Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Podróż do przeszłości - Wrocław dla dzieciaków

W Polsce znajduje się największy ceglany zamek świata - pokrzyżacki zamek w Malborku. Radom ma znacznie większą powierzchnię niż stolica Francji – Paryż. Pierwszą polską książkę kucharską, która zachowała się do dnia dzisiejszego wydano w 1698 roku. Polska posiada drugi najstarszy uniwersytet w Europie - Uniwersytet Jagielloński został założony przez króla Kazimierza Wielkiego w 1364 roku. Polska konstytucja była pierwszą w Europie i drugą na świecie - powstała zaraz po konstytucji Stanów Zjednoczonych.

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 09.01.2015 12:43

Niedzielne wydanie wiadomości fakt, a raczej jeden z newsów, skutecznie zmusił mnie do zabrania się za moją mini relacyjkę z weekendowego pobytu we Wrocławiu. Pierwszy odcinek powstał….

Zapraszam do podróży, do podróży do przeszłości…

Witam,

proszę Was o pomoc: firma, w której pracuję, planuje organizację weekendowego wyjazdu feryjnego dla dzieci do Wrocławia (luty, przyjazd w sob. w godz. przedpołudniowych), zwiedzanie, nocleg, niedziela - zwiedzanie do czasu powrotu (wieczór pewnie na godz. 20, z Wrocławia ok. 4-5 h jazdy).

Podpowiedzcie, co powinno znaleźć się w planie, aby dzieciaki nie były znudzone (wiek 5-15 lat).
Na pewno będzie afrykarium i Panorama.

Wyjazd organizuje BP, ale oczywiście podajemy nasze sugestie, co chcemy, a co odrzucić i ewentualnie dodać.
W niedzielę, może być sam Wrocław lub coś pod drodze zwiedzane (powrót w okolice Suchej Beskidzkiej/Zawoi).

Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrowienia z gór już prawie bez śniegu
Ostatnio edytowano 17.03.2015 20:58 przez piekara114, łącznie edytowano 3 razy
woojtekg
Croentuzjasta
Posty: 441
Dołączył(a): 11.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) woojtekg » 09.01.2015 13:00

Może to:

Ja jeszcze ze swoimi dzieciakami nie byłem, ale podobno warto.

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 09.01.2015 13:01

Panorama Racławicka? Nie wiem czy 5-15 lat to wiek, kiedy obraz Kossaka i Styki stanowić może atrakcję.

Afrykarium jak najbardziej. Chociaż jak znajomi z innych miast pytają mnie czy przyjeżdżać to radzę im poczekać chociaż do wiosny. Inwestycja jest świeżutka, rośliny potrzebują czasu żeby wybujać, ciągle jeszcze przyjeżdżają nowe gatunki zwierząt.

Z tej listy atrakcji Wrocławia
poleciłabym przede wszystkim nr 10 - przejażdżkę zabytkowym tramwajem i oczywiście nr 24 - wrocławskie krasnale.

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 09.01.2015 13:17

Wycieczka z przewodnikiem po starym mieście na pewno będzie, czyli główne zabytki będą.

Ale może coś typu Centrum Nauki Kopernik lub jakieś wyjątkowe muzeum, którego w innej części Polski nie znajdziemy. Może coś w okolicy. Ten tramwaj wygląda fajnie tylko czy jest opcja zimą, bo bez okien to ciężko te 2 h wysiedzieć
Wyjazd w lutym, więc szwendanie się dużo po ulicach też średnio widzę.
Macie jakieś jeszcze pomysły?
JoannaG
Cromaniak
Posty: 867
Dołączył(a): 08.11.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) JoannaG » 09.01.2015 13:37

Moim dzieciakom (wtedy 3lata, 7lat i 10lat) bardzo podobało się Centrum Poznawcze w Hali Stulecia :) Sama Hala w środku (o ile nic się nie dzieje i jest pusta) też robi wrażenie. Jest obok ZOO, więc można połączyć :)

Jest jeszcze Humanitarium Ogrody Doświadczeń, my nie byliśmy, bo za późno się dowiedzieliśmy, ale przy kolejnej wizycie nadrobimy :)

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 09.01.2015 14:20

piekara114 napisał(a):Ale może coś typu Centrum Nauki Kopernik lub jakieś wyjątkowe muzeum

No to Humanitarium.
Nie znam dziecka, któremu się nie podobało.

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.03.2015 20:56

Ferie zimowe się zbliżają, nasze dzieci mają jako ostatnie, 2 ostatnie tygodnie lutego. W firmie pada propozycja wyjazdu weekendowego dla dzieci do Wrocławia. Dla nas super, bo Wrocław odkładamy i odkładamy i odkładamy....
Zapisujemy się.
Warunek to jeden opiekun na swoje dzieci (bez względu na ilość maluchów :x ). Ale nie ma aż tylu chętnych i spokojnie możemy jechać we trójkę :mrgreen: :mrgreen: Plan wycieczki (po konsultacjach w tym wątku) wygląda tak:

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.03.2015 21:05

W sobotę 21.02 AD2015 bladym świtem, a raczej w środku nocy, bo tuż przed 6 rano, stawia się komplet wycieczkowiczów. Sztuk 47, bez względu na wiek. Z przewodniczką mamy spotkać się o 13, już na miejscu. Od kiedy dowiedziałam się o godzinie wyjazdu, twierdzę, że to zdecydowanie za wcześnie (mamy do pokonania niecałe 300 km) lub trzeba umówić się z przewodniczką wcześniej. Słyszę tylko, spoko, spoko, to zima, to autokar, dzieci na pokładzie, w 3 godz. nie zajedzie się jak osobówką. W 3 to może nie, ale w 4 to już można...

Wyjeżdżamy. Odpowiadam za liczenie ludzi. W momencie wyjazdu sztuki się zgadzają.

I tak jedziemy naszą piękną autostradą A4 i już o 10:20 jesteśmy u celu. Mówiłam już, że za wcześnie wyjeżdżamy…. :?: :?: :idea:
To cóż robić. Jesteśmy pod Panoramą Racławicką. Przewodniczka będzie o 13. Zarządzam czas wolny, wskazuję główne kierunki (jestem pierwszy raz w życiu we Wrocławiu, jeśli nie liczyć kilkakrotnych przejazdów obwodnicą miasta): rynek, Ostrów Tumski, ogród botaniczny i galerię.
Do zobaczenia o 12:50. Każdy rusza sobie, gdzie chce….

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.03.2015 21:15

My najpierw szybko do galerii, potrzebowaliśmy etui na tablet :roll: i teraz możemy spokojnie się przejść. W końcu...
Wyruszamy wzdłuż Odry.
Pierwszy odpoczynek na Wzgórzu Polskim skąd mamy piękny widok na budynek Panoramy – no duży jest...
Obrazek

Chwilę leniuchujemy, śniadanko i znów do Odry. Patrzymy na Ostrów Tumski - coś brzydkiego tu budują…

Te wieże przypominają mi wieże mariackie z krakowskiego kościoła. Idziemy w kierunku Mostu Pokoju

Mijając z tyłu Muzeum Narodowe i znów patrzymy na Ostrów

…i już po chwili jesteśmy na wyspie (bo Wrocław wyspami stoi i spotykamy wiosnę :D
Obrazek
W górach tegorocznych krokusów jeszcze nie widziałam...

Temperatura jest bardzo przyjemna do zwiedzania, słoneczko świeci, czasu do zbiórki jeszcze sporo, to maszerujemy ku Katedrze. I tak krok po kroku …

… i jesteśmy u celu.. katedra od tyłu

Ludzi raczej nie ma….

Teraz to już w ogóle jak Kościół Mariacki

Aby nikt nie zapomniał historii miasta…
Obrazek

I już prawie wchodzimy na kolejny most, ale jeszcze odwracamy się ku katedrze (we Wrocławiu to sporo tych katedr jest, bo i archikatedra św. Jana Chrzciciela (kościół rzymskokatolicki), katedra św. Marii Magdaleny (kościół polskokatolicki), Sobór Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy (prawosławna), Katedra greckokatolicka pw. św. Wincentego i św. Jakub :roll:

Wczoraj…

…i dziś
maniust
Posty: 7698
Dołączył(a): 02.09.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) maniust » 17.03.2015 21:23

Nigdy nie byłem w Wrocku. :roll:

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.03.2015 21:34

To zapraszam do mnie... Dla mnie to pierwszy raz ten Wrocław...
Kilka zdjęć będzie, trochę z opowieści przewodniczki i kilka własnych odczuć...

Nieprzeczytany postnapisał(a) marze_na » 17.03.2015 22:00

Będę regularnie zaglądać :D .
Bardzo jestem ciekawa jak turyści odbierają Ww 8) .

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.03.2015 22:08

marze_na napisał(a):Będę regularnie zaglądać :D .
Bardzo jestem ciekawa jak turyści odbierają Ww 8) .

Wg mnie na odbiór miejsc, które odwiedzamy duży wpływ mają ludzie, których spotykamy...
Na pewno zobaczyć tu standardowe miejsca, bo co można w 2 niecałe dni zobaczyć...
Zaraz pójdziemy dalej...

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 17.03.2015 22:18

Niebieskim Mostem Tumskim
Obrazek

przejdziemy na Wyspę Piasek, ale najpierw patrzymy, że i tu dotarła moda na kłódki…. Czy wszystkie miasta muszą mieć teraz taki most? Czy wszyscy muszą iść śladem Pont des Arts :?: :roll:

Jesteśmy na Wyspie Piaskowej. Dominującą budowlą tej wyspy jest gotycki kościół Najświętszej Maryi Panny na Piasku.

Po parku przed prezbiterium kościoła chodzi fotograf, a po chwili dołącza do nich Młoda Para. Podejrzewam, że wiosną ten skwer jest przepięknym plenerem zdjęciowym. Dziś w ten ciepły lutowy dzień suche gałęzie odbijają się na tle czerwonej gotyckiej cegły i starej zieleni trawnika.

Kierujemy się ku Mostowi Piaskowemu, który nie jest piaskowy a czerwony. Za skrzyżowaniem widać duży ceglany budynek

Jesteśmy przy hali targowej

W górnym oknie wypatruję napis "tkaniny". To jest to :D Zaglądamy do środka. Dawno nie byłam na tego typu targu

Ale do tkanin nie dotarłam :cry: Wrocławianki dajcie znać, czy dużo straciłam odpuszczając ten punkt targowiska :?:

Mijamy jeszcze sklep klubowy wrocławskiego klubu sportowego, skręcamy w lewo i już po chwili widzimy miejscówkę obrazu Styki i Kossaka
Obrazek

Jesteśmy prawie na miejscu zbiórki. Po dojściu do celu, chłopaki padają na ławeczkę, a ja idę jeszcze popatrzeć na tablicę informującą o Wzgórzu Polskim, stąd zaczynaliśmy nasz pierwszy spacer po Wrocławiu.

Czekamy na przewodniczkę...
Powoli schodzą się kolejni uczestnicy, dzieci mocno już zmęczone spacerem, a przecież oficjalnie jeszcze nic nie zaczęliśmy zwiedzać. Okazuje się, że większość już odwiedziła Ostrów i zrobiła podobne do nas kółeczko...
Użytkownik usunięty

reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.