Zwrot od Booking.com na podstawie decyzji Prezesa UOKiK
napisał(a) stachan » 19.10.2025 14:20
Taka informacja od Booking.com:
Szanowny Kliencie,
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) wydał decyzję zobowiązującą w sprawie sposobu przekazywania przez Booking.com określonych informacji konsumentom. Szczegółowe informacje na temat zobowiązań podjętych przez Booking.com oraz stanowiska UOKiK można znaleźć w jawnej wersji decyzji UOKiK w sprawie zobowiązań nr RKR-3/2025 z dnia 1 sierpnia 2025 r., dostępnej pod adresem
http://www.uokik.gov.pl.
Na podstawie wskazanej decyzji Prezesa UOKiK, konsumenci mogą otrzymać przysporzenie konsumenckie, jeżeli w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do upływu trzech miesięcy od dnia otrzymania niniejszej informacji, złożyli lub złożą reklamacje dotyczące nieinformowania konsumentów:
1/ o tym czy dostawca zakwaterowania jest przedsiębiorcą czy osobą prywatną,
2/ o tym, że przepisy dotyczące ochrony konsumentów nie mają zastosowania do umów zawieranych z gospodarzami prywatnymi (niebędącymi przedsiębiorcami) za pośrednictwem internetowej platformy handlowej w postaci serwisu Booking.com i/lub
3/ o podziale obowiązków między Booking.com a dostawcą zakwaterowania.Reklamacje muszą być złożone za pośrednictwem Centrum pomocy Booking.com B.V. Jednocześnie sugerujemy, aby konsumenci składali wszelkie reklamacje za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji Booking.com, po zalogowaniu się za pomocą numeru rezerwacji i kodu PIN, co pozwoli Booking.com na jak najszybsze i najskuteczniejsze rozpatrzenie reklamacji.
Sugerujemy użycie w reklamacji słowa „UOKiK” lub numeru decyzji zobowiązującej Prezesa Urzędu, co może ułatwić i przyspieszyć rozpoznanie reklamacji (pod tym linkiem zalogujesz się za pomocą numeru rezerwacji i PIN-u oraz wyślesz reklamację).
W przypadku konsumentów, którzy w chwili przekazania im indywidualnej informacji osiągnęli co najwyżej 2 poziom w programie Genius, przysporzenie konsumenckie będzie polegać na podwyższeniu konsumentom na stałe poziomu w programie Genius o jeden poziom bez konieczności spełnienia zwykłych warunków takiego podwyższenia;
W przypadku konsumentów, którzy w chwili przekazania im indywidualnej informacji osiągnęli już maksymalny poziom w programie Genius, przysporzenie konsumenckie będzie polegać na przyznaniu im Środków na podróże w Portfelu w wysokości 40 zł, które następnie będzie można wykorzystać w ciągu jednego roku od chwili ich udostępnienia na dowolną możliwą do zarezerwowania w ramach platformy Booking.com usługę, w przypadku której akceptowane są płatności Portfelem (przy czym przysporzenie dla każdego uprawnionego konsumenta będzie jednorazowe, niezależnie od liczby rezerwacji dokonanych przez tego konsumenta we wskazanym okresie).
Przysporzenie będzie również dostępne dla konsumentów, którzy aktualnie nie posiadają konta w serwisie Booking.com (w szczególności jeśli je mieli i usunęli). Aby je uzyskać, tacy konsumenci (oprócz złożenia reklamacji) muszą utworzyć konto w serwisie Booking.com w terminie tygodnia od otrzymania informacji o przyznaniu im przysporzenia.
Z poważaniem,
Booking.com
Oosterdokskade 163
1011 DL Amsterdam
The Netherlands