Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zużycie paliwa

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Postnapisał(a) Bocian » 02.01.2012 19:25

No i jeszcze szybko ale bezpiecznie.
omoz
Odkrywca
Posty: 70
Dołączył(a): 28.07.2011
Spalanie

Postnapisał(a) omoz » 02.01.2012 19:33

Ford Focus 1,8 tdci, sierpień 2011, Chorwacja, 3600 km od drzwi do drzwi spalanie równe 5 litrów.
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005
Re: Spalanie

Postnapisał(a) Bocian » 02.01.2012 19:54

omoz napisał(a):Ford Focus 1,8 tdci, sierpień 2011, Chorwacja, 3600 km od drzwi do drzwi spalanie równe 5 litrów.

Na całą trasę? Nieźle... 8) 5 litrów na 3600km...
Ostatnio edytowano 02.01.2012 20:25 przez Bocian, łącznie edytowano 1 raz
matt77
Podróżnik
Posty: 15
Dołączył(a): 04.07.2008
spalanie ford focus

Postnapisał(a) matt77 » 02.01.2012 20:20

Potwierdzam niskie spalanie w Fordzie Focusie. Ja mam Focusa 1,6 TDCi (90 KM) i u mnie było 4,7 l. Piszę wprawdzie o wskazaniu komputera, ale kiedyś (zaraz po zakupie) liczyłem samodzielnie (po każdym tankowaniu do pełna) i wyniki pokrywały się ze wskazaniami komputera.
jarek24
Odkrywca
Posty: 82
Dołączył(a): 17.01.2011

Postnapisał(a) jarek24 » 02.01.2012 20:22

Audi 2.0 diesel 6 L z włączoną klimą i innymi nakazami.
Z
Cromaniak
Posty: 2931
Dołączył(a): 29.04.2007

Postnapisał(a) Z » 02.01.2012 21:18

A ja 10litrów Outlanderem z przyczepką jednoosiową,a co :D
_Rafi_
Croentuzjasta
Posty: 311
Dołączył(a): 14.12.2011

Postnapisał(a) _Rafi_ » 02.01.2012 21:33

BMW E60 2.0d ,zapakowane 5 osób i bagaże spali 6l z malutkim haczykiem przy jeździe oszczędnej do 120km/h,przy jeździe szybciej w trasie ok. 150-160km/h ale mniej oszczędnej 7l ON.
lukaszzhp1
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 27
Dołączył(a): 11.11.2011

Postnapisał(a) lukaszzhp1 » 02.01.2012 22:28

Mondeo kombi 2002r do 150km/h załadowany po dach 8L ropy
Jarko1
Croentuzjasta
Posty: 163
Dołączył(a): 30.07.2009

Postnapisał(a) Jarko1 » 02.01.2012 22:28

Bocian napisał(a):No i jeszcze szybko ale bezpiecznie.


Mnie wystarcza dopuszczalna w danych warunkach.
Zbyt wolna jazda powoduje senność (u mnie) a samouwielbienie u innych - "patrzcie jak bezpiecznie jadę"......nagle ...."O curwa a skąd to się tu wzięło ?????????..XXXXXX...@@@@@...&&&&&&&". Kurz opada, zalega cisza......itp dalej jak zwykle.

Myśleć i przewidywać trzeba zawsze.

Zawsze będziemy w czołówce statystyk


Ilu z PL zachowa się poprawnie w Austrii ? Nauka kosztowna ponad 700EUR. A jak po twoje życie nie zdążą ??????
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... -w,1741566
Trzeba skopiować cały link !!
Ostatnio edytowano 02.01.2012 22:35 przez Jarko1, łącznie edytowano 1 raz
lukaszzhp1
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 27
Dołączył(a): 11.11.2011
Re: Spalanie

Postnapisał(a) lukaszzhp1 » 02.01.2012 22:29

omoz napisał(a):Ford Focus 1,8 tdci, sierpień 2011, Chorwacja, 3600 km od drzwi do drzwi spalanie równe 5 litrów.

Z jaką prędkością jechałeś?
Piter_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3870
Dołączył(a): 09.12.2011

Postnapisał(a) Piter_M » 03.01.2012 06:23

Rysio napisał(a):
Kichol napisał(a):A taka najoszczedniejsza jazda w osobowkach to ok. 80 km/h nawet na 6 biegu. (przynajmniej tak było w autach którymi jezdziłem i miały komputer spalania chwilowego.)


Wiesz, kiedyś jak powszechnie używane były duże i małe Fiaty, to się mówiło, że albo spalasz paliwo albo zawory. Obecnie jazda 80km/h na 6 biegu, to najkrótsza droga do zowalizowania cylindrów albo uszkodzenia panewek (głównych i korbowodowych), no ale możesz próbować zaoszczędzić te 0,5l/100km :wink: Nic tak nie cieszy, jak widok wystającego z bloku silnika korbowodu, szczególnie podczas urlopowego wyjazdu 8)


No to czegoś tu nie rozumiem. Jadę 160 km/h, ponad 5000 obr/min i silnik ryczy jakby się miał rozpaść - to wtedy jest OK ... a jadę spokojnie 80 km/h przy 2200 obr/min i silnik mi rozwali :?
to rozumiem że 80 km/h mam na trójce jeździć :D żeby było wszystko dobrze.
kulka53
Weteran
Posty: 13338
Dołączył(a): 31.05.2006

Postnapisał(a) kulka53 » 03.01.2012 06:58

Piter_M napisał(a):No to czegoś tu nie rozumiem. Jadę 160 km/h, ponad 5000 obr/min i silnik ryczy jakby się miał rozpaść - to wtedy jest OK ... a jadę spokojnie 80 km/h przy 2200 obr/min i silnik mi rozwali :?
to rozumiem że 80 km/h mam na trójce jeździć :D żeby było wszystko dobrze.

Piter, nie przejmuj się. Tacy jak Ty i ja nigdy nie zrozumiemy głębi przemyśleń "miszczów" kierownicy którzy będą uważać, że 68 konny silnik taki jak mój najlepiej będzie pracował przy prędkości 150 km/h (mniej więcej maxymalny osiąg dla niego) i spalaniu 10 l /100km albo i więcej. A 150 tys km które spokojnie sobie przepracował pomiędzy 80 a 100 to cudem jakimś bo dawno powinien się już rozpaść. :D
scood74
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 387
Dołączył(a): 06.06.2009

Postnapisał(a) scood74 » 03.01.2012 08:40

kulka53 napisał(a):
Piter_M napisał(a):No to czegoś tu nie rozumiem. Jadę 160 km/h, ponad 5000 obr/min i silnik ryczy jakby się miał rozpaść - to wtedy jest OK ... a jadę spokojnie 80 km/h przy 2200 obr/min i silnik mi rozwali :?
to rozumiem że 80 km/h mam na trójce jeździć :D żeby było wszystko dobrze.

Piter, nie przejmuj się. Tacy jak Ty i ja nigdy nie zrozumiemy głębi przemyśleń "miszczów" kierownicy którzy będą uważać, że 68 konny silnik taki jak mój najlepiej będzie pracował przy prędkości 150 km/h (mniej więcej maxymalny osiąg dla niego) i spalaniu 10 l /100km albo i więcej. A 150 tys km które spokojnie sobie przepracował pomiędzy 80 a 100 to cudem jakimś bo dawno powinien się już rozpaść. :D


Prawda jak zwykle lezy po srodku
Po pierwsze dzisiejsze silniki sa mozna tak powiedziec "idioto odporne" co oznacza ze duzo latwiej bylo uszkodzic poloneza czy fiacika niewlasciwa technika jazdy niz nowoczesny sterowany kmputerem silnik, ktory broni sie sam przed kierowca odpowiednima mapą zaplonow, odcieciem wtrysku przy pewnych obrotach itp
Generalnie w silniku nigdy nie siedzialem ale
Ja
Uwazam ze za wolne obroty silnika podobciazeniem sa duzo bardziej szkodliwe niz zawysokie, zreszta teraz nie ma czegos takiego jak za wysokie obroty bo silnik sam odcina zaplon
Ja swoim paskiem czesto jezdze do odciecia obrotow
czyli do 6000 i wcale nie ma jakiegos negatywnego wplywu przynajmniej ja go nie widze
Ponadto jak pisze ze jazda z zawolnymi obrotami moze zniszczyc silnik to oznacza ze jeden na 20 silnkow po kilku latach rozsypie sie z tego powodu w tym samym czasie 10 pozostalych silnikow rozsypie sie z innych powodow
Tu wchodzimy w zakres domyslow i stereotypow czyli wylanczamy logike ale pogadac sobie mozna...
Jarko1
Croentuzjasta
Posty: 163
Dołączył(a): 30.07.2009

Postnapisał(a) Jarko1 » 03.01.2012 09:48

No to czegoś tu nie rozumiem. Jadę 160 km/h, ponad 5000 obr/min i silnik ryczy jakby się miał rozpaść - to wtedy jest OK ... a jadę spokojnie 80 km/h przy 2200 obr/min i silnik mi rozwali :?
to rozumiem że 80 km/h mam na trójce jeździć :D żeby było wszystko dobrze.[/quote]

W silniku nie tylko efekty akustyczne się liczą, ważniejsze są momenty sił działające na poszczególne elementy - szczególnie reakcje tłok-korbowód-wał, itp. , to wpływa na trwałosć. Z silnika od 126p też można wycisnąć 100KM, że po 2 godzinach jest złomem to problem eksperymentatora, popytaj na Miedzianej Górze.
Popytaj siwego mechaniora, oni teorie mają w małym palcu, nie to co dzisiejsi - podłączyć do komputra i gapić się na displey. Jest jeszcze ucho, wyobraźnia (co tam w tym żelastwie się dzieje) i zdrowy rozsądek, wymagany również w budownictwie i paru innych aspektach życia .
Amikol
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 447
Dołączył(a): 18.03.2011

Postnapisał(a) Amikol » 03.01.2012 10:30

zużycie paliwa zależy od:
-jakości paliwa
-"ciężkości " nogi
-"fantazji" kierowcy
- warunków atmosferycznych
-warunków na drodze
-obciążenia samochodu
- ciśnienia w oponach
-mocy i pojemności silnika
-rodzaju paliwa(etylina, olej napędowy , lpg)
-wskazań komputera lub....obliczeń kierowcy
-.................wniosek końcowy ..jedziesz -płacisz a ile spali autko? ....każdy to wie a pisać można różnie , pozdrowienia dla "oszczędnych kierowców" mój pali 6 l , ćwiartkę , pół ćwiartki i kieliszek a może mniej
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone