Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Starym samochodem do Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
rafal291
Plażowicz
Posty: 8
Dołączył(a): 05.01.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafal291 » 13.05.2015 07:48

Ja jadę w tym roku audi A4 B5 1,9 TDI silnik AFN 110 koni - 17 lat, przebieg autentyk 208 tysięcy. Dbam o auto jak maniak czyli lepiej niż o swoje zdrowie. Auto jest po dużym przeglądzie : układ hamulcowy, układ chłodniczy - posprawdzane i w razie najmniejszej wątpliwości wymieniane węże itp, przegląd klimatyzacji z odgrzybianiem i wymianą oleju w sprężarce, wymiana rozrządu z uszczelnieniem, wymiana pompy wody i pasków napędzających, zregenerowany alternator i rozrusznik. Lubię to auto bo właściwościami jezdnymi i jakością wykonania zawstydza te nowe. Jeszcze na 2 tygodnie przed wyjazdem mój mechanik wszystko posprawdza i w drogę. Oczywiście nie oszczędzam głupio i wszystkie części kładę w oryginale - nie stać mnie na zamienniki. I myślę, że będzie ok.
Kobal66
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 384
Dołączył(a): 12.03.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kobal66 » 13.05.2015 08:25

Stary samochód = prosty samochód, jeśli jest zadbany ryzyko awarii jest minimalne jeśli jeździmy tym samochodem na co dzień to nie ma się czego obawiać i w razie czego awaria jest prostsza i tańsza do usunięcia każdy mechanik naprawi starego forda, opla ale już ich nowe odpowiedniki niekoniecznie. Bardzo ważna sprawa przeglądów samochodu i napraw nie róbcie nigdy w ostatniej chwili ale najpóźniej miesiąc przed wyjazdem. Pamiętajcie że mechanik tez człowiek pracuje w stresie i pośpiechu :) , najwięcej problemów z samochodem jest właśnie po wizycie u mechanika znam to z autopsji pracuję w branży ale mechanikiem nie jestem. Pamiętam swoją astrę I która była pełnoletnia a niejednokrotnie robiła dziennie ponad 1 000 km. Szerokiej drogi :)
Kacper111
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1144
Dołączył(a): 04.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kacper111 » 17.05.2015 15:51

Kobal66 napisał(a):Stary samochód = prosty samochód, jeśli jest zadbany ryzyko awarii jest minimalne jeśli jeździmy tym samochodem na co dzień to nie ma się czego obawiać i w razie czego awaria jest prostsza i tańsza do usunięcia każdy mechanik naprawi starego forda, opla ale już ich nowe odpowiedniki niekoniecznie. Bardzo ważna sprawa przeglądów samochodu i napraw nie róbcie nigdy w ostatniej chwili ale najpóźniej miesiąc przed wyjazdem. Pamiętajcie że mechanik tez człowiek pracuje w stresie i pośpiechu :) , najwięcej problemów z samochodem jest właśnie po wizycie u mechanika znam to z autopsji pracuję w branży ale mechanikiem nie jestem. Pamiętam swoją astrę I która była pełnoletnia a niejednokrotnie robiła dziennie ponad 1 000 km. Szerokiej drogi :)


podpisuje sie pod postem kolegi
majchrzy
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 171
Dołączył(a): 06.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) majchrzy » 18.05.2015 06:16

Taka mała refleksja z 2012 roku. Pojechaliśmy z żonką już leciwą hondą civic 1.7cdti z 2002r. Przed wyjazdem obawy odnośnie stanu technicznego (przebieg 250tyś). Samochód na dwa dni przed wyjazdem sprawdzony u mechanika i wszystko ok. W czasie podróży już w Cro zaświeca się kontrolka silnika i samochód zaczyna pracować w trybie awaryjnym ale dojechaliśmy udało się :D mało tego udało się wrócić, bez mocy (max 90km/h), 19 godz. jazdy, ale dotarliśmy szczęśliwie do domu (siadł jakiś czujnik ).
I tak dla orientacji w cenach napraw :(
Przykładowa cena naprawy alternatora chyba w najpopularniejszym silniku diesla 1.9TDI w passacie z 1998r to koszt ok 3000pln u mechanika w miejscowości Baśka Voda w sierpniu 2011r. Wiem mieszkaliśmy koło warsztatu samochodowego i rozmawiałem z naszym krajanem, któremu przydarzyła się taka usterka :(
Kobal66
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 384
Dołączył(a): 12.03.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kobal66 » 18.05.2015 13:52

Nie strasz ludzi :), za 3 000 PLN to z Polski przyleci samolotem mechanik z nowym alternatorem do 1,9 TDi zamontuje pocałuje w rękę zje dobry obiad w konobie i wróci do Polski z pełna kieszenią ! Alternator do takiego samochodu kosztuje 150 zł więc albo ci jedno 0 przeskoczyło albo ktoś opowiada Ci bajki.
max21
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 469
Dołączył(a): 22.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) max21 » 18.05.2015 14:30

Przegląd alternatora , wymiana jednego łożyska,wymiana regulatora napięcia plus szczotki i zapłaciłem 80 zł.
Do tego trzeba doliczyć wymontowanie i zamontowanie do autka i przy okazji można sprawdzić stan paska.
Myślę że warto to sprawdzić na miejscu niż martwić się w drodze:)
Kobal66
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 384
Dołączył(a): 12.03.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kobal66 » 18.05.2015 15:16

Max21, rozumiem że przegląd robiłeś bo były jakieś problem ? Bo inaczej wystarczy test akumulatora i alternatora czy odpowiednio ładuje jeśli nie hałasuje i daje dobre napięcie ładowania to po co tam grzebać ? Idąc tym tropem można wymienić wszystko profilaktycznie tylko po co.
ACandrzej
Cromaniak
Posty: 1414
Dołączył(a): 17.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) ACandrzej » 18.05.2015 15:51

Jeśli samochód ma duży przebieg, to przegląd rozrusznika i alternatora jak najbardziej można zrobić.
To, ze obecnie daje dobra napięcie wcale nie oznacza, że tak będzie za 500 km. A jak ma krotkie szczotki, to predzej czy później przestanie ładować. Krótkie szczotki w czasie przeglądu widać. W niektórych starszych samochodach szczotkotrzymacz lub cały regulator można wująć w 10min.
max21
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 469
Dołączył(a): 22.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) max21 » 18.05.2015 16:28

ACandrzej napisał(a):Jeśli samochód ma duży przebieg, to przegląd rozrusznika i alternatora jak najbardziej można zrobić.
To, ze obecnie daje dobra napięcie wcale nie oznacza, że tak będzie za 500 km. A jak ma krotkie szczotki, to predzej czy później przestanie ładować. Krótkie szczotki w czasie przeglądu widać. W niektórych starszych samochodach szczotkotrzymacz lub cały regulator można wująć w 10min.

Zgadzam się w zupełności :)
Autko ma prawie 200 tys. km i kupiłem go parę lat temu. Wychodzę z założenia że przy takim przebiegu należy sprawdzić i przynajmniej wymienić szczotki , bo już zdarzyło mi się w autach służbowych jechać bez ładowania.
Dodatkowo zabieram lodówkę, która jest dodatkowym odbiornikiem i trochę prądu potrzebuje więc myślę ,że warto w starszych autach dokonać takiego przeglądu :)
majchrzy
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 171
Dołączył(a): 06.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) majchrzy » 19.05.2015 05:42

Być może był to jakiś oszust tylko po co miałby to robić nie wiem. Powiem szczerzę, że też byłem zszokowany ceną dlatego zawsze wykupuję dodatkowe ubezpieczenie przed wyjazdem. W tym roku pewnie też to zrobię choć samochodem będziemy jechali znacznie młodszym. Hondzia znacznie leciwsza ale też by pewnie dojechała :D.
Raz przydarzyła nam się awaria alternatora kilka lat temu (około 5) w czasie powrotu z Wrocławia w miejscowości Wieluń ( bardzo sympatyczne miasteczko ) koszt naprawy u mechanika 350pln , no ale to honda :D części ma dosyć drogie.
Nasuwa się refleksja, że jak jechać do Cro leciwym samochodem to już na pewno jakimś popularnym i lubianym przez mechaników, do którego części są tanie i jest dużo zamienników, wtedy nawet w razie awarii naprawa nie pochłonie połowy budżetu na wakacje :hut:
arecki skoki
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 18.05.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) arecki skoki » 19.05.2015 06:05

Witam, a ja znam przypadki, że ludzie jadący kupili specjalnie nowe samochody. Miesiąc przed wyjazdem. I pech chciał, że właśnie podczas wyjazdu skrzynia się rozleciała. Więc nie ma reguły... pozdrawiam serdecznie
aviator
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 15
Dołączył(a): 29.07.2014
Re:

Nieprzeczytany postnapisał(a) aviator » 19.05.2015 07:20

fiordek napisał(a):Fiat Tipo 1,4 z 1992 r ..serwisowany ..przebieg ok 300 tys km.. bez klimy.. i tak sobie jezdze nim po swiecie :D



Gratulacje! Miałem takiego z '94 i dawał radę.:)
greenrs
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5859
Dołączył(a): 30.05.2010
Re: Re:

Nieprzeczytany postnapisał(a) greenrs » 19.05.2015 08:09

aviator napisał(a):
fiordek napisał(a):Fiat Tipo 1,4 z 1992 r ..serwisowany ..przebieg ok 300 tys km.. bez klimy.. i tak sobie jezdze nim po swiecie :D



Gratulacje! Miałem takiego z '94 i dawał radę.:)

Gdzieś kiedyś przeczytałem, że to jeden z najbardziej niezawodnych silników w historii motoryzacji. Też go miałem tyle, że w sienie - więc coś o tym wiem i mogę potwierdzić. Służył mi bezawaryjnie 17 lat :D
aviator
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 15
Dołączył(a): 29.07.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) aviator » 19.05.2015 08:14

Silnik ok, ale na wtrysku. Ja miałem wersję 78KM i przy 200 tys. gaźnik się posypał. Silnik dawał radę, ale zawieszenie w Tipo...
Kobal66
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 384
Dołączył(a): 12.03.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kobal66 » 19.05.2015 08:17

arecki skoki napisał(a):Witam, a ja znam przypadki, że ludzie jadący kupili specjalnie nowe samochody. Miesiąc przed wyjazdem. I pech chciał, że właśnie podczas wyjazdu skrzynia się rozleciała. Więc nie ma reguły... pozdrawiam serdecznie


Oczywiście to się zdarza w nowych samochodach często trzeba poprawić fabrykę, niestety kontrola jakości wszystkiego nie wyłapie i czasem w ciągu miesiąca czy trzech coś wychodzi temat przerabiałem wielokrotnie i wiem że takie ryzyko istnieje! Ale jadąc nowym samochodem nie martwisz się kosztami masz assistance z bardzo szerokim zakresem i masz gwarancję więc nie zostaniesz bez pomocy na drodze i nie zostaniesz obciążony kosztami naprawy i części zamiennych. Assistance proponowane przez ubezpieczyciela gwarantuje maksymalnie pokrycie kosztów holowania i naprawy nigdy części zamiennych.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Starym samochodem do Cro - strona 22
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone