Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
boboo
zbanowany
Posty: 5364
Dołączył(a): 06.08.2014

Postnapisał(a) boboo » 22.11.2014 16:58

Coś mi nie pasuje w Waszych określeniach Mocy, ale zastrzegam sobie prawo pomyłki :D
Moc: praca wykonana w danym czasie.
Czyli: P(ower) = W(ork) / T(ime)
Daną pracę, czyli przesunięcie pontonu z punktu A do punktu B wykonano w czasie T1 (dłuższym, bo wolniej), a po zmianie śruby na szybszą w czasie T2 (krótszym, bo szybciej).
A co za tym idzie, moc P1 (ta wolniejsza) jest mniejsza! od tej P2, gdzie płynęło się szybciej.

Gdzie robię błąd?
:papa:
kajkaj
Podróżnik
Posty: 24
Dołączył(a): 23.01.2013

Postnapisał(a) kajkaj » 22.11.2014 18:31

baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2451
Dołączył(a): 17.10.2013

Postnapisał(a) baunty » 22.11.2014 20:22

kajkaj napisał(a):Szybsza śruba to jakbyś jechał na wyższym biegu w aucie - jedziesz szybciej na tych samych obrotach ale masz mniejszą moc

Moc masz tę samą, ale przy większej średnicy lub/i skoku są większe obciążenia i mocy może zabraknąć.

Boboo, traktuj zmianę śruby jak zmianę biegu- waga jednostki, moc silnika, warunki "drogowe" , indywidualne cechy jednostki pływającej.
Najpierw popływaj na śrubie zalecanej przez producenta do danego silnika.
boboo
zbanowany
Posty: 5364
Dołączył(a): 06.08.2014

Postnapisał(a) boboo » 23.11.2014 08:41

Drogi baunty, ja to wiem i rozumiem 8)
Chodzi mi o szafowanie/szastanie terminami z fizyki.
Jeśli dla kogoś moc i ciąg to synonimy, to nie widzę sensu z nim rozmawiać, bo się nie dogadamy.
DaJaRa
Cromaniak
Posty: 642
Dołączył(a): 11.05.2011

Postnapisał(a) DaJaRa » 23.11.2014 10:01

boboo napisał(a):Drogi baunty, ja to wiem i rozumiem 8)
Chodzi mi o szafowanie/szastanie terminami z fizyki.
Jeśli dla kogoś moc i ciąg to synonimy, to nie widzę sensu z nim rozmawiać, bo się nie dogadamy.

HAHA :lol:
markiz17
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 195
Dołączył(a): 20.08.2014

Postnapisał(a) markiz17 » 23.11.2014 13:47

boboo napisał(a):Coś mi nie pasuje w Waszych określeniach Mocy, ale zastrzegam sobie prawo pomyłki :D
Moc: praca wykonana w danym czasie.
Czyli: P(ower) = W(ork) / T(ime)
Daną pracę, czyli przesunięcie pontonu z punktu A do punktu B wykonano w czasie T1 (dłuższym, bo wolniej), a po zmianie śruby na szybszą w czasie T2 (krótszym, bo szybciej).
A co za tym idzie, moc P1 (ta wolniejsza) jest mniejsza! od tej P2, gdzie płynęło się szybciej.

Gdzie robię błąd?
:papa:


Moc będzie taka sama pod warunkiem, że:
- płyniesz od punktu A do B w ślizgu,
- ponton jest identycznie obciążony,
- na obu śrubach osiągniesz ten sam RPM,
- płyniesz ze stałą prędkością obrotową silnika w przypadku 1 i 2,
- pomijamy zjawiska poślizgu śruby, tarcia itp.

Natomiast praca W jaką wykona silnik w przypadku 1 i 2 będzie inna, a ponieważ w czasie T1 dłuższym silnik wykona większą pracę, a w czasie T2 krótszym mniejszą pracę to P1=P2.

P1=P2=W1/T1=W2/T2
Czasy sobie zmierzysz, moc silnika w zależności od prędkości obrotowej odczytasz z ch-ki P(RPM).
Podstawisz i wyliczysz jaką pracę wykona silnik w obu przypadkach i zobaczysz, że w przypadku T1 jest to praca większa bo sternik płyną dłużej (miał "wolną" śrubę). Dlatego tu chodzi o pracę Fxs (siła x przesunięcie) a nie o moc, bo na moc nie mamy wpływu.
Przesunięcie pontonu w obu przypadkach jest identyczne od punktu A do B. Natomiast zastosowanie innych śrub zmienia siłę uciągu, co wpływa na czas przemieszczania.
volare77
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 292
Dołączył(a): 24.05.2007

Postnapisał(a) volare77 » 23.11.2014 19:36

Hej !
Niezależnie od Waszych dywagacji , chciałem pogratulować
żywotności wątku o pontonach - 5000 postów - kiedy inni
wodniacy zasnęli już snem zimowym.
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2451
Dołączył(a): 17.10.2013

Postnapisał(a) baunty » 23.11.2014 21:52

volare77 napisał(a):....... - kiedy inni
wodniacy zasnęli już snem zimowym.

Tzn jacy "inni " ?
bogdan63
Croentuzjasta
Posty: 332
Dołączył(a): 08.08.2006

Postnapisał(a) bogdan63 » 28.11.2014 17:12

witam,
nie zasnęli, obserwują zimę, bo na kotelnicy już śnieżą!!!!!!!!!!!!!!!!!
pozdrawiam
Roxi
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5098
Dołączył(a): 06.11.2008

Postnapisał(a) Roxi » 29.11.2014 10:49

volare77 napisał(a):wodniacy zasnęli już snem zimowym.


Oj tam, że od razu zasnęli...
Nam wczoraj przyszła aluminiowa podłoga do pontonu, więc można powiedzieć, że już robimy przygotowania do następnego sezonu :mrgreen:
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2451
Dołączył(a): 17.10.2013

Postnapisał(a) baunty » 29.11.2014 10:57

Roxi napisał(a):
volare77 napisał(a):wodniacy zasnęli już snem zimowym.


Oj tam, że od razu zasnęli...
Nam wczoraj przyszła aluminiowa podłoga do pontonu, więc można powiedzieć, że już robimy przygotowania do następnego sezonu :mrgreen:


Dlaczego zmieniacie podłogę?
Roxi
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5098
Dołączył(a): 06.11.2008

Postnapisał(a) Roxi » 29.11.2014 11:02

baunty napisał(a):Dlaczego zmieniacie podłogę?


Z kliku ważnych powodów, których nie jestem w stanie sama przytoczyć :mrgreen:
Jak Rosół wróci do domu, to uzupełnię wpis i odpowiem :lol:

Edit.
Generalnie nie rezygnujemy z airmaty. Aluminiowa jest kupiona na dalsze wypłynięcia, albo większe fale. Do tego jak będzie potrzeba wrzucić tam trochę sprzętu nurkowego to nie będzie strachu, że coś się uszkodzi i jeszcze Arutr czasami może potrzebować tego pontonu do jakieś roboty na wodzie.
Airmata nie usztywnia tak pontonu, ale na zatoczkowe wypłynięcia jest w sam raz- miękko się siedzi :)
zdolar68
Odkrywca
Posty: 107
Dołączył(a): 08.07.2012

Postnapisał(a) zdolar68 » 04.12.2014 17:05

Witam
Po mozołach i trudach ponton już w piwnicy czeka na przyszły sezon. Nabyłem chińskie pływadło od Proscan Marine. Dobry osprzęt i w ogóle wygląda OK. Wersja 370 ciemnoszary. Silnik też już nabyty ale nie zmieściły mi się 2 kartony do bagażnika (duże są cholery) więc jeszcze nie odebrany. Bez kartonów powinno być OK. Silnik to Suzuki DF20AS.
Ogólne wrażenia przedpływalne - duże to i ciężkie. Sam nie jestem w stanie dźwignąć na dłuższy dystans ani pontona ani silnika (nie mam jeszcze wózka).
Dziękuję wszystkim za udzielanie nuworyszowi cennych porad.
Trochę to trwało bo czekałem na nową dostawę silników i pontonów, ale czas wykorzystałem na zrobienie patentu sternika motorowodnego :D
pozdrawiam
komanch
Croentuzjasta
Posty: 294
Dołączył(a): 06.02.2013

Postnapisał(a) komanch » 04.12.2014 17:52

zdolar68 napisał(a):Trochę to trwało bo czekałem na nową dostawę silników i pontonów

Mogę zapytać gdzie silnik kupiłeś?
zdolar68
Odkrywca
Posty: 107
Dołączył(a): 08.07.2012

Postnapisał(a) zdolar68 » 05.12.2014 10:37

Odpowiedziałem na priv.
pzdr
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 334
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone