Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
zip20
Globtroter
Posty: 42
Dołączył(a): 22.03.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) zip20 » 17.02.2020 14:24

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do- ... -od-2018r/

Info z pewnego źródła: odpisał mi jeden z inspektorów PZMNIW z informacją, że żadnych obostrzeń przy rejestracji dwusuwów na dzień dzisiejszy nie ma

Ciekawe jak obecnie :?:
swider1985
Croentuzjasta
Posty: 265
Dołączył(a): 19.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) swider1985 » 19.02.2020 10:23

smoki3 napisał(a):Tak ciągnie 20 letnia Yamaha :wink:


Taka yamaha pochodzi silniki 2t maja prostą budowę wiec co się bać gorzej teraz z nowymi same moduły i komputerki silniki co maja coś tam po 20 lat nie bać sie takich i kupywać ,bo to niechodzi jak nasze auto codziennie .Pisanie takich bzdur ze silnik stary to nie dobry nie ma pokrycia z prawdą
yzedef
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2455
Dołączył(a): 09.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yzedef » 19.02.2020 11:50

Ja nie mówię, że stare to złe tylko z dostępnością krucho, znajdź mi yamahę 2T 9.9KM najlepiej już zrobioną na 15KM ze stopą S i najlepiej gdzieś w Mazowieckim... chętnie z tą nową czapką. To jest trudne a wręcz niemożliwe... oczywiście za normalne pieniądze a nie 6 tys.
smoki3
zbanowany
Posty: 4333
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 19.02.2020 17:57

yzedef napisał(a):Ja nie mówię, że stare to złe tylko z dostępnością krucho, znajdź mi yamahę 2T 9.9KM najlepiej już zrobioną na 15KM ze stopą S i najlepiej gdzieś w Mazowieckim... chętnie z tą nową czapką. To jest trudne a wręcz niemożliwe... oczywiście za normalne pieniądze a nie 6 tys.



A wystarczy dobrze poszukać, w Józefowie,Dębinka pod W-wą jest super sprzedawca. W ziołem od niego trzy silniki na żadnym się nie zawiodłem. Jeden skasowali mi rondzie w Otwocku, jeden sprzedałem z poprzednią mniejszą łódką teraz mam trzeci. Jeśli chcesz mogę ci na priva dać telefon. Znajdziesz go też na OLX, nawet jak nie ma w tej chwili sprowadzi ci ze Szwajcarii za jakiś czas.
joker1980
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 54
Dołączył(a): 22.06.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) joker1980 » 21.02.2020 11:21

Witam. Ktoś z was pływał może "BAYLINER 192 Discovery 4,3l na wtrysku" - macie jakieś doświadczenia i opinie, nadaje się do CRO?
smoki3
zbanowany
Posty: 4333
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 21.02.2020 11:38

joker1980 napisał(a):Witam. Ktoś z was pływał może "BAYLINER 192 Discovery 4,3l na wtrysku" - macie jakieś doświadczenia i opinie, nadaje się do CRO?


Cześć. Nie pływałem taką łodzią. Jednak uważam, że będzie się na Jadran jak najbardziej nadawać. W portach, porcikach Chorwackich stoi wiele podobnych konstrukcji do Twojej łodzi. Pozdrawiam.
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 430
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 24.02.2020 11:24

Potwierdzam. Nie miałbym obaw przed pływaniem nią po Jadranie.
swider1985
Croentuzjasta
Posty: 265
Dołączył(a): 19.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) swider1985 » 27.02.2020 10:09

Ja napisze tak napewno bezpieczna na fali . Miałem Draco 1800 podobny gabaryt super. Ale ciągnąć to troche męcząca droga . Dojdziesz do tego ze kupisz sobie aluminiu żeby waga była max 600kg. Może napiszesz ze czy ciagnę 600kg czy 1300kg jeden ... ale jest różnica. Kiedy lecisz do cro ?
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 430
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 28.02.2020 12:27

W transporcie różnica istotna jest, czy jedzie się z przyczepą czy bez. Potem to tylko niewielka różnica w prędkosci i spora w spalaniu.
A to nie ma aż takiego znaczenia.
Za to na morzu różnica między łódką (nie RIBem) 600kg a 2x cieższą jest diametralna, oczywiście na korzyść tej drugiej.
smoki3
zbanowany
Posty: 4333
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 28.02.2020 15:36

marsik napisał(a):W transporcie różnica istotna jest, czy jedzie się z przyczepą czy bez. Potem to tylko niewielka różnica w prędkosci i spora w spalaniu.


Oczywiście bez przyczepy jedzie się wygodnej. Z pontonem i silnikiem na małej przyczepce towarowej to praktycznie bez różnicy. Oczywiście wyłączając przepisy ruchu drogowego.

Sam zastanawiam się czy lepiej mi było jeździć z przyczepą 1100 kg DMC czy teraz z 750 kg DMC.

Z jednej strony 1100 DMC miała hamulec najazdowy który bardzo pomaga w dochowywaniu. Jadnak wymagała od silnika auta większej sprawności momentu obrotowego podczas wyprzedzania, rozbujania zestawu oraz podjazdu pod górkę. Zestaw taki faktycznie też zużywa kilka litrów więcej paliwa na sto kilometrów. Jednak raczej z powodu wielkości " żagla" ciągnionego za samochodem niż masy.

Zestaw z przyczepą 750 DMC w moim przypadku jest ciut, ciut wyższy od samochodu z tym samym obrysem pojazdu 1,90 cm. Co skutkuje spalaniem tylko o jeden litr większym od auta solo. Niestety przyczepa nie ma hamulca najazdowego co wymusza
myślenie podczas hamowania zestawu z dużym wyprzedzeniem.
joker1980
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 54
Dołączył(a): 22.06.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) joker1980 » 04.03.2020 20:44

joker1980 napisał(a):Witam. Ktoś z was pływał może "BAYLINER 192 Discovery 4,3l ...

Jeżeli chodzi o tego Baylinera - to ja jej nie posiadam, pytałem bo zamierzam w tym roku coś kupić. Rozglądam się za łodzią do 7m, niestety RIB odpada bo szukam czegoś z kabinką.
Pytałem o Bylinera, ale tak naprawdę nie wiem co wybrać, mam tez na oku Quicksilver ACTIV 645 Cabin, a może macie jakieś inne ciekawe propozycje bazując na własnym doświadczeniu i obserwacjach...
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 430
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 05.03.2020 11:48

Quicksilver jest generalnie ok - dobry stosunek ceny do jakości. A już jaki model, z jakim wyposażeniem - kwestia indywidualnego doboru.
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1126
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 06.03.2020 11:23

joker1980 napisał(a):... a może macie jakieś inne ciekawe propozycje bazując na własnym doświadczeniu i obserwacjach...


Błędem jest pytanie "co wybrać".

Każdy ma inny gust, potrzeby, itp, itd

- jakie DMC przyczepy możesz ciągać - im większa i z kabinką raczej DMC przyczepy wyjdzie > 2t
- Chyba, ze chcesz zaciągnąć i zostawić to bierz jak największą udkę ... (ktoś Tobie zawsze zaciągnie)

- Ile osób ma spać w tej kabince, czy planujecie wakacje "a la Bounty" gdzie stara się spać tylko na łodzi czy kabinka jest "na wszeli wypadek lub "dla kibelka"
- Ile osób ma przebywać na łodzi. Jak napiszesz, że 5 i chciałbyś aby leżeli i opalali się to raczej >= 7m
- Celuj w łódki z głebokim V, przewidziane na przybzezne/morskie warunki
- Czy chcesz bezpecznie podrózowac w roznych warunach to raczej >= 7m, cięzka, 2 silniki (na zasadzie byłoby najlepiej)

Generalnie ilość osób, to ile ma spać na łodzi, czy chcesz aby wszyscy mogli się wylegiwać decyduje o rozmiarze łodzi, którą potrzebujesz.

Przykladowo ja potrzebuję przewozić w miare szybko do 7miu osób (częściej 5) i zawsze wszyscy wysiadamy w miejscu docelowym a jak lezymy to na brzegu. A docelowo chcialbym wozic 7 os (max 9) i wtedy albo okret albo RIB mi wystarczy 6.5-6.9m

Przy spaniu, toalecie, leżeniu , robieniu przekąsek czy kawy rozmiar ma znaczenie ;)
A znowu wiekszy rozmiar to wieksze spalanie (spokojnie przy 7m z kabiną i silniku 250 1km == 1l mozesz zobaczyc )
Przy 6.5 z silnikiem 150 KM jest szansa na 1.5km na 1l
Przy < 6m i silniku 100 - 115 KM jest szansa na 2km na 1l

Przemyśl długośc tras i ile możesz "przeboleć" na paliwo.
Są też ludzie co mają paliwożerne łodzie a na wakacjach daleko nie pływają i też są zadowoleni z kosztów

Mnie się podoba Axopar. Na stronie producenta kadłub niby 30 tys EUR netto (z podstawowym wyp)
Ale nie widzialem ogloszenia ponizej 100 tys EUR za komplet z silnikami.

Przejdź sie po portach w CRO w rejonach jakie lubisz i zobacz jakie łodzie są.
Pogadaj z bosmanami portu jakie łodzie Oni do 7m zachwalają na swój rejon
joker1980
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 54
Dołączył(a): 22.06.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) joker1980 » 06.03.2020 20:15

ogorek napisał(a):
joker1980 napisał(a):... a może macie jakieś inne ciekawe propozycje bazując na własnym doświadczeniu i obserwacjach...


Błędem jest pytanie "co wybrać".

Każdy ma inny gust, potrzeby, itp, itd

Nie oczekuję odpowiedzi wybierz to lub tamto - raczej spodziewam się sugestii w czym wybierać czego szukać, ostateczny wybór i tak dokona się podczas ogledzin i pływania. Tutaj oczekuję także na sugestie jakich marek łodzi unikać...

- jakie DMC przyczepy możesz ciągać - im większa i z kabinką raczej DMC przyczepy wyjdzie > 2t
- Chyba, ze chcesz zaciągnąć i zostawić to bierz jak największą udkę

Z DMC nie ma problemu mam prawko E+B, ciągnik to Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
Łódź będę także wykorzystywał w miejscu zamieszkania - mam gdzie pływać, mieszkam w Elblągu.

- Ile osób ma spać w tej kabince, czy planujecie wakacje "a la Bounty" gdzie stara się spać tylko na łodzi czy kabinka jest "na wszeli wypadek lub "dla kibelka"
- Ile osób ma przebywać na łodzi. Jak napiszesz, że 5 i chciałbyś aby leżeli i opalali się to raczej >= 7m

Na łodzi będą spały 2 osoby - w tyle tez podróżujemy (ja 172cm/70kg + żona 165/55kg). Nie zamierzamy spać podczas całego urlopu na łodzi, chodzi raczej o dwu trzy dniowe spanie w ciekawych miejscach i powrót na kwaterę uzupełnienie prowiantu itd. kilka dni opalanek i znów jak się coś spodoba to spanie bez wracania do kwatery.

Przemyśl długośc tras i ile możesz "przeboleć" na paliwo.
Są też ludzie co mają paliwożerne łodzie a na wakacjach daleko nie pływają i też są zadowoleni z kosztów

Tutaj myślę o łodzi ok 150-200 KM - tyle nam wystarczy

Mnie się podoba Axopar. Na stronie producenta kadłub niby 30 tys EUR netto (z podstawowym wyp)
Ale nie widzialem ogloszenia ponizej 100 tys EUR za komplet z silnikami.

100 tyś EUR - to za duzo, raczej szukam czegoś do 35tyś EUR, nie koniecznie nowego...
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1126
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 07.03.2020 07:56

Nie widziałem na oczy Northmastera ale chłopaki z Marinero mają sporo DEMO łódek do zobaczenia

https://marinero.pl/gielda/

Ten Northmaster 635 z silnikiem Suza 140 byłby ciekawym zestawem. Nic nie piszą o kabince ale ze zdjęć wygląda, że jest
Kształty jakby klon STING-a (a to dobre udki) tylko trochę tańszy jest

I Suza 140 uchodzi za oszczędzny bo ma mniejszą pojemność jak Suza 150



Z rozmów z doświadczonymi kolegami typu właściciele Parkera 6,5m z 150 KM to jest taka odpowiednia łódka (z tych mniejszych)
Taki kompromis spalane/przyjemność.

W RIB-ach ponoc 6.5 z silnikiem 150 to już za Hel się możesz wychylić a w mniejszym to będzie to męczące
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże i Adriatyk. Żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie ...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 659
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2019