Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
marze_na
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8663
Dołączył(a): 12.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 21.05.2020 12:35

pawel_nowy napisał(a):Nie wielu wynajmujących działa na dwa fronty.

Wielu jest takich, którzy podpisują umowę z pośrednikiem z wygody i nawet nie są zainteresowani bezpośrednim kontaktem z wynajmującym.
Nazyr
Globtroter
Posty: 52
Dołączył(a): 30.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Nazyr » 21.05.2020 13:14

pawel_nowy napisał(a):Nie wielu wynajmujących działa na dwa fronty. Nie wiem komu się bardziej opłaca takie działanie. Z tego co wiem to z biurem Booking wynajmujący podpisuje kontrakt. Dostaje z góry jakąś kwotę, resztę po sezonie. Oglądanie ofert na Booking, a potem próba dogadania się nie formalnie, może skończyć się dla jednej ze stron słabo. Albo biuro zerwie kontrakt i wynajmujący będzie musiał sporo wydać ( kary są ponoć surowe). Albo najemca pojedzie pod wskazany adres i będzie musiał szukać czegoś innego bo takiego apartamentu nie ma.
Ale jak to mówią : "jest ryzyko jest zabawa"


Byłby problem, gdybym rezerwował przez booking, po czym po otrzymaniu danych kontaktowych wycofał rezerwację i kontaktował się już prywatnie. Ja tylko szukam ofert i jak mi coś pasuje szukam danych kontaktowych poza booking. Oczywiście booking, to nie jest jedyne miejsce gdzie szukam ofert. Tej obawy, że apartamentu nie ma raczej się nie obawiam, bo na bookingu raczej takich przypałów nie ma. Odpukać jeszcze się nie naciąłem i mam nadzieję, że tak już pozostanie.
kadetdudi
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 568
Dołączył(a): 01.09.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kadetdudi » 21.05.2020 13:57

Ja z kolei czasem preferuję taką metodę, iż szukam na bookingu, później odnajduję interesujący mnie apartament na Google Maps lub po prostu bezpośrednią stronę i wtedy kontaktuję się z właścicielem pomijając booking. Zwykle wychodzi taniej, gdy pomijam booking, ale nie zawsze. Tak więc mam porównanie. Na bookingu można liczyć na promocje, ale nie można się targować. Kontakt z właścicielem daje możliwość negocjacji.
ZAQ_12
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 159
Dołączył(a): 28.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) ZAQ_12 » 21.05.2020 16:13

Jako hotelarz mogę Wam przekazać, że większość właścicieli hoteli, apartamentów i innych obiektów tylko czeka na kontakt bezpośredni. Powody są wiadome :lol: I nie zawsze chodzi tu o cenę końcową, ale często o wartość dodaną np. widok z okna, dodatkowe wyposażenie pokoju, czy łazienki.
Kilka lat wstecz dokonałam rezerwacji w obiekcie resortowym w Zaostrog bezpośrednio u właściciela, który dał nam dużo wygodniejszy apartament z dwoma łazienkami, niż był oferowany na stronach pośredników.
W ramach podziękowania poprawiałam mu menu, które mieli przygotowane dla Gości z Polski w języku, jak im się wydawało "polskim". :oczko_usmiech:
ruzica
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1808
Dołączył(a): 27.03.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruzica » 06.07.2020 19:09

Orientuje się ktoś jak to jest z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji? Tzn. konkretnie chodzi mi o taką rzecz: Mamy zamiar jechać 21 sierpnia, ale wszystkie(może nie wszystkie, ale zdecydowana większość) apartmanów z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji ma to bezpłatne odwołanie do 21 lipca. W ogóle mnie takie coś nie urządza, bo w obecnej sytuacji miesiąc to bardzo długo i na 100% pewna wyjazdu będę pewnie kilka dni przed. Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?
robertpeti
Croentuzjasta
Posty: 347
Dołączył(a): 03.07.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) robertpeti » 06.07.2020 19:28

Wszystko co sie teraz rezerwuje przez booking i jest juz bezzwrotne lub jak u ciebie jest rezerwowane na wlasne ryzyko ( bez zwtotu).Jest to nawet zapisane na stronie booking.com i dotyczy rezerwacj od 1 kwietnia bodajze
ruzica
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1808
Dołączył(a): 27.03.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruzica » 06.07.2020 19:36

robertpeti napisał(a):Wszystko co sie teraz rezerwuje przez booking i jest juz bezzwrotne lub jak u ciebie jest rezerwowane na wlasne ryzyko ( bez zwtotu).Jest to nawet zapisane na stronie booking.com i dotyczy rezerwacj od 1 kwietnia bodajze


Jest napisane, że zalecają rezerwacje z bezpłatnym odwołaniem, a nie że wszystko jest bezzwrotne.

Po za tym ja nie o to pytam :wink:
marze_na
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8663
Dołączył(a): 12.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 06.07.2020 20:06

ruzica napisał(a):Orientuje się ktoś jak to jest z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji? Tzn. konkretnie chodzi mi o taką rzecz: Mamy zamiar jechać 21 sierpnia, ale wszystkie(może nie wszystkie, ale zdecydowana większość) apartmanów z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji ma to bezpłatne odwołanie do 21 lipca. W ogóle mnie takie coś nie urządza, bo w obecnej sytuacji miesiąc to bardzo długo i na 100% pewna wyjazdu będę pewnie kilka dni przed. Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?

To zależy od obiektu i ustalonych dla danej rezerwacji zasad platności.
Z ciekawosci spojrzałam na rezerwację jaką mam aktualnie zrobioną i tam jest 100% opłaty za pobyt ściągane z karty z chwilą upływu okresu bezpłatnego odwołania. Jak siegam pamięcią to dość często się tak zdarzało, że jadąc juz mieliśmy dany nocleg opłacony.
Mariusz_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 502
Dołączył(a): 15.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mariusz_M » 06.07.2020 23:15

ruzica napisał(a):Orientuje się ktoś jak to jest z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji? Tzn. konkretnie chodzi mi o taką rzecz: Mamy zamiar jechać 21 sierpnia, ale wszystkie(może nie wszystkie, ale zdecydowana większość) apartmanów z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji ma to bezpłatne odwołanie do 21 lipca. W ogóle mnie takie coś nie urządza, bo w obecnej sytuacji miesiąc to bardzo długo i na 100% pewna wyjazdu będę pewnie kilka dni przed. Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?


Zauważ, iż oferty bezzwrotne są przez to tańsze - ale ponosisz ryzyko utraty pieniędzy.
Jak w tym roku odwoływałem już 4 rezerwacje i poza jedną nie było problemu.
1. Rezerwacja zrobiona w 10/2019 z bezpłatnym odwołaniem do 10 kwietnia na wyjazd majówkowy do Węgier.
Właściciel w tym październiku poprosił mnie o zaliczkę w kwocie 2200 zł - którą wpłaciłem jak zawsze.
W marcu zaczęły się problemy z COVID, obserwowaliśmy sytuację - ale w ostatnim dniu darmowego odwołania - anulowałem rezerwację. Po około dwóch tygodniach właściciel się skontaktował, że musimy dać mu jeszcze trochę czasu - bo sam ma kłopoty przez COVID. Po kolejnych około 3 tygodniach przyszedł do mnie przelew na 2200zł
2. Kolejna rezerwacja w tym samym apartamentowcu u innego właściciela z możliwości tylko odpłatnej anulacji w kwocie 126 EUR do 10 maja. Po rezerwacji znów dostałem SMS z prośbą o wpłatę zaliczki 220 EUR i podany numer konta. Wpłaciłem jak zawsze. I też czekałem - ale... była cisza. W końcu węgier do mnie dzwoni i mówi, że jego nie obchodzi co było na booking i mam zapomnieć, że mi odda 94 eur. Jak chce to sobie mogę dzwonić do booking i gdzie mi się nie podoba - ale jego to nie interesuje. Złożyłem reklamację na bookingu, przesłałem wszystko i czekam. Oooo ten temat mi przypomniał, że muszę jutro zadzwonić jutro do nich co ustalili.
3. Kolejne dwie - darmowa zanulacja, bez wpłacanych zaliczek -więc tylko kliknięcie i już... anulowane.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 15663
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 07.07.2020 08:54

ruzica napisał(a):Zastanawiam się więc co z tymi apartmanami będzie po 21.07? Staną się bezzwrotne, termin bezpłatnego odwołania się przesunie na później czy jak? :roll: Macie jakieś doświadczenia/obserwacje w tym temacie?
Przez booking robię zwykle krótkie rezerwacje. Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale.... Miałam takie sytuacje, że po moim odwołaniu/anulowaniu rezerwacji (w okresie bezpłatnym) to nocleg po kilku dniach trafiał spowrotem do puli noclegów w cenie i wyższej i niższej niż moja (i tu rożnie, bo jeden w opcji bezpłatnej anulacji przez kilka dni, ale nie do dnia przed przyjazdem, albo jako opcja bezzwrotna), lub wcale się już nie pojawił w ofercie na b.ing. Więc chyba nie ma reguły....

Ja bym na tydzień przed tym terminem bezpłatnego anulowania szukała innego noclegu, który będzie miał termin bezpłatnego odwołania na bliższy terminowi wyjazdu. I tak w kółko, nawet jakbym 3 razy odwoływała i zmieniała rezerwację.
ghastime
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 106
Dołączył(a): 11.02.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) ghastime » 07.07.2020 09:03

W tym roku rezerwowałem przez Booking apartament w Zadarze.
Rezerwację można odwołać bezpłatnie do 7 dni przed przyjazdem (w moim wypadku do jutra do północy).
ruzica
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1808
Dołączył(a): 27.03.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ruzica » 07.07.2020 18:13

piekara114 napisał(a):. Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale.... Miałam takie sytuacje, że po moim odwołaniu/anulowaniu rezerwacji (w okresie bezpłatnym) to nocleg po kilku dniach trafiał spowrotem do puli noclegów w cenie i wyższej i niższej niż moja (i tu rożnie, bo jeden w opcji bezpłatnej anulacji przez kilka dni, ale nie do dnia przed przyjazdem, albo jako opcja bezzwrotna), lub wcale się już nie pojawił w ofercie na b.ing. Więc chyba nie ma reguły.....


O to mi chodziło :) Czyli tak jak myślałam- nie ma reguły.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Na razie chyba się wstrzymam z rezerwacją ale będę mieć rękę na pulsie :idea:
rekordarek
Odkrywca
Posty: 62
Dołączył(a): 25.05.2012
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) rekordarek » 07.07.2020 22:05

Jak wygląda obecnie temat konsekwencji odwołania rezerwacji na różnych portalach? Do wyjazdu mam jeszcze 3 tygodnie, przy pobieżnym przeglądnięciu booking.com większość ofert jest bezzwrotnych, a te z opcją odwołania są zazwyczaj tylko do 2 tygodni przed przyjazdem. Jak to na innych portalach wygląda ? Jak podchodzą właściciele osobiście? Póki co jestem zdecydowany na wyjazd, ale mam przeczucia że lepiej nie będzie, jak już to gorzej :? wolałbym uniknąć jakiejś finansowej wtopy z tego tytułu...
AgaBartek
Podróżnik
Posty: 25
Dołączył(a): 03.05.2007
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) AgaBartek » 07.07.2020 22:13

rekordarek napisał(a):Jak wygląda obecnie temat konsekwencji odwołania rezerwacji na różnych portalach? Do wyjazdu mam jeszcze 3 tygodnie, przy pobieżnym przeglądnięciu booking.com większość ofert jest bezzwrotnych, a te z opcją odwołania są zazwyczaj tylko do 2 tygodni przed przyjazdem. Jak to na innych portalach wygląda ? Jak podchodzą właściciele osobiście? Póki co jestem zdecydowany na wyjazd, ale mam przeczucia że lepiej nie będzie, jak już to gorzej :? wolałbym uniknąć jakiejś finansowej wtopy z tego tytułu...

Ja zdecydowałem się na booking, ponieważ miałem bezpłatne odwołanie rezerwacji do 21.06. Generalnie jeśli miałbym coś polecić to raczej jazdę w ciemno, choć to chyba niemożliwe że względu na potrzebę deklaracji pobytu.
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 107678
Dołączył(a): 10.09.2004
Re: Koronawirus/COVID19/SARS-CoV-2/pandemia - a wakacje 2020

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 07.07.2020 22:18

AgaBartek napisał(a):Generalnie jeśli miałbym coś polecić to raczej jazdę w ciemno, choć to chyba niemożliwe że względu na potrzebę deklaracji pobytu.

Można jechać w ciemno. :idea:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 34
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone