Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zwrot od Booking.com na podstawie decyzji Prezesa UOKiK

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3726
Dołączył(a): 16.02.2014
Zwrot od Booking.com na podstawie decyzji Prezesa UOKiK

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 19.10.2025 14:20

Taka informacja od Booking.com:

Szanowny Kliencie,
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) wydał decyzję zobowiązującą w sprawie sposobu przekazywania przez Booking.com określonych informacji konsumentom. Szczegółowe informacje na temat zobowiązań podjętych przez Booking.com oraz stanowiska UOKiK można znaleźć w jawnej wersji decyzji UOKiK w sprawie zobowiązań nr RKR-3/2025 z dnia 1 sierpnia 2025 r., dostępnej pod adresem http://www.uokik.gov.pl.

Na podstawie wskazanej decyzji Prezesa UOKiK, konsumenci mogą otrzymać przysporzenie konsumenckie, jeżeli w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do upływu trzech miesięcy od dnia otrzymania niniejszej informacji, złożyli lub złożą reklamacje dotyczące nieinformowania konsumentów:
1/ o tym czy dostawca zakwaterowania jest przedsiębiorcą czy osobą prywatną,
2/ o tym, że przepisy dotyczące ochrony konsumentów nie mają zastosowania do umów zawieranych z gospodarzami prywatnymi (niebędącymi przedsiębiorcami) za pośrednictwem internetowej platformy handlowej w postaci serwisu Booking.com i/lub
3/ o podziale obowiązków między Booking.com a dostawcą zakwaterowania.


Reklamacje muszą być złożone za pośrednictwem Centrum pomocy Booking.com B.V. Jednocześnie sugerujemy, aby konsumenci składali wszelkie reklamacje za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji Booking.com, po zalogowaniu się za pomocą numeru rezerwacji i kodu PIN, co pozwoli Booking.com na jak najszybsze i najskuteczniejsze rozpatrzenie reklamacji.
Sugerujemy użycie w reklamacji słowa „UOKiK” lub numeru decyzji zobowiązującej Prezesa Urzędu, co może ułatwić i przyspieszyć rozpoznanie reklamacji (pod tym linkiem zalogujesz się za pomocą numeru rezerwacji i PIN-u oraz wyślesz reklamację).

W przypadku konsumentów, którzy w chwili przekazania im indywidualnej informacji osiągnęli co najwyżej 2 poziom w programie Genius, przysporzenie konsumenckie będzie polegać na podwyższeniu konsumentom na stałe poziomu w programie Genius o jeden poziom bez konieczności spełnienia zwykłych warunków takiego podwyższenia;
W przypadku konsumentów, którzy w chwili przekazania im indywidualnej informacji osiągnęli już maksymalny poziom w programie Genius, przysporzenie konsumenckie będzie polegać na przyznaniu im Środków na podróże w Portfelu w wysokości 40 zł, które następnie będzie można wykorzystać w ciągu jednego roku od chwili ich udostępnienia na dowolną możliwą do zarezerwowania w ramach platformy Booking.com usługę, w przypadku której akceptowane są płatności Portfelem (przy czym przysporzenie dla każdego uprawnionego konsumenta będzie jednorazowe, niezależnie od liczby rezerwacji dokonanych przez tego konsumenta we wskazanym okresie).

Przysporzenie będzie również dostępne dla konsumentów, którzy aktualnie nie posiadają konta w serwisie Booking.com (w szczególności jeśli je mieli i usunęli). Aby je uzyskać, tacy konsumenci (oprócz złożenia reklamacji) muszą utworzyć konto w serwisie Booking.com w terminie tygodnia od otrzymania informacji o przyznaniu im przysporzenia.

Z poważaniem,
Booking.com
Oosterdokskade 163
1011 DL Amsterdam
The Netherlands
qra69
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 415
Dołączył(a): 08.09.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) qra69 » 19.10.2025 18:31

Tydzień temu złożyłem wniosek, czekam :)
ziemniak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1388
Dołączył(a): 17.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ziemniak » 19.10.2025 18:54

empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2492
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 19.10.2025 19:44

ziemniak napisał(a):https://www.fly4free.pl/booking-rozsyla-maile-z-decyzja-prezesa-uokik-podpowiadamy-co-zrobic-by-otrzymac-40-zl-rekompensaty/

Dzięki.
Nie miałem czasu na to, ale z tym linkiem to był moment :piwo:

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko



cron
Zwrot od Booking.com na podstawie decyzji Prezesa UOKiK
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone