Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zużycie paliwa

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
transporter0
Odkrywca
Posty: 76
Dołączył(a): 27.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) transporter0 » 20.09.2012 08:23

Chyba troszkę wpadacie w paranoję. Chociaż prywatnie użytkuję benzynowce to z flotą diesli mam do czynienia w firmie. Fakt że nowe diesle nie są wytrzymałe jak stare konstrukcje ale nie jest aż tak źle. Nasze służbówki śmigają średnio 100-120kkm rocznie i służą średnio 2-3lata. Nikt raczej nie przejmuje się studzeniem turbiny, wybieraniem najlepsze stacji z ON ogólnie jak to w służbówkach lekko te samochody nie mają i nie jest jakoś tragicznie. Turbiny wytrzymują lekko ponad 150kkm, przy odpowiednim traktowaniu nieraz nie są wymieniane do odsprzedaży. Awarię układu wtryskowego kojarzę tylko jedną w Mondeo 2.0TDCI. DPF, jeżeli samochód robi głównie trasy też nie sprawia problemów. Jakoś w Niemczech samochody robią po 500kkm i nie jest to dziwne, jakoś nikt nie narzeka na diesle nawet na znienawidzone przez wszystkich 2.0TDI 140km z poczatku produkcji. Problem pojawia się gdy taki samochód wyląduje w Polsce, 10-letni z magicznym przebiegiem 192kkm, gdy naprawdę ma 400-500kkm. Wtedy zaczyna się lament że to padło, tamto i ogólnie diesle są do niczego. Niestety przez to że mamy taki chory rynek motoryzacyjny, ludzie chcą jak najtaniej, z najniższym przebiegiem, w pełnej opcji, ten proceder będzie nadal kwitł.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 20.09.2012 08:48

transporter0 napisał(a): ...10-letni z magicznym przebiegiem 192kkm, gdy naprawdę ma 400-500kkm..

..bo większość przechodzi t.z. "cud nad Odrą" :mrgreen: :mrgreen:
Tomek.M
Podróżnik
Posty: 16
Dołączył(a): 13.09.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tomek.M » 20.09.2012 14:08

realista2 napisał(a):
Tomek.M napisał(a):Wszystkie diesle są OK nawet te super nowe.Problem jest tylko jeden syfiaste paliwo, ale stary sprawdzony sposób na uzdatnienie: do każdego tankowania około 100ml Mixolu i ON nie jest już taki suchy-poprawi to smarowanie wtrysków oraz co 5tkm preparat do czyszczenia wtrysków, który czyści i poprawia rozruch .

życzę dużo zdrowia,zwłaszcza systemowi CR żeby przetrwał kurację tym mixolem. Kiedyś już słyszałem o takich pomysłach, ale to było jeszcze w PRL.
PS.
Co to ma wspólnego z turbosprężarką ?

Nie wypowiadałem się na temat turba, tylko wątek był o wtryskach. Nieoficjalnie dużo mechaników w ASO zaleca stosowanie Mixolu ze względu na złą jakość paliwaON (w Polsce),tzn. jest mało tłuste i nie ma odpowiedniago smarowania. Jest to indywidualny wybór każdego kierowcy i nikogo do tego nie namawiam. Ja stosuję stosunkowo krótko ale mam znajomych, którzy mają przejechane po 200tkm a nawet 300tkm stosując Mixol (100ml/pełny bak) oraz preparat do czyszczenia wtrysków i nie muszą ich wymieniać.
bzyq74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1160
Dołączył(a): 21.10.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) bzyq74 » 20.09.2012 14:17

Teraz silniki robią z gorszych materiałów, aby najlepiej się "rozpadły" po gwarancji porównująć do "pancerwagenów z lat 80/90.
np.: turbiny, dwumasy czy sprężarki klimatyzacji lub wielowahaczowe zawieszenia, których wymiana kosztuje 3-4 tys zł.
Są opisane w necie przypadki że i silniki 1,9 tdi (tu BXE) nie są pozbawione wad - np wychodzące bokiem korbowody przy 150 tys. km, a i panewki są wytarte jakby jeździły na oleju z piaskiem. :oczko_usmiech:
Do tego dochodzi stosowanie lakierów wodnych (ekooszołomy mają mocne lobby) :twisted:
A żeby auto spalało jak z katalogu to trzeba się naprawdę postarać :mrgreen: (niedzielny poranek to idealny czas na takie ekstrawagancje)
Jest też inna strona medalu. Kiedyś jeździliśmy fiatami 125/126p gdzie przy 100 tys km już trzeba było myśleć o remoncie silnika (teraz nie do pomyślenia), choć wiadomo nie byliśmy wtedy tak mobilni jak teraz.
dids76
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8242
Dołączył(a): 20.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dids76 » 20.09.2012 19:26

bzyq74 napisał(a):A żeby auto spalało jak z katalogu to trzeba się naprawdę postarać :mrgreen: (niedzielny poranek to idealny czas na takie ekstrawagancje)


No bez przesady, poczytaj parę stron do tyłu ten wątek, wystarczy trasa do Cro a spalanie niektórym wychodzi poniżej katalogowego i to samochodem załadowanym na maksa ;) :lol: :lol: :lol:
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 20.09.2012 19:56

dids76 napisał(a):
bzyq74 napisał(a):A żeby auto spalało jak z katalogu to trzeba się naprawdę postarać :mrgreen: (niedzielny poranek to idealny czas na takie ekstrawagancje)


No bez przesady, poczytaj parę stron do tyłu ten wątek, wystarczy trasa do Cro a spalanie niektórym wychodzi poniżej katalogowego i to samochodem załadowanym na maksa ;) :lol: :lol: :lol:


Ja do pracy mam 50km ,spala mi zależy od nogi ale ok 6,5-7 l/100km ON ,w trasie czy to Cro czy Niemcy czy Polska poniżej 8 nie udało mi się zejść.

Ale co niektórzy jak się poczyta to mają perpetuum mobile :lol:
pakotomasz
Odkrywca
Posty: 77
Dołączył(a): 25.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) pakotomasz » 20.09.2012 23:00

Ja jeżdżąc codziennie do pracy 25km w jedną stronę spalam 6,3-6,5l/100km (1,9TDI AVF). W tym roku wybrałem się do Cro i najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 5,3l/100km; średnio wyszło mi w trasie ok 5,7-5,8l/100km.
Guzior
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 424
Dołączył(a): 23.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Guzior » 21.09.2012 00:13

realista2 napisał(a):
Tomek.M napisał(a):Wszystkie diesle są OK nawet te super nowe.Problem jest tylko jeden syfiaste paliwo, ale stary sprawdzony sposób na uzdatnienie: do każdego tankowania około 100ml Mixolu i ON nie jest już taki suchy-poprawi to smarowanie wtrysków oraz co 5tkm preparat do czyszczenia wtrysków, który czyści i poprawia rozruch .

życzę dużo zdrowia,zwłaszcza systemowi CR żeby przetrwał kurację tym mixolem. Kiedyś już słyszałem o takich pomysłach, ale to było jeszcze w PRL.
PS.
Co to ma wspólnego z turbosprężarką ?


Jeszcze byś się zdziwił kolego. 3/4 taksówkarzy za zachodnią granicą dolewa właśnie oleju przeznaczonego jako mieszanka do benzyny do silników dwu suwowych. Nie jest to wprawdzie mixol ale półsyntetyk Motula.
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 21.09.2012 08:14

Jeśli to takie dobre, to czemu nie 4/4?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 21.09.2012 11:01

..przeczytałem cały wątek na forum jednej marki odnośnie stosowania mixolu. Generalnie 50 na 50% ludzi jest za a nawet przeciw. W.g. nich powinno się dolewać na cały bak mixolu w granicach 200ml. Ma to poprawić pracę wtryskiwaczy. Nie zaleca się dolewanie go do silników cdi oraz nowszej generacji. Powód -zamulanie oraz osad na wtryskach. Sam nie stosuję takich zabiegów, co parę tankowań dodaję do pełnego baku preparat do czyszczenia firmy STP i to wszystko.
Fajne są te Wasze określenia "suche" paliwo, w takim razie jaka jest definicja "mokrego" :wink:
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 21.09.2012 11:15

Z wodą.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 21.09.2012 12:34

"mokre" to jakby "tłuściejsze" :)
Blums
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 327
Dołączył(a): 02.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Blums » 21.09.2012 12:57

:) najlepsze bez bio -komponentów jak ktoś miał okazję tankować rosyjską , czy ukraińską ropę ale ze stacji a nie z jakiejś beczki, to można mieć porównanie do naszego śmiru co sprzedają na stacjach :)
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 21.09.2012 13:23

A ja tam dolewam wody,może się przyzwyczai i tylko na wodzie będzie jeździł.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 21.09.2012 14:47

Z tym "suchym" paliwem, to mają problem - ale jeszcze za bardzo nie rozdmuchany medialnie - również nowoczesne turbo-benzyniaki z bezpośrednim wysokociśnieniowym wtryskiem. A że benzyna jest z zasady suchsza niż ropa, to i problemy zaczynają (powoli) być większe.
Ale to dopiero się rozwija.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone