Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Starym samochodem do Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
spzlukasz
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 17.11.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) spzlukasz » 18.11.2017 13:58

Dowiedz się ile kosztuje laweta to zmienisz zdanie :) W grę wchodzi tylko naprawa na miejscu. Jakbym miał auto warte 10 tyś czy więcej to bym naprawiał. Dodatkowy tydzień na miejscu nie byłby takim złym rozwiązaniem :) Moje auto miało jeździć tylko do kolejnej większej usterki (robiłem wszystko żeby mu w tym pomóc, a ono ciągle jeździło). Przed wyjazdem brałem pod uwagę pozostawienie auta w Chorwacji, czy gdzieś po drodze.
te kiero
Mistrz Ligi Narodów UEFA
Posty: 10887
Dołączył(a): 27.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) te kiero » 18.11.2017 14:03

spzlukasz napisał(a):Dowiedz się ile kosztuje laweta to zmienisz zdanie :)

wiem ile, znajomy laweciarz pewnie ciut mniej
spzlukasz napisał(a):W grę wchodzi tylko naprawa na miejscu. Jakbym miał auto warte 10 tyś czy więcej to bym naprawiał. Dodatkowy tydzień na miejscu nie byłby takim złym rozwiązaniem :) Moje auto miało jeździć tylko do kolejnej większej usterki (robiłem wszystko żeby mu w tym pomóc, a ono ciągle jeździło). Przed wyjazdem brałem pod uwagę pozostawienie auta w Chorwacji, czy gdzieś po drodze.

ano wszystko zależy od wyceny naprawy, ale pewnie bym kontaktował się z mechem, ja jednak zawsze wyjazd z Assistance i min na tydzień, więc jest kiedy naprawić
sito_zabrze
Cromaniak
Posty: 2663
Dołączył(a): 13.03.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) sito_zabrze » 18.11.2017 16:27

Dobrze zrobił ze złomował
Vectra B bez rdzy i z dobrym silnikiem jest warta max kilka tysięcy

Zgnita i bez silnika kilkaset zlotych.....
spzlukasz
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 17.11.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) spzlukasz » 18.11.2017 17:21

te kiero napisał(a):ano wszystko zależy od wyceny naprawy, ale pewnie bym kontaktował się z mechem, ja jednak zawsze wyjazd z Assistance i min na tydzień, więc jest kiedy naprawić


Ja też byłem ponad tydzień, tylko ostatniego dnia pobytu zachciało mi się wyjazdu na Biokovo :) Może gdybym nie urządził sobie oesu specjalnego to auto wróciło by do Polski. Nie ma co gdybać. Nauczka jest taka, żeby nie katować auta w ostatnich dniach pobytu i w razie ewentualnej usterki zdążyć naprawić.
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1957
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 18.11.2017 19:10

spzlukasz napisał(a):...Nie mogłem się powstrzymać od szybkiej jazdy w drodze na Biokovo...

czyli jakie prędkości?:)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 18.11.2017 22:53

Maksymalnej do zakatowania starego auta :mrgreen:
spzlukasz
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 17.11.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) spzlukasz » 18.11.2017 22:57

Wstyd się przyznać, 2 bieg okazywał się często za krótki (silnik 2.0 więc się przyzwoicie zbierał nawet pod górę). Od szlabanu do miejsca gdzie się zatrzymałem jechałem 15 minut. To wszystko wina strażnika, powiedział że za godzinę będzie Pan na miejscu, a ja strasznie lubię wyzwania :) (oczywiście głupota nie do naśladowania)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 18.11.2017 22:59

Spoko - ja z Ołomuńca do Rybnika wracałem kiedyś na 5 cylindrach z 6 :mrgreen:
Zaryzykowałem stwierdzenie, że bład jest tymczasowy i do domu wrócę na spokojnie :mrgreen:
spzlukasz
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 17.11.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) spzlukasz » 18.11.2017 23:06

Teraz przynajmniej żona już wie, że auto musi mieć przynajmniej 200 KM. Jak ma mniej to pod byle górkę nie chce wyjechać :)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 18.11.2017 23:23

spzlukasz napisał(a):Teraz przynajmniej żona już wie, że auto musi mieć przynajmniej 200 KM. Jak ma mniej to pod byle górkę nie chce wyjechać :)


Moje "zapasowe" auto - Ibiza z 2000 roku, ma zaledwie 68 KM (SDI) i daje radę. Benzynowy Focus II 1.6 z zaprzęgiem 100 KM już mu pod górę nie szło, dobrze że ten silnik lubił wyższe obroty :D
kojacek
Cromaniak
Posty: 858
Dołączył(a): 29.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kojacek » 19.11.2017 02:17

Pääkäyttäjä napisał(a):
spzlukasz napisał(a):Teraz przynajmniej żona już wie, że auto musi mieć przynajmniej 200 KM. Jak ma mniej to pod byle górkę nie chce wyjechać :)


Moje "zapasowe" auto - Ibiza z 2000 roku, ma zaledwie 68 KM (SDI) i daje radę. Benzynowy Focus II 1.6 z zaprzęgiem 100 KM już mu pod górę nie szło, dobrze że ten silnik lubił wyższe obroty :D

Bo tu potrzebny jest moment a nie moc. A klekot, nawet wolnossący, ma czym ciągnąć resztę blachy. Poza tym-Ibiza jest chyba odrobinkę lżejsza od Foki?
Szesnastozaworowa benzyna z założenia wymaga wyższych obrotów niż jakikolwiek, nawet wolnossący silnik wysokoprężny.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 19.11.2017 10:49

kojacek napisał(a):Bo tu potrzebny jest moment a nie moc. A klekot, nawet wolnossący, ma czym ciągnąć resztę blachy. Poza tym-Ibiza jest chyba odrobinkę lżejsza od Foki?
Szesnastozaworowa benzyna z założenia wymaga wyższych obrotów niż jakikolwiek, nawet wolnossący silnik wysokoprężny.


Zależy od auta, akurat silnik SDI to szału nie robi choć nie raz udaje się mi spod świateł wystartować i zostawić za sobą lepsze auta (na krótko bo na krótko i do tego jak ktoś zna własne auto, to wie, jak nim śmigać):

- Ibiza 6K2: 1.9 SDI 1,896 cm³, 50 kW (68 KM) / 4200, 133 Nm / 2200–2600, 895 kg
- Focus II: 1.6 Duratec 1,596 cm³, 74 kW (100 KM) / 6000, 150 Nm / 4000, 1251 kg

Ibiza jest i lżejsza i ma większą pojemność. Do tego dochodzą inne przełożenia. Wiem, że ropniaka do benzyniaka to nijak nie można postawić obok siebie (chyba, że dużą wolnossącą benzynę). W moim poście raczej chodziło o to, że nie zawsze jest potrzebna duża moc :mrgreen: Teraz, po przesiadce z 204 konnej V6 na 125 konne 1.8 TDCi, już tęsknię :mrgreen:
sito_zabrze
Cromaniak
Posty: 2663
Dołączył(a): 13.03.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) sito_zabrze » 19.11.2017 11:06

Sol-Wagon napisał(a):
spzlukasz napisał(a):...Nie mogłem się powstrzymać od szybkiej jazdy w drodze na Biokovo...

czyli jakie prędkości?:)


Vectra B nawet zadbana do ścigantów nie należy.... nie oczekiwałbym ze byl to OES ala Sebastian Loeb :oczko_usmiech:

Mysle ze te auto juz dogorywało wcześniej....
spzlukasz
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 17.11.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) spzlukasz » 19.11.2017 11:51

Jak na swoje 18 lat i 400 tyś przebiegu to była dość żwawa. 130 KM na drugim biegu gniecione do odcinki daje rade, a na Biokovo jedzie się głównie na 1 i 2 biegu. Trójkę zdążysz wrzucić na chwilę bo znowu zakręt.
Silnik dogorywał już od dawna bo brał olej, ale to nie było przyczyną awarii. Pękła rurka na magistrali wody, co wlałem to od razu wlatywało :(
kojacek
Cromaniak
Posty: 858
Dołączył(a): 29.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kojacek » 19.11.2017 22:30

Pääkäyttäjä napisał(a):
kojacek napisał(a):Bo tu potrzebny jest moment a nie moc. A klekot, nawet wolnossący, ma czym ciągnąć resztę blachy. Poza tym-Ibiza jest chyba odrobinkę lżejsza od Foki?
Szesnastozaworowa benzyna z założenia wymaga wyższych obrotów niż jakikolwiek, nawet wolnossący silnik wysokoprężny.


Zależy od auta, akurat silnik SDI to szału nie robi choć nie raz udaje się mi spod świateł wystartować i zostawić za sobą lepsze auta (na krótko bo na krótko i do tego jak ktoś zna własne auto, to wie, jak nim śmigać):

- Ibiza 6K2: 1.9 SDI 1,896 cm³, 50 kW (68 KM) / 4200, 133 Nm / 2200–2600, 895 kg
- Focus II: 1.6 Duratec 1,596 cm³, 74 kW (100 KM) / 6000, 150 Nm / 4000, 1251 kg

Ibiza jest i lżejsza i ma większą pojemność. Do tego dochodzą inne przełożenia. Wiem, że ropniaka do benzyniaka to nijak nie można postawić obok siebie (chyba, że dużą wolnossącą benzynę). W moim poście raczej chodziło o to, że nie zawsze jest potrzebna duża moc :mrgreen: Teraz, po przesiadce z 204 konnej V6 na 125 konne 1.8 TDCi, już tęsknię :mrgreen:

I jak policzymy ilość Nm/kg auta okaże się, że jednak Ibiza ma tu wyraźnie lepszy wynik, do tego moment ma nieco wyżej niż połowa obrotów potrzebnych u Forda.
Domyślam się, że V6 było benzynowe? Poza tym-jak ktoś lubi pojeździć benzyną wysyłając obrotomierz w okolice czerwonego pola, to przesiadka na klekoczący silnik jest straszna. U Ciebie na dodatek mocno ubyło mocy.

spzlukasz napisał(a):Silnik dogorywał już od dawna bo brał olej, ale to nie było przyczyną awarii. Pękła rurka na magistrali wody, co wlałem to od razu wlatywało :(

O starszych silnikach Opla słyszałem, że lubią olej ;) Jeśli to prawda, to taki objaw nie musi oznaczać skrajnego zużycia, chyba że oleju idzie więcej niż paliwa ;)
Nie żebym się śmiał z Opli: mój pierwszy samochód to był Opel '99, silnik w moim obecnym samochodzie już opuszczając fabrykę miał apetyt na olej ;) i nadal ma, rzecz jasna :mrgreen:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Starym samochodem do Cro - strona 92
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone