Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zdjęcia pełni księżyca - jakie ustawienia?

Rozmowy na tematy fotograficzne. Porady odnośnie techniki fotografowania, wyboru sprzętu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
meeg
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1225
Dołączył(a): 17.06.2002
Zdjęcia pełni księżyca - jakie ustawienia?

Nieprzeczytany postnapisał(a) meeg » 27.01.2005 21:30

Ponieważ nie jestem wirtuozem fotografii, a piekny księżyc za oknem ostatnio dał nam natchnienie - proszę napiszcie jak ustawiacie aparat aby zdjęcie było dobrze naświetlone ale nie przepalone w miejscu księżyca.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
volumen
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2224
Dołączył(a): 21.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) volumen » 27.01.2005 22:03

meeg napisał(a):Ponieważ nie jestem wirtuozem fotografii, a piekny księżyc za oknem ostatnio dał nam natchnienie - proszę napiszcie jak ustawiacie aparat aby zdjęcie było dobrze naświetlone ale nie przepalone w miejscu księżyca.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Księżyc w pełni to... odbite światło sloneczne. A więc robisz na małych czasach: 1/180 - 1/250 sekundy, tak, jak przy słońcu. Trzeba się pobawić i dobrać najlepszy czas. Jak aparat ma ręczne ustawianie odległości (Manual Focus) ustawiasz na nieskończoność. Reszta to... kilka, kilkanaście prób i wybór najlepszego zdjecia. Powodzenia.
Ostatnio edytowano 27.01.2005 22:07 przez volumen, łącznie edytowano 1 raz
JoeF
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1053
Dołączył(a): 29.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) JoeF » 27.01.2005 22:05

Ja sam jeszcze nie zrobiłem udanych zdjęć Księżyca, ale wiem gdzie znaleźć informacje teoretyczne :)
OTO LINK do PORADNIKA

Pozdrawiam
Józek

P.S.
Polecam również inne poradniki z tamtego forum w dziale "Szkoła fotografowania"
meeg
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1225