Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
kor_nick
Cromaniak
Posty: 751
Dołączył(a): 09.06.2010
Re: [Booking] Nie będzie różowo

Nieprzeczytany postnapisał(a) kor_nick » 01.03.2020 10:57

marze_na napisał(a):
walp napisał(a):
Zdecydowanie warto!
Na krótkie pobyty nawet nie szukam noclegów nigdzie indziej niż na booking.com.
Spojrzałam na swoją historię rezerwacji:
2016 rok - 18 różnych rezerwacji,
2017 - 11
2018 - 13
2019 - 14


ja w 2019 - 32 rezerwacje :)
robertms
Cromaniak
Posty: 996
Dołączył(a): 24.03.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) robertms » 01.03.2020 11:56

marze_na napisał(a):
marekkowalak napisał(a):Airbnb ma taką zaletę, że jest tańsze. Dokładnie te same apartamenty na obu tych platformach potrafią się różnić nawet o 30% (sprawdzone na własnej skórze w Sarajevie, gdzie w ubiegłym roku przez Airbnb zarezerwowałem apartament za 240zł - ten sam na Booking kosztował 350zł).

Robiłam kiedyś przymiarki do Airbnb, ale w kwestii porównań cen na obu platformach miałam zupełnie odwrotnie :D . Te same apartamenty na Algarve w Portugalii i we Florencji dużo drożej wychodziły na Airbnb niż na booking.


Kiedys, zamawiajac via Pyshne.pl wyszlo nam ok. 25% drozej, anizeli kolejne zamowienie bezposrednio w tej restauracji + dowoz...
Ale, zeby nie bylo, rozumiem potrzebe istnienia takich platform jak Buking, czy PowietrzeBNB...

pozdrawiam
marze_na
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6752
Dołączył(a): 12.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 01.03.2020 12:13

robertms napisał(a):Kiedys, zamawiajac via Pyshne.pl wyszlo nam ok. 25% drozej, anizeli kolejne zamowienie bezposrednio w tej restauracji + dowoz...
Ale, zeby nie bylo, rozumiem potrzebe istnienia takich platform jak Buking, czy PowietrzeBNB...

Za wygodę się płaci :D .
Szukając noclegów w np. pięciu różnych lokalizacjach na jeden dwutygodniowy wyjazd wolę załatwić to sprawnie za pośrednictwem jednego portalu, który upraszcza całą procedurę rezerwacji do minimum. Nie rozsyłam zapytań, nie prowadzę korespondencji z obiektami, nie przelewam zaliczek.
Zdarza mi się też szukać noclegów niemal z dnia na dzień i tu booking ze swoją mnogością ofert w przeróżnym standardzie zawsze jest niezawodny.

Zresztą to, że na platformie jest drożej nie jest regułą, bo raz są promocje, a dwa wielu wynajmujących nie zawraca sobie głowy sprzdażą bezpośrednią. Spotykaliśmy się z tym powszechnie we Włoszech, gdzie wynajmujący przekazuje lokal do pośrednika i sam się już nigdzie więcej nie ogłasza, a po kliknięciu w obiekt na google maps od razu jest się przekierowywanym do oferty na booking.com.
robertms
Cromaniak
Posty: 996
Dołączył(a): 24.03.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) robertms » 01.03.2020 13:05

marze_na napisał(a):
robertms napisał(a):Kiedys, zamawiajac via Pyshne.pl wyszlo nam ok. 25% drozej, anizeli kolejne zamowienie bezposrednio w tej restauracji + dowoz...
Ale, zeby nie bylo, rozumiem potrzebe istnienia takich platform jak Buking, czy PowietrzeBNB...

Za wygodę się płaci :D .
Szukając noclegów w np. pięciu różnych lokalizacjach na jeden dwutygodniowy wyjazd wolę załatwić to sprawnie za pośrednictwem jednego portalu, który upraszcza całą procedurę rezerwacji do minimum. Nie rozsyłam zapytań, nie prowadzę korespondencji z obiektami, nie przelewam zaliczek.
Zdarza mi się też szukać noclegów niemal z dnia na dzień i tu booking ze swoją mnogością ofert w przeróżnym standardzie zawsze jest niezawodny.

Zresztą to, że na platformie jest drożej nie jest regułą, bo raz są promocje, a dwa wielu wynajmujących nie zawraca sobie głowy sprzdażą bezpośrednią. Spotykaliśmy się z tym powszechnie we Włoszech, gdzie wynajmujący przekazuje lokal do pośrednika i sam się już nigdzie więcej nie ogłasza, a po kliknięciu w obiekt na google maps od razu jest się przekierowywanym do oferty na booking.com.


Jasne, pelna zgoda - wygoda...
Co do Italii, takiej komercji "wszystkiego" wakacyjnego (kwaterki, plaze, lezaki, restauracje, itd.), jaka jest tam, ciezko szukac. Ale coz, "zachód"... ;)
A mimo to, Włosi przyjezdzaja do CRO wypoczywac. Bo jest taniej...

pozdrawiam
marze_na
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6752
Dołączył(a): 12.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 02.03.2020 09:31

robertms napisał(a):Co do Italii, takiej komercji "wszystkiego" wakacyjnego (kwaterki, plaze, lezaki, restauracje, itd.), jaka jest tam, ciezko szukac.

Nie dość, że wątek nie o tym, to z tak autorytatywnym stwierdzeniem jak mniemam znawcy i obieżyświata nie śmiem polemizować. Nieśmiało proponuję natomiast lekturę moich relacji z tych "komercyjnych" Włoch :hut: .


robertms napisał(a):Bo jest taniej...

Planuję wyjazd na Hvar na przełomie czerwca i lipca i byłabym niezmiernie szczęśliwa, gdyby udało mi się spędzić tam dwutygodniowy urlop za podobne pieniądze jakie wydaję we Włoszech :D .
gruby_r
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 114
Dołączył(a): 17.11.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) gruby_r » 02.03.2020 09:48

Kiedys, zamawiajac via Pyshne.pl wyszlo nam ok. 25% drozej, anizeli kolejne zamowienie bezposrednio w tej restauracji

pozdrawiam[/quote]

Zdarzyło mi się zarezerwować apartament przez casamundo i na miejscu okazało się, że właścicielka jest bardzo zdziwiona kwotą, która okazała się niższa od tej którą zaproponowała na przyszłość przy kontakcie telefonicznym. Trafiłem na promocję, rezerwacja była robiona 3 stycznia.
robertms
Cromaniak
Posty: 996
Dołączył(a): 24.03.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) robertms » 02.03.2020 10:10

marze_na napisał(a):
robertms napisał(a):Co do Italii, takiej komercji "wszystkiego" wakacyjnego (kwaterki, plaze, lezaki, restauracje, itd.), jaka jest tam, ciezko szukac.

Nie dość, że wątek nie o tym, to z tak autorytatywnym stwierdzeniem jak mniemam znawcy i obieżyświata nie śmiem polemizować. Nieśmiało proponuję natomiast lekturę moich relacji z tych "komercyjnych" Włoch :hut: .


robertms napisał(a):Bo jest taniej...

Planuję wyjazd na Hvar na przełomie czerwca i lipca i byłabym niezmiernie szczęśliwa, gdyby udało mi się spędzić tam dwutygodniowy urlop za podobne pieniądze jakie wydaję we Włoszech :D .


Co do 1-szego, przesmiewczego, jak mniemam, tonu - pierwsze wrazenie robi sie tylko raz - takie mam wspomnienia z Italii...

Co do Hvaru, jade pod koniec sierpnia, i na razie, porownujac z niedawna Italią z konca czerwca, jest ok. 40% taniej i wody blizej... Reszte podlicze we wrzesniu.

No i niezalezne od moich subiektywnych odczuc - zięć gospodarzy (Włoch, na codzien mieszkajacy z żoną w Toskanii), u ktorych bylismy 2 razy w CRO, sam stwierdzil/-li, ze w Italii drozyzna, takze wakacyjna. Ale plaże piekne i piaszczyste... ;)

relacje poczytam i
pozdrawiam
ZytaS
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 08.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) ZytaS » 05.04.2020 20:23

Bookking wprowadził nowe zasady rezerwacji, a właściwie jej odwoływania, przyjmuje mianowicie, że jeżeli ktoś dokonuje rezerwacji po 6 kwietnia, to bierze na siebie odpowiedzialność co do ewentualnej niemożności wyjazdu w związku z obostrzeniami administracyjnymi. Zostało to sformułowane w następujący sposób (taką informację dostał każdy współpracujący z tym portalem, a też odpowiednie info pojawi się dla klientów):
"Dla rezerwacji dokonanych 6 kwietnia 2020 roku lub później:
1. Procedury okoliczności nadzwyczajnych związane z COVID-19, które wprowadziliśmy w związku z rządowymi ograniczeniami podróżniczymi, nie mają zastosowania.
2. Zastosowanie mają nasze standardowe procedury, w tym również te odnoszące się do rezerwacji bezzwrotnych i częściowo zwrotnych. Dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, czy, kiedy i jak dokonywać zwrotów za rezerwacje odwołane w związku z COVID-19, które zostały dokonane 6 kwietnia 2020 roku lub później. Decyzję o dokonaniu zwrotu możesz podjąć na podstawie zasad odwołania rezerwacji wybranych przez gościa, a także Twojej indywidualnej, prawnej lub rządowej sytuacji i prawa konsumenckiego.
3. Wprowadzimy szereg nowych wiadomości na naszej stronie i w aplikacji, odpowiednich do wysyłania zarówno przed, jak i po rezerwacji, aby jeszcze bardziej uświadomić klientów o ryzyku, jakie podejmują, dokonując rezerwacji ofert bezzwrotnych i częściowo zwrotnych w dniu 6 kwietnia 2020 lub później."
piekara114
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 11148
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 05.04.2020 20:39

Rozumiem, że jak mam rezerwację (z wczoraj) o możliwym bez kosztowym odwołaniu do 27.07 to dalej mogę z tego skorzystać?
ZytaS
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1472
Dołączył(a): 08.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) ZytaS » 05.04.2020 20:48

piekara114 napisał(a):Rozumiem, że jak mam rezerwację (z wczoraj) o możliwym bez kosztowym odwołaniu do 27.07 to dalej mogę z tego skorzystać?

Tak, właśnie najbardziej chodzi o to, żeby dokładnie czytać zasady odwołania rezerwacji.
Chociaż, z mojego punktu widzenia jako współpracującego - booking raczej jest prokliencki, np. mimo oferty bezzwrotnej, zawsze najpierw dostaję pytanie czy zgadzam się na bezkosztowe odwołanie przez klienta i jeżeli do pobytu jest jeszcze trochę czasu, przeważnie wyrażam zgodę.
elka21
Mistrzyni Euro 2016
Posty: 6980
Dołączył(a): 20.08.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) elka21 » 05.04.2020 21:15

Mnie booking sam poinformował w piątek, że z przykrością odwołują moją dwudniową rezerwację w Budapeszcie, z powodu zamknięcia obiektu w związku z zaistniałą sytuacją. Rezerwacja była na pierwsze dni sierpnia.
Oczywiście, bez żadnego ponoszenia kosztów z mojej strony.
kentucky
Croentuzjasta
Posty: 165
Dołączył(a): 05.09.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) kentucky » 17.04.2020 16:10

ZytaS napisał(a):Bookking wprowadził nowe zasady rezerwacji, a właściwie jej odwoływania, przyjmuje mianowicie, że jeżeli ktoś dokonuje rezerwacji po 6 kwietnia, to bierze na siebie odpowiedzialność co do ewentualnej niemożności wyjazdu w związku z obostrzeniami administracyjnymi. Zostało to sformułowane w następujący sposób (taką informację dostał każdy współpracujący z tym portalem, a też odpowiednie info pojawi się dla klientów):
"Dla rezerwacji dokonanych 6 kwietnia 2020 roku lub później:
1. Procedury okoliczności nadzwyczajnych związane z COVID-19, które wprowadziliśmy w związku z rządowymi ograniczeniami podróżniczymi, nie mają zastosowania.
2. Zastosowanie mają nasze standardowe procedury, w tym również te odnoszące się do rezerwacji bezzwrotnych i częściowo zwrotnych. Dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, czy, kiedy i jak dokonywać zwrotów za rezerwacje odwołane w związku z COVID-19, które zostały dokonane 6 kwietnia 2020 roku lub później. Decyzję o dokonaniu zwrotu możesz podjąć na podstawie zasad odwołania rezerwacji wybranych przez gościa, a także Twojej indywidualnej, prawnej lub rządowej sytuacji i prawa konsumenckiego.
3. Wprowadzimy szereg nowych wiadomości na naszej stronie i w aplikacji, odpowiednich do wysyłania zarówno przed, jak i po rezerwacji, aby jeszcze bardziej uświadomić klientów o ryzyku, jakie podejmują, dokonując rezerwacji ofert bezzwrotnych i częściowo zwrotnych w dniu 6 kwietnia 2020 lub później."


zauważyłam pewne zmiany.... obiekt który obserwuje w Chorwacji z dnia na dzień podrożał o 2000 zł. Wcześniej opcja bezzwrotna kosztowała 2300 obecnie 4300 - żart, nawet w obecnej sytuacji, pomimo, że jestem osobą, która musi mieć rezerwację dokonaną odpowiednio wcześnie w takiej sytuacji robiłabym rezerwacje nawet 2 dni przed
Nazyr
Globtroter
Posty: 52
Dołączył(a): 30.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Nazyr » 21.05.2020 11:43

Ja korzystam z booking raczej tylko do wyszukania interesującej mnie oferty i później preferuję kontakt bezpośredni z właścicielem apartamentu. W zeszłym roku na booking cena za 13 noclegów w apartamencie na wyspie Brać oscylowała w okolicach 7.000,00 zł. Po kontakcie z właścicielem zapłaciłem około 4.700,00 zł, za ten sam apartament. Różnica spora bo pokryła mi cały koszt przejazdu w obie strony i jazdę na miejscu. w 2017 również po kontakcie z właścicielem cena była niższa, choć teraz nie umiem powiedzieć jak bardzo. Coś ewidentnie jest na rzeczy, gdyż coraz więcej ofert nie ma nazwy pensjonatu, lub odnalezienie danych właścicieli w necie jest utrudnione, stąd zapewne coraz większy rozjazd pomiędzy ceną wynegocjowaną bezpośrednio, a tą otrzymaną na booking.
kaeres
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2445
Dołączył(a): 11.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaeres » 21.05.2020 12:17

Nie wiem czy to jest reguła ale w airbnb jest tak, że gospodarz ma umowę z portalem na konkretną cenę jaką dostaje za każdego gościa.
W 2018r przez portal zapłaciłem 49€ + opłaty manipulacyjne, obslugę jakieś niecałe 60€.
Od gospodarza wziąłem wizytówkę aby się umawiać poza airbnb w przyszłości albo Wam przekazać kontakt bo było super i warto polecać.
Ale się okazało, że regularna cena w sezonie 2018 to jest 74€.
Powtarzam, to nie musi być reguła, a raczej zachęta portali na ruch w danej okolicy. Ale mogą się takie okazje zdarzać.

Możliwe, że na booking jest podobnie.
pawel_nowy
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 123
Dołączył(a): 26.05.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawel_nowy » 21.05.2020 12:20

Nazyr napisał(a):Ja korzystam z booking raczej tylko do wyszukania interesującej mnie oferty i później preferuję kontakt bezpośredni z właścicielem apartamentu. W zeszłym roku na booking cena za 13 noclegów w apartamencie na wyspie Brać oscylowała w okolicach 7.000,00 zł. Po kontakcie z właścicielem zapłaciłem około 4.700,00 zł, za ten sam apartament. Różnica spora bo pokryła mi cały koszt przejazdu w obie strony i jazdę na miejscu. w 2017 również po kontakcie z właścicielem cena była niższa, choć teraz nie umiem powiedzieć jak bardzo. Coś ewidentnie jest na rzeczy, gdyż coraz więcej ofert nie ma nazwy pensjonatu, lub odnalezienie danych właścicieli w necie jest utrudnione, stąd zapewne coraz większy rozjazd pomiędzy ceną wynegocjowaną bezpośrednio, a tą otrzymaną na booking.

Nie wielu wynajmujących działa na dwa fronty. Nie wiem komu się bardziej opłaca takie działanie. Z tego co wiem to z biurem Booking wynajmujący podpisuje kontrakt. Dostaje z góry jakąś kwotę, resztę po sezonie. Oglądanie ofert na Booking, a potem próba dogadania się nie formalnie, może skończyć się dla jednej ze stron słabo. Albo biuro zerwie kontrakt i wynajmujący będzie musiał sporo wydać ( kary są ponoć surowe). Albo najemca pojedzie pod wskazany adres i będzie musiał szukać czegoś innego bo takiego apartamentu nie ma.
Ale jak to mówią : "jest ryzyko jest zabawa"
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 33
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2019