Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Paliwo, czyli wtopa...

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
pawi
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 45
Dołączył(a): 22.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawi » 11.07.2011 06:04

Jak wynika ze strony INA http://www.ina.hr/default.aspx?id=307 są 3 rodzaje diesla Eurodiesel BS, Eurodiesel BS Class i INA Diesel. Mnie interesuje diesel do silnika z filtrem cząstek stałych FAP. Który polecacie oczywiście po przetestowaniu na własnym sprzęcie, a nie na podstawie dyskusji na forum.
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 11.07.2011 06:25

INA Diesel?

To pewnie tylko na Inie?

Bierz droższy.
Nie wiem czemu, ale zawsze spalanie mam w Cro większe i jakieś gorsze osiągi, mimo, że starałem się tankować na polecanej Inie, natomiast najlepiej mi się jeździło na dieslu zatankowanym w Ploce, na jakiejś przydrożnej stacji, bodajże koło Tesco (na rezerwie jechałem od godziny, więc nie przebierałem :)) oraz na węgierskim Agipie.

Z tego, co pamiętam, to można jeszcze jednego diesla znaleźć - w Gornej Breli, na stacji, był, po prostu, Diesel, podejrzanie tani, ale to był strach coś takiego wlewać.
Stąd ta mocna rezerwa w Ploce :D

W każdym razie czy to na INA czy na OMV - BS oznacza wysokiej jakości diesla, a ten Class to, pewnie, trochę lepsiejsze.
telepol
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1544
Dołączył(a): 03.08.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) telepol » 12.07.2011 20:17

Będąc obecnie w CRO nie spotkałem już DIESLA (zwykłego-tańszego) i BS (lepszego - droższego) jest tylko euro-diesel, tankowałem na sieci INA pierwsza w Plitwicach a drugi raz w Neum (BiH), po drodze na szyldach też nie spotkałem rozgraniczenia
pawi
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 45
Dołączył(a): 22.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) pawi » 13.07.2011 04:22

telepol napisał(a):Będąc obecnie w CRO nie spotkałem już DIESLA (zwykłego-tańszego) i BS (lepszego - droższego) jest tylko euro-diesel, tankowałem na sieci INA

Jaka jest aktualnie cena eurodiesla i czy nie sprawiał kłopotów ten diesel jak co niektórzy piszą ?
decklen
Globtroter
Posty: 41
Dołączył(a): 03.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) decklen » 13.07.2011 07:19

Do silników z crailem nie radze lać innego paliwa jak zwykły diesel.
Wszelkiego rodzaju dodatki które są stosowane do paliw ON są rozpuszczalnikami które są szkodliwe a wręcz zabójcze dla pomp wys. ciśnienia tych silników.
Nie polecam też dolewek do paliwa które mają niby czyścić układ paliwowy i wtryski - osuszają paliwo zacierają pompę.
olki
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 30
Dołączył(a): 16.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) olki » 13.07.2011 08:23

jak czytam te wszystkie posty to utwierdzam się tylko w jednym - tylko benzyna! Najlepiej jeszcze LPG :D obecnie tak jeżdżę od 4 lat i zero problemów - jak to mówią książkowy wzór :)

NUBIRA 1 2,0 16V 136km 328,000km ;)
next auto też benzyna
rid
Podróżnik
Posty: 25
Dołączył(a): 29.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) rid » 13.07.2011 08:35

pawi napisał(a):Jaka jest aktualnie cena eurodiesla i czy nie sprawiał kłopotów ten diesel jak co niektórzy piszą ?


Ceny to nie powiem bo kwity w domu. Ale zalałem dwa razy do Avensisa z 2002 r. silnikiem D4D i nie było żadnych problemów. Ładnie szedł po autostradzie i nie odczuwałem żadnej różnicy z naszym np. z Shella.
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2275
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 13.07.2011 10:30

pawi napisał(a):
telepol napisał(a):Będąc obecnie w CRO nie spotkałem już DIESLA (zwykłego-tańszego) i BS (lepszego - droższego) jest tylko euro-diesel, tankowałem na sieci INA

Jaka jest aktualnie cena eurodiesla i czy nie sprawiał kłopotów ten diesel jak co niektórzy piszą ?


W czerwcu płaciłem przeważnie 9,11 Kn/l. Jakość dobra, nie widziałem większych różnic, a na co dzień tankuję V-Powera na Shellu.
Shadi
Globtroter
Posty: 39
Dołączył(a): 12.06.2011
Nie ma to jak silnik 1,9 SDI

Nieprzeczytany postnapisał(a) Shadi » 13.07.2011 14:38

Nie ma to jak silnik 1,9 SDI w Skodzie Fabi. Tutaj "grzeje" mnie to czy tankuje paliwo ze stacji czy z koparki, zawsze pojedzie :D Dlatego jakoś ciężko mi jest zmienić moją Fabie na coś innego bo jak narazie jest niezawodna przy przebiegu 260000/8lat
mateq111
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 27.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) mateq111 » 13.07.2011 15:21

Dzisiaj wróciłem z weekendu z Holandii. I mam teraz dylemat czy klima powoduje wzrost spalanie, czy paliwo na zachodzie jest takie dobre? Ponieważ jadać do Holandii zatankowałem po drodze w Gliwicach na Auchan i później dotankowanie na ostatniej stacji w Olszynie. Zajechałem na tym mixie do Rotterdamu. Tankowanie na Esso i wychodzi spalanie wdł. dystrybutora 6.1/100km. Na tym paliwie z Esso przejechałem po Holandii coś 400km z kilmą i spalanie 5.1 wdł. dystrybutora, bardzo mało uważam ale fakt jechałem max 140km/h bo jednak jest tam ograniczenie do 120km/h i Holendrzy szybko nie jeżdżą. W drodze powrotnej przed wjazdem do Niemiec zatankowałem na ostatniej stacji Avia- nawet nie słyszałem o niej. I w Polsce po przeliczeniu pod dystrybutorem wychodzi 6.1l/100km.
Droga do Holandii 1/3 z klimą,praktycznie 80% drogi na tempomacie.
Droga powrotna cały czas na klimie i bez tempomatu duży ruch na A2 w D. Prędkości takie same 130km/h-160km/h.

Więc albo wzrost spalania przy jeździe z klimą to mit, albo paliwo mają lepsze i tyle w tym temacie. Muszę to przetestować jeszcze.

Wracając do tematu to w Cro byłem chyba z 8x, byłem też we Włoszech i Bułgarii. Zawsze Dieslem i nigdy nie miałem problemów.
Przeważnie tankowałem na ostatniej stacji w PL i SLO. Tankowałem też w BIH. W cro jakoś nie kojarze gdzie tankowałem ale chyba na INA i było OK.
Wybierajcie stacje tam gdzie jest duży przemiał paliwa. A nie na wioskach gdzie ludzie tankują auta 1x na miesiąc po wypłacie.
jak501
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 200
Dołączył(a): 09.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) jak501 » 13.07.2011 16:07

Od trzeciego lipca jesteśmy w Makarskiej, kiedy tutaj dojechaliśmy diesel na stacji INA był po 9.07 ale jakieś 3-4 dni temu cena spadła na 8.92 kuny
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2275
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 13.07.2011 17:16

mateq111 napisał(a):Więc albo wzrost spalania przy jeździe z klimą to mit, albo paliwo mają lepsze i tyle


A może jedno i drugie? Nie chcę uogólniać, ale po swoim obecnym samochodzie oceniając, nie zauważam wzrostu spalania przy stosowaniu klimy. Od 2 lat zresztą jej wnie wyłączam, chodzi cały rok, tylko temperaturę zmieniam. Ale nie pali mi więcej niż wcześniej.

Najważniejsza dla spalania jest płynność jazdy - na autostradach w tym roku wyciągnąłem nawet 5,5 l/100, podczas kiedy w PL jak pali mi 7 poza miastem, to skaczę do góry z radości...
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 13.07.2011 19:28

Się podniecacie paliwem...
My w ponad 2 tygodnie "przepuściliśmy" przez wlew pond 600l...



:mrgreen:


Odpukać; jeszcze nigdy nie miałem z nim problemów, mimo gruuuubo ponad milion, jeżeli nie dwa, za kółkiem...
kaz32420
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 781
Dołączył(a): 21.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaz32420 » 13.07.2011 20:27

[quote="Marsallah"][quote="mateq111"]Więc albo wzrost spalania przy jeździe z klimą to mit, albo paliwo mają lepsze i tyle[/quote]

A może jedno i drugie? Nie chcę uogólniać, ale po swoim obecnym samochodzie oceniając, nie zauważam wzrostu spalania przy stosowaniu klimy. Od 2 lat zresztą jej wnie wyłączam, chodzi cały rok, tylko temperaturę zmieniam. Ale nie pali mi więcej niż wcześniej.

Najważniejsza dla spalania jest płynność jazdy - na autostradach w tym roku wyciągnąłem nawet 5,5 l/100, podczas kiedy w PL jak pali mi 7 poza miastem, to skaczę do góry z radości...[/quote] :arrow: w polsce potrafie passatem1.9tdi[130km]zejsc do spalania 4,6 wrocilem dzis z Cro i spalanie na 1240 km z klima jadac srednio 97km/h w 13 godzin23mim wyszlo 5,6 paliwo tankowalem 2 razy na Cro, niestety bez tempomatu bo nie posiadam wiec nie zalezy to od paliwa tylko od sposobu i techniki jazdy - 4 osoby dorosle plus pelny bagaznik i lodowka ktora tez pobiera prad a to nistety jak i klima powodoje obciazenie dla silnika, jakosc paliwa w Cro ok tankowalem na kilku roznych stacjach tam w sumie w samym Cro zrobilem okolo 2000km. wiec dla mnie tam paliwo jest OK,
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 13.07.2011 20:31

Ogólnie przyjęte, że klimatyzacja ca. + 0,5-1l/100
Przy wycieczkach do Cro, to raptem na - 30l paliwa...
O co Wy kopie kruszycie... :roll:
O 120 pln. Dajcie sobie na luz...
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Paliwo, czyli wtopa... - strona 10
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone