Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Co i w jakim samochodzie się zepsuło - Statystyka

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Wielebny Kropek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 731
Dołączył(a): 24.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Wielebny Kropek » 30.06.2012 08:37

Bocian napisał(a):
Wielebny Kropek napisał(a):
pawelh napisał(a):Właśnie mam przymusową przerwę w serwisie.Przejechałem 15km gdy w mazdzie zapalił się DPF :evil: I tak była grzeczna,że akurat blisko do serwisu a nie jak poprzednio pod Budapesztem :lol:

O zapchanym DPF-ie słyszałem ale o zapaleniu się DPF-a ???? :roll:

Na tablicy...

U mnie niestety nie ma kontrolki wypalania DPF-a .. :( trzeba patrzyć na chwilowe spalannie jak chce się wyłączyć silnik :(
romuald22
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5481
Dołączył(a): 22.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) romuald22 » 30.06.2012 09:54

Mi kiedyś w Chorwacji (na autostradzie) strzeliła uszczelka pod głowicą. Zestaw małego majsterkowicza samochodowego nic nie pomógł :wink: . Ale było fajnie... :)
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 30.06.2012 14:51

W imieniu Janusza.8) Poprawnie pisze się "mnie kiedyś..."
wind323
zbanowany
Posty: 22
Dołączył(a): 14.08.2009
Kiedyś dawno temu

Nieprzeczytany postnapisał(a) wind323 » 30.06.2012 16:04

Kiedyś dawno temu wracałem Vectrą LPG z Cro i auto zaczęło słabnąć.W efekcie a jechałem przez CZ ledwo wjechałem na wzniesienie niewielkie zresztą, dalsza jazda stawała się niebezpieczna. Stanąłem podniosłem maskę i zacząłem dumać domyśliłem się że to coś z paliwem lpg bo na pb jechał dobrze. Otworzyłem filtr powietrza i okazało się. Przy montażu gazu konieczne było częściowe zaślepienie wlotu powietrza przez włożenie kawałka nawierconej blachy aluminiowej i ona własnie pękła na pół i odpadła. tylko skąd na pustkowiu wziąć taką wyprofilowaną i ponawiercaną blachę??? Wpadłem na pomysł aby wykorzystać puszkę po piwie blaszka mięciutka można ciąć nożyczkami lub scyzorykiem. Więc żono pij (bo szkoda wylać Pilzner Urquela do rowu). Wyciąłem odpowiedni kształt nożyczkami podziurkowałem podobnie do oryginału coby regulacje się zgadzały i i i pomogło auto odzyskało vigor. Miałem tylko objekcje czy ta w sumie bardzo cienka blaszka się nie rozpadnie i nie zostanie wessana do silnika jakiś opiłek :oops: ale nic takiego się nie stało. W domu dorobiłem z blachy stalowej.
romuald22
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5481
Dołączył(a): 22.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) romuald22 » 30.06.2012 16:31

Bocian napisał(a):W imieniu Janusza.8) Poprawnie pisze się "mnie kiedyś..."

Bardzo dziękuję forumowemu koledze poloniście o zwrócenie mi uwagi oraz odciążenie moderatora.
Kolega zawsze sensownie zabiera głos w temacie...
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 30.06.2012 16:35

...
Ostatnio edytowano 30.06.2012 16:38 przez Bocian, łącznie edytowano 1 raz
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 30.06.2012 16:36

romuald22 napisał(a):
Bocian napisał(a):W imieniu Janusza.8) Poprawnie pisze się "mnie kiedyś..."

Bardzo dziękuję forumowemu koledze poloniście o zwrócenie mi uwagi oraz odciążenie moderatora.
Kolega zawsze sensownie zabiera głos w temacie...

Proszę bardzo.
Nauki nigdy za wiele. Nie trzeba być polonistą, żeby wiedzieć takie rzeczy.
romuald22
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5481
Dołączył(a): 22.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) romuald22 » 30.06.2012 16:37

Oczywiście - dwa razy nie chce mi się pisać tego samego jak koledze

Edit: :lol:
santosz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1181
Dołączył(a): 02.08.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) santosz » 30.06.2012 18:23

Dwa lata temu w drodze na Ciovo, w okolicach Zagrzebia w Lagunie I 2.0l 140km wysiadł mi wiatrak od chłodnicy - efekt, brak klimy, błyskawiczna temperatura na silniku a co się działo na podjazdach na bramkach - auto wyłaczałem coby sie silnik schlodzil przez kilka sekund, w takich warunkach dojechałem na Mastrinke, rano maska w góre, podłaczenie na krótko i .... dziala. Krótka wycieczka do sklepu przed Splitem jest taki sklep ala Castorama - nie pamiętam już nazwy w kazdym razie market budowlany - zakupiłem 2m kabla, włacznik, tasme izolacyjna i 10min przerobiłem na właczanie w kabinie, dwa tygodnie jeździlismy po Cro a ja recznie zalaczałem wiatrak - zawsze na moscie w Trogirze - po powrocie do Polski okazało sie że dwa przewody od wentylatora stopiły sie ze sobą i nie działal automat, naprawa kosztowała 20zł i 5min roboty. Niemniej bardzo to było uciążliwe
kaz32420
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 781
Dołączył(a): 21.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaz32420 » 30.06.2012 18:51

witam co do paska rozrzadu nie nalezy patrzec scisle na przebieg w kilometrach , nie wszyscy caly czas jada i kilometry na liczniku przybywa ,musi sie brac pod uwage ze stoi sie w korkach w miescie i silnik pracuje caly czas a kilometrow nie przybywa 30 minut dziennie stojac mozna zrobic 20km w tym czasie a w calym roku wyjdzie ladnych pare tysiecy a tu sie w miejscu stalo i kilometrow licznik nie nabil wiec to nie wina rozrzadu tylko nastapilo naturalne zurzycie bo silnik pracuje bez przerwy jak sie stoi w korku a niestety kilometrow nie przybylo nam na liczniku , wiec prosze brac pod uwage ze tak 20tys pasi wczesniej to zrobic i wymienic caly rozrzad napinacze pompe wody tlumiki drgan paskow itp, pozdrawiam i bez awaryjnych wyjazdow zycze
guniak
Croentuzjasta
Posty: 163
Dołączył(a): 26.05.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) guniak » 30.06.2012 19:08

No,a jakie proponujesz wymiany rozrządu (paska ) i osprzętu ale patrząc w czasie,co ile lat?
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 30.06.2012 19:58

guniak napisał(a):No,a jakie proponujesz wymiany rozrządu (paska ) i osprzętu ale patrząc w czasie,co ile lat?


Dotąd dobry był SKF , jednak po moich doświadczeniach z Multiplą JTD , powiem ,że pompa zaczęła przeciekać w pół roku, niewiele ale sączyła, rolki po roku śpiewały jak słowiki, więc obecnie klientom proponuję pomy wody Bugatti - perfekcyjne wykonanie oraz rolki LUK obecnie najlepsze , ale dla niewymagających są i zamienniki często warte 40 % ceny LUK .

Paski , najwięcej na rynku w sklepach jest Bosch 'a i Gates power grip , są jeszcze Conti tech i Pirelli .

Gates był z Hiszpanii ,a ostatnio widziałem z Rumunii...nie wiem czy to już to samo ? a Bosch może być i z Turcji o tam mają fabryki .

Czasem warto zakupić komplety Luk wychodzi kilka procent taniej niż luzem .
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 30.06.2012 21:20

Teoretycznie guma się starzeje i po 5 latach aut .... przyjmuje się , że 2 wymiana po 70 tyś km. w obecnym Espace z 2006r mam 130 tyś - w książce serwisowej są same wymiany olej/filtry , więc w poniedziałek zamawiam rozrząd , nie mam wyjścia.

Jednak , należy wcześniej kontrolować stan przy zmianach oleju - bo może się zdarzyć jakiś wyciek oleju ,np. ze wspomagania , może ulec awarii napinacz i będzie strzępił pasek itd. ... generalnie jeśli słychać po stronie rozrządu szelesty świsty to słychać rolki - pytanie które ? rozrządu ? czy osprzętu to już musi stwierdzić mechanik .
santosz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1181
Dołączył(a): 02.08.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) santosz » 01.07.2012 09:17

kaz32420 napisał(a):witam co do paska rozrzadu nie nalezy patrzec scisle na przebieg w kilometrach , nie wszyscy caly czas jada i kilometry na liczniku przybywa ,musi sie brac pod uwage ze stoi sie w korkach w miescie i silnik pracuje caly czas a kilometrow nie przybywa 30 minut dziennie stojac mozna zrobic 20km w tym czasie a w calym roku wyjdzie ladnych pare tysiecy a tu sie w miejscu stalo i kilometrow licznik nie nabil wiec to nie wina rozrzadu tylko nastapilo naturalne zurzycie bo silnik pracuje bez przerwy jak sie stoi w korku a niestety kilometrow nie przybylo nam na liczniku , wiec prosze brac pod uwage ze tak 20tys pasi wczesniej to zrobic i wymienic caly rozrzad napinacze pompe wody tlumiki drgan paskow itp, pozdrawiam i bez awaryjnych wyjazdow zycze


Jednak producenci aut też nie wyliczaja co do 1km na ile wystarczy pasek. Jeśli mówią, że wymiana co 60tys, to nie znaczy że na 60001 km peknie pasek - one też mają wytrzymałość znacznie wiekszą min. o 20% czasu użytkowania - podane przebiegi są przecież orientacyjne wskazujące na termin wymiany tzn jak zrobię po 62tys to sie nic nie stanie, jak po 57tys też nie. Nie przesadzajmy że musimy liczyć czas dokładnie co do kilometra. Czyli jak olej wymieniam co 10tys to rozumiem że jak nie wymienie po 10tys to mi sie silnik zatrze? Więcej luzu koledzy i koleżanki
guniak
Croentuzjasta
Posty: 163
Dołączył(a): 26.05.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) guniak » 01.07.2012 09:41

Tzn ja juz zrobiłem ok 90 tyś i 6 lat,mam bez kolizyjny.I tak sie zastanawiam nad wymianą rozrządu i czy z pompą i termostatem?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
Co i w jakim samochodzie się zepsuło - Statystyka - strona 30
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone