Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

REVOLUT - karta wielowalutowa

Jacy są Chorwaci, ile co kosztuje w Chorwacji, czy warto jadać w restauracjach, co zabrać ze sobą z Polski, czym najlepiej płacić, na co szczególnie uważać oraz wszystkie inne pytania i uwagi związane z wyjazdami, także te nietypowe czy specjalistyczne, powinny znaleźć się w tym miejscu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 21.06.2021 18:49

Jezeli to nie tajemnica to po co Ci karta kredytowa?
wiola2012
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2512
Dołączył(a): 26.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiola2012 » 23.06.2021 04:56

fly napisał(a):Jezeli to nie tajemnica to po co Ci karta kredytowa?

Nie jest tajemnica :D
Żeby zapłacić za przyjemności lub zdarzenia nieoczekiwane „odpukuję w niemalowane”, gdy gotówki zabraknie. :wink:
Poza tym revolut oferuje do września okres bezodsetkowy.
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 23.06.2021 06:59

Acha,
...a skąd masz info że do września beż odsetek? -promocja ?
wiola2012
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2512
Dołączył(a): 26.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiola2012 » 23.06.2021 15:17

fly napisał(a):Acha,
...a skąd masz info że do września beż odsetek? -promocja ?

Dostałam od revoluta taką wiadomość (klikasz w prawy górny róg gdzie jest dzwoneczek). Promocja obowiązuje jak złożysz wniosek do końca czerwca.
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 23.06.2021 17:26

.no tak,
wniosek do końca czerwca, karta początek lipca, a normalny tryb rozliczeniowy 62 dni kalendarzowo rozliczany, czyli do ostatniego sierpnia jeśli 1 transakcja była dajmy na to 1 .07. to musisz oddać do 31.08.
czyli...gdzie tu promka? :wink:
milosz78
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 205
Dołączył(a): 15.07.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) milosz78 » 25.06.2021 07:00

Nie korzystam generalnie z tej karty ale rzuciła mi się w oczy ciekawostka więc wstawiam.
https://www.cashless.pl/10177-ubezpiecz ... nie-dziala
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 25.06.2021 07:30

Standard nie oferuje ubezpieczenia. Dopiero odpłatny plan cenowy Premium ma to w ofercie.
pozdro
naszastruga
Croentuzjasta
Posty: 473
Dołączył(a): 08.05.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) naszastruga » 26.06.2021 18:39

Bravik
Mistrz Ligi Mistrzów UEFA
Avatar użytkownika
Posty: 5247
Dołączył(a): 04.01.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bravik » 26.06.2021 19:24

naszastruga napisał(a):https://wyborcza.biz/biznes/7,147582,27213806,blokady-pieniedzy-brak-informacji-klienci-narzekaja-na-revoluta.html?disableRedirects=true#do_w=52&do_v=221&do_st=RS&do_sid=311&do_a=311&s=BoxBizLink

Chwała revolutovi, że zmotywował banki do wprowadzenia nowych ofert, ale jednocześnie sam zaczyna spoczywać na laurach.

Myślisz , że wszyscy mamy wykupioną prenumeratę GW ? :oczko_usmiech:
marekkowalak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2184
Dołączył(a): 13.05.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) marekkowalak » 27.06.2021 15:55

Bravik napisał(a):Myślisz , że wszyscy mamy wykupioną prenumeratę GW ? :oczko_usmiech:



Popieram! naszastruga, nie mógłbyś streścić, co tam jest napisane?
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 27.06.2021 16:08

marekkowalak napisał(a):
Bravik napisał(a):Myślisz , że wszyscy mamy wykupioną prenumeratę GW ? :oczko_usmiech:



Popieram! naszastruga, nie mógłbyś streścić, co tam jest napisane?

...mogłabyś streścić, dołączam się do prośby kolegi.
kartrait
Podróżnik
Posty: 22
Dołączył(a): 13.06.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) kartrait » 27.06.2021 18:18

https://www.zaba.hr/home/en/the-introdu ... l-partners

Jeżeli chodzi o Zagrebacka Banka to jest oficjalny komunikat, z tym że kilka dni temu było to już w moim przypadku 28kun a nie 22.
naszastruga
Croentuzjasta
Posty: 473
Dołączył(a): 08.05.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) naszastruga » 27.06.2021 19:06

Wklejam, na streszczanie nie mam czasu.

Natalia nie miała dostępu do pensji przez trzy miesiące. Inni użytkownicy Revoluta poszli do prawnika, by pomógł im odblokować konto. Skąd się biorą problemy z aplikacją i co wolno Revolutowi, a jakie prawa mają jego klienci?

Brytyjski Revolut funkcjonuje na rynku od 2015 roku. To instytucja pieniądza elektronicznego, w której możemy otworzyć wielowalutowe konto. Fintechowa aplikacja na telefon popularna jest zwłaszcza wśród często podróżujących, bo można nim płacić za granicą – wychodzi taniej niż kartą bankową, bo Revolut oferuje transakcje po kursach międzybankowych. To korzyści, ale są też minusy – Revolut nie jest bankiem, a środki jego klientów nie podlegają ochronie Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (część klientów Revolut w Polsce zrobiła upgrade konta do konta bankowego z ochroną depozytów w Revolut (spółka Revolut Bank UAB) co oznacza, że ich środki podlegają standardowej ochronie takiej jak w krajach UE, ale nie w polskich instytucjach - obie spółki zarejestrowane są na Litwie, działają w oparciu o licencję Banku Litwy i ECB)

Trzy miesiące bez pensji
Jest jednak wygodny w użyciu, właściciele rachunków posiadają kartę wielowalutową, której mogą używać w bankomacie. Dlatego też liczba jego użytkowników stale rośnie, także wśród osób, które niekoniecznie używają go za granicą.

Natalia z Krakowa otworzyła tam konto jesienią ubiegłego roku. – Używałam go tylko do wpłaty wynagrodzenia. Pracuję w korporacji, pieniądze spływały regularnie co miesiąc.

Problemy zaczęły się już po kilku miesiącach. Z początkiem tego roku jej konto zablokowano. "Jest w weryfikacji" – brzmiał komunikat. Wysłała im umowę o pracę, ale to nie wystarczyło. – Po miesiącu otrzymałam informację, że konto zostanie zamknięte i decyzja jest nieodwołalna. Dostałam 60 dni na wypłacenie środków. Tyle że każdy bankomat odrzucał operację wypłaty pieniędzy. Zgłaszałam to, ale za każdym razem moją sprawą zajmowała się nowa osoba, często byli to chyba cudzoziemcy, bo kaleczyli język polski albo odpisywali po angielsku.

Natalia nie miała dostępu do wynagrodzenia przez trzy miesiące. – Byłam już tak załamana, że chciałam iść z tym do prokuratury albo na policję! Ostatecznie odinstalowałam aplikację i po ponownym zainstalowaniu odzyskałam pieniądze. To była droga przez mękę!

Jak wyjaśnia Revolut, problemy Natalii z kontem nie wynikały z przyczyn technicznych, ale mechanizmów sprawdzających, jak antyfraudowe. Zaznacza jednak, że do konkretnego przypadku odnosić się nie może. – Ogólnie rzecz ujmując, zdarzają się sytuacje, gdy działamy na wniosek i zgodnie z wytycznymi polskich organów państwowych i nie zawsze możemy podać przyczynę lub co zainicjowało taką procedurę. Mogę jedynie zapewnić, że działamy zgodnie z literą prawa oraz polskich, europejskich i międzynarodowych przepisów w tym zakresie – mówi Stefan Bogucki z Revoluta.
Ostatnio edytowano 27.06.2021 19:09 przez naszastruga, łącznie edytowano 1 raz
naszastruga
Croentuzjasta
Posty: 473
Dołączył(a): 08.05.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) naszastruga » 27.06.2021 19:07

Firma informuje, że konto może zablokować w sytuacji, gdy "ma uzasadnione obawy co do jego bezpieczeństwa lub użycia w sposób nieuczciwy lub bez zgody użytkownika". Natomiast zamknięcie lub zawieszenie konta następuje tylko w wyjątkowych sytuacjach: gdy Revolut nabierze podejrzeń, m.in. co do prania pieniędzy, podawania przez użytkownika nieprawdziwych informacji, jeśli działanie użytkownika może naruszać reputację Revoluta lub jeśli on zbankrutował.

Skąd pochodzą dolary?
Takich sytuacji, jak przypadek Natalii, jest więcej. – Żarty się skończyły! Revolut po raz kolejny zablokował mi pieniądze. Tym razem 60 tys. dolarów – mówi Daniel Siwiec, który przedstawia swoją historię na kanale YouTube.

– Na co dzień zajmuję się inwestowaniem w nieruchomości. W zeszłym roku kupiłem ponad 40 mieszkań, w tym jedno prywatnie w Bułgarii. Przelałem pieniądze na Revoluta, przewalutowałem na euro i za te pieniądze kupiłem nieruchomość. Nie sądziłem, że będą jakkolwiek zagrożone.

Po transakcji Siwiec przelał na Revoluta 60 tys. dolarów z konta bankowego, chcąc przewalutować je na euro. Środki zostały zablokowane. Poproszono go o weryfikację dochodów.

– Wysłałem mój PIT, zestawienie rachunku bankowego, udostępniłem historię transakcji z ostatniego półrocza na moim prywatnym koncie bankowym. Po wielokrotnych rozmowach na czacie udało mi się w końcu warunkowo odblokować konto. Trwało to trzy miesiące po tym, jak w zębach przyniosłem im wszystkie informacje o moich dochodach, podatkach! Natychmiast przelałem wszystkie środki na polskie konto walutowe. Na szczęście, bo za chwilę znowu zablokowali moje konto.

Niektórzy czują się tak bezradni, że idą po pomoc do prawnika. – Zgłosiła się do mnie w sumie trójka klientów z prośbą o pomoc w sprawie Revoluta. We wszystkich przypadkach mechanizm był ten sam: blokada środków w celu rzekomej weryfikacji konta, która w mojej ocenie wcale nie następowała. Procedury przedłużały się ze względu na brytyjską siedzibę spółki i tamtejszą właściwość rzecznika finansowego – mówi mec. Olgierd Gołębiowski.

Jakie prawa ma klient aplikacji? Przede wszystkim do jawności informacji.

Klientowi należy się informacja
Jak mówi mec. Dariusz Gradzi, przyczyna blokady konta może wynikać z regulaminów wewnętrznych Revoluta, które są integralną częścią umowy z klientem, albo też z przepisów prawa, w tym przypadku z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu. Wprowadza ona możliwość wstrzymywania transakcji lub blokowania rachunków, gdy przy danej transakcji zachodzi podejrzenie, że może ona mieć związek np. z praniem pieniędzy.
naszastruga
Croentuzjasta
Posty: 473
Dołączył(a): 08.05.2021

Nieprzeczytany postnapisał(a) naszastruga » 27.06.2021 19:08

Wówczas trzeba powiadomić Generalnego Inspektora Informacji Finansowej oraz prokuraturę, które mogą wstrzymać daną transakcję na okres do sześciu miesięcy. – W tym czasie prokurator powinien wydać postanowienie o zabezpieczeniu majątkowym lub w przedmiocie dowodów rzeczowych. W przeciwnym razie środki muszą zostać zwolnione. Konsument ma prawo zaskarżyć do sądu postanowienie prokuratora o blokadzie rachunku lub wstrzymaniu transakcji – mówi adwokat.

Nawet jeśli nie ma podejrzeń co do pochodzenia środków, Revolut ma prawo w ramach tzw. środków bezpieczeństwa finansowego do weryfikowania legalności ich pochodzenia oraz żądania dodatkowych wyjaśnień. – Po dokonaniu blokady Revolut powinien udzielić informacji, jaki był jej powód, tak żeby klient mógł podjąć obronę swoich interesów – dodaje mec. Gradzi.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ceny, usługi, przepisy, porady różne



cron
REVOLUT - karta wielowalutowa - strona 94
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone