Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Co i w jakim samochodzie się zepsuło - Statystyka

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6681
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 05.11.2012 23:13

melepeta=mało jeździ, trzyma auto w garażu, często myje i czyści ?

a co do kwestii wiary w dziadka :P wolę się nie wypowiadać, a nuż ktoś poczuje się obrażony ze względu na przekonania religijne :mrgreen:
Byle mu meczetu nie wybudował .........
Makar.....
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 164
Dołączył(a): 01.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Makar..... » 05.11.2012 23:26

A ja musiałem po powrocie z CRO wymienić sprzęgło + koło dwumasowe.
Opel Zafira B, rok 2006, 1,9 CDTI - 140.000 km
Nie miła to sprawa, oj bolało, bolało :(
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 06.11.2012 09:20

alessandro1977 napisał(a):
bluesman napisał(a):Dlaczego zmieniłeś post ?

Bo jak nie obraza to prowokacja i niejaki ważniak jacuś będzie miał pożywkę...lata po forum i usuwa co mu pasuje :oczko_usmiech:


Masz tydzień na przemyślenie swoich wpisów :papa:
kubatychy
Globtroter
Posty: 53
Dołączył(a): 29.03.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) kubatychy » 06.11.2012 16:25

Astra G 1.7 DTI przebieg 170 tyś. Samochodu byłem pewny, na bieżąco serwisowany, wychuchany, wydmuchany a jednak w drodze powrotnej do domu z Kvarneru po 300 metrach zgasł i już nieodpalił :? Padła elektronika pompy wtryskowej, 400 euro nie moje i 2 dni dluzej w Cro :) Był to pierwszy wyjazd, ogolnie bylo przepieknie poczawszy od widoków przez pogode. Niestety chcac, niechcac ta przygoda pozostawila pewien "uraz" w mojej psychice i nastepny raz Cro raczej podroz autokarem :D
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 06.11.2012 19:21

Makar..... napisał(a):A ja musiałem po powrocie z CRO wymienić sprzęgło + koło dwumasowe.
Opel Zafira B, rok 2006, 1,9 CDTI - 140.000 km
Nie miła to sprawa, oj bolało, bolało :(


ja wczoraj wieczorem zawiozłem do mechanika Toyotę Avensis z tym samym problemem...same części to 3.000 zł...:/
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 06.11.2012 20:38

Licytacja?
Ja daje w 2009r PT CRUISER 2.2CRD,sama dwu masa 3800zł + VAT o sprzęgło nie pytałem :(
Z
Cromaniak
Posty: 2931
Dołączył(a): 29.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Z » 06.11.2012 21:12

hrupek666 napisał(a):Licytacja?
Ja daje w 2009r PT CRUISER 2.2CRD,sama dwu masa 3800zł + VAT o sprzęgło nie pytałem :(

Coś koło tego w Mitsubishi Outlander,niby silnik VW zwykłe 2.0TDI lecz niestety dwumasę wcisnęli już japończyka
Krystof
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3353
Dołączył(a): 26.04.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Krystof » 06.11.2012 21:21

185 tkm na liczniku w maździe MZR, czyli zalewanym ropką - czekam na wymianę koła 2m... oby mnie nie trafiło w Serbii lub innej Macedonii - za miesiąc rezygnuję z AC i może boleć :@(
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 06.11.2012 21:34

U mnie umarło najprawdopodobniej od przyczepy kempingowej,przy 150km w PT a Alhambra już 100tyś z lawetą zrobiła i jest ok?
Czym to ustrojstwo się ma że się psuje pojęcia nie mam ,Octavie miałem 110KM ,kupowałem od pewnego źródła miała 150tkm 3 lata ,ja jej dorobiłem jeszcze 100 w 2 lata i koło wytrzymało padło przy 520tkm 3 sprzęgła wytrzymało.
Ale już się robią coraz tańsze.
Arek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8749
Dołączył(a): 15.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Arek » 07.11.2012 08:03

kubatychy napisał(a):Astra G 1.7 DTI przebieg 170 tyś. Samochodu byłem pewny, na bieżąco serwisowany, wychuchany, wydmuchany a jednak w drodze powrotnej do domu z Kvarneru po 300 metrach zgasł i już nieodpalił :? Padła elektronika pompy wtryskowej, 400 euro nie moje i 2 dni dluzej w Cro :) Był to pierwszy wyjazd, ogolnie bylo przepieknie poczawszy od widoków przez pogode. Niestety chcac, niechcac ta przygoda pozostawila pewien "uraz" w mojej psychice i nastepny raz Cro raczej podroz autokarem :D


A nie miałeś wcześniej przez kilka miesięcy objawów w postaci kilkusekundowych przerywań pracy silnika ? Niestety moduł pompy wtryskowej jest niefortunnie umiejscowiony i przez to narażony na duże wahania temperatury. To powoduje, że zastosowane w nim luty bezołowiowe tracą przewodność i kończy się unieruchomieniem silnika. Przerabiałem temat w ubiegłym roku, koszt naprawy wyniósł 300 zł.
kubatychy
Globtroter
Posty: 53
Dołączył(a): 29.03.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) kubatychy » 07.11.2012 17:13

Arek napisał(a):
A nie miałeś wcześniej przez kilka miesięcy objawów w postaci kilkusekundowych przerywań pracy silnika ? Niestety moduł pompy wtryskowej jest niefortunnie umiejscowiony i przez to narażony na duże wahania temperatury. To powoduje, że zastosowane w nim luty bezołowiowe tracą przewodność i kończy się unieruchomieniem silnika. Przerabiałem temat w ubiegłym roku, koszt naprawy wyniósł 300 zł.


Auto sporadycznie szarpało gdy się zagrzał mocno silnik (np. w korkach) i gdy sie wtedy przyspieszalo pojawialy sie charakterystyczne 3-4 szarpnięcia. Byłem z tym w Bosch Service po czym pana diagnosta stwierdził ze nie widzi problemu :/ najbardziej mnie boli to ze w Polsce ta usterke dało sie usunąć za góra 500 zł a Chorwat ogołocił mnie z 400 euro :( 2 dni dłuższy pobyt kosztował niemal 2 tyś zł, czyli niewiele mniej niż to co wydałem na 10 dniowy pobyt :) Postanowiłem jednak że do Cro znowu wróce :D Arek a u Ciebie temat po tej naprawie jest juz zamkniety? Nic sie nie dzieje? Ja autem zrobilem po naprawie dopiero 8 tyś km...
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 07.11.2012 17:39

Sol-Wagon napisał(a):
Makar..... napisał(a):A ja musiałem po powrocie z CRO wymienić sprzęgło + koło dwumasowe.
Opel Zafira B, rok 2006, 1,9 CDTI - 140.000 km
Nie miła to sprawa, oj bolało, bolało :(


ja wczoraj wieczorem zawiozłem do mechanika Toyotę Avensis z tym samym problemem...same części to 3.000 zł...:/


to cena ze sklepu bez marży...
o serwisie nawet nie mówię:p
rocznik 2003...
sandr
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 52
Dołączył(a): 01.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) sandr » 07.11.2012 19:56

Krystof napisał(a):pytanie mam, bo tu wiele głów mądrych, a samochodowych siedzi ;@)

mam okazję kupić avensisa verso w benzynie, rocznik 2005, polski, niebity, serwisowany cały czas w aso, w dobrej cenie ... jedyny mankament to 210 TK na liczniku, co mnie nieco odstręcza, bo sam robię rocznie 20 i za trzy lata podejdzie pod 300 TK ...

problem, to ewentualna późniejsza odsprzedaż no i pękam, czy nie nadchodzi właśnie czas, w którym własciciel oddaje auto nacieszony, że bezawaryjne, a ja - głupi frajer pompka - wpakuję się w koszty wymian :@(

jak radzicie?


Avensis Verso (diesel D4-D) był moim poprzednim samochodem, rocznik 2003 - kupiony w 2007 r z przebiegiem 120.000 km - sprzedałem w marcu 2012 r z przebiegiem... 308.000 km (bez kręcenia itp.). Bardzo udany samochód, gdyby nie fakt, że miałem już dość diesla, najprawdopodobniej jeździłbym nim nadal. Jeżeli samochód o którym wspominasz nie miał za sobą brutalnej przeszłości i cena jest akceptowalna, to nie ma się nad czym zastanawiać. Sporo części pasuje od "zwykłej" Avensis T25 - w razie czego, za cenę np. koła dwumasowego możesz sobie zmienić silnik (używka rzecz jasna) i pomykać kolejne wielokrotności 200 TK. Co można tu dodać, pakowne i konfigurowalne wnętrze, odporne na nasze dziurawe drogi zawieszenie i doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne. Niezłe ogrzewanie (w zimie można podróżować w krótkim rękawku) i wydajna klimatyzacja, doskonała widoczność podczas jazdy i... zdecydowanie gorsza podczas parkowania (cofanie wymaga wprawy, lub zainwestowania w kamerkę). Pomimo gabarytów bardzo niskie spalanie nawet w wersji Pb (2.0 VVti 150 KM -> miasto 10-11, trasa... nawet 6,5 litrów benzyny/100 km), mój dieselek łykał średnio 7 litrów/100km. Generalnie samochód warty polecenia, a skoro służbowy to możliwe że nie oszczędzano na serwisie... Oczywiście najważniejsze - ładowność 850 kg, rewelacyjny na wyjazdy do CRO (nasz był 5 razy i równie bezproblemowo wracał :roll: ). Przemyśl sprawę.
kris2a
Autostopowicz
Posty: 2
Dołączył(a): 11.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) kris2a » 11.11.2012 17:12

Witam.
mam sharana 2000r TDI 115km. Sprzegło nie chodziło już za dobrze ale dałem się w podróz. Wszystko było ok. Niestety na powrocie po dłuższej jeżdzie z predkością 160 km/h i przekroczeniu granicy Słowacji Awaria układu chłodzenia. Jak się okazało waż miał delikatne otarcie, przez które pod dużym ciśnieniem uciekł płyn. Szczescie ze niedaleko był mechanik ( pracuje 24 h na dobę ). Mały postój 2 godziny 25 euro plus 10 Euro dałem ekstra jechałem dalej.
W 2013 również planuje podroz do Podstrany tym samym sharanem sprzegło lepiej pracuje ( możliwe ze wytrzyma).[



quote="hrupek666"]U mnie umarło najprawdopodobniej od przyczepy kempingowej,przy 150km w PT a Alhambra już 100tyś z lawetą zrobiła i jest ok?
Czym to ustrojstwo się ma że się psuje pojęcia nie mam ,Octavie miałem 110KM ,kupowałem od pewnego źródła miała 150tkm 3 lata ,ja jej dorobiłem jeszcze 100 w 2 lata i koło wytrzymało padło przy 520tkm 3 sprzęgła wytrzymało.
Ale już się robią coraz tańsze.[/quote]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 11.11.2012 17:51

franki napisał(a):Tydzień przed wyjazdem ( na szczeście :) bo jak by miało to miejsce w trasie miałbym spory problem) padła turbina w Zafirze B 1,9 CDTI. Zastanawiałem się nawet czy po regeneracji jechać w taką trasę ( w sumie wyszło 3400 km) . Ale mój mechanik stwierdził, żeby po regeneracji zrobić z 500 km i jak bedzie wszystko ok to jechać. Tak też zrobiłem :) Wyjazd w sumie przesunał się o tydzień ale było warto :).
Na miejscu oberwało się mocowanie aluminiowej osłony tłumika. Pomocny okazał się drut :). Podczas powrotu osłona oberwała się całkowicie i trzymałą się tylko na drucie :)


Dokładnie to samo miałem, ale na szczescie juz po dojezdzie do domu ( oberwana osłona tłumika)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
Co i w jakim samochodzie się zepsuło - Statystyka - strona 34
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone