Krystof napisał(a):czy nie nadchodzi właśnie czas, w którym własciciel oddaje auto nacieszony, że bezawaryjne, a ja - głupi frajer pompka - wpakuję się w koszty wymian :@(
jak radzicie?
To jest już częściowa odpowiedź , najważniejsze jest to jaki i co ile zmieniali oleje, płyny , jeśli częściej niż zalecane tak 15 tyś to silnik ok. jeśli co 30 tyś , to omijać szerokim łukiem i jeździć starym swoim autkiem .
jeśli nawet klient jeździe na serwis i ma np. co 15 tyś . km wymianę oleju to jest pytanie czy polscy mechanicy zmieniali ten olej czy tylko pieczątkę bili ? ja stoję przy mechaniku i patrze na łapy co robi , mają ręce lepkie
Trzeba go sprawdzic na innym serwisie niż ten co klient jeździ , np ciśnienie w cylindrach i porównać odchyłki od oryginału i pomiędzy cylindrami , odczytać wskaźniki z komputera ,ciśnienia na wtryskach , pompie i porównać ,zbyt duże odchyłki wróżą przyszłą awrię , np w skrzyni biegów odkręcic korek spustu ol. i zobacz czy na magnesie są opiłki , jak są to skrzynia już leci .... itd.
Mój Espace miał oprócz ksiązki wydruk historii napraw/wymian od początku serwisowania - to też mogą w serwisie wydać po nr, Vin

.png)
.png)
.png)
.png)

