Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
anthony1981
Globtroter
Posty: 32
Dołączył(a): 16.06.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) anthony1981 » 24.06.2021 08:52

Bezpieczeństwo również, jak wspomniał kolega wyżej, ale wyszukiwanie pokoju na portalu a następnie prywatny kontakt żeby taniej to już jest typowe polskie cwaniactwo i oszustwo. Jak nie zamierzasz rezerwować przez Booking to nie korzystaj z usług proste, inaczej zapłać to "frycowe", że portal umożliwił Ci znalezienie komfortowego pokoju.
Co do samego portalu, to ja rezerwuję na nim od 12-13 lat do 3-5 razy rocznie, wtopa była tylko jedna - dosłownie ze dwa tygodnie temu. Coś nie zagrało i ludzie z bookinga dzwonili wyjaśniać, że pokój jednak niedostępny. Także wrażenia zdecydowanie dobre, również w związku z Chorwacją - dwie rezerwacje, wszystko zgodnie z opisem. Pozdrawiam
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 24.06.2021 09:21

anthony1981 napisał(a): ale wyszukiwanie pokoju na portalu a następnie prywatny kontakt żeby taniej to już jest typowe polskie cwaniactwo i oszustwo.


To nie jest żadne oszustwo, bo nikt nikogo nie oszukuje, jeżeli ktoś się wystawia na booking i można go znaleźć też prywatnie to po co przepłacać? Booking przecież nie ma wyłączności jeżeli ktoś się wystawia też prywatnie. Nie nazwał bym tego cwaniactwem tylko sprytem, a jeżeli ty wolisz przez booking, bo czujesz się bezpieczniej to ja to rozumiem. Ciekawe czy jadąc w to samo miejsce drugi raz będziesz rezerwował przez booking czy weźmiesz namiar od właściciela i będziesz się kontaktował prywatnie żeby jednak było taniej i dla Ciebie i dla Niego? Booking "łupi" zarówno wynajmującego i najemcę i to sporo i nie ma skrupułów.
anthony1981
Globtroter
Posty: 32
Dołączył(a): 16.06.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) anthony1981 » 25.06.2021 08:28

Zdania nie zmieniam. Co do wyjazdu drugi raz w to samo miejsce to jeszcze nigdy tego nie zrobiłem - świat zbyt piękny i duży, ale jeśli nawet - to trzymałbym się swoich zasad. Dotyczy to tak naprawdę każdej możliwej branży. Jak znajdziesz serwis samochodowy to podchodzisz do mechanika, żeby na lewo zrobił Ci zawieszenie bo może taniej wyjdzie, zarobi chłop do kieszeni a pazerny szef - nie? Albo sprzedawca "przy okazji" domówił coś z hurtowni bez marży? Korzystasz ze świetnej platformy, wyszukiwarki, zdjęć, mapek, a w tle - ogromnej i kosztownej infrastruktury, to zapłać. Nie kombinuj i nie uzasadniaj swojego kombinatorstwa. A że Booking nie ma skrupułów? Cóż. Oni też zaczynali, ale rynek jest otwarty - zawsze można zrobić własną, darmową platformę.
Mam nadzieję, że "nawróciłem" i tyle z mojej strony. Chyba nadal w temacie bookinga.
Jako anegdotkę dorzucę garść szczegółów o mojej jedynej wtopie. Dotyczyła ona pokoju w Kłodzku. Okazało się, że booking nadal umożliwia rezerwację mimo, że Pani Właścicielka już nie chce prowadzić interesu. Dostałem więc telefonu z GB, że muszą anulować moją rezerwację ale Pan od razu proponował inne możliwe miejscówki. Jako, że muszę mieć oferty przed oczami to podziękowałem za rozmowę telefoniczną i stwierdziłem, że resztę załatwię sam. Zwrot kosztów przyszedł jakoś na drugi dzień.
justin_case
Plażowicz
Posty: 8
Dołączył(a): 23.02.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) justin_case » 30.06.2021 13:08

Jeżeli chodzi o rezerwacje przez Booking to czasami też można paść ofiarą pewnego... hmm... oszustwa.

W tym roku zamawiałem apartament jeszcze w marcu w cenach mocno covidowych. W czerwcu booking pobrał całą płatność za 10 dni pobytu. Parę dni potem pisze właścicielka, że nie wie jak to się stało, ale zarezerwowała ten sam pokój trzy razy i musi to odkręcić i dotyczy to pierwszych trzech dni pobytu. Traf taki, że akurat te dni to była środa, czwartek i piątek. I wychodzi na to, że po prostu sprzedała komuś coś prywatnie na tydzień, jak to wielu Chorwatów ma w zwyczaju. Mam przekonanie, że ktoś po prostu zapłacił cenę już niecovidową, a ja, jako płacący najmniej dostałem po tyłku.

Odwołałem całość tej rezerwacji, a booking, teoretycznie za zgodą właściciela, zwrócił całość pieniędzy, ale nie lubię takiego cwaniakowania.
black_lord
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 201
Dołączył(a): 25.03.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) black_lord » 30.06.2021 13:18

justin_case napisał(a):Odwołałem całość tej rezerwacji, a booking, teoretycznie za zgodą właściciela, zwrócił całość pieniędzy, ale nie lubię takiego cwaniakowania.

Normalka.
Nie tylko Chorwaci tak robią. W Polsce też.
Zwłaszcza jak się przeliczą ze zbyt niską ceną. :papa:
Czasami mi odwoływali jak nie była rezerwacja: sobota - sobota.
remikrmk
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 361
Dołączył(a): 23.04.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) remikrmk » 30.06.2021 16:26

anthony1981 napisał(a):Bezpieczeństwo również, jak wspomniał kolega wyżej, ale wyszukiwanie pokoju na portalu a następnie prywatny kontakt żeby taniej to już jest typowe polskie cwaniactwo i oszustwo. Jak nie zamierzasz rezerwować przez Booking to nie korzystaj z usług proste, inaczej zapłać to "frycowe", że portal umożliwił Ci znalezienie komfortowego pokoju.
Pozdrawiam


Typowy polski cwaniak i oszust również Cię pozdrawia i życzy miłego dnia.
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2106
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 05.06.2022 15:54

Jakiś czas temu dokonaliśmy rezerwacji apartamentu przez booking.
Kilka dni temu wysłałem zapytanie w sprawie WiFi (jest info o braku dostępności, przy rezerwacji musieliśmy to przeoczyć).
Przy okazji odpowiedzi dowiedziałem się, że:
"Wi-Fi jest dostępny. ... Cena w tych terminach jest zwykle znacznie wyższa. Dokonałeś rezerwacji, kiedy właśnie otworzyłem ten profil i nie udało mi się zmienić cen. myślałem o anulowaniu tej rezerwacji. To za mało na 15 dni. ... Za sprzątanie i zmianę pościeli pobieramy opłatę."

Na szczęście nie zachęca mnie do anulacji i kontaktu bezpośredniego.
Zastanawia mnie czy może coś wywinąć (o różnych dziwnych chwytach na cro się czytało). Anulować sam od siebie chyba nie może.
Może za to sporo sobie policzyć za WiFi.
Natomiast zastanawia mnie ta opłata za sprzątanie i zmianę pościeli. Spotkał się ktoś z taką opłatą?
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 15935
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 05.06.2022 16:38

empire13 napisał(a):
Natomiast zastanawia mnie ta opłata za sprzątanie i zmianę pościeli. Spotkał się ktoś z taką opłatą?
Spotkałam się, ale we Włoszech. A dokładnie opłata za udostępnienie pościeli (obleczek, poszew różnie jest to zwane) i za sprzątanie końcowe po wymeldowaniu.
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2106
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 05.06.2022 16:43

piekara114 napisał(a):
empire13 napisał(a):
Natomiast zastanawia mnie ta opłata za sprzątanie i zmianę pościeli. Spotkał się ktoś z taką opłatą?
Spotkałam się, ale we Włoszech. A dokładnie opłata za udostępnienie pościeli (obleczek, poszew różnie jest to zwane) i za sprzątanie końcowe po wymeldowaniu.

Tylko czy jest to legalna opłata, jeśli nie było o niej wspomniane w ogłoszeniu?
Wysłałem zapytanie o koszty. Ciekawe jak to wycenią.
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3256
Dołączył(a): 16.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 05.06.2022 16:51

Ja uważam, że musisz to wyjaśnić przed przyjazdem, gdyż wszelkie dodatkowe opłaty powinny być ujęte w ogłoszeniu oferty. Co prawda możesz się potem odwoływać, ale...

Czy będę musiał zapłacić coś dodatkowo po przyjeździe?
Czasem konieczne jest opłacenie podatku po przyjeździe. Jeśli tak jest, kwota podatku jest określona przed dokonaniem rezerwacji i zawarta jest również w e-mailu z potwierdzeniem rezerwacji. Jeśli takiej informacji nie ma, nie należy nic płacić po przyjeździe.

Jeśli obiekt poprosi o opłatę, która według Ciebie nie powinna być wymagana, przejdź do Centrum pomocy, aby uzyskać wsparcie.


Za chwilę dowiesz się, że klimatyzacja też jest płatna. Dodatkowe klucze również. A wodę możesz spuszczać tylko 3 razy dziennie...
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2106
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 05.06.2022 17:10

stachan napisał(a):Ja uważam, że musisz to wyjaśnić przed przyjazdem, gdyż wszelkie dodatkowe opłaty powinny być ujęte w ogłoszeniu oferty. Co prawda możesz się potem odwoływać, ale...

Czy będę musiał zapłacić coś dodatkowo po przyjeździe?
Czasem konieczne jest opłacenie podatku po przyjeździe. Jeśli tak jest, kwota podatku jest określona przed dokonaniem rezerwacji i zawarta jest również w e-mailu z potwierdzeniem rezerwacji. Jeśli takiej informacji nie ma, nie należy nic płacić po przyjeździe.

Jeśli obiekt poprosi o opłatę, która według Ciebie nie powinna być wymagana, przejdź do Centrum pomocy, aby uzyskać wsparcie.


Za chwilę dowiesz się, że klimatyzacja też jest płatna. Dodatkowe klucze również. A wodę możesz spuszczać tylko 3 razy dziennie...

No właśnie boję się działań na zniechęcenie a do wyjazdu coraz bliżej.
Jak otrzymam info od właściciela app to skontaktuję się z bookingiem. Ale znając życie to i tak nic nie pomogą.
Pozostanie albo zaryzykować albo szukanie czegoś innego.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 15935
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 05.06.2022 18:38

Tak miałam teraz z jednym noclegiem we Włoszech. Przy kontakcie chciała babeczka dopłatę za sprzątanie. Nie zgodzilam się na to, bo nie było tego w ofercie, na www i w podsumowaniu/potwierdzeniu. Babka posprawdzałam i była "zdziwiona", że nie ma. Zapewne chciała naciągnąć. Wyjaśniaj wszystko przed przyjazdem, najlepiej oficjalnie, pisemnie i jak coś to do bookingu. Może się okazać, że każą Ci dopłacić, a potem dadzą Ci zwrot, a różnicę odzyskają od właściciela.
Ostatnio edytowano 16.06.2022 19:53 przez piekara114, łącznie edytowano 1 raz
Habanero
Mistrz Europy UEFA
Avatar użytkownika
Posty: 6622
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 16.06.2022 19:08

Taka sytuacja.
Mam rezerwację, którą zrobiłem jeszcze zimą. Booking zażyczył sobie numery karty, to podałem. W warunkach rezerwacji była możliwość odwołania do 5 maja, a potem, że przed wyjazdem mam zapłacić przedpłatę w wysokości 50% z tym, że booking nie obsługuje tej transakcji, tylko przelewem właścicielowi, który jest zobowiązany przed wyjazdem wysłać mi dane do przelewu.
Od 3 tyg. próbuję się z nim skontaktować, a ten nie odpowiada :roll: Pisałem przez booking, smsowałem, informowałem biuro obsługi klienta trzykrotnie w tym dwa telefonicznie i też nie mają odpowiedzi od właścicielki obiektu. Piszą mi, w sensie booking, że cyt.
Dziękujemy za wiadomość. Potwierdzamy, że Państwa rezerwacja jest aktywna i nie ma podstaw do niepokoju.
Zapytaliśmy obiekt Apartments Gabrijela, czy wyraża zgodę na płatność z góry.
Skontaktujemy się z Państwem, gdy tylko otrzymamy odpowiedź.
Przypominamy, że obiekt jest odpowiedzialny za przekazanie danych do przedpłaty.
Personel obiektu przekaże Gościom szczegółowe informacje po dokonaniu rezerwacji.
Z wyrazami szacunku,
Booking.com Customer Service Team


Miał ktoś podobny przypadek, żeby właściciel nie odpowiadał na zapytania o przedpłatę ?
Chciałbym zarezerwować nocleg tranzytowy, ale nie wiem już, czy to nie jest jakaś lipa :roll:
Czy w takiej sytuacji - bez odpowiedzi właściciela, ale z potwierdzoną rezerwacją, jest sens w ogóle ryzykować i tam jechać.
A i jeszcze jedno, gdy za pierwszym razem pisałem do właścicielki, podając orientacyjną godzinę przyjazdu
i prosząc od dane do przelewu to odpisała tylko:
Dzień dobry
Dziękujemy za informację
Pozdrawiam
K.... T.....

Bez podania danych do przelewu :roll:
Czekam na jakiś kontakt i coraz bardziej się gotuję :twisted:
Jakieś rady macie . Co w przypadku gdy nie poda mi danych do przelewu i się nie skontaktuje ?
Do wyjazdu już niecałe 3 tyg.
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3256
Dołączył(a): 16.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 16.06.2022 19:27

Zerknij na kalendarz wyjazdowy i poproś kogoś, kto jedzie w nieodległy rejon, aby zajrzał do tego obiektu. Może niech spróbuje przypomnieć, że "znajomy" ma rezerwację i oczekuje odpowiedzi dot. danych do przelewu :idea:
boboo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4970
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 16.06.2022 20:01

Konradzie,
po wpisaniu w szukajkę bookinga "gabrijela" wyskakuje mi tylko 5 app'ów:
gabrijela.png

Jest tu Twój?
Jeśli nie, to może się wycofali z bookinga?
Czy z potwiedzeniem rezerwacji dostałeś numer telefonu do "gabrijeli"?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 37
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone