napisał(a) romuald22 » 05.05.2009 22:47
Czytając o różnych wariantach przejazdu do Cro nie natknąłem się (możem troche ślepawy

) na opis trasy kombinowanej przez Austrie i Węgry.Większość walczy z płatną Słowenią (i słusznie) ale jedzie autostradą austriacką za którą trzeba płacić.
Byłem w Chorwacji samochodem sześciokrotnie i przerobiłem początkowo wariant Austriacko-Słoweński bo kiedys tańszy a np.na Istrie wydaje się najszybszy.Ostatnie jednak trzy razy kombinowałem właśnie przez Austrie i Węgry z kilku powodów: 1. W moim przypadku odległość. 2. Tankowanie gazu przed Sopronem tuz za granica Austro-Wegierska jak juz mam jego "opary". 3.Nieco taniej bo w Austrii nie jadę autostradą a po ich drogach mknie się szybko (100km/h poza zabudowanym).
Dla ewentualnych złośliwców

dodam, że oszczędny w granicach rozsadku jestem bo juz w Chorwacji cały czas autostradą.
Podaje swoja trasę:
1.Wyjazd z Żywca - Zwardoń - Żylina i stąd autostradą do Bratysławy.
2.W Bratysławie przejście Jarovce i wjazd do Austrii.Tu trzeba byc czujnym żeby nie ściągnęło Was na autostradę.Ja jade droga B50 na Eisenstadt (popatrzcie na mape - całkiem niezły skrócik omijajacy Wiedeń w drodze na południe).
3.Trzeba minąć Eisenstadt (tu nie dac sie dwukrotnie wciągnąć na płatną S31) zjechać z B50 na 16 na Klinngenbach, kawałeczek i już węgierski Sopron.
4.Na Wegrzech drogi b.dobrze oznakowane numerami - jadę 84 a poźniej 86 do Redics na granicy ze Słowenią.
5.W Słowenii również uwaga na nową autostradę.Jadę 3 a potem 109 na Mursko Sredisce i już Chorwacja.
6.Potem 209 do Cakovca a tam już znaki w lewo na autostradę (polecam pierwszy na tej trasie całodobowy gaz w sv.Krizu przed autostradą dla gazowników) lub jesli ktoś nie zauwazy to dojedzie do Varażdina i z tamtąd autostradą do swego celu...Powodzenia.