Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Lizbona i Porto

Słowenia, Czarnogóra, Albania, a nawet Grecja, Włochy, Hiszpania, a może Floryda, albo ... Słowacja?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
altezza
Croentuzjasta

Nieprzeczytany postnapisał(a) altezza » 23.08.2018 01:25

Interseal. napisał(a):Nooo... dwa lata mieszkałem przy Arielu "białym" (w latach '95-'97). Przejście wieczorem do znajomych na Plac Wolnica to zawsze była "przygoda". :)

Teraz tez jest "przygoda" - przepychanie sie na waskich chodnikach miedzy turystami. Zwlaszcza jak sie spieszysz :oczko_usmiech:

Interseal. napisał(a):Powoli studiuję Twoją relację.
Możliwość kilkukrotnego odwiedzenia tych samych miejsc (dworzec Oriente) to super przywilej. My będziemy upychać wszystko w góra pięć dni ( w zależności od lotów).
Jest cudnie.
Trochę przytłoczyła mnie ilość materiału do analizy, ale zawsze na początku jest mętlik.
Dziękuję za tak szczegółową relację.

Rzeczywiscie czytanie calego watku naraz moze przytlaczac iloscia informacji ale Lizbona jest latwa do ogarniecia. W dodatku jak bedziecie miec 5 dni to bardzo duzo zobaczycie i to bez pospiechu, na luzie.

majkik75 napisał(a):Uchyl rąbka tajemnicy, raczej negatywne, czy pozytywne :?:

Porto nie jest Lizbona ze slonecznymi tarasami. Porto niewatpliwie ma swoj urok i charakter. Znajdziesz tam piekne i wyjatkowe miejsca. Ale zobaczysz tez smutne, umierajace miasto. Stare, odrapane kamienice, okna z wybitymi szybami, brud. Piekne i okazale niegdys budynki teraz podtrzymuja stalowe podporki bo sciany moga runac w kazdej chwili. A wszystko to w centrum miasta, ba, nawet w najbardziej reprezentacyjnej Praca da Liberdade. W tej brzydocie jest urok ale nie jest to miasto, o ktorym mozna jednoznacznie i bez watpliwosci powiedziec, ze jest piekne. Warto odwedzic Porto bo jest nietuzinkowe, inne niz typowe turystyczne miasta.

Mala zajawka z Porto: