Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zużycie paliwa

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 30.09.2012 20:26

Mi na pewno nie pomożesz, ale gdybyś miał LPG to byś zapłacił ok 4,70 .A tak musiałeś wyjąc aż 10,50.

To ponad dwa razy tyle szok

Rozumiem że twoje porównanie dotyczy wolnossącej benzyny i tej samej klasy, Masy itp. :?:
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 30.09.2012 20:30

hrupek666 napisał(a):Mi na pewno nie pomożesz, ale gdybyś miał LPG to byś zapłacił ok 4,70 .A tak musiałeś wyjąc aż 10,50.

To ponad dwa razy tyle szok

Rozumiem że twoje porównanie dotyczy wolnossącej benzyny i tej samej klasy, Masy itp. :?:


Z tym szokiem, to dopowiedziałbym, że - kontynuując porównanie takiego samego(!) auta diesel/benzyna - SZOK, że diesel ma blisko DWA RAZY WIĘKSZY moment, a jedzie gorzej :lol: :mrgreen: :oczko_usmiech: I na co mu ten moment - żeby z ruszaniem zimą mieć problem? Czy dlatego, że właściciel musi "czuć power w plecy", bo on ma ten moment "nagle", tyle że potem... już nic więcej? :oczko_usmiech:
Poza tym nie spotkałem auta palącego 1,8 l LPG, więc porównanie kwotowe delikatnie mówiąc nietrafione i bez sensu - albo wróżymy z fusów i opowiadamy jakieś wymyślone bzdury albo nie. Jak tak, to... :papa:
Co do LPG, to nie mam nic przeciwko. Z tym że komplikacja jest dużo większa niż zwykłej benzyny czy nawet hybrydy, więc trwałość niższa. Choć ta komplikacja/trwałość w dieslu jest jeszcze gorsza - i tutaj LPG punktuje. POD WARUNKIEM że stosujemy je w silniku, któremu LPG nie przeszkadza - a to dość duże ograniczenie. :D
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 30.09.2012 20:39

I w ten właśnie sposób okazało się że nie masz pojęcia o dieslach.
Biorąc pod uwagę twoją odpowiedz wszystkie ciężarówki jak i busy powinny być wyposażone w silniki benzynowe.

Dawaj tą benzynkę 145KM i tego diesla 120KM sprawdzimy.

I proszę podaj markę tych samochodów bo jeżeli to Renault, to diesla mam.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 30.09.2012 20:57

hehe - tonący się brzytwy chwyta: widzę, że próbujesz odwrócić kota ogonem. Otóż nie, ciężarówki i autobusy to co innego.
I tyle w temacie, bo z takim nastawieniem to widzę, że przyjmujesz prawdę dość wybiórczo. :papa:
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 01.10.2012 08:10

sanchopan napisał(a):Poza tym nie spotkałem auta palącego 1,8 l LPG,


Sam napisałeś że ten yaris ci spalił 1.8l/100km.
Z tego co czytam o LPG i nowoczesnych instalacjach(jak się chwalą użytkownicy)to spalanie jest takie jak PB i dlatego takie wyliczenie.

Ja wole diesla bo sprawia mi przyjemność z jazdy właśnie dzięki temu momentowi ,żeby mieć taką przyjemność z wolnossącej benzyny musi to być min 6 cylindrów i pojemności 2,5 lub 3.0 l a takie autko nie spali 10l/100km.

Skoro tobie sprawia przyjemność z jazdy hybryda to czemu sobie jej nie kupisz :?:
Ja do pracy dojeżdżam na LPG bo jest narazie najtaniej ,ale w trasę wole diesla koszty w moim przypadku takie same a komfort psychiczny inny.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 01.10.2012 08:54

Wyliczenie musi być REALNE, a nie da rady zamontować tutaj LPG - więc to czysta fikcja.
Hmm... a np. V6... powiem tylko tyle: śpieszmy się kochać V6-tki, tak szybko odchodzą. :roll: Pod pozorem pseudo-ubzduranej-ekologii. Niedługo będziemy jeździć qrna silnikami 0,4 l z turbo i kompresorem, bo "PONOĆ mało pali" o żywotności co najwyżej do końca gwarancji.
Choć i w dzisiejszych czasach żywotność niektórych wynalazków (vide: 1,4 TSI VW i parę innych) pod względem poważnych usterek dochodzi do li tylko 30-50 tys. km. Potem poważna naprawa.
Amikol
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 447
Dołączył(a): 18.03.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Amikol » 01.10.2012 09:21

moje auto(105 KM) spaliło średnio 6,5 ( komp) E- 95 ( faktycznie ok 6,7) tam i z powrotem i dużo "na miejscu " b. wolno np. Kamienjak jak dla mnie wynik b. dobry dla innych nie , najważniejsze jest ogólne wrażenie z wyjazdu a nie ile autko spaliło ....6,0 czy np 6,5 bo to nie jest aż tak istotne ..................najważniejsze żeby urlop był udany
joyM
Turysta
Posty: 14
Dołączył(a): 09.04.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) joyM » 01.10.2012 21:39

Ja pozwolę dorzucić trzy grosze do dyskusji benzyna vs. diesel.

Pewnie, że dieslem z dużym momentem obrotowym jeździ się super, ale niestety terror pseudo- ekologii zepsuł silniki diesla całkowicie i skutecznie eko-oszołomy biorą się za silniki benzynowe.
Era dobrych diesli skończyła się gdzieś w okolicach 2000 roku
Z racji wykonywanego zawodu dużo jeżdżę, miałem okazję i dieslem i benzyną i LPG.
W rodzinie mam dobrego mechanika i on nawet szybko uciekał z Pick-upem L200 dieslem, bo miał poważne problemy, a bo to ropa za "sucha", a to jakieś dodatki trzeba najlepiej dolewać, a w innym silniku EGR-y i inne wsio, to powiem szczerze, dziękuję wybieram benzynę i szybko szukam takiej "zwykłej" bez turbo.

Jak byśmy się Panowie/Panie nie wymieniali argumentami to My jesteśmy na końcu tego łańcuszka i to z naszych kieszeni eko- oszołomy skutecznie wyciągają pieniądze

A tak bez ideologicznych tekstów.
Diesel wyłącznie na długie trasy.
Ktoś kto jeżdzi do pracy po 20 km i z tego powodu wybrał diesla, moim zdaniem - przepłacił

Często w "kłótniach" o tym jak mało palą diesle i jak tanio to nie wychodzi, nikt nie bierze pod uwagę różnic w cenie zwykłego przeglądu (olej/filtry) diesel vs benzyna, a tutaj silniki diesla aż tak korzystnie nie wypadają
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 01.10.2012 22:34

Dokładnie tak!
Co do benzyn, to też trzeba się śpieszyć - coraz więcej pseudoekologicznych benzyn z turbo. A to te same kłopoty co z dieslem (może za wyjątkiem DPF).
HERBIL
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 05.09.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) HERBIL » 02.10.2012 07:57

No to ja podzielę się naszym spalaniem...

Pierwszy wyjazd do CRo zakonczylismy tydzień temu...

Trasa Bygdoszcz- Baska Voda
Auto- Nissan Primastar 9 osobowy 2,0 115 Kucyka wersja Long - 6 osób na pokładzie... przestrzeń bagażowa zawalona jak u Rumunów na targ .

Przebyliśmy łącznie 3880 z czego 700 na miejscu chorwackimi zygzakami. Auto przepaliło 304 litry ON co dało 7,83 L/100 .Wynik uważam za znakomity jak dla tej budy, a nikt mu nie żałował z ciśnięciem.
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 02.10.2012 08:32

sanchopan napisał(a):Dokładnie tak!
Co do benzyn, to też trzeba się śpieszyć - coraz więcej pseudoekologicznych benzyn z turbo. A to te same kłopoty co z dieslem (może za wyjątkiem DPF).

Czy te działania z ograniczeniami negatywnych efektów spalania , są tylko pseudo?
realista2
Cromaniak
Posty: 2238
Dołączył(a): 13.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) realista2 » 02.10.2012 10:35

sanchopan napisał(a):Benzyna 145 KM i diesel 120 KM mimo duuużo wyższego momentu zostaje w tyle. I po co się onanizować?

Z tą wyższością diesla to trochę nie tak. Dla oceny osiągów auta znaczenie ma nie moment obrotowy silnika, tylko moment obrotowy na kołach. Dla przykładu : 2 litrowy benzyniak 150 KM, max moment 320 Nm i 2 litrowy turbo diesel też 150 KM, ale z momentem obrotowym 320 NM będą miały max osiągi takie same, bo moment obrotowy na kołach będzie taki sam. Dlaczego ? Dlatego ,że benzyniak nadrobi obrotami, no i max moment obrotowy diesla przy jego max obrotach jest dużo niższy niż przy 1500 – 2000 obr. Natomiast jeśli wykorzystamy tylko średnie i niskie obroty diesel będzie górą. Po prostu moc silnika to iloczyn prędkości obrotowej i momentu obrotowego (jeśli chcemy ją uzyskać w KM należy uzyskany wynik podzielić przez 7020)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 02.10.2012 11:06

joyM napisał(a):
Często w "kłótniach" o tym jak mało palą diesle i jak tanio to nie wychodzi, nikt nie bierze pod uwagę różnic w cenie zwykłego przeglądu (olej/filtry) diesel vs benzyna, a tutaj silniki diesla aż tak korzystnie nie wypadają

.ceny materiałów przeglądu czyli filtry, oleje są zbliżone, trzeba raczej brać pod uwagę częstotliwość wymiany. W dieslu częściej niestety.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 02.10.2012 11:11

Bocian napisał(a):Czy te działania z ograniczeniami negatywnych efektów spalania , są tylko pseudo?

..no nie..tylko dochodzi cała masa rzeczy do "dbania"...wymieniony choćby EGR, brak dobrych mechaników, nawet w ASO....niestety. Wiekszość nowoczesnych silników to już nie na poziom pana Józia w garażu.
joyM
Turysta
Posty: 14
Dołączył(a): 09.04.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) joyM » 02.10.2012 17:48

lubelski napisał(a):
Bocian napisał(a):Czy te działania z ograniczeniami negatywnych efektów spalania , są tylko pseudo?

..no nie..tylko dochodzi cała masa rzeczy do "dbania"...wymieniony choćby EGR, brak dobrych mechaników, nawet w ASO....niestety. Wiekszość nowoczesnych silników to już nie na poziom pana Józia w garażu.


No właśnie moim zdaniem są pseudo, ponieważ robione są za wszelką cenę ze wsparciem "medialnej mody" na ekologię kosztem nas wszystkich .
A przecież wystarczy, że wulkan na Islandii będzie "pierdział" przez tydzień i wyrzuci tyle szkodliwych pyłów w powietrze co wszystkie auta na ziemi przez 10 lat. (ktoś to ostatnio nawet wyliczył przy okazji ostatniej erupcji wulkanu)
Nie dajmy się zwariować, że jesteśmy największym złem na ziemi i że przez nas topnieją lodowce, bo chyba dinozaury nie miały samochodów, a wyginęły i planeta ewalułuje naturalnie.

Jakoś USA i Chiny specjalnie się nie przejmują ekologią samochodów
Podam natomiast przykład jak wspaniale EU dba o ekologię aut.
Mitsubishi i-MieV wpełni elektryczny samochód w USA kosztuje w przeliczeniu jakieś 55 tyś pln , a w Europie po doliczeniu cła i podatków ok 120 tyś pln, więc jasno widać w co tu się gra.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone