Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
nowy100
Croentuzjasta
Posty: 173
Dołączył(a): 10.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) nowy100 » 12.12.2016 13:11

Witam, mój przypadek. Do tej pory z booking.pl wszystko było ok, Polska, zagranica. Sprawdzali się. Ponieważ nie mam 100% pewności wyjazdu w przyszłym roku, klepnąłem rezerwację z możliwością bezpłatnego anulowania do 30 dni przed wyjazdem. Jednak coś nie dawało mi spokoju. Wysłałem maila do właścicieli z prośbą o potwierdzenie terminu rezerwacji przez booking. Przyszła odpowiedź - nie mamy dla Pana rezerwacji. yyyyyy , no ale jak ?Przesłałem maila do bookingu, oni się skontaktowali z właścicielami apartamentu, gdzie też potwierdzili brak rezerwacji. Konsultantka podczas rozmowy tel powiedziała, że w minione wakacje mieli pełno telefonów od turystów z Chorwacji, bo nie było rezerwacji. Aktualnie szukają mi alternatywy, ale łatwo ze mną nie mają, tym bardziej, że ja zapłacę za to co miałem klepnięte. Ewentualną różnicę (droższy apartament) ponoć pokrywa właściciel, który zapomniał sprawdzić moją rezerwację. Także taka przestroga, jak ktoś ma rezerwację, lepiej potwierdzić to u właściciela, bo można się potem zdziwić.

edit. Olali mnie, kazali szukać sobie samemu, doplacą max. 42E. Ktoś wie co dalej z nimi robić? Gdzie złożyć skargę? Reklamację?
travel
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2503
Dołączył(a): 20.11.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) travel » 13.12.2016 13:13

nowy100 napisał(a):Witam, mój przypadek. Do tej pory z booking.pl wszystko było ok, Polska, zagranica. Sprawdzali się. Ponieważ nie mam 100% pewności wyjazdu w przyszłym roku, klepnąłem rezerwację z możliwością bezpłatnego anulowania do 30 dni przed wyjazdem. Jednak coś nie dawało mi spokoju. Wysłałem maila do właścicieli z prośbą o potwierdzenie terminu rezerwacji przez booking. Przyszła odpowiedź - nie mamy dla Pana rezerwacji. yyyyyy , no ale jak ?Przesłałem maila do bookingu, oni się skontaktowali z właścicielami apartamentu, gdzie też potwierdzili brak rezerwacji. Konsultantka podczas rozmowy tel powiedziała, że w minione wakacje mieli pełno telefonów od turystów z Chorwacji, bo nie było rezerwacji. Aktualnie szukają mi alternatywy, ale łatwo ze mną nie mają, tym bardziej, że ja zapłacę za to co miałem klepnięte. Ewentualną różnicę (droższy apartament) ponoć pokrywa właściciel, który zapomniał sprawdzić moją rezerwację. Także taka przestroga, jak ktoś ma rezerwację, lepiej potwierdzić to u właściciela, bo można się potem zdziwić.

edit. Olali mnie, kazali szukać sobie samemu, doplacą max. 42E. Ktoś wie co dalej z nimi robić? Gdzie złożyć skargę? Reklamację?


Nigdy mi się to nie zdarzyło, nawet w Chorwacji.
Po dokonaniu rezerwacji Booking wysyła maila z automatu do rezerwującego i do wynajmującego.
Pewnie właściciele nie sprawdzają poczty na bieżąco :papa:
karolina031
Croentuzjasta
Posty: 145
Dołączył(a): 10.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) karolina031 » 18.12.2016 21:58

nowy100 napisał(a):Witam, mój przypadek. Do tej pory z booking.pl wszystko było ok, Polska, zagranica. Sprawdzali się. Ponieważ nie mam 100% pewności wyjazdu w przyszłym roku, klepnąłem rezerwację z możliwością bezpłatnego anulowania do 30 dni przed wyjazdem. Jednak coś nie dawało mi spokoju. Wysłałem maila do właścicieli z prośbą o potwierdzenie terminu rezerwacji przez booking. Przyszła odpowiedź - nie mamy dla Pana rezerwacji. yyyyyy , no ale jak ?Przesłałem maila do bookingu, oni się skontaktowali z właścicielami apartamentu, gdzie też potwierdzili brak rezerwacji. Konsultantka podczas rozmowy tel powiedziała, że w minione wakacje mieli pełno telefonów od turystów z Chorwacji, bo nie było rezerwacji. Aktualnie szukają mi alternatywy, ale łatwo ze mną nie mają, tym bardziej, że ja zapłacę za to co miałem klepnięte. Ewentualną różnicę (droższy apartament) ponoć pokrywa właściciel, który zapomniał sprawdzić moją rezerwację. Także taka przestroga, jak ktoś ma rezerwację, lepiej potwierdzić to u właściciela, bo można się potem zdziwić.

edit. Olali mnie, kazali szukać sobie samemu, doplacą max. 42E. Ktoś wie co dalej z nimi robić? Gdzie złożyć skargę? Reklamację?



Miałam kiedys taką sytuację, że pomimo możliwości odrezerwowania noclegów do 2 tygodni przed przyjazdem na miejsce niestety właściciel (ale chodziło o Hiszpanię) nie tylko zrobił blokadę środków na koncie ale wręcz te środki sciągnął z konta oczywiście z kosztami za przewalutowanie. Pisałam do bookingu przez formularz pomocowy umieszczony na stronie ale wczesniej do nich dzwoniłam (numer w zakładce kontakt) . Niestety dzwoniąc można sie połaczyć z jakmikolwiek punktem obsługi klienta na całym świecie, więc niekoniecznie rozmowa będzie przebiegała po polsku :-( Po napisaniu i opisaniu sytuacji oraz poproszeniu o kontakt w j. polskim, skontaktował się ze mną miły Pan i obiecał zająć się sprawą. W ciągu 2 tygodni dostałam informację, iz skontaktowali się z hotelem w Hiszpanii , a także zapewnili mnie, że środki będą zwrócone na konto, a booking odda mi pieniądze równe połowie przewalutowania. Bardzo sumiennie sie z tego wywiązali. Generalnie wszystko wróciło na konto a ja zrobiłam z bookingiem niejedną rezerwację :-)
dyzio74
Odkrywca
Posty: 104
Dołączył(a): 24.08.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) dyzio74 » 19.12.2016 00:19

W moim przypadku również booking się sprawdził wielokrotnie choć nie w 100%.
Zazwyczaj zamawiąjąc bookingiem czy innym "pośrednikiem" wybieram opcje bez zaliczki z płatnością na miejscu.
Raz spotkałem się z przypadkiem, że właściciel pomimo tego od razu omijając "portal pośrednika" upominał się o zaliczkę, niestety zrezygnowałem z jego usług i wybrałem takiego jaki spełniał moje i własne warunki rezerwacji.
Zauważyłem też, że na tego typu portalach poprzez automaty tłumaczące powstają błędy niewielkie choć czasami mogą być istotne.
Moja ostatnia rezerwacja miała wprawdzie 6 zamawianych miejsc do spania, jednak były trzy podwójne a ja zamawiałem dwa podwójne i dwa pojedyncze. Niby drobnostka ale czasem problematyczna - nam udało się jakoś z tego wybrnąć, choć z rozwiązania nie byłem całkowicie zadowolony.
Błąd powstał pomiędzy przejściem ze strony w języku Angielskim na Polską.
polokokt
Odkrywca
Posty: 60
Dołączył(a): 15.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) polokokt » 17.01.2017 22:26

Trafiłem na temat, bo tym razem trafiłem na dziwne zachowanie. Z bookingu korzystam już od około 3 lat, ale do tej pory jakos nie spotkała mnie taka sytuacja.
Otóż zarezerwowałem lokum w którym do 60 dni przed przyjazdme mogę zrezygnować i dostać zwrot zaliczki. W czasie rezerwacji podałem numer karty kredytowej (takiej której tylko na bookingu używam). A tu dostaję kilka dni po rezerwacji wiadomośc od właściciela, że muszę zapłacić zaliczkę w wysokości tych 30%. Jako metodę podaje przelew bankowy, transfer PayPal... zupełnie pomija to platformę Booking.com. Przypominają mi się wkręty na przykład na allegro, gdzie potem reklamacje dotyczące transakcji wykonanych poza systemem allegro ich nie interesują. tutaj w sumie booking pisze w warunkach obiektu:

"Ten obiekt wymaga przedpłaty. Jest to kwota, którą obiekt chce od Ciebie otrzymać jeszcze przed przyjazdem. Kwota płatności i data jej przekazania są uzależnione od zasad działalności obiektu."

Ale w sumie taki przelew czy transfer PayPal odbędzie się poza systemem bookigu. Jakie mam gwarancje że jak odwołam wyjazd to czy bez problemu m zwrócą kasę (dodam że obiekt ma bardzo dobre opinie, także z Polski). Na razie zapytaem właściciela czy niemógłby obciążyć mojej karty kredytowej, ewentualnie jak nie to w czwartek możemy zrobić transfer PayPal. Zaałem też pytanie obsłudze booking.com, może odpowiedzą...
Niechciałym rezygnować, bo obiekt i miejsce mi odpowiadają, ale też nie lubię takic niejasnych sytuacji...

Edit:
Po wymianie kilku wiadomości z właścicielem apartamentu jednak uda mu się pobrać 30% zaliczki z karty kredytowej wskazanej w czasie rezrerwacji... czyli po mojej myśli.
poludnica
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 25.03.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) poludnica » 23.01.2017 11:31

Mam dobre doświadczenia z bookingiem, rezerwuję 5-6 razy w roku od dobrych kilku lat (akurat w Chorwacji rzadko, ale gdzie indziej tak). Zawsze sprawdzaj opinie i nie rezerwuj okazji bez ocen. Jeśli masz napisane, że dają Ci gwarancję najniższej ceny, to raczej faktycznie niższej nie znajdziesz (chyba, że na nielegalu, czyli właściciel łamie umowę, jaką zawarł z portalem) ale wtedy booking zobowiązuje się do zwrócenia ci różnicy, mnie tak się zdarzyło. Wielokrotnie szukałam miejsc znalezionych na bookingu na innych portalach i bezpośrednio - gdzie się dało - i zawsze dostawałam taką samą albo wyższą cenę. Na airbnb czasem różnica wynosiła 40%! Co innego jeśli szukasz na miejscu; każdy właściciel ma prawo do specjalnych ofert, promocji ostatniej chwili etc. Tylko że jeśli ktoś ma coś atrakcyjnego na bookingu, to raczej nie znajdziesz tego, jadąc w ciemno.

Podsumowując - jeśli cena na bookingu jest atrakcyjna (a czasem jest bardzo), to moim zdaniem warto rezerwować. Nam nigdy, ale znajomym zdarzyło się, że właściciel wynajął apartaman komuś innego, booking znalazł im w pobliżu miejsce o wyższym standardzie i dopłacił różnicę. Dlatego zawsze trzeba napisać bezpośrednio do właściciela i dostać potwierdzenie rezerwacji od niego.
piotrekbeti
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 689
Dołączył(a): 26.01.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrekbeti » 23.01.2017 13:41

Raczej portal do polecenia. Ceny wszelkiego rodzaju promocji, zniżek raczej nie do dostania na miejscu. I trzeba bardzo dokładnie przeczytać opinie od tych którzy byli w tym konkretnym obiekcie- można wtedy się nie naciąć. Dokładają różnego rodzaju dodatki w rodzaju przewodników,map na smartfony, śniadań itp. I czasem ciekawe oferty na podany email na ciekawe miejsca ze sporym wyprzedzeniem
marta80
Plażowicz
Avatar użytkownika
Posty: 9
Dołączył(a): 29.04.2017
Re: Rezerwacja apartamentów na rok 2017.

Nieprzeczytany postnapisał(a) marta80 » 30.04.2017 13:56

Po dokonaniu rezerwacji dopatrzyłam się,iż nie mogę jej anulować bez poniesienia kosztów tej rezerwacji, szczerze pierwszy raz się z tym spotkałam.
Czy to nie jest podejrzane???
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 107688
Dołączył(a): 10.09.2004
Re: Rezerwacja apartamentów na rok 2017.

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 30.04.2017 14:02

marta80 napisał(a):Po dokonaniu rezerwacji dopatrzyłam się,iż nie mogę jej anulować bez poniesienia kosztów tej rezerwacji, szczerze pierwszy raz się z tym spotkałam.
Czy to nie jest podejrzane???

Rezerwowałaś przez jakieś biuro, czy u właściciela apartamentu. :?:
Wpłaciłaś już całe 800 euro, czy tylko zaliczkę :?:
marta80
Plażowicz
Avatar użytkownika
Posty: 9
Dołączył(a): 29.04.2017
Re: Rezerwacja apartamentów na rok 2017.

Nieprzeczytany postnapisał(a) marta80 » 30.04.2017 14:04

Rezerwowałam przez booking. Nie wpłacałam jeszcze zaliczki, podałam tylko przy rezerwacji nr karty .
Jak napisałam do booking,że chcę anulować, otrzymałam odpowiedz, że poniosę koszt 56o E.
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 107688
Dołączył(a): 10.09.2004
Re: Rezerwacja apartamentów na rok 2017.

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 30.04.2017 14:11

marta80 napisał(a):Rezerwowałam przez booking. Nie wpłacałam jeszcze zaliczki, podałam tylko przy rezerwacji nr karty .
Jak napisałam do booking,że chcę anulować, otrzymałam odpowiedz, że poniosę koszt 56o E.

rezerwacja-poprzez-booking-com-t47159-135.html

Ja przez booking nigdy nie rezerwowałem.
poludnica
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 25.03.2016
Re: Rezerwacja apartamentów na rok 2017.

Nieprzeczytany postnapisał(a) poludnica » 01.05.2017 09:54

marta80 napisał(a):Rezerwowałam przez booking. Nie wpłacałam jeszcze zaliczki, podałam tylko przy rezerwacji nr karty .
Jak napisałam do booking,że chcę anulować, otrzymałam odpowiedz, że poniosę koszt 56o E.


Dużo rezerwuję przez booking (aczkolwiek głównie są to tranzyty i krótsze pobyty, przy dłuższych pobytach wakacyjnych zawsze lepiej poszukać bezpośredniego dojścia). Nigdy nie miałam żadnych kłopotów i nigdy nie byłam rozczarowana (ale zawsze sprawdzam opinie, nie rezerwuję obiektów z oceną poniżej 7.8 lub bez ocen).

Zanim zarezerwujesz, trzeba sprawdzić warunki. Przy cenie zawsze masz informacje, czy jest to opcja z bezpłatnym odwołaniem rezerwacji (wtedy należy sprawdzić termin do kiedy, czasem można bezkosztowo odwołać nawet do 18.00 w dniu przyjazdu, czasem na 2-3 dni przed, a czasem tydzień lub miesiąc przed), czy jest to opcja "oferta bezzwrotna" (wszystko jasne), czy "warunki specjalne". Te ostatnie oznaczają, że w momencie rezerwacji wpłacasz (albo zobowiązujesz się do tego w późniejszym terminie) jakąś część wartości rezerwacji (najczęściej 20%, 30%, 40% lub cena pierwszej nocy), nawet jeśli odwołasz rezerwację. Rozumiem, że teraz już na to za późno, ale na pewno masz mejl z warunkami rezerwacji. Sprawdź, co tam jest napisane, zakładam, że zarezerwowałaś z opcją "warunki specjalne". Jeśli tak, to niedobrze, ale jeszcze nie beznadziejnie. Napisz do boookingu z prośbą o pośredniczenie w rozmowie z właścicielem, którego prosisz o odstąpienie od warunków specjalnych. Zdarza się, szczególnie jeśli czasu jest jeszcze dużo, że właściciele zgadzają się na bezkosztową rezygnację, nawet jeśli warunki były inne. Powodzenia, a następnym razem sprawdź warunki, zanim klikniesz (mówię to bez cienia złośliwości).
poludnica
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 25.03.2016
Re: Rezerwacja apartamentów na rok 2017.

Nieprzeczytany postnapisał(a) poludnica » 01.05.2017 10:18

p.s. zerknij też na nazwę apartamentu. Jeśli w nazwie masz sporo cyferek i literek (np. Orebić 2548c), to prawie na pewno oznacza to pośrednika (dodatkowego, poza bookingiem). Wtedy szanse na odzyskanie wpłaconej lub obiecanej przedpłaty masz bardzo słabe, agencje prawie nigdy się na to nie godzą (choć możesz zapytać o możliwość zamiany na inny termin czy miejsce). Jeśli nie ma cyferek i literek, jest duże prawdopodobieństwo, że miejsce wstawiał na booking sam właściciel. O ile chcesz zrezygnować z dużym wyprzedzeniem, to masz duże szanse, że właściciel odstąpi od warunków umowy i daruje Ci przedpłatę.
piotrekbeti
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 689
Dołączył(a): 26.01.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrekbeti » 01.05.2017 13:49

Przy kolejnej rezerwacji Booking zaliczył paskudną wpadkę. Cena atrakcyjna więc rezerwowałem 3 różne apartmany w kolejnych terminach w lipcu w różnych lokalizacjach. Łącznie 14dni. Po 2 dniach info że z powodu błędów w systemie 1sza i 3 cia rezerwacja jest nieaktualna ,cena z kosmosu,i wynajmujący chcą anulować rezerwację. I zostaję z problemem bo jedną rezerwacje mam a pozostałe nie. Niestety zero wsparcia ze strony Booking, telefony, emaile. Bo w międzyczasie rezerwuję bilety na transfery .Nic to nie daje, oni są tylko pośrednikiem, za nic nie odpowiadają a o jakiejkolwiek rekompensacie można zapomnieć, idź do sądu w kraju w którym rezerwowałeś. I szukaj sobie wynajmującego który leci w kulki. Nie odpowiadają ani za swoje błędy ani za pomyłki wynajmujących. Otrzymałem jedynie śmiesznie żałosne oferty z cenami wyższymi od ich standardowych propozycji. Więc radze zanim się zdecydujesz potwierdzajcie bezpośrednio u wynajmujących terminy i cenę przed zapłaceniem
Użytkownik usunięty
Re: Rezerwacja apartamentów na rok 2017.

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 22.05.2017 12:52

Mam pytanie odnośnie cen na booking nigdy nie byłem na wakacjach rezerwowanych przez ten portal, noclegi rezerwowałem na przełomie luty/marzec cena w okolicach 2500zł 7nocy 2 dorosłych i 2 dzieci. Dzisiaj z ciekawości przeglądając ten portal nie ma szans na takie ceny.
Czy te ceny z początku roku są pewne, i czy po dotarciu na miejsce może być zaskoczenie, że do zapłaty będzie dużo więcej?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 10
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone