Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zużycie paliwa

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009
Re: Sharan TDI

Postnapisał(a) Thot » 20.11.2012 08:57

sandr napisał(a):
sanchopan napisał(a):...Że co? 8O
Jakie to "uszkodzenia powietrza 43 stopnie"? 8O
O co chodzi....??? 8O


Chodzi o to, że przy temperaturze powietrza zewnętrznego dochodzącej do 43°C - jazda z zadaną na tempomacie prędkością 160km/h (teren górzysty) może zakończyć się awarią silnika lub skrzyni biegów. Co w tym dziwnego?


Co w tym dziwnego? Że zapomniałeś dodać, że masz na myśli POPSUTE albo NIESPRAWNE auto.
To totalna bzdura(!), że taka jazda "może zakończyć się awarią silnika czy skrzyni" - totalna bzdura! :lol:
Osobiście nie raz i nie dwa jechałem bez przerwy - poza tankowaniem i kawą oraz na przysłowiowe siusiu - z prędkością zbliżoną do 2 paczek przez ponad 2 tys. km, załadowany, w upale, czyli dużo ciężej i dalej(!) auto miało aniżeli "tylko" do Chorwacji. I co? I nic.
To co piszesz może pisać tylko ktoś, kto albo ma niesprawne auto albo podejrzewa, że inni takowe mają. Albo i jedno i drugie.
W całej trasie - nieważne jak długiej - najsłabszym ogniwem jest i będzie człowiek. Bo mało kto wytrzyma taką trasę bez noclegu, a jak czuć, że zmęczenie jest zbyt duże, to trzeba odpocząć: tak długo jak trzeba. A tutaj każdy ma potrzeby inne. Ale to już inny temat.
Ale proszę - nie pisz bzdur. :D
sandr
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 52
Dołączył(a): 01.09.2008
Re: Sharan TDI

Postnapisał(a) sandr » 20.11.2012 19:03

marcinbb napisał(a):Mogę się mylić ale uważam że jazda samochodem w temperaturze około 20 stopni w terenie górzystym z prędkością 120km/h może też zakończyć się awarią silnika i/lub skrzyni biegów. A nawet posunę się dalej ze stwierdzeniem jazda w temperaturze -20 stopni po Polskiej Zakopiance może też zakończyć się uszkodzeniem.

Te Szejki z Arabii Saudyjskiej to muszą mieć że tak powiem prze****, nówki samochody wszelkiej maści Land Rowery, Bugatti, Mercedesy to pewnie mają klimatyzowane komory silnika bo w przeciwnym wypadku na wyjazd na pustynie 2 silniki na pace muszą brać.
Że ten stary VW T4 przy 120km/h na 4 biegu na słonej pustyni nie wyzionął ducha http://www.busemprzezswiat.pl/2012/08/dzien-38-slona-pustynia-i-bicie-rekordow-predkosci-legalo-pl-america-trip/


Jak słusznie zauważyłeś - możesz się mylić... mówimy o ryzyku przegrzania silnika i teraz sam sobie odpowiedz kiedy może być wyższe:
a. podczas jazdy w terenie górzystym w temp. 20°C z prędkością 120 km/h
b. podczas jazdy w terenie górzystym w temp. -20°C
c. podczas jazdy w terenie górzystym w temp. 40°C z prędkością 160 km/h
d. podczas jazdy w terenie górzystym w temp. 40°C z prędkością 160 km/h ustawioną na tempomacie

Jak sam raczyłeś zauważyć: ...Te Szejki z Arabii Saudyjskiej to muszą mieć że tak powiem prze****, nówki samochody wszelkiej maści.... Niestety, nie jesteśmy Szejkami z Arabii Saudyjskiej i w przeważającej masie do Chorwacji nie jeździmy "nówkami". Powiem więcej, swoich pojazdów nie przygotowujemy do podróży tak dokładnie jak przygotowała swojego VW T2 typ T3 wspomniana przez ciebie ekipa ze Świdnicy (np. jeżeli o mnie chodzi, przed wyjazdem do CRO nie wymieniam silnika) :D ...

sanchopan napisał(a):[ciach] Osobiście nie raz i nie dwa jechałem bez przerwy - poza tankowaniem i kawą oraz na przysłowiowe siusiu - z prędkością zbliżoną do 2 paczek przez ponad 2 tys. km, załadowany, w upale, czyli dużo ciężej i dalej(!) auto miało aniżeli "tylko" do Chorwacji. I co? I nic. [ciach]


Nie no, szacun. Ja bym tego nie potrafił - serio :oczko_usmiech: ...
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009
Re: Sharan TDI

Postnapisał(a) Thot » 20.11.2012 19:59

sandr napisał(a):Nie no, szacun. Ja bym tego nie potrafił - serio :oczko_usmiech: ...


Nie no, "szacun" - jak to jest rzeczowa odpowiedź, to "szacun". :papa:
Poruszasz temat, wpisujesz bzdurę. I jak ktoś pisze, że to bzdura, to idziesz w złośliwość i prostactwo.
Nie no, "szacun", naprawdę. Z tym cudzysłowiem rzecz jasna... :oczko_usmiech:
sandr
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 52
Dołączył(a): 01.09.2008
Re: Sharan TDI

Postnapisał(a) sandr » 21.11.2012 07:21

sanchopan napisał(a):
sandr napisał(a):Nie no, szacun. Ja bym tego nie potrafił - serio :oczko_usmiech: ...


Nie no, "szacun" - jak to jest rzeczowa odpowiedź, to "szacun". :papa:
Poruszasz temat, wpisujesz bzdurę. I jak ktoś pisze, że to bzdura, to idziesz w złośliwość i prostactwo.
Nie no, "szacun", naprawdę. Z tym cudzysłowiem rzecz jasna... :oczko_usmiech:


Wyluzuj człowieku, żadna złośliwość - ot zwykła ironiczna reakcja na bajki które nam tutaj piszesz...
Stiopa
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 169
Dołączył(a): 28.03.2011

Postnapisał(a) Stiopa » 21.11.2012 08:46

sanchopan napisał(a):Jakie koszty naprawy automatu? A słyszałeś gdzieś o tym konkretnie toyotowskim cvt psującym się na więszą skalę?
Bo jak się ma popsuć przy 300 tys. km, to nie mój problem.
Za to znam kilkadziesiąt takich skrzyń, z hybrydami włącznie, co przejechały 500 i więcej tys. km i jeżdżą.


Hmmmm.... zgadnij kto to napisał:

"Witam - mam pytanie, może coś podobnego kogoś spotkało np. z Avensisem lub Verso z CVT.
Dwa razy w ciągu ok. 12 tys. km mi się to zdarzyło i nie umiem tego w sposób celowy powtórzyć.
Ruszam, gaz wciśnięty powiedzmy na 20-30%, a więc niewiele, a więc obroty powinny oscylować w okolicach max. 3000-4000 obr./min. Ale auto przyśpiesza powiedzmy do ok. 40-50 km/h (nie wiem ile dokładnie, bo zrobiłem rybkę ), obroty rosną... aż do odcięcia (6750 obr./min zdaje się czy jakoś tak niewiele poniżej 7000 obr./min.), komputer odcina obroty, one spadają, rosną, odcina... Popuszczam trochę gaz - ale mam niewielkie pole do działania, bo po prostu mam go niewiele wciśniętego - nic, bez zmian.
Puszczam gaz więc całkowicie na chwilę, obroty spadają do np. ok. 4000 obr., wciskam gaz i... wszystko działa jak należy.
Coś ze skrzynią, może sterownikiem, który - jak mi się wydaje - nie umie "wrzucić wyższego biegu"? Wiem, wiem - tutaj nie ma "wyższego biegu", znam zasadę działania skrzyni i bardzo mi ona odpowiada. Ale ewidentnie coś jakby "się wiesza".
Czy w kompie auta zapisują się tego rodzaju błędu - bo jak znam życie, to na 99,9% nie?
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? W ASO jeszcze nie byłem, bo pewnie będą chcieli to zobaczyć... a nie umiem pokazać."


"Koledzy, a czy móglibyście przeczytać mój wątek tutaj: http://avensis.info/viewtopic.php?f=72&t=14353 bo nie wiem czy jak mi nie "przeskakuje na następny bieg" CVT, to poważny problem czy tylko coś się wiesza? :)"

I jak ktoś chce poczytać to cały wątek jest tutaj:

http://avensis.info/viewtopic.php?f=57&t=14203

Proponowałbym umiar w ferowaniu jedynie słusznych wyroków.
marcinbb
Croentuzjasta
Posty: 321
Dołączył(a): 08.10.2012

Postnapisał(a) marcinbb » 21.11.2012 08:51

sandr napisał(a):Jak sam raczyłeś zauważyć: ...Te Szejki z Arabii Saudyjskiej to muszą mieć że tak powiem prze****, nówki samochody wszelkiej maści.... Niestety, nie jesteśmy Szejkami z Arabii Saudyjskiej i w przeważającej masie do Chorwacji nie jeździmy "nówkami". Powiem więcej, swoich pojazdów nie przygotowujemy do podróży tak dokładnie jak przygotowała swojego VW T2 typ T3 wspomniana przez ciebie ekipa ze Świdnicy (np. jeżeli o mnie chodzi, przed wyjazdem do CRO nie wymieniam silnika) :D ...
sanchopan napisał(a):
Sam autor teorii spiskowej napisał w innym wątku napisał:
Witam.
mam sharana 2000r TDI 115km. Sprzegło nie chodziło już za dobrze ale dałem się w podróz. Wszystko było ok. Niestety na powrocie po dłuższej jeżdzie z predkością 160 km/h i przekroczeniu granicy Słowacji Awaria układu chłodzenia. Jak się okazało waż miał delikatne otarcie, przez które pod dużym ciśnieniem uciekł płyn.

Tak wiemy to przetarcie było efektem tarcia gorącego (43 stopnie ) poruszającego się z prędkością około 160km/h o nowy wąż - i gdyby nie temp i V max to "skrzydło by wytrzymało zderzenie z Brzozą" znaczy no ten, ten... wąż wytrzymał by to zderzenie a kraksy by nie było.
Tak więc kolego od teorii "przegrzanego silnika" do Cro naprawdę można jechać normalnym 12 letnim samochodem może malucha chłodzonego powietrzem warto odstawić do Muzeum Techniki a zakupić coś co ma chłodnicę, lub w przyszłości pokusić się nawet o elektryczne szyby lub nawet odrobinę luksusu w postaci klimatyzacji może nie tej dwu strefowej ale zwykłej manualnej ;)
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Postnapisał(a) Thot » 21.11.2012 09:03

Stiopa: Spisek, powiadam, spisek! :mrgreen: Taki sam nick, Toyota - spisek! Już mnie kiedyś o ten nick pytano, wyjaśniałem - tego wątku nie znalazłeś, czy specjalnie pominąłeś? Aaaa... SPISEK! :lol:
Proponuję powołać komisję śledczą, która po pierwszym punkcie pt. "brzoza nie mogła się złamać", zajmie się innym, zgoła poważniejszym problemem pt. "każda szybka jazda w upale uszkadza silnik". :lol: :lol: :lol:
W końcu jakimiś pi.rdołami muszą się zająć Macierewiczowopodobni. :oczko_usmiech:
Ale jaja :lol: :mrgreen: :papa:
Stiopa
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 169
Dołączył(a): 28.03.2011

Postnapisał(a) Stiopa » 21.11.2012 09:22

Jak ktoś będzie miał trochę czasu i chęci, to w obu wątkach znajdzie wypowiedzi bardzo dla Ciebie charakterystyczne. W tym zwroty o nieznajomości działania CVT u adwersarzy, to że z dobrym skutkiem działają w hybrydach, to że jak się popsują powyżej 200-300 kkm to nie Twój problem, a także brak szacunku dla osób mających inne zdanie oraz wytykających Ci nieścisłości, głupoty i zarozumialstwo.
A to wszystko okraszone sporą ilością emotikonów, w obu wątkach.

Tyle z mojej strony, a wnioski każdy rozważny forumowicz wyciągnie sobie sam.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Postnapisał(a) Thot » 21.11.2012 09:31

Stiopa napisał(a):Jak ktoś będzie miał trochę czasu i chęci, to w obu wątkach znajdzie wypowiedzi bardzo dla Ciebie charakterystyczne. W tym zwroty o nieznajomości działania CVT u adwersarzy, to że z dobrym skutkiem działają w hybrydach, to że jak się popsują powyżej 200-300 kkm to nie Twój problem, a także brak szacunku dla osób mających inne zdanie oraz wytykających Ci nieścisłości, głupoty i zarozumialstwo.
A to wszystko okraszone sporą ilością emotikonów, w obu wątkach.

Tyle z mojej strony, a wnioski każdy rozważny forumowicz wyciągnie sobie sam.


O, cześć Macierewicz! :oczko_usmiech:
Tak, rozważny forumowicz wyciągnie jeden najważniejszy wniosek następującej treści:
SPRAWNE auto nie popsuje się z powodu li tylko szybkiej jazdy w upale. Prędzej człowiek "się popsuje": zaśnie, zmęczy się itd. Auto jest zaprojektowane, że może tak jechać zasadniczo bez końca, choć w praktyce trzeba by się zatrzymywać na uzupełnianie różnych płynów, filtrów itp.
Więc swoje bzdurne teorie idź udowadniaj, np. na wskazanym forum avensisa, skoro czujesz się tam zrozumiany. :lol:
Nie nasza wina, że nie dbasz o swoje auta, więc psują ci się w dłuższej trasie, nie możesz sobie pozwolić na szybką jazdę takim autem, choć jak wynika z ukrytych pretensji - chciałbyś. Trudno. Musisz zrozumieć, że o auto należy dbać. A jak nie dbasz, to siedź cicho, to w końcu twoja sprawa - przynajmniej do momentu, gdy nie zaczniesz swoich niepowodzeń przymierzać do innych.
Z wyrazami resztek szacunku - sanchopan.
:oczko_usmiech:
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Postnapisał(a) Rysio » 21.11.2012 09:42

Dalszymi czułościami prosiłbym wymieniać się via mail, GG albo wymieńcie się nr telefonów. Proponuję potraktować moją prośbę poważnie.
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005
Re: Sharan TDI

Postnapisał(a) Bocian » 21.11.2012 10:19

sandr napisał(a):
sanchopan napisał(a):
sandr napisał(a):Nie no, szacun. Ja bym tego nie potrafił - serio :oczko_usmiech: ...


Nie no, "szacun" - jak to jest rzeczowa odpowiedź, to "szacun". :papa:
Poruszasz temat, wpisujesz bzdurę. I jak ktoś pisze, że to bzdura, to idziesz w złośliwość i prostactwo.
Nie no, "szacun", naprawdę. Z tym cudzysłowiem rzecz jasna... :oczko_usmiech:


Wyluzuj człowieku, żadna złośliwość - ot zwykła ironiczna reakcja na bajki które nam tutaj piszesz...

Chłopie, ogarnij się :) sanchopan NIGDY nie pisze bajek. On ZAWSZE wie najlepiej :lol:
Stiopa
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 169
Dołączył(a): 28.03.2011

Postnapisał(a) Stiopa » 21.11.2012 12:06

Rysio napisał(a):Dalszymi czułościami prosiłbym wymieniać się via mail, GG albo wymieńcie się nr telefonów. Proponuję potraktować moją prośbę poważnie.


Daj pokój, wszak napisałem:

Stiopa napisał(a):Tyle z mojej strony, a wnioski każdy rozważny forumowicz wyciągnie sobie sam.


i będę się tego trzymał. Udam też, nie zauważam, że ja a niebie, a kum o chlebie. :lol:

Bocian napisał(a):Chłopie, ogarnij się :) sanchopan NIGDY nie pisze bajek. On ZAWSZE wie najlepiej :lol:


Dobre. Causa finita. :wink:
rafal1435
Odkrywca
Posty: 67
Dołączył(a): 26.07.2010
Re: Sharan TDI

Postnapisał(a) rafal1435 » 21.11.2012 16:44

Bocian napisał(a):
sandr napisał(a):
sandr napisał(a):Nie no, szacun. Ja bym tego nie potrafił - serio :oczko_usmiech: ...


Nie no, "szacun" - jak to jest rzeczowa odpowiedź, to "szacun". :papa:
Poruszasz temat, wpisujesz bzdurę. I jak ktoś pisze, że to bzdura, to idziesz w złośliwość i prostactwo.
Nie no, "szacun", naprawdę. Z tym cudzysłowiem rzecz jasna... :oczko_usmiech:


Wyluzuj człowieku, żadna złośliwość - ot zwykła ironiczna reakcja na bajki które nam tutaj piszesz...

Chłopie, ogarnij się :) sanchopan NIGDY nie pisze bajek. On ZAWSZE wie najlepiej :lol:[/quote]
Akurat tutaj ma racje, po pierwsze z AUTOMATAMI najwiecej problemow maja Ci co nigdy nimi nie jezdzili, wtedy takie osoby nie maja serwisu, co chwile maja usterki. To samo jest z uzytkownikami gazu ktorzy nie posiadaja LPG/CNG w swoim samochodzie - tym to najwiecej sie psuja takie instalacje i najwiecej problemow maja z praca silnika.
Co do przegrzewania sie silnika przy 160, warto tutaj rozszezyc temat, jada 2.5TDI moim przy 160 mam 3tys/obrotow a moze troszke nizej (nie wiem nawet dokladnie) na 6biegu, duza chlodnice i wszystko gra moge jechac 2000km bez problemu, ale jak ktos cisnie bobem co ma pojemnosc nie wieksza niz dobry motor (mowa o jakims 1.2 czy 1.4) 160km/h i obroty oscyluja w granicach 5000obrotow to co sie dziwic ze wkoncu MOŻE sie przegrzac... nie raz cislem po 200km/h w upale i nic mu nie bylo wiec nie piszcie bzdur, wymiencie chlodnice i naprawcie wentylator jak cos takiego wam sie dzieje...
Jeszcze jedno pytanie, jaka roznica jest w jezdzie 160 na tempomacie a 160 dozujac noga? Bo albo ktos nie wie jak dziala tempomat albo ma cos popsutego
Romano300
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 91
Dołączył(a): 11.06.2011

Postnapisał(a) Romano300 » 29.11.2012 00:21

200km/h ??? świat ludzi się stacza :(
Połykacz kilometrow
Podróżnik
Posty: 15
Dołączył(a): 29.10.2012

Postnapisał(a) Połykacz kilometrow » 01.12.2012 17:47

a co w tym dziwnego...?włącz sobie filmiki na YT i popatrz sobie jakie prędkości rozwijają samochody na pustyni-Saharze przy temperaturze powietrza ok 50*...ja swoją BMW 520d 177PS jechałem max 245 km/h,mam to udokumentowane na filmie,pozdro
Ostatnio edytowano 02.12.2012 14:34 przez Połykacz kilometrow, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone