Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Ksamil - Albania

Nazwa Albanii wywodzi się ze źródeł greckich i rzymskich, nawiązując do koloru białego. Sami Albańczycy używają nazwy Shqipëria, co oznacza Krainę Orłów. Albania jest niewielkim krajem - jej powierzchnia wynosi to niewiele mniej niż powierzchnia województwa wielkopolskiego.

Nieprzeczytany postnapisał(a) kmichal » 18.08.2012 08:14

... myśląc o dzieciach miałem na myśli przede wszystkim warunki w apartamencie ale te chyba są ok ... a jak wygląda droga z Ksamil do Butrint - jest już asfaltowa czy jeszcze nie i lepiej jechać przez Sarandę ... aha a jak dojechaliscie do Ksamil - jakimi drogami i z której strony ?
Pozdrawiam.

Nieprzeczytany postnapisał(a) przepioor » 18.08.2012 11:08

Sorry za nieporozumienie :wink: W naszym apartamencie mogą spać wygodnie 3 dorosłe osoby albo 2 małżeństwa - wersalka w pierwszym pokoju jest bardzo szeroka i wygodna. Apartament obok nas na piętrze miał o ile pamiętam oprócz łóżka małżeńskiego dwa osobne spania.

Droga z Ksamil do Butrintu jest w całości wyasfaltowana i równa jak stół - dotyczy to również drogi Saranda-Ksamil. Jak przyjechaliśmy (17.07) to jeden odcinek, tak ze dwa kilometry na 14 był szutrowy ale jak wyjeżdżaliśmy po dwóch tygodniach to cała droga - łącznie z mostkiem zaraz za Sarandą - była już pokryta równiutkim nowiutkim asfaltem!

Droga Ksamil - Butrint

Butrint - po prawej parking

Droga Ksamil - Saranda

Przedmieścia Sarandy

Do Albanii i Ksamil jechaliśmy następującą trasą:
Łódź-Zwardoń-Bratysława-Gyor (nocleg) -Novi Sad - i tu KOLeinami wyznaczonymi przez KOLegę KOLa pojechaliśmy do Baru (MNE) KOLeją :lol: Tu następuje głęboki ukłon w stronę KOLa - mojej głównej albańskiej inspiracji.
A potem normalnie Szkoder-Durres-Fier-Vlore-Llogara-Saranda-Ksamil.
Wracaliśmy w Albanii tą samą drogą, zahaczyliśmy tylko o Tiranę a potem Budva (nocleg) Neum-Dubrovnik-Mostar-Sarajevo (nocleg)-Pecz-Budapeszt-Gyor(nocleg) Bratysława- Zwardoń-Łódź.
W sumie, z wypadem do Igoumenitsy i promem na Korfu oraz z wycieczką do Gjirokastry i Syri i Kalter zrobiliśmy 4100 km (plus jakieś 550 km pociągiem)

Ostatnio edytowano 18.08.2012 18:32 przez przepioor, łącznie edytowano 1 raz

Nieprzeczytany postnapisał(a) kmichal » 18.08.2012 12:50

Nieprzeczytany postnapisał(a) przepioor » 18.08.2012 14:29

kmichal napisał(a):... A jak byliście zadowoleni z wycieczek - jak wyprawa na Korfu i inne - co szczególnie byście polecili ? Pozdrawiam ...

Obie wycieczki były bardzo fajne. Na Korfu jechaliśmy tak: z Ksamil do Butrintu, potem 'osławionym' promem na drugą stronę kanału (opłata 200 ALL)
Prom

a dalej całkiem niezłą drogą do przejścia Qafe Bote/Mavromati.

Trasa Ksamil (AL) - Igoumenitsa (GR)

Początkowo droga jest średnia - jest trochę dziur i jeden kawałek (kilkaset metrów) gruntowy ale spoko...a potem nowiutki asfalt do samego przejścia z Grecją.
Droga Butrint-Qafe Bote

Atrakcje na drodze ;-)

Kawałek szutru - jedziemy W LEWO!

Super asfalt do samej granicy

Przeście graniczne AL/GR Qafe Bote-Mavromati

Granica spoko - pusto, grecki celnik zapytał tylko "summer holidays?" i kazał jechać. Drogi po greckiej stronie kręte ale w doskonałym stanie. W Igoumenitsie znaleźliśmy darmowe miejsce do zaparkowania samochodu tuż koło portu i pieszo udaliśmy się szukać naszego promu. Płynęliśmy liniami "IONION LINES", mieli akurat promocję bilet 'tam" 10E, powrotny zniżka 50% - w sumie za 3 dorosłe osoby zapłacilismy 45E w obie strony. Jak znaję ich timetable to zeskanuję i wstawię.
'Nasz' prom ELENI

Inny prom IONION LINES

Prom jest dość tani ale b. powolny - płynie ok. 2 h ale warunki podróżowania są b. dobre.
Można podróżować tu...

..tu..

...albo tu

Schodzimy z promu

Na poszwendanie się po mieście Korfu mieliśmy kilka godzin - moim zdaniem aż nadto. W mojej opinii Korfu to straszna komercja - zatrzęsienie straganów z wątpliwej urody pamiątkami w bardzo wygórowanych cenach. :?
Korfu

Ceny paliw na Korfu

Ale zawsze warto zobaczyć ten "grecki kryzys" :D W sumie wyprawa zajęła nam cały dzień - a istotna informacja - przejście Qafe Bote/Mavromati działa w godzinach 7.00-22.00 czasu greckiego (AL +1)

Drugą wycieczkę opiszę w następnym poście.

Ostatnio edytowano 22.11.2013 12:46 przez przepioor, łącznie edytowano 6 razy
KOL
Posty: 1794
Dołączył(a): 15.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) KOL » 18.08.2012 15:08

przepioor napisał(a):Do Albanii i Ksamil jechaliśmy następującą trasą:
Łódź-Zwardoń-Bratysława-Gyor (nocleg) -Novi Sad - i tu KOLeinami wyznaczonymi przez KOLegę KOLa pojechaliśmy do Baru (MNE) KOLeją :lol: [b]Tu następuje głęboki ukłon w stronę KOLa - mojej głównej albańskiej inspiracji.

Wielkie Dzięki.
Fajnie, że informacje z mojej relacji przydały Ci się.
Pozdrawiam
zum
Globtroter
Posty: 34
Dołączył(a): 24.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) zum » 18.08.2012 17:46

Oprócz już wymienionych plaż w Ksami, polecam jeszcze znalezioną przypadkiem. Miejscowi o niej wiedzą (rejestracje Albańskie, Macedońskie i trochę Kosowskich), raz widziałem Polską rejestrację.
Geo dane do map google: 39.80416,20.005031
Jak widać na plaży są oczywiście leżaki i mały bar, ale jak ktoś chce mieć trochę luźniej to wystarczy iść na lewą stronę plaży i po dojściu do skały wchodzącej do wody, przejść przez wodę na drugą stronę skały. Woda max do pasa (jak są fale to pochlapie i po głowie). W okresie przełomu lipca i sierpnia w czasie gdy główna plaża (leżakowa) była zapełniona na full, "nasza" plaża wielkością zbliżona do "głównej" była czasem "zapełniona" tylko przez naszą trójkę, a czasem przez 3-4 komplety plażowiczów, czyli pełen luz. Plaża oczywiście żwirowa z niewielką ilością piasku na granicy woda-brzeg. Główna plaża miała więcej piasku i drobniejszy żwirek.
Dojazd od głównej drogi, skręt w prawo i do góry jakieś 500m prze budką z informacją przed Ksami o której pisał Remo.
Inna ciekawa plaża (leżakowa oczywiście jak to w tym kraju...): 39.748778,19.975542
Dojazd z centrum Ksamil. Od głównej przy Tirana Bank w prawo, później przez plażą w samym Ksamil trzeba odbić w lewo między domy (tak jak dojazd do plaży na końcu Ksami wzw. wysepek) i później do końca jak droga prowadzi (najpierw asfalt, później gruntowa), po drodze jest brama (otwarta) i tak do końca, aż do plaży.

Jak jednak ktoś chce coś ciekawszego z plaż to szczerze polecam:
40.126842,19.670418 - za Himare
Plaża na wylocie rzeki (wyschniętej w lecie). W głębi plaży wysoki kanion rzeczny. Piękne miejsce i mało ludzi. Może dlatego że od parkingu do plaże trzeba przejść ok 20 minut. Powrót trochę dłużej bo w górę i gorąco... :lol:

Inna super plaża, duża i z piaskiem:
40.166412,19.587679
na tej plaży to już batalion wojska morze się spokojnie plażować. A ludzi malutko, albo wcale...

Nieprzeczytany postnapisał(a) kmichal » 18.08.2012 20:57

... tak trzymaj przepioor - jeszcze trochę i powstanie relacja ;-) ... my myślimy o rejsie na Korfu z Sarandy ale to wychodzi chyba drożej ale czasowo lepiej ... no to dawaj z tą relacją dawaj ... ;-)

Nieprzeczytany postnapisał(a) przepioor » 20.08.2012 13:10

Oj tam, oj tam... zaraz r e l a c j a :D Ja tylko tak sobie na pytania odpowiadam... :wink:
A tak poważnie, to chwilowo jestem "wykluczony cyfrowo" w domu... jak mi wróci internet to coś jeszcze wstawię...

KarKoz
Posty: 759
Dołączył(a): 26.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) KarKoz » 31.08.2012 10:16

kmichal napisał(a):... wielkie dzięki za pomoc - coraz bardziej mi się to podoba, szczególnie drogi ;-) ... my w lipcu byliśmy w Susanj koło Baru - łącznie zrobiliśmy 5150 km a za rok marzy nam się 3 dni Ohryd potem 12 dni Ksamil a w drodze powrotnej 3 dni Paralia Katerini w Grecji - ale czas pokaże co z tych planów wypali ... A jak byliście zadowoleni z wycieczek - jak wyprawa na Korfu i inne - co szczególnie byście polecili ? Pozdrawiam ...

Ja w tym roku byłem na podobnej objazdówce. Oprócz plażowania następujące wycieczki:
1. kanion Matka,
2. sv. Naum a później przejazd przez Oteshovo, Resen i powrót do Ohrid
3. przełęcz Llogara
4. Butrint
5. Gjirokastёr, Blue eye, Sarande,
6. Meteora
Jakby co służę pomocą...

Nieprzeczytany postnapisał(a) frytowski » 08.09.2012 09:03

Niestety, jak napisał joajer w innym wątku:

joajer napisał(a):Uwaga Ksamil - Totalna porażka
Zdjęcia jakie oglądaliśmy wyglądają jak reklama biura podróży, nijak się mające do rzeczywistości...[ciach]

Dla mnie i mojej rodziny okazał się porażką.
To nie mała cicha wioska, to przerośnięta, przeludniona wioska - mój syndrom Jastrzębiej Góry niestety się potwierdził.
Kiedyś jeden z userów na innym forum nazwał Ksamil drugim Sinemorcem [BG] - może kilka lat temu to była prawda, teraz już nie a na pewno nie w sierpniu.
Wg mnie Ksamil jest w najgorszym okresie swojego rozwoju, kiedyś był pewnie cichą spokojną oazą, teraz turystyka masowa odkryła to miejsce, zaczął się nieokiełznany rozwój... kiedyś Ksamil, jak już zabudują wszystko i ceny wzrosną, stanie się elitarnym kurortem.
Wszechogarniający śmietnik, pył z budów i masakryczna ropierducha na każdym kroku. Wiele już widziałem, bułgarską prowincję, serbską prowincję.. wydawało mi się, że nic mnie nie zdziwi.... ale Ksamil to po prostu wszystko przebiło.
Piękne plaże, krystalicznie czysta woda, gość kasuje za leżak 3 albo 5 jurków a 2 metry za plecami ma wysypisko śmieci, które to wydziela z siebie przerażający zapaszek.
Centrum wiochy, obok stacji benzynowej Kastrati

Kiedy ja spałem po 27h podróży, żona poszła na plażę z dzieciakami - wróciła z płaczem, dzieciaki też płakały, że nie chcą tu być. Nastąpiła krótka wieczorna narada, nocleg i z samego rana ewakuacja...

Natomiast ludzie niesamowicie mili, otwarci i uczynni - i na pewno do Albanii pojadę, bo nie byłem w Albanii... nie widziałem tego kraju...
...byłem tylko w tym koszmarnym Ksamil.

pzdr
Ostatnio edytowano 09.09.2012 18:57 przez frytowski, łącznie edytowano 1 raz
cro penetrator
Plażowicz
Posty: 6
Dołączył(a): 10.08.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) cro penetrator » 09.09.2012 12:27

No to jeszcze ja kilka słów o Ksamil dodam:

Ksamil był moim celem na 2012 od kilku miesięcy. Zakochałem się w tych zdjęciach które zobaczyłem na forum i chciałem tam być. Tuż przed wyjazdem (15.08.2012) zbierałem na forum ostatnie przydatne informacje o tym miejscu i natknąłem się post joajer . Jego subiektywne i krytyczne spojrzenie dało mi do myślenia. Po konsultacjach, na dzień przed wyjazdem zmieniłem miejsce docelowe na okolice himare (między innymi za poradą joajer) . Znalazłem tam to czego szukałem : cisza, spokój, żółwie, osły , krowy, świeże ryby, pusta plaża, mili mieszkańcy, apartament 15m od plaży, widok na zachód słońca z dużego tarasu. Jakbym chciał to bym wędkę z tarasu zarzucił :)
Ksamil odwiedziłem jednego dnia. Był wtedy większe fale. Mogę potwierdzić wszystko co napisał frytowski . Dla mnie Ksamil jest również porażką. Owszem samo położenie, wyspy i błękitna woda powalają na kolana. Ale te tłumy ? Miejsca na rozłożenie się z własnym kocem nie znajdziecie, ja dodatkowo nie mogłem znaleźć wolnego, płatnego leżaka. Znalazłem , ale co jakiś czas zalewała go fala :). Na plaży jeden wielki zgiełk, krzyki dzieci, muzyka z barów, łodzi z lokali na wyspach. Sama miejscowość na pierwszy rzut oka - za duża, niezorganizowana, brudna, bez jakichkolwiek atrakcji które zachęciły by mnie do zatrzymania samochodu. Krótka linia brzegowa-mało apartamentów bezpośrednio przy plaży.

Podsumowując, w mojej ocenie : zobaczyć warto, zostać nie .

Oczywiście jest to kolejna subiektywna ocena, a takie zależą od tego, czego się oczekuje/poszukuje na wakacjach.

Ktoś porównywał do Sinemorca - byłem 4 lata temu . Sama miejscowość też bez większych rewelacji. Ale Sinemorec ma piękną długą i dziką plażę z wolno biegającymi/ pasącymi się końmi i dla niej warto tam pojechać.

Szczególne podziękowania dla Joajer za kubeł zimnej wody i uratowane wakacje.

Sama Albania jest niesamowita: Monastyry, zamki, ruiny, zatoki, góry, widoki a przede wszystkim wspaniali ludzie (bardzo mi pomogli - awaria samochodu). Po wyjeździe mam duży niedosyt. W przyszłym roku ponownie Albania. Polecam jazdę przez i spędzenie chociaż jednego dnia w Ochrid

PS. Pozdrowienia dla 2 polskich motocyklistów (spotkanie na zamku w Gjirokastra). Zostaliście w Ksamil ?

Pozdrawiam

Nieprzeczytany postnapisał(a) frytowski » 09.09.2012 12:46

cro penetrator napisał(a):[ciach] zmieniłem miejsce docelowe na okolice himare (między innymi za poradą joajer) . Znalazłem tam to czego szukałem : cisza, spokój, żółwie, osły , krowy, świeże ryby, pusta plaża, mili mieszkańcy, apartament 15m od plaży, widok na zachód słońca z dużego tarasu. Jakbym chciał to bym wędkę z tarasu zarzucił :) [ciach]

podzielisz się? :)

Posty: 120
Dołączył(a): 24.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Romo » 09.09.2012 23:54

Hm... to prawda, że każdy ma inne gusta, oczekiwania, trafił w różne warunki, a może ma troszkę inne szczęście. Ale ja, pamiętając oczywiście o pewnych wadach Ksamil - jestem zachwycony spędzonymi tam wakacjami. Również moja rodzina była zachwycona, a w kilku róznych miejscach już byliśmy i jest do czego porównywać. Moja 14-letnia córka pierwszy raz w życiu popłakała się, że kończy się wakacyjny wyjazd. Każda z pozostałych 14 osób uczestniczących w tej eskapadzie oceniła ją na zdecydowany pozytyw. Ale oczywiście nie namawiam nikogo. Ja na pewno tam jeszcze wrócę. Pozdrowionka

Nieprzeczytany postnapisał(a) frytowski » 10.09.2012 10:31

bzyq74 napisał(a):Frytowski , to nieciekawe co piszesz. Szkoda że tak zawiodła ta miescina może poza sezonem jest lepiej. Zostałes w Albaniii czy ewakuacja do Grecji / Czarnogóry?

Wieczorem w niedzielę 19.VIII po przyjeździe do Ksamil zrobiliśmy naradę rodzinną i postanowiliśmy ewakuować się do...
..Bułgarii :) .

Następnego dnia ruszyliśmy ok 7:00 i już :D po 12 godzinach byliśmy nad Morzem Czarnym.
Wiem, to było mało rozsądne walić kolejne 1kkm ale nie było warunków na rozsądną decyzję - to była decyzja emocjonalna. Ja miałem awaryjnie na myśli Himare ale rodzina zgłosiła veto - dość! - Jedziemy do naszej Bułgarii.

Pzdr

reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.