozumiem merytoryczny argument ? :)

fly napisał(a):... i jeszcze ...
jakoś o oponach przeoczyłem wątek...
Kolega bluesman poruszył ciekaw wątek i podpierając się merytorycznymi (jak zawsze) argumentami typu
Jeżdżę samochodami wiele lat

wyzwał tym razem , a nie..., tylko nazwał artykuł "gniotem"
...a co na to testy wykonane przez:
TCS
Michelin
ADAC
ÖAMTC
pozdro
fly
:papa:


Może coś bardziej konkretnie bo nie wiem do czego się odnieść podejrzewam, że ew. czytelnicy również. Po co ta manipulacja wyrwaną z kontekstu częścią wypowiedzi ?

Zadałem sobie troszkę trudu i znalazłem chyba fragment wątku, o który Ci chodzi ale zrobiłeś dokładnie to samo co autor artykułu.
Nie przeczytałeś dokładnie o co mi chodziło, a wyłozyłem kawę na ławę ! więc wyjaśnię jeszcze raz autor zaczął od opisu, a nie odniósł się na wstępie jakiego napędu to dotyczy. Więc testy adac itp. nie mają tu nic do rzeczy. Czyżby złość rzucała Ci się na oczy ?
Moja wypowiedź dotyczyła posiadania drugiego auta, nie opon. Jednego w trasy drugiego na co dzień. Natomiast jeżeli chodziło Ci o opony wielosezonowe to nie używam jak również zdziwisz się, że opony wymieniam bez względu na zużycie po najpóźniej 7 latach, a wyglądają świetnie :)

Wiesz co to jest doświadczenie ? Czasami nabywa się je latami, więc nie deprecjonuj jego roli.
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 05.12.2017 16:57

bluesman napisał(a):Najpierw patrzę na cenę :)

Przeczytałem dzisiaj coś takiego i nie powiem zdziwiłem się, dot. zimówek :)

"Najlepiej jakby na obu osiach były porównywalnie dobre opony, ale jeśli trzeba już wybierać to eksperci jednoznacznie radzą montować lepszą parę ogumienia na osi tylnej. Dlaczego? To kwestia oponowania poślizgu – Podsterowność, czyli utrata przyczepności przednich kół, jest łatwiejsza do opanowania niż niespodziewana nadsterowność. Zresztą z reguły kierowcy, którzy czują podczas ruszania, że nie mają dobrej trakcji jadą wolniej i ostrożniej."

Niestety autor nie pofatygował się poinformować jakiego napędu to dotyczy :) Jak się domyślam napędu na tył, trochę to wynikło z dalszego tekstu:) Dziwię się tylko jak można pisac takie opiniotwórcze gnioty :)

Pytam czy znasz wyniki testów które przeprowadziły TCS, Michelin, ADAC, ÖAMTC na samochodach z napędem na przednią , tylną i obie osie?
Cóż z doswiadczenia gdy nic się nie pamięta i trzeba je zdobywać od nowa? ...i tak dzień po dnu...
Nie zdziwi mnie częstotliwość wymiany opon...ze wzgledu na "trasy" i przebiegi jake auta Twoje pokonują to i tak trochę za rzadko-jak podaje literatura fachowa częstotliwoć wymany opon ze względu na starzenie się gumy powinna odbywać się co 5 lat.
...zastanawiam się również czy opony Ci się nie odkształcają-w końcu dużo jeździsz :lol:, ale pewnie tak doświadczony kierowca zmienia pozycję kół przepychając samochód w garażu (codziennie 1/4 obrotu koła?).
k,ODQwNjkzOTQsNTExOTQwOTQ=,f,021_o8_orig.gif

pozdro
fly
kojacek
Cromaniak
Posty: 858
Dołączył(a): 29.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kojacek » 06.12.2017 01:17

bluesman napisał(a):
kojacek napisał(a):Nie codziennie, ale mając wiedzę na temat mocy/momentu nim wsiądę do samochodu wiem, czego się spodziewać.


Krakowskim targiem co 2 dni ? Czy tylko raz przy zakupie ? Bo dalej nie wiem czy wg. znafców co wieczór muszę czytać instrukcję obsługi do poduszki mimo, że jedno auto mam 17 lat, a drugie tylko 7 lat :mrgreen:

Chociaż jeden znafca do dzisiaj mi nie odpowiedział czy zna inne poza mocą parametry techniczne własnych aut na pamięć co również zawiera instrukcja obsługi każdego auta ! Nie sugeruję mu jednak nauki :)

Przecież napisałem wyraźnie, że znając parametry wiem, czego się spodziewać nim wsiądę do samochodu. Jeśli parametry nie są ciekawe-jeśli nie muszę, nawet nie wsiadam.
Oprócz mocy, ważne są obroty, przy jakich jest uzyskiwana, przydaje się też wiedza na temat przebiegu momentu napędowego-czyli ile i gdzie jest max, kiedy ma już sensowną wartość, chociaż ten ostatni parametr podobnie jak wykres mocy i momentu nie zawsze są publikowane w instrukcji.
Drobnym uzupełnieniem jest ew.czas do 100.
Czy takie parametry Ci wystarczą, ZnaWWWco? :mrgreen:
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6630
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 06.12.2017 09:05

fly napisał(a):[size=85]
bluesman napisał(a):Pytam czy znasz wyniki testów które przeprowadziły TCS, Michelin, ADAC, ÖAMTC na samochodach z napędem na przednią , tylną i obie osie?
Cóż z doswiadczenia gdy nic się nie pamięta i trzeba je zdobywać od nowa? ...i tak dzień po dnu...
Nie zdziwi mnie częstotliwość wymiany opon...ze wzgledu na "trasy" i przebiegi jake auta Twoje pokonują to i tak trochę za rzadko-jak podaje literatura fachowa częstotliwoć wymany opon ze względu na starzenie się gumy powinna odbywać się co 5 lat.
...zastanawiam się również czy opony Ci się nie odkształcają-w końcu dużo jeździsz :lol:, ale pewnie tak doświadczony kierowca zmienia pozycję kół przepychając samochód w garażu (codziennie 1/4 obrotu koła?).
fly


Dalej merytorycznie :) Nawet nie czytasz tego o czym piszę ale jak widać wiesz wszystko w teorii/ praktyce (google Ci w tym na bieżąco pomaga) i stosujesz zatem szerokiej drogi :)
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 06.12.2017 09:14

Proponuję dać czas ochłonąć najbardziej merytorycznemu w tym wątku i ignorować zapytania, bo cała ta dyskusja to już jest śmieszna choć i straszna niestety. Czytajac "mundrosci" super merytoryczne (przynajmniej w rozumieniu pytajaco - zaczepiajacego) zastanawiam się czy osoba (o zgrozo) myśli tak naprawdę czy wkręca? Szczerze wolał bym ta drugą opcję ale pewności nie ma. Pozdrawiam.
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6630
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 06.12.2017 13:35

fly napisał(a):Pytam czy znasz wyniki testów które przeprowadziły TCS, Michelin, ADAC, ÖAMTC na samochodach z napędem na przednią , tylną i obie osie?
Cóż z doswiadczenia gdy nic się nie pamięta i trzeba je zdobywać od nowa? ...i tak dzień po dnu...
Nie zdziwi mnie częstotliwość wymiany opon...ze wzgledu na "trasy" i przebiegi jake auta Twoje pokonują to i tak trochę za rzadko-jak podaje literatura fachowa częstotliwoć wymany opon ze względu na starzenie się gumy powinna odbywać się co 5 lat.
...zastanawiam się również czy opony Ci się nie odkształcają-w końcu dużo jeździsz :lol:, ale pewnie tak doświadczony kierowca zmienia pozycję kół przepychając samochód w garażu (codziennie 1/4 obrotu koła?).
k,ODQwNjkzOTQsNTExOTQwOTQ=,f,021_o8_orig.gif

pozdro
fly


Odpowiadam ad 1. (testy) nie znam, a dodam, że mam auta wyłącznie przednionapędowe. Dalej nie wiem o co Ci chodzi 8O Jakoś nie zwróciłeś uwagi (mimo iż dokładnie napisałem) że nie chodziło mi o napędy, a o sposób w jaki skonstruowano artykuł stąd określenie gniot. Ciekawe tylko, że kolejny raz tłumaczę, a Ty nic (ale to nie doświadczenie, a zrozumienie) :)

ad 2. (opony) Nie zdziwi Cię czy nie dziwi (to nie dysortografia ?) bo to dwie różne rzeczy i nie wiadomo o co Ci chodzi Zakładam, że może chodzi ci o dziwi. Znasz przebiegi moich aut ? po drugie napisałem najpóźniej :) Nic nie piszesz o sobie (zakładam ze wszystko robisz akuratnie z pełną znajomością rzeczy ), wyłącznie podpierasz się teorią, która może ale nie musi być tworzona pod dyktando
firm oponiarskich.

ad.3 (odkształcanie opon) jak rozumiem codziennie jeździsz każdym autem, a jak nie jeździsz przepychasz o tą 1/4 obrotu koła. Nie wjeżdżasz na krawężniki, omijasz wszystkie dziury. Wiesz, że jazda autem po szosie niszczy opony ? ulegają zużyciu ? Ciekawe co bardziej niszczy: bardzo duże przebiegi czy mniejsze :) Długie przestoje czy krótsze.Wystawianie opon na codzienne wielogodzinne działanie słońca czy garażowanie :) No i jak się mają do siebie te wszystkie czynniki.
Jak Cię już poznałem podeślesz odpowiednie opracowania :)

Podsumowując gdyby nie Ty nie wiedziałbym tylu mądrych rzeczy, szkoda tylko, że wg. Twojej jakże głębokiej wiedzy na mój temat jutro znów będę musiał się uczyć od nowa :) Myślę, że i inni skorzystali z Twojej wiedzy stąd od jutra całe tłumy będa przepychać auto o 1/4 obrotu koła jeżeli nim nie pojadą w danym dniu:)
Życze dalszego dobrego samopoczucia :)
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 06.12.2017 13:55

8O Mój Bossze :cry:
amatus1
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2902
Dołączył(a): 25.11.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) amatus1 » 06.12.2017 14:17

Widzę, że koledzy są cięci na siebie;)
kadetdudi
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 568
Dołączył(a): 01.09.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kadetdudi » 06.12.2017 14:32

Czy jest tu administrator?
Habanero
KONTO ZAWIESZONE
Avatar użytkownika
Posty: 6549
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 06.12.2017 14:42

Moim zdaniem wiedza na temat mocy silnika ważna jest podczas zakupu samochodu. Chodzi mi o wstępną selekcję samochodów, które będą nas interesować. Empirycznie większość z nas wie że słaby silnik w kombi jest nie teges. Co innego gdy chcemy kupić miejskie autko. Wtedy ekonomia codziennego użytkowania z ceną wyjściową (promocje itd.) będą na pierwszym miejscu. Znając moc silnika wiem którymi samochodami nie muszę sobie d. zawracać. Później wiedza ta służy mi tylko do tego by odpowiadać na pytania typu:
ile pali, ile ma koni, jaki przebieg, czy był bity itd.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 06.12.2017 14:50

Habanero napisał(a):Moim zdaniem wiedza na temat mocy silnika ważna jest podczas zakupu samochodu. Chodzi mi o wstępną selekcję samochodów, które będą nas interesować. Empirycznie większość z nas wie że słaby silnik w kombi jest nie teges. Co innego gdy chcemy kupić miejskie autko. Wtedy ekonomia codziennego użytkowania z ceną wyjściową (promocje itd.) będą na pierwszym miejscu.


Nie ma sensu brać najsłabszego silnika - może się potem okazać, że 1.0 pali więcej, jak np. 1.3 czy nawet tyle samo (katalogowemu nie wierzymy), jak 1.6 zaś różnica w kosztach jest żadna (przy założeniu, że to ta sama linia silnika) :) Jak miałem do wyboru przy wypożyczaniu w Anglii Hyundaia i10 to oferowany był silnik 1.0 (Boszssz, trzycylindrowa kosiarka -moje stare SDI lepiej pracuje) i 1.25. Gdy wypadłem na autostradę, różnica była kolosalna :)
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 06.12.2017 15:14

Masz racje ale w tym wątku widać, że dzielimy się na tych, których przekonywać o tym nie trzeba i tych którzy są nie do przekonania. Twój przykład dodatkowo komplikuje i nan nowo podsyca :wink: Bo np. ten 1 litrowy silnik może mieć więcej koni niż ten 1,3 albo o zgrozo może i mniej koni ale lepiej rozłożony moment obrotowy i co wtedy? Cała dyskusja na nowo? Dajmy spokój z tymi mocami, pojemnościami itp. Czasy samochodów tylko z jedną wersją silnika są już za nami ale widać, że nie wszyscy są z tego zadowoleni. Jedni kupują samochód bez ekscytacji inni lubią wiedzieć i znać jego parametry, bo ma to wpływ na późniejszą eksploatacje (albo po prostu interesują sie motoryzacją). I nikt tu nikomu nie sugeruje nauki instrukcji na pamieć. Widać dla wielu samochód jest jak dla mnie np. pralka, której instrukcji także nie czytałem a korzystam chociaż to nie mój żywioł i w stadzie są osoby umiejące lepiej wykorzystać "drzemiący w niej potencjał".
Habanero
KONTO ZAWIESZONE
Avatar użytkownika
Posty: 6549
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 06.12.2017 15:16

Pääkäyttäjä napisał(a):
Habanero napisał(a):Moim zdaniem wiedza na temat mocy silnika ważna jest podczas zakupu samochodu. Chodzi mi o wstępną selekcję samochodów, które będą nas interesować. Empirycznie większość z nas wie że słaby silnik w kombi jest nie teges. Co innego gdy chcemy kupić miejskie autko. Wtedy ekonomia codziennego użytkowania z ceną wyjściową (promocje itd.) będą na pierwszym miejscu.


Nie ma sensu brać najsłabszego silnika - może się potem okazać, że 1.0 pali więcej, jak np. 1.3 czy nawet tyle samo (katalogowemu nie wierzymy), jak 1.6 zaś różnica w kosztach jest żadna (przy założeniu, że to ta sama linia silnika) :) Jak miałem do wyboru przy wypożyczaniu w Anglii Hyundaia i10 to oferowany był silnik 1.0 (Boszssz, trzycylindrowa kosiarka -moje stare SDI lepiej pracuje) i 1.25. Gdy wypadłem na autostradę, różnica była kolosalna :)


No właśnie o to mi chodziło. Wiem jaka ma moc = wiem czego nie chcę.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 06.12.2017 15:34

Crocodyl napisał(a):Masz racje ale w tym wątku widać, że dzielimy się na tych, których przekonywać o tym nie trzeba i tych którzy są nie do przekonania. Twój przykład dodatkowo komplikuje i nan nowo podsyca :wink: Bo np. ten 1 litrowy silnik może mieć więcej koni niż ten 1,3 albo o zgrozo może i mniej koni ale lepiej rozłożony moment obrotowy i co wtedy? Cała dyskusja na nowo? Dajmy spokój z tymi mocami, pojemnościami itp


Mnie tam uczyli, że zamiast mocy, lepiej wiedzieć, kiedy nasze auto osiąga największy moment obrotowy bo wtedy najszybciej przyspiesza. Moment zawsze jest pierwszy od mocy :mrgreen: Moc silnika jest dla małych chłopców :mrgreen: którzy jarają się cyferkami a tak naprawdę to ważny jest wykres przebiegu krzywej momentu - bez hamowni ani rusz :mrgreen:
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 06.12.2017 15:43

Pääkäyttäjä napisał(a):[... naprawdę to ważny jest wykres przebiegu krzywej momentu - bez hamowni ani rusz :mrgreen:

Jak żyć Panie :lol: Niestety trudniej o hamownię niż chamownie . Takie czasy.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Starym samochodem do Cro - strona 103
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone