.png)
.png)
.png)
te kiero napisał(a):ano wszystko zależy od wyceny naprawy, ale pewnie bym kontaktował się z mechem, ja jednak zawsze wyjazd z Assistance i min na tydzień, więc jest kiedy naprawić
.png)
spzlukasz napisał(a):Teraz przynajmniej żona już wie, że auto musi mieć przynajmniej 200 KM. Jak ma mniej to pod byle górkę nie chce wyjechać
.png)
Pääkäyttäjä napisał(a):spzlukasz napisał(a):Teraz przynajmniej żona już wie, że auto musi mieć przynajmniej 200 KM. Jak ma mniej to pod byle górkę nie chce wyjechać
Moje "zapasowe" auto - Ibiza z 2000 roku, ma zaledwie 68 KM (SDI) i daje radę. Benzynowy Focus II 1.6 z zaprzęgiem 100 KM już mu pod górę nie szło, dobrze że ten silnik lubił wyższe obroty
kojacek napisał(a):Bo tu potrzebny jest moment a nie moc. A klekot, nawet wolnossący, ma czym ciągnąć resztę blachy. Poza tym-Ibiza jest chyba odrobinkę lżejsza od Foki?
Szesnastozaworowa benzyna z założenia wymaga wyższych obrotów niż jakikolwiek, nawet wolnossący silnik wysokoprężny.
.png)
Sol-Wagon napisał(a):spzlukasz napisał(a):...Nie mogłem się powstrzymać od szybkiej jazdy w drodze na Biokovo...
czyli jakie prędkości?:)
.png)
.png)
Pääkäyttäjä napisał(a):kojacek napisał(a):Bo tu potrzebny jest moment a nie moc. A klekot, nawet wolnossący, ma czym ciągnąć resztę blachy. Poza tym-Ibiza jest chyba odrobinkę lżejsza od Foki?
Szesnastozaworowa benzyna z założenia wymaga wyższych obrotów niż jakikolwiek, nawet wolnossący silnik wysokoprężny.
Zależy od auta, akurat silnik SDI to szału nie robi choć nie raz udaje się mi spod świateł wystartować i zostawić za sobą lepsze auta (na krótko bo na krótko i do tego jak ktoś zna własne auto, to wie, jak nim śmigać):
- Ibiza 6K2: 1.9 SDI 1,896 cm³, 50 kW (68 KM) / 4200, 133 Nm / 2200–2600, 895 kg
- Focus II: 1.6 Duratec 1,596 cm³, 74 kW (100 KM) / 6000, 150 Nm / 4000, 1251 kg
Ibiza jest i lżejsza i ma większą pojemność. Do tego dochodzą inne przełożenia. Wiem, że ropniaka do benzyniaka to nijak nie można postawić obok siebie (chyba, że dużą wolnossącą benzynę). W moim poście raczej chodziło o to, że nie zawsze jest potrzebna duża mocTeraz, po przesiadce z 204 konnej V6 na 125 konne 1.8 TDCi, już tęsknię
spzlukasz napisał(a):Silnik dogorywał już od dawna bo brał olej, ale to nie było przyczyną awarii. Pękła rurka na magistrali wody, co wlałem to od razu wlatywało![]()
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi
