Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zużycie paliwa

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
piotrulex
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5313
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 07.08.2019 11:01

boboo napisał(a):Dzięki za chęci :D
Pytania nie będą tendencyjne, bardziej "chłopsko-rozumowe", liczby będą tylko przykładowe, ale mniej/więcej oddające rzeczywistość.

1. Czy ten sam silnik spala mniej (na godzinę) na wolnych obrotach (800 rpm), niż przy naciśnięciu gazu do 1800 rpm?


Z pewnością więcej przy większych obrotach więc

TAK

Przypomnę, że dyskusja powstała w momencie gdy bzdurą nazywałeś fakt niższego spalania podczas puszczenia gazu na odpowiednio dobranym biegu przy zjazdach z góry niż podczas zjazdu "na luzie" czyli biegu jałowym. Pominę całkowicie bezpieczeństwo czy wiedzę z kursu na prawo jazdy gdzie absolutnie zakazywano jazdy na luzie. Zapytaj jakiegoś egzaminatora co by powiedział gdybyś zaczął mu na luzie jeździć podczas egzaminu ;)
Habanero
zbanowany
Posty: 6730
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 07.08.2019 11:16

piotrulex napisał(a):
Przypomnę, że dyskusja powstała w momencie gdy bzdurą nazywałeś fakt niższego spalania podczas puszczenia gazu na odpowiednio dobranym biegu przy zjazdach z góry niż podczas zjazdu "na luzie" czyli biegu jałowym. Pominę całkowicie bezpieczeństwo czy wiedzę z kursu na prawo jazdy gdzie absolutnie zakazywano jazdy na luzie. Zapytaj jakiegoś egzaminatora co by powiedział gdybyś zaczął mu na luzie jeździć podczas egzaminu ;)

Polecam :idea: http://www.opelastrag.seonetshop.pl/tec ... y-na-biegu
Może coś się rozjaśni :roll:
p.s.
Sorki Bogdan, już nie przeszkadzam w eksperymencie :wink:
boboo
zbanowany
Posty: 5364
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 07.08.2019 11:19

piotrulex napisał(a):Z pewnością więcej przy większych obrotach więc
TAK
U mnie "empiryczne mniej/więcej" przy tych przykładowych obrotach wynosi 0.3 - 0.4 i 1.6 - 1.7
Ciekawe, nieco ponad 2x więcej obrotów a spalanie 4x :|
(liczby zaokrąglone, mają pokazać tylko ogólny zakres problemu)

OK, jedziemy dalej:

2. Pojazd bez silnika, albo "na luzie" :wink:
Jedziemy z pięknej górki, której skłon jest taki, że rekompensuje opory tarcia (koła, łożyska) i opory powietrza (piękna bezwietrzna pogoda) i nasza prędkość stabilizuje się na 100 kmh. Czyli mamy równowagę.
Pytanie:
czy wystawiając otwarty parasol albo nawet dwa parasole (to tylko taki przykład dla zwiększenia oporu powietrza, równie dobrze można wyobrazić sobie spadochron -> vide lądowania promów kosmicznych) prędkość się zmniejszy?
piotrulex
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5313
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 07.08.2019 11:24

Habanero napisał(a):
piotrulex napisał(a):
Przypomnę, że dyskusja powstała w momencie gdy bzdurą nazywałeś fakt niższego spalania podczas puszczenia gazu na odpowiednio dobranym biegu przy zjazdach z góry niż podczas zjazdu "na luzie" czyli biegu jałowym. Pominę całkowicie bezpieczeństwo czy wiedzę z kursu na prawo jazdy gdzie absolutnie zakazywano jazdy na luzie. Zapytaj jakiegoś egzaminatora co by powiedział gdybyś zaczął mu na luzie jeździć podczas egzaminu ;)

Polecam :idea: http://www.opelastrag.seonetshop.pl/tec ... y-na-biegu
Może coś się rozjaśni :roll:
p.s.
Sorki Bogdan, już nie przeszkadzam w eksperymencie :wink:


Z16XE o którym jest cytowany tekst to silnik benzynowy, mający pod 20 lat. Artykuł ma lat 11. Kto jest autorem chyba nikt nie wie

Wiele lat jeździliśmy słabszym X16SZ, gdzie oczywiście jazda na luzie była by bardziej ekonomiczna niż tylko z puszczonym gazem

Jak wielokrotnie wspominałem, ja piszę o silniku DIESLA. Tu pompa wtryskowa podaje ZERO paliwa. Jak pisałem nie wiem jak jest w benzynach

Nadmienię, ze pisze też o najpopularniejszych skrzyniach czyli manualnych. Jak jest w automatach, DSG czy innych wynalazkach nie mam również bladego pojęcia
Ostatnio edytowano 07.08.2019 12:10 przez piotrulex, łącznie edytowano 1 raz
piotrulex
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5313
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 07.08.2019 11:26

boboo napisał(a):2. Pojazd bez silnika, albo "na luzie" :wink:
Jedziemy z pięknej górki, której skłon jest taki, że rekompensuje opory tarcia (koła, łożyska) i opory powietrza (piękna bezwietrzna pogoda) i nasza prędkość stabilizuje się na 100 kmh. Czyli mamy równowagę.
Pytanie:
czy wystawiając otwarty parasol albo nawet dwa parasole (to tylko taki przykład dla zwiększenia oporu powietrza, równie dobrze można wyobrazić sobie spadochron -> vide lądowania promów kosmicznych) prędkość się zmniejszy?


TAK

Zakładając, że ta górka ma 100km długości to od razu napiszę, że Twoja teoria jest prawdziwa. Jak wyłączysz silnik to będzie jeszcze lepiej ;). Zakładamy teoretycznie, że nie będziesz też skręcał, hamował i wystarczy prądu w akumulatorze na światła, radio i inne pierdoły

Ustosunkuj się do mojego wpisu czy rozmawiamy o tym samym. Diesel, w miarę nowy, manual itd

Jak mówię wynik zwykle zależy od tego co liczy głosy czy pisze pytania :)
Habanero
zbanowany
Posty: 6730
Dołączył(a): 14.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 07.08.2019 11:36

piotrulex napisał(a):
Habanero napisał(a):
piotrulex napisał(a):
Przypomnę, że dyskusja powstała w momencie gdy bzdurą nazywałeś fakt niższego spalania podczas puszczenia gazu na odpowiednio dobranym biegu przy zjazdach z góry niż podczas zjazdu "na luzie" czyli biegu jałowym. Pominę całkowicie bezpieczeństwo czy wiedzę z kursu na prawo jazdy gdzie absolutnie zakazywano jazdy na luzie. Zapytaj jakiegoś egzaminatora co by powiedział gdybyś zaczął mu na luzie jeździć podczas egzaminu ;)

Polecam :idea: http://www.opelastrag.seonetshop.pl/tec ... y-na-biegu
Może coś się rozjaśni :roll:
p.s.
Sorki Bogdan, już nie przeszkadzam w eksperymencie :wink:


Z16XE o którym jest cytowany tekst to silnik benzynowy, mający pod 20 lat. Artykuł ma lat 11. Kto jest autorem chyba nikt nie wie

Jak wielokrotnie wspominałem, ja piszę o silniku DIESLA. Tu pompa wtryskowa podaje ZERO paliwa. Jak pisałem nie wiem jak jest w benzynach

Nadmienię, ze pisze też o najpopularniejszych skrzyniach czyli manualnych. Jak jest w automatach, DSG czy innych wynalazkach nie mam również bladego pojęcia

Skończy się na tym, że piszesz o hybrydzie :lol: , bo nic w Twoim przypomnieniu o dieslu nie widzę :roll:
boboo
zbanowany
Posty: 5364
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 07.08.2019 11:44

piotrulex napisał(a):TAK (...)
Ustosunkuj się do mojego wpisu czy rozmawiamy o tym samym. Diesel, w miarę nowy, manual itd
Tak, tak, tak.

Mamy Twoje 2 x TAK :D :wink:

3. Sytuacja ta sama, co w punkcie drugim, czyli auto, górka, równowaga, 100 kmh,...
Ale teraz mamy to autko z załączonym silnikiem, lecz wciąż na luzie.
Turlamy się w dół, wolne obroty -> 0.4 l/h co przy prędkości 100kmh daje 0.4 l/100 km,
turlamy się dalej na luzie, ale zwiększamy obroty do tych przykładowych 1.800 rpm co w przykładowym samochodzie rodzi konsekwencję zwiększenia spalania do 1.6l/h czyli przy tej prędkości również 1.6l/100km (to ~liczby z mojego auta przy opisanej sytuacji).
Pytanie:
czy zgadzasz się z tym, że autko będzie więcej brało na 100km przy podkręceniu obrotów do 1.800 rpm niż przy wolnych obrotach (800 rpm)?
piotrulex
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5313
Dołączył(a): 17.06.2004
Re: Jakim autkiem do CRO

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 07.08.2019 11:45

piotrulex napisał(a):
boboo napisał(a):
piotrulex napisał(a):Na "luzie" oczywiście nie jeżdżę gdyż:
- auto wtedy więcej pali
- nie jest to bezpieczne
- nie tak uczyli na kursie na prawo jazdy :)
- bzdura,
- bzdura,
- w wielu miejscach wiele rzeczy uczą. Np. że świat został stworzony w 7 dni.


W dwóch pierwszych jak zauważam wyrażasz własne zdanie do czego masz oczywiście prawo
Ja pisałem o silniku diesla, a te na "luzie" palą więcej niż puszczając gaz na biegu. Jest to wiedza ogólnodostępna. Nie mam pojęcia czym Ty jeździsz i jak jest u Ciebie

z tymi 7 dniami to się nie znam więc nie wypowiadam :)
piotrulex
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5313
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 07.08.2019 11:48

boboo napisał(a):
3. Sytuacja ta sama, co w punkcie drugim, czyli auto, górka, równowaga, 100 kmh,...
Ale teraz mamy to autko z załączonym silnikiem, lecz wciąż na luzie.
Turlamy się w dół, wolne obroty -> 0.4 l/h co przy prędkości 100kmh daje 0.4 l/100 km,
turlamy się dalej na luzie, ale zwiększamy obroty do tych przykładowych 1.800 rpm co w przykładowym samochodzie rodzi konsekwencję zwiększenia spalania do 1.6l/h czyli przy tej prędkości również 1.6l/100km (to ~liczby z mojego auta przy opisanej sytuacji).
Pytanie:
czy zgadzasz się z tym, że autko będzie więcej brało na 100km przy podkręceniu obrotów do 1.800 rpm niż przy wolnych obrotach (800 rpm)?


TAK

Mamy coraz więcej bzdurnych, czysto teoretycznych przykładów mających ZERO wspólnego z jazdą autem

No ale spoko, brnijmy dalej w te teoretyczne dywagacje
sito_zabrze
Cromaniak
Posty: 2667
Dołączył(a): 13.03.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) sito_zabrze » 07.08.2019 11:53

Mój Opel pali :

Na wolnych obrotach 0,9L / h
Na wolnych z klimą 1,1L / h

Na biegu jak puszcze gaz komputer pokazuje chwilowe jako 0L ( zero ) :oczko_usmiech:

Mam nadzieje ze producent nie kłamie jak VW z normami :lool: :lool:
piotrulex
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5313
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 07.08.2019 12:03

sito_zabrze napisał(a):Mój Opel pali :

Na wolnych obrotach 0,9L / h
Na wolnych z klimą 1,1L / h

Na biegu jak puszcze gaz komputer pokazuje chwilowe jako 0L ( zero ) :oczko_usmiech:

Mam nadzieje ze producent nie kłamie jak VW z normami :lool: :lool:


Nie kłamie gdyż taka jest zasada działania tradycyjnego silnika diesla z tradycyjną pompą wtryskową

Przynajmniej tak mnie uczyli mnie w "szkole" i to nie podstawowej, tak też pokazywała dość skomplikowana aparatura pomiarowa, tak pokazywały wielomiesięczne testy na różnych autach w różnych warunkach, taki był wniosek w pracy ją kończącej, a z jej obrony możliwie wysoka nota ...
boboo
zbanowany
Posty: 5364
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 07.08.2019 12:08

OK,
doszliśmy/doszedłeś do tego, że samochód będący wcześniej w równowadze (górka, 100kmh) po doświadczeniu jakiegoś dodatkowego oporu zwolni.
Na 6 biegu przy 100kmh silnik przykładowego autka kręci 1.800 rpm.

Auto będące w owej równowadze, po podłączeniu silnika (na razie bez paliwa) równowagę ową straci.
Autko musi teraz dodatkowo kręcić silnik. Nie ma nic za darmo, energii też.
Aby silnik kręcił się z 1.800 rpm, potrzebował 1.6 l na godzinę (w tym przykładzie przy tej prędkości: na 100km).
Tyle energii trzeba mu dostarczyć aby się w tych obrotach kręcił.
Niestety, ma odcięte paliwo, więc pobiera tę energię z energii kinetycznej pojazdu. A że ta ma bezpośredni związek z prędkością, pojazd zwalnia.
To jednak nie jest naszym celem. My chcemy jechać wciąż nasze 100 kmh.
"Budę na kółkach" załatwia skłon górki (na luzie 100kmh), ale teraz trzeba coś zrobić, aby wyrównać zapotrzebowanie energii na kręcenie silnika. Nie będzie to energia kinetyczna auta, bo inaczej auto zwolni.
Będzie to paliwo. I to w tej ilości, gdy "bezobciążeniowo" silnik kręcił się 1.800 rpm.


Przedostatnie pytanie:
4. Czy w owej sytuacji równowagi, po dołaczeniu silnika bez paliwa (czyli dodatkowego oporu) auto zacznie zwalniać?
sito_zabrze
Cromaniak
Posty: 2667
Dołączył(a): 13.03.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) sito_zabrze » 07.08.2019 12:20

piotrulex napisał(a):
sito_zabrze napisał(a):Mój Opel pali :

Na wolnych obrotach 0,9L / h
Na wolnych z klimą 1,1L / h

Na biegu jak puszcze gaz komputer pokazuje chwilowe jako 0L ( zero ) :oczko_usmiech:

Mam nadzieje ze producent nie kłamie jak VW z normami :lool: :lool:


Nie kłamie gdyż taka jest zasada działania tradycyjnego silnika diesla z tradycyjną pompą wtryskową

Przynajmniej tak mnie uczyli mnie w "szkole" i to nie podstawowej, tak też pokazywała dość skomplikowana aparatura pomiarowa, tak pokazywały wielomiesięczne testy na różnych autach w różnych warunkach, taki był wniosek w pracy ją kończącej, a z jej obrony możliwie wysoka nota ...


Ale ja mam oba Ople w benzynie / gazie :oczko_usmiech: :mrgreen:
Garo&Justa
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1053
Dołączył(a): 11.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Garo&Justa » 07.08.2019 12:31

piotrulex
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5313
Dołączył(a): 17.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrulex » 07.08.2019 12:36

sito_zabrze napisał(a):
piotrulex napisał(a):
sito_zabrze napisał(a):Mój Opel pali :

Na wolnych obrotach 0,9L / h
Na wolnych z klimą 1,1L / h

Na biegu jak puszcze gaz komputer pokazuje chwilowe jako 0L ( zero ) :oczko_usmiech:

Mam nadzieje ze producent nie kłamie jak VW z normami :lool: :lool:


Nie kłamie gdyż taka jest zasada działania tradycyjnego silnika diesla z tradycyjną pompą wtryskową

Przynajmniej tak mnie uczyli mnie w "szkole" i to nie podstawowej, tak też pokazywała dość skomplikowana aparatura pomiarowa, tak pokazywały wielomiesięczne testy na różnych autach w różnych warunkach, taki był wniosek w pracy ją kończącej, a z jej obrony możliwie wysoka nota ...


Ale ja mam oba Ople w benzynie / gazie :oczko_usmiech: :mrgreen:


Może i jest tak jak jak na kompie napisane, ale tego to ja nie wiem :) Mocno zgłębiłem się w diesle z pompą :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone