Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne

Jacy są Chorwaci, ile co kosztuje w Chorwacji, czy warto jadać w restauracjach, co zabrać ze sobą z Polski, czym najlepiej płacić, na co szczególnie uważać oraz wszystkie inne pytania i uwagi związane z wyjazdami, także te nietypowe czy specjalistyczne, powinny znaleźć się w tym miejscu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3167
Dołączył(a): 16.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 29.06.2020 16:17

Taka sytuacja: dzwonię dziś do AXA, aby zapytać czy mają "swoich" lekarzy w dwóch miejscowościach, do których w tym roku jadę. Rozważałem ich ofertę, bo jest relatywnie tańsza od pozostałych TU. Bardzo niemiła konsultantka stwierdziła, że nie poda mi takich informacji, gdyż nie mam ich polisy. Tłumaczę więc, że zanim podpiszę taką umowę, to chciałbym wiedzieć czy z zapaleniem ucha będę miał wizytę w pokoju hotelowym, czy też będę zmuszony do samodzielnej podróży do wskazanego lekarza/przychodni. Reprezentantka AXA dalej swoje... Skutecznie mnie zniechęcili do dalszego analizowania ich oferty i utwierdzili w przekonaniu, że za jakość trzeba płacić.

Dlaczego to dla mnie ważne? Otóż będąc w Orebić`u przyplątało mi się schorzenie zwane "uchem pływaka" - zapalenie ucha mówiąc w skrócie. Miałem wówczas ubezpieczenie w Warcie. W niespełna godzinę od wykonanego telefonu do pokoju zapukała lekarka, która po zbadaniu ucha zapisała leki. Jedynym moim zadaniem było udanie się do apteki celem ich wykupienia (oczywiście zwrot za leki również mi się należał, ale odpuściłem ze względu na ich koszt - w sumie zapłaciłem coś około 40 złociszy za krople i tabletki). Na następny rok zainteresowałem się ubezpieczeniem Allianz - tu okazało się, że w analogicznej sytuacji musiałbym samodzielnie (!) udać się do przychodni w... Ploče :? Zakładając zatem brak kolejki u tego lekarza, to sama podróż w dwie strony zabrałaby mi przynajmniej 4 godziny. Odpuściłem Allianz od razu.

Dziś chciałem zapytać o to w AXA - odbiłem się od muru - sam nie wiem biurokracji? braku życzliwości? ignorancji? Summa summarum TU AXA nawet nie biorę już pod uwagę. I przestrzegam innych - niska cena ich ubezpieczeń nie bierze się znikąd :!:
budek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 162
Dołączył(a): 10.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) budek » 29.06.2020 16:58

stachan napisał(a):Taka sytuacja: dzwonię dziś do AXA, aby zapytać czy mają "swoich" lekarzy w dwóch miejscowościach, do których w tym roku jadę. Rozważałem ich ofertę, bo jest relatywnie tańsza od pozostałych TU. Bardzo niemiła konsultantka stwierdziła, że nie poda mi takich informacji, gdyż nie mam ich polisy. Tłumaczę więc, że zanim podpiszę taką umowę, to chciałbym wiedzieć czy z zapaleniem ucha będę miał wizytę w pokoju hotelowym, czy też będę zmuszony do samodzielnej podróży do wskazanego lekarza/przychodni. Reprezentantka AXA dalej swoje... Skutecznie mnie zniechęcili do dalszego analizowania ich oferty i utwierdzili w przekonaniu, że za jakość trzeba płacić.

Dlaczego to dla mnie ważne? Otóż będąc w Orebić`u przyplątało mi się schorzenie zwane "uchem pływaka" - zapalenie ucha mówiąc w skrócie. Miałem wówczas ubezpieczenie w Warcie. W niespełna godzinę od wykonanego telefonu do pokoju zapukała lekarka, która po zbadaniu ucha zapisała leki. Jedynym moim zadaniem było udanie się do apteki celem ich wykupienia (oczywiście zwrot za leki również mi się należał, ale odpuściłem ze względu na ich koszt - w sumie zapłaciłem coś około 40 złociszy za krople i tabletki). Na następny rok zainteresowałem się ubezpieczeniem Allianz - tu okazało się, że w analogicznej sytuacji musiałbym samodzielnie (!) udać się do przychodni w... Ploče :? Zakładając zatem brak kolejki u tego lekarza, to sama podróż w dwie strony zabrałaby mi przynajmniej 4 godziny. Odpuściłem Allianz od razu.

Dziś chciałem zapytać o to w AXA - odbiłem się od muru - sam nie wiem biurokracji? braku życzliwości? ignorancji? Summa summarum TU AXA nawet nie biorę już pod uwagę. I przestrzegam innych - niska cena ich ubezpieczeń nie bierze się znikąd :!:


Nie kupuj kota w worku. Chociaż ja będąc pewny, że mam w worku tygrysa to okazało się, że co najwyżej wypłosza. W zeszłym roku jadąc do Cro jakieś 300 km przed celem w okolicach Zadaru rozwalił mi się silnik (pękł wał korbowy). Oczywiście miałem sporo szczęścia bo przy prędkości około 150km/h straciłem kontrolę nad furką (brak wspomagania hamulców i kierownicy,która na koniec się zablokowała) ale udało mi się po jakimś kilometrze może dwóch - zatrzymać na poboczu. Po ochłonięciu dzwonię do ubezpieczyciela o holowanie przekonany, że mam no limits a tu zonk. Pani miłym głosem oznajmiła, że moje ubezpieczenie obejmuje holowanie poza RP do 200 km a resztę muszę sfinansować z kieszeni. A przecież agent podczas sprzedaży informował mnie o ubezpieczeniu na P ale zamiast Prestige było Premium i zamiast No limits było 200 km limits. Koniec końca zawiozłem samochód do serwisu Subaru za Trogirem. Miły Pan serwisant oznajmił, że czas oczekiwania na nowy silnik to około 3 miesięcy ale i to nie jest pewne. Więc spędziłem 2 tygodnie w Cro bez furki i w końcu mogłem w spokoju pić rakiję "No limits" a później laweta i 1200 km do Polski i biedniejszy o 6 tysięcy za holowanie tylko dlatego, że nie chciało mi się doczytać jakie mam ubezpieczenie oraz przeczytać OWU ubezpieczyciela.
empire13
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1964
Dołączył(a): 26.06.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) empire13 » 30.06.2020 14:33

stachan napisał(a):Taka sytuacja: dzwonię dziś do AXA, aby zapytać czy mają "swoich" lekarzy w dwóch miejscowościach, do których w tym roku jadę. Rozważałem ich ofertę, bo jest relatywnie tańsza od pozostałych TU. Bardzo niemiła konsultantka stwierdziła, że nie poda mi takich informacji, gdyż nie mam ich polisy. Tłumaczę więc, że zanim podpiszę taką umowę, to chciałbym wiedzieć czy z zapaleniem ucha będę miał wizytę w pokoju hotelowym, czy też będę zmuszony do samodzielnej podróży do wskazanego lekarza/przychodni. Reprezentantka AXA dalej swoje... Skutecznie mnie zniechęcili do dalszego analizowania ich oferty

Miałem z nimi to samo, najpierw na chacie a później telefonicznie.
Wychodzę z założenia, że jak oferta jest dobra to nie trzeba się zasłaniać tajemnicą handlową.
Widocznie AXA jest dobra tylko do OC, bo to nie ty się martwisz o wypłatę ubezpieczenia.

axa czat.jpg
kentucky
Croentuzjasta
Posty: 205
Dołączył(a): 05.09.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) kentucky » 30.06.2020 15:49

Ja właśnie przed chwilą kupiłam w TU EUROPA, dla dwóch osób, okres trwania 9 dni koszt 117 zł, obejmuje COVID-19
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 30.06.2020 15:55

Rzecz w tym, że tą tajemnicą handlową się zasłaniają i nie są w momencie zainteresowania podać szczegółów tylko dopiero wtedy kiedy zostanie się klientem. Europe assistance zasłania się tajemnicą jak większość firm.
pavlo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 645
Dołączył(a): 21.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) pavlo » 30.06.2020 16:52

Czy nazwa OWU coś komuś mówi ??? To są Ogólne Warunki Ubezpieczenia !!! Nie są to szczegółowe zapisy postępowania w każdym przypadku. Infolinia nie jest miejscem interpretowania detalicznych zapisów ubezpieczenia, od tego jest dział prawny i dział podejmowania ryzyka. Generalnie infolinia służy organizacji pomocy w sytuacjach podlegającym ubezpieczeniu i udzieleniu informacji na bardzo ogólnym poziomie. Wystarczy, że ze zrozumieniem przeczytamy OWU, a w szczególności; przestudiujemy definicje, zapoznajmy się z wyłączeniami, poczytajmy o sposobie zgłaszania szkody i postępowaniu w razie jej zaistnienia, warto też zajrzeć do limitów świadczeń. Żadna infolinia za nas tego nie zrobi !!!. Nikt w TU nie tworzy hipotez "co by było gdyby.... ". OWU, to taka konstytucja dla danego ubezpieczenia, a nie ustawa czy rozporządzenia.
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3167
Dołączył(a): 16.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 30.06.2020 17:07

pavlo, do którego postu odnosisz się w swojej wypowiedzi?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 30.06.2020 17:12

W OWU nie ma informacji co do tego w jakich miejscach dostępni są lekarze chyba.
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3167
Dołączył(a): 16.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 30.06.2020 17:19

No właśnie :)
Stąd też moje pytanie do kolegi pavlo... ;)
pavlo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 645
Dołączył(a): 21.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) pavlo » 30.06.2020 17:34

stachan napisał(a):pavlo, do którego postu odnosisz się w swojej wypowiedzi?

W zasadzie to do całej dyskusji. Choć w szczególności, do tych postów, w których ktoś oczekuje, że na infolinii ktoś powie jak dokładnie będzie wyglądała pomoc. Firmy świadczące usługi pomocy za granicą podpisują umowy z TU i negocjują pewne szczegółowe zapisy. Co do zasady one zobowiązują się do zorganizowania pomocy, a TU za to zapłaci. Ta pomoc jest tak organizowana, aby było bezpiecznie dla poszkodowanego i od samego poszkodowanego też sporo zależy jak ta pomoc zostanie udzielona. Powiesz, że źle się czujesz i nie dasz rady dojechać do lekarza, to przyjedzie on do Ciebie. Tutaj jest brak sztywnych reguł i katalogu, który mówi; jak złamany nos to jedziesz sam do lekarza, jak złamana noga to karetkę się wysyła.
TosiaTosia
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 65
Dołączył(a): 21.04.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) TosiaTosia » 30.06.2020 19:17

My zdecydowaliśmy się na Generali. Dla 4 osób na 22 dni przy ubezpieczeniu na 500 000 zł koszt składki 429 zł. Załączam info.
Załączniki:
Screenshot_2020-06-30-18-57-11-126_com.android.chrome.jpg
stachan
Koordynator forum
Avatar użytkownika
Posty: 3167
Dołączył(a): 16.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 30.06.2020 21:31

pavlo napisał(a):
stachan napisał(a):pavlo, do którego postu odnosisz się w swojej wypowiedzi?

W zasadzie to do całej dyskusji. Choć w szczególności, do tych postów, w których ktoś oczekuje, że na infolinii ktoś powie jak dokładnie będzie wyglądała pomoc. Firmy świadczące usługi pomocy za granicą podpisują umowy z TU i negocjują pewne szczegółowe zapisy. Co do zasady one zobowiązują się do zorganizowania pomocy, a TU za to zapłaci. Ta pomoc jest tak organizowana, aby było bezpiecznie dla poszkodowanego i od samego poszkodowanego też sporo zależy jak ta pomoc zostanie udzielona. Powiesz, że źle się czujesz i nie dasz rady dojechać do lekarza, to przyjedzie on do Ciebie. Tutaj jest brak sztywnych reguł i katalogu, który mówi; jak złamany nos to jedziesz sam do lekarza, jak złamana noga to karetkę się wysyła.


Ja właśnie tego oczekuję i nie uważam tego za coś nadzwyczajnego. Enigmatyczne informacje w przypadku leczenia za granicą nie interesują mnie. W Warcie potrafią podać takie dane, w Allianz również. Skoro AXA robi z tego problem, to straciło mnie, jako klienta. Widać mogą sobie na to pozwolić ;)

Odnośnie nosa i nogi - mnie interesuje wizyta lekarza w pokoju hotelowym, a nie wyprawa do przychodni (bez względu czy jest na tej samej ulicy, czy 100 km dalej), bo to akurat ma "za free" w ramach EKUZ :mrgreen:
pavlo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 645
Dołączył(a): 21.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) pavlo » 01.07.2020 07:58

stachan napisał(a):
pavlo napisał(a):
stachan napisał(a):pavlo, do którego postu odnosisz się w swojej wypowiedzi?

W zasadzie to do całej dyskusji. Choć w szczególności, do tych postów, w których ktoś oczekuje, że na infolinii ktoś powie jak dokładnie będzie wyglądała pomoc. Firmy świadczące usługi pomocy za granicą podpisują umowy z TU i negocjują pewne szczegółowe zapisy. Co do zasady one zobowiązują się do zorganizowania pomocy, a TU za to zapłaci. Ta pomoc jest tak organizowana, aby było bezpiecznie dla poszkodowanego i od samego poszkodowanego też sporo zależy jak ta pomoc zostanie udzielona. Powiesz, że źle się czujesz i nie dasz rady dojechać do lekarza, to przyjedzie on do Ciebie. Tutaj jest brak sztywnych reguł i katalogu, który mówi; jak złamany nos to jedziesz sam do lekarza, jak złamana noga to karetkę się wysyła.

stachan napisał(a):W Warcie potrafią podać takie dane, w Allianz również. Skoro AXA robi z tego problem, to straciło mnie, jako klienta. Widać mogą sobie na to pozwolić ;)

Jest takie powiedzenie; nikt Ci tyle nie da, co ja Ci mogę obiecać :mrgreen: Może właśnie AXA zachowuje się bardziej odpowiedzialnie. Jak wcześniej wspomniałem, organizatorem pomocy nie jest TU, ale firmy w tym wyspecjalizowane, np. Mondial Assistance, Europ Assistance. Postępują według wypracowanych przez siebie reguł. Infolinia TU, bardzo często ma blade pojęcie o tych regułach, więc albo nie chcą się wypowiadać, albo mogą też obiecać coś na wyrost.
stachan napisał(a):Odnośnie nosa i nogi - mnie interesuje wizyta lekarza w pokoju hotelowym, a nie wyprawa do przychodni (bez względu czy jest na tej samej ulicy, czy 100 km dalej), bo to akurat ma "za free" w ramach EKUZ :mrgreen:


Przy drobnych rzeczach ta wizyta jest raczej standardem, zaś w sytuacji kiedy jest wymagany poważniejszy sprzęt medyczny (często stacjonarny), to raczej na taką wizytę nie można liczyć. Warto też, mieć na uwadze takie zapisy:
"...., organizuje i pokrywa koszty.....", ale może być i taki zapis; "..... pokrywa koszty....".
No i jeszcze jedno, żeby lepiej zrozumieć jak to działa; firmy świadczące usługi assistance w tym zakresie, nie mają swoich lekarzy, swoich placówek czy transportu medycznego, tylko podpisują stosowne umowy ze standardowymi placówkami medycznymi. W całym łańcuchu jest więc przynajmniej 3 pośredników(może być więcej - wszystko zależy jak w danym kraju jest zorganizowana służba medyczna). To jako całość, trzeba mieć na uwadze.
bart123
Globtroter
Posty: 40
Dołączył(a): 10.07.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) bart123 » 01.07.2020 09:00

JoankaUK napisał(a):

Powiedz za jaki okres i jakie są sumy ubezpieczeń na różne zdarzenia, bo to też jest często ważne np. odpowiedzialność cywilna, transport zwłok , akcje poszukiwawcze - do ilu koszt itp. Dodatkowo czy obejmuje posiadanie chorób przewlekłych, bo ja bez tego nigdy nie kupuje ubezpieczenia.

Rok temu dałem ok. 539 zł za 4 osoby (2+2) za okres od 15.07 do 1.08 w genrali (koszt leczenia 500 tys, OC 200 tys.)


3 osoby, za 12 dni
Zakres ubezpieczenia na jedną osobę
Wysokość świadczenia.
Koszty leczenia 100000€
Leczenie ambulatoryjne i hospitalizacja 100000€
Koszty leczenia skutków chorób przewlekłych, psychicznych lub nowotworowych 10000€
....


Wg mnie bardzo niska kwota dla leczenia skutków chorób przewlekłych.
Teraz przy covid eksperci mówili że osoba 40 letnia w zasadzie ma średnio 2 przewlekłe.
Wydaje mi się że ubezpieczyciel bardzo łatwo może zwalić winę że dane zdarzenie może być skutkiem choroby przewlekłej.
Zwłaszcza że posiadając choroby przewlekłe, należysz do grupy ryzyka powstawania wielu innych chorób.
Np. masz problemy sercowo-naczyniowe, będziesz miał udar...i co wtedy? 10 tys euro może byc mało.
Ja w generali z tego co pamiętam miałem 100 % kosztów leczenia skutków przewlekłych.
piekara114
Opiekun działu
Avatar użytkownika
Posty: 15657
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 01.07.2020 10:26

bart123 napisał(a):
JoankaUK napisał(a):Koszty leczenia skutków chorób przewlekłych, psychicznych lub nowotworowych 10000€ ....
Wg mnie bardzo niska kwota dla leczenia skutków chorób przewlekłych.
Ale jak nie masz zdiagnozowanych chorób przewlekłych to podnoszenie tej kwoty nie ma sensu. I tak jeśli trzeba będzie to będzie się dostarczało dokumentację leczenia z PL.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ceny, usługi, przepisy, porady różne


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
Dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne - strona 23
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone