Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Paliwo, czyli wtopa...

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
lechocz
Cromaniak
Posty: 601
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 12.03.2017 22:26

dids76 napisał(a):...... i do dzisiaj, pomimo któreś już z kolei zmiany szyldu, bardzo mało aut na rejestracji SRC tam tankuje :wink:


Podobny przykład spotkałem niegdyś na jakiejś dosyć dużej stacji, bodajże, o ile mnie pamięć nie myli, w okolicach Inowrocławia lub Torunia, gdzie na wielkich tablicach, z każdej strony tejże stacji, widniała "reklama" o treści "...NOWY WŁAŚCICIEL...".

I nic więcej. Ani o cenach. Ani o szczegółach tej, jakże "zachęcającej" oferty.

Najprawdopodobniej poprzedni właściciel również bawił się w księdza i chrzcił, tyle, że nie ludzi a paliwo, uważając kierowców za idiotów. A nowy próbował uratować nadszarpniętą opinię.

Jedynie co mi się tam wówczas rzuciło w oczy to pustki i wiatr hulający pomiędzy samotnymi dystrybutorami
blazej_k1
Croentuzjasta
Posty: 126
Dołączył(a): 04.05.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) blazej_k1 » 13.03.2017 09:49

Ja miałem problemy z paliwem w Chorwacji . Pasat 1.9 na prawie pusty bak zalalem diesla w Chorwacji po 50 km maksymalna prędkość 120 i tak się meczylem prawie 1000 km po wjeździe do Austrii wlalem na shelu wzbogaconego diesla i auto było jak nowe. Tera przed wjazdem do Chorwacji też na shelu zalewam do pełna to lepsze paliwo i jak mam połowę baku dolewam w Chorwacji i jest ok. Dla świętego spokoju. Na tym gorszym paliwie zawiesił mi się wtrysk w drodze powrotnej do domku 1200 km huk czarno zaGRZYTALO JAKBY ZEBATKA z tyłu ja nie chcąc denerwowac rodzinki udawalem że tak co jakis czas ma prawo sobie strzelić:-) ale i tak byłem cały mokry PO 50 km zatrzymałem się sprawdziłem olej i pojechaliśmy dalej. Taka to przygoda :papa: Całe szczęście czytałem wcześniej o tym paliwie i domyslalem się co może być przyczyną. Gdzieś na forum czytałem że jest gorszej jakości bo biorą je od Arabów.
damianisko5
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1354
Dołączył(a): 02.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) damianisko5 » 13.03.2017 09:59

Jak na razie benzyna jest dobrej jakości w CRO. Generalnie tankuję na A1 na stacjach INA/OMV. W BiH, w Neum na stacji INA. Nie było problemów i oby tak w tym sezonie.
wielbiciel
Cromaniak
Posty: 749
Dołączył(a): 16.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) wielbiciel » 13.03.2017 10:43

blazej_k1 napisał(a):Ja miałem problemy z paliwem w Chorwacji . Pasat 1.9 na prawie pusty bak zalalem diesla w Chorwacji po 50 km maksymalna prędkość 120 i tak się meczylem prawie 1000 km po wjeździe do Austrii wlalem na shelu wzbogaconego diesla i auto było jak nowe. Tera przed wjazdem do Chorwacji też na shelu zalewam do pełna to lepsze paliwo i jak mam połowę baku dolewam w Chorwacji i jest ok. Dla świętego spokoju. Na tym gorszym paliwie zawiesił mi się wtrysk w drodze powrotnej do domku 1200 km huk czarno zaGRZYTALO JAKBY ZEBATKA z tyłu ja nie chcąc denerwowac rodzinki udawalem że tak co jakis czas ma prawo sobie strzelić:-) ale i tak byłem cały mokry PO 50 km zatrzymałem się sprawdziłem olej i pojechaliśmy dalej. Taka to przygoda :papa: Całe szczęście czytałem wcześniej o tym paliwie i domyslalem się co może być przyczyną. Gdzieś na forum czytałem że jest gorszej jakości bo biorą je od Arabów.

Kilka lat temu można było kupić na stacjach INA diesla do maszyn rolniczych, był on dużo tańszy od tego zwykłego E590, może ten przypadkiem zalałeś.
Ja podejrzewam ze niektórzy miejscowi pompiarze kilka lat temu tak robili podmiankę paliw, stąd była fama o gorszym paliwie od właścicieli nowych diesli mających dpf.
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 650
Dołączył(a): 16.06.2011
Re: Paliwo, czyli wtopa...czy są jakieś uzdatniacze itp.?

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 13.03.2017 11:00

Cze!
No i co robić jak się już syfną wahą zaleje auto...modlić się ()?
-a może są jakieś środki, uzdatniacze, mikstury, itp.?
zna ktoś, coś?
pozdro
fℓу
majchrzy
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 171
Dołączył(a): 06.04.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) majchrzy » 13.03.2017 11:37

Zasięg mojej skody 1.9tdi to ok 1200km na zbiorniku. Tankuję do pełna w Polsce przed wyjazdem a potem pod koniec Austrii do pełna. Powrót analogicznie Austria i do domu spokój. W Cro nie tankuję bo nie ma takiej potrzeby ale jak bym tankował to tylko na dużych stacjach i tam gdzie tankują się "tubylcy".
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 13.03.2017 12:17

majchrzy napisał(a):Zasięg mojej skody 1.9tdi to ok 1200km na zbiorniku. Tankuję do pełna w Polsce przed wyjazdem a potem pod koniec Austrii do pełna. Powrót analogicznie Austria i do domu spokój. W Cro nie tankuję bo nie ma takiej potrzeby ale jak bym tankował to tylko na dużych stacjach i tam gdzie tankują się "tubylcy".


1200 na zbiorniku to fajny wynik. Jaki model tej skody ?
lechocz
Cromaniak
Posty: 601
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 13.03.2017 13:31

wielbiciel napisał(a):Kilka lat temu można było kupić na stacjach INA diesla do maszyn rolniczych, był on dużo tańszy od tego zwykłego E590, może ten przypadkiem zalałeś. Ja podejrzewam ze niektórzy miejscowi pompiarze kilka lat temu tak robili podmiankę paliw, stąd była fama o gorszym paliwie od właścicieli nowych diesli mających dpf.



Parę lat temu, przy pierwszym wyjeździe samochodem z silnikiem diesla do Chorwacji przetłumaczyłem sobie translatorem, ze strony koncernu INA, takie informacje o rodzajach ON występującego w tym kraju:

I N A RODZAJE OLEJU NAPĘDOWEGO

EURODIZEL BS (zwykły diesel)
Olej napędowy wolny od siarki, tj. produktu wyrównany przez wszystkich wymagań jakościowych i wniosku do UE normy EN 590, przeznaczone przede wszystkim dla pojazdów z systemami o wysokiej wydajności - konwertery katalityczne redukujące szkodliwe elementy w spalinach. Takie pojazdy muszą spełniać wymagania normy Euro V w homologacji w Europie. Całkowita ilość siarki do 10 mg / kg, podczas gdy dodatki silniki gwarantują wystarczającego smarowania. Najniższa możliwa liczba cetanowa jest 51.
Paliwo jest przeznaczone dla wszystkich pojazdów z silnikiem diesla, spełniające wszelkie wymogi zgodnie z normą EN 590 i może zawierać estry do 7% objętości metylowych kwasów tłuszczowych (FAME).

EURODIZEL BS CLASS (nasze premium lub ultimate)
Jest to paliwo wysokiej jakości, który opiera się na już wprowadzane do obrotu paliwa Euro V z suplementu dodatków. To lowsulphur (mniej niż 10 mg / kg siarki), oleju napędowego lub produktu ze wszystkimi wymaganiami jakości i właściwości aplikacji odpowiadających Obecne normy europejskie EN 590 i jest przeznaczony przede wszystkim dla pojazdów z wysoko wydajnych systemów - katalizatory do redukcji szkodliwych składników w spalinach.

Dodatki do oleju napędowego zawiera składniki, które umożliwiają:
• Zmniejszone zużycie
• Większa elastyczność silnikiem
• Optymalne rozproszenie paliwa w komorze spalania
• Zmniejszenie tarcia
• Redukcja szumów
Paliwo jest przeznaczone dla wszystkich pojazdów z silnikiem diesla, spełniające wszelkie wymogi zgodnie z normą EN 590 i może zawierać estry do 7% objętości metylowych kwasów tłuszczowych

EURODIZEL BS NIEBIESKI
Diesel-niebieski jest niebieski olej napędowy malowane zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wykonania ustawy w sprawie podatku akcyzowego w odniesieniu do oleju napędowego malowane niebieski do stosowania w rolnictwie, rybołówstwie i akwakulturze.

Może komuś się przyda, jak i mi wówczas. :papa:
kondi
Odkrywca
Posty: 116
Dołączył(a): 01.10.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) kondi » 18.03.2017 16:09

Dziękuje za informacje. Wygląda na to, że nie ma się co bać jechać TDI z salonu do CRO na wakacje (pod kątem trefnego paliwa).

Jeśli ktoś miał jednak problemy z INĄ w dieslu nie starszym niż 2-3 lata, pisać :-) Pozdrawiam!

Aha, a co obecnie sądzicie o ropie na stacjach OMV w Słowenii ?
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 895
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 18.03.2017 18:09

Paliwo na OMV jest bdb jakości. Moim zdaniem nie ma różnicy czy to A czy SLO. Ja najczęściej (jak wielu naszych rodaków jadących na płd. Europy) tankuje na tej stacji w Wilfersdorf przy trasie z Mikulova. Tu tą ją znajdziesz https://www.omv.com/portal/01/com/omv/O ... ion_Finder
Ja mimo różnych opinii stosuję tak w kraju jak i za granicą ON premium a na OMV jest MaxxMotionDiesel. Bardzo fajne paliwko.
wielbiciel
Cromaniak
Posty: 749
Dołączył(a): 16.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) wielbiciel » 18.03.2017 21:34

Crocodyl napisał(a):Paliwo na OMV jest bdb jakości. Moim zdaniem nie ma różnicy czy to A czy SLO. Ja najczęściej (jak wielu naszych rodaków jadących na płd. Europy) tankuje na tej stacji w Wilfersdorf przy trasie z Mikulova. Tu tą ją znajdziesz https://www.omv.com/portal/01/com/omv/O ... ion_Finder
Ja mimo różnych opinii stosuję tak w kraju jak i za granicą ON premium a na OMV jest MaxxMotionDiesel. Bardzo fajne paliwko.

Na tej stacji jest jedno z droższych paliw po drodze i WC płatne! (1E). Ma też zaletę bo można kupić całodobowo winietę na autostradę a i zdarzyło mi się że obsługa (młode dziewczyny) po polsku mówiły. Jadąc do Wilfersdorf przez Breclav, to w tym ostatnim jest tańsze paliwo na stacji TESCO (ok.0,8 zł/l). Czynne od 7 do 22.
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 895
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 19.03.2017 06:13

wielbiciel napisał(a): Na tej stacji jest jedno z droższych paliw po drodze i WC płatne! (1E).

Możliwe ale nigdy nie zwracałem na to uwagi, po prostu w tej okolicy mam ok. 1/2 zbiornika (może trochę mniej) i zgodnie ze swoim zwyczajem tankuje paliwo. Czy jest dużo droższe? Wykorzystując "zlinkowaną" stronę OMV, porównaj ceny na tej stacji z cenami przy autostradzie. W Wilfersdorf zwykły ON kosztuje 1.089E/l natomiast na następnej stacji już przy autostradzie 1.419E/l. Winiet nie kupuje tam bo zamawiam przez Tolltickets. Ogólnie w czasie wakacji (ale i nie tylko) nie zaprzątam sobie głowy ceną paliw na trasie i nie szukam na siłę tańszego paliwa np. po zjeździe z autostrady. Większą uwagę przykładam do jakości paliwa. Fakt na dużej sieciówce można także zatankować "żur" ale to prawdopodobieństwo jest mniejsze. Ale jest oddzielny wątek w tej kwestii.
lechocz
Cromaniak
Posty: 601
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 19.03.2017 08:19

wielbiciel napisał(a):Na tej stacji jest jedno z droższych paliw po drodze


Poszukaj więc sobie gdzie jest najtaniej, np. na stacjach:
- OMV: http://www.omv.at/portal/01/at/omv_at/P ... llenfinder
- Schell : http://www.shell.de/autofahrer/shell-st ... dlPWRlX0RF
- Petrol : http://www.bavaria-petrol.de/tankstelle ... index.html
.......................................itd

lub na miejscu w samej Chorwacji porównaj sobie ceny aby wybrać najkorzystniejszą:
- http://www.hak.hr/info/cijene-goriva/

Nic, tylko przebierać w ofertach. :papa:
dids76
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 5545
Dołączył(a): 20.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dids76 » 19.03.2017 08:46

lechocz napisał(a):
wielbiciel napisał(a):Na tej stacji jest jedno z droższych paliw po drodze


Poszukaj więc sobie gdzie jest najtaniej, np. na stacjach:
- OMV: http://www.omv.at/portal/01/at/omv_at/P ... llenfinder
- Schell : http://www.shell.de/autofahrer/shell-st ... dlPWRlX0RF
- Petrol : http://www.bavaria-petrol.de/tankstelle ... index.html
.......................................itd

lub na miejscu w samej Chorwacji porównaj sobie ceny aby wybrać najkorzystniejszą:
- http://www.hak.hr/info/cijene-goriva/

Nic, tylko przebierać w ofertach. :papa:

Jeśli chodzi o Austrię, to tutaj są dosyć dokładne informacje o cenach paliwa:
http://www.oeamtc.at/portal/tanken+2500++1004854
lechocz
Cromaniak
Posty: 601
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 19.03.2017 09:10

dids76 napisał(a):
lechocz napisał(a):
wielbiciel napisał(a):Na tej stacji jest jedno z droższych paliw po drodze


Poszukaj więc sobie gdzie jest najtaniej, np. na stacjach:
- OMV: http://www.omv.at/portal/01/at/omv_at/P ... llenfinder
- Schell : http://www.shell.de/autofahrer/shell-st ... dlPWRlX0RF
- Petrol : http://www.bavaria-petrol.de/tankstelle ... index.html
.......................................itd

lub na miejscu w samej Chorwacji porównaj sobie ceny aby wybrać najkorzystniejszą:
- http://www.hak.hr/info/cijene-goriva/

Nic, tylko przebierać w ofertach. :papa:

Jeśli chodzi o Austrię, to tutaj są dosyć dokładne informacje o cenach paliwa:
http://www.oeamtc.at/portal/tanken+2500++1004854


Tyle, że na podanych przez mnie stronach koncernów można sprawdzić cenę obowiązującą w danym dniu na dowolnej stacji, leżącej przy trasie naszej podróży. A zgadzają się one co do centa. Sam sprawdzałem to wielokrotnie. ;-)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



Paliwo, czyli wtopa... - strona 12
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Forum wykorzystuje oprogramowanie M 2.0. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2018