Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Rekordowe przejazdy do CRO

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 09.07.2009 13:24

Rysio napisał(a):
Serce w pasy napisał(a):Ale to chyba nie pozostaje bez szkody dla silnika.


Pozostaje całkowicie bez szkody dla silnika o ile nie będziesz wykorzystywać notorycznie podniesionej mocy/odblokowanej prędkości max. Taki psikus nawet występuje, że przy normalnej eksploatacji zużycie paliwa nieznacznie spada ponieważ aby uzyskać te same parametry podróży nie trzeba w chipowanych silnikach tak gnieść gazu :)

Podam jeszcze inną ciekawostkę o której być może nie wszyscy wiedzą :lol: Słynny TDi VW na ten przykład występuje bądź występował w odmianach 90,101,110,130,150,180 PS a może jeszcze kilku innych (Skoda np miała 120 i 105 PS a jeszcze stada Seatów, Audików itp były). Czym się różniły te silniki :?: Otóż część była na pompie wtryskowej a część na pompowtryskiwaczach (co na moc wpływu nie miało) oraz elektroniką :) Gdyby producent wprowadził od razu model 150 konny to kto by kupił ten 90 konny gdyby były w tej samej cenie (bo każda mapa silnika i elektroniczne bebechy kosztują tyle samo niezależnie od mocy). Nie wchodzę tu oczywiście w rozważania typu hamulce, zawieszenie itp tylko rozpatruję sam silnik.

Co do Pana Samochodzika to kojarzę że miał taki fajny pływający, do Cro jak znalazł :lol:

Może masz rację, ale ja już nie raz się przekonałem że poprawianie fabryki nie do końca jest dobre
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 09.07.2009 13:30

Tak sobie czytam i czytam i ... świstak wygląda tak:

Obrazek
Ostatnio edytowano 09.07.2009 13:31 przez Vjetar, łącznie edytowano 1 raz
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 09.07.2009 13:30

JacYamaha napisał(a):Tak sobie czytam i czytam i świstak wygląda tak...

Obrazek

A gdzie sreberka?
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 09.07.2009 13:32

Dopiero po nie pojedzie...
asikx
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 22.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) asikx » 09.07.2009 13:36

Serce w pasy napisał(a):Może masz rację, ale ja już nie raz się przekonałem że poprawianie fabryki nie do końca jest dobre



Nikt tu nie mówi o poprawianiu fabryki, a jedynie o usunięciu kagańca z silnika. Silniki VW mają duże zapasy mocy, nawet przy rozsądnym chiptuningu ciężko jest je przekroczyć. W przypadku silnika 2.0 TDI występują np. modele 136, 140 i 170 KM. Nie różnią się, z punktu widzenia mechanicznego niczym. Inna sprawa, że w przypadku silnika 170 KM VW stosuje trochę innej konstrukcji koło dwumasowe. W silniku nie ma innych wzmocnień. Tak skonstruowany silnik posiada jeszcze bezpieczna rezerwę, która stanowi pole do popisu dla chiptuningu. Czytałem, że normą jest dźwiganie mocy silnika do wartości 211 KM i ponad 400 Nm momentu. Z tym tylko, że żywot turbiny skraca się o około 80% czasu pracy w normalnych warunkach...


Pozdrawiam
Rafał
gospodarz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1261
Dołączył(a): 06.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) gospodarz » 09.07.2009 13:39

Leszek Skupin napisał(a):
gospodarz napisał(a):
Leszek Skupin napisał(a):Templariuszy brakuje :lool: chociaż nie... Templariusze siedzą w sejmie ... tylko gdzie skarb ukryli :?::roll::lool:


Tam skarb Twój, gdzie serce Twoje :)

Znaczy się w Chorwacji :?: 8O :lol:



Ale tylko z żonką u boku :)
Jacek L
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 629
Dołączył(a): 10.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek L » 09.07.2009 16:06

gospodarz napisał(a):
Leszek Skupin napisał(a):
gospodarz napisał(a):
Leszek Skupin napisał(a):Templariuszy brakuje :lool: chociaż nie... Templariusze siedzą w sejmie ... tylko gdzie skarb ukryli :?::roll::lool:


Tam skarb Twój, gdzie serce Twoje :)

Znaczy się w Chorwacji :?: 8O :lol:



Ale tylko z żonką u boku :)

i Karlovaćkiem w dłoni :D
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 09.07.2009 20:03

asikx napisał(a):
Serce w pasy napisał(a):Może masz rację, ale ja już nie raz się przekonałem że poprawianie fabryki nie do końca jest dobre



Z tym tylko, że żywot turbiny skraca się o około 80% czasu pracy w normalnych warunkach...


Pozdrawiam
Rafał

O tym właśnie mówię, jak nie turbina to głowica albo jeszcze coś innego.
Dlatego np nie toleruję gazu w samochodzie bo to co zaoszczędzę na paliwie wydam na części zamienne. Tłumik, uszczelka pod głowicą itp
wiwa_t
Globtroter
Posty: 39
Dołączył(a): 01.02.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiwa_t » 09.07.2009 21:09

arturo72 napisał(a):
xxlgreg napisał(a):
arturo72 napisał(a):Polecam trasę przez Słowację,Austrię,Słowenię,fakt,że jest drożej ale dla mnie znacznie szybciej (4-5h) :)
Jeśli Ci nie przeszkadza taka różnica to Węgry...


Proszę Cię!!!!
W jaki sposób jadąc przez Austrię oszczędzasz 4-5 godzin??????
1. Bratysława (przez Austrię, Słowenie) - Zagrzeb
420 km w tym 316 km na autostradach - żródło viamichelin
2. Bratysława (przez Węgry) - Zagrzeb
440 km w tym 305 km na autostradach - żródło viamichelin


Skoro tak ładnie prosisz to proszę :
1.420km-średnia 150km/h=~3h-koszt 7,7 EU
2.(trasa 86)-440km-średnia 60km/h=~7h-koszt 0zł.
ot i cała różnica :)
Autorka postu pytała się o tańszą trasę niż przez Austrię tzn. w domyśle nie są brane pod uwagę autostrady na Węgrzech bo kosztowo porównywalne z Austrią :)
Jeśli chcemy dokładnie porównać koszty to musimy uwzględnić dłuższy odcinek na autostradzie chorwackiej od srony węgierskiej niż od strony słoweńskiej co nam daje dodatkowy koszt trasy 86,nie dużo ale zawsze bodajże 23 kuny więcej :)
Jechałem tymi trasami nie raz i polecam zdecydowanie Austrię ;)



Tyle lat poszukiwan na marne.
Znalazlem..... nareszcie znalazlem ...... moj guru
Srednia 150km/h ekstra :lol: :lol:
Robert Kubica bedzie zalamany... :wink: :wink:
powodzenia :D
Leszek Skupin
Weteran
Posty: 14062
Dołączył(a): 23.09.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leszek Skupin » 10.07.2009 10:16

Jacek L napisał(a):
gospodarz napisał(a):
Leszek Skupin napisał(a):
gospodarz napisał(a):
Leszek Skupin napisał(a):Templariuszy brakuje :lool: chociaż nie... Templariusze siedzą w sejmie ... tylko gdzie skarb ukryli :?::roll::lool:


Tam skarb Twój, gdzie serce Twoje :)

Znaczy się w Chorwacji :?: 8O :lol:



Ale tylko z żonką u boku :)

i Karlovaćkiem w dłoni :D

I nie ważne jak szybko się tam dojedzie, ważne żeby dojechać :!: :D

Pozdrav :papa:
VOID
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1106
Dołączył(a): 06.06.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) VOID » 10.07.2009 19:42

asikx napisał(a):Nikt tu nie mówi o poprawianiu fabryki, a jedynie o usunięciu kagańca z silnika. Silniki VW mają duże zapasy mocy, nawet przy rozsądnym chiptuningu ciężko jest je przekroczyć. W przypadku silnika 2.0 TDI występują np. modele 136, 140 i 170 KM. Nie różnią się, z punktu widzenia mechanicznego niczym. Inna sprawa, że w przypadku silnika 170 KM VW stosuje trochę innej konstrukcji koło dwumasowe. W silniku nie ma innych wzmocnień. Tak skonstruowany silnik posiada jeszcze bezpieczna rezerwę, która stanowi pole do popisu dla chiptuningu. Czytałem, że normą jest dźwiganie mocy silnika do wartości 211 KM i ponad 400 Nm momentu. Z tym tylko, że żywot turbiny skraca się o około 80% czasu pracy w normalnych warunkach...
Pozdrawiam
Rafał

bardzo rozbawiły mnie ypowiedzi kolegi z ALFiaka...
no cóż niech sobie smiga i drzewka będą mu miękie.
Ja robie miesięcznie do 10k i ci co mnie znają z forum wiedzą jak śmigam ;) PZDR 4 ALL 8)

a co do koni....

te twoje smutne JTD 2,4 L lekko podrasowane do kilku koników więce...
no na panienkach top może robisz wrażenie.... takich po podstawówce...

pogadajmy o szybkich i mocnych autach...

ja proponuje 325 KM i jakoś tak 700 Nm..

a co do rekordów... w sumie nie powinienem ale mój to Rzeszów - Bydgoszcz w dzień 4,5 H ale to było b szybko...
AndrzejJ.
zbanowany
Posty: 7149
Dołączył(a): 01.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) AndrzejJ. » 10.07.2009 19:48

VOID napisał(a):
a co do rekordów... w sumie nie powinienem ale mój to Rzeszów - Bydgoszcz w dzień 4,5 H ale to było b szybko...

Chwalipięta, ignorant, wariat, a może debil opisuje takie wyczyny! Do szkoły miał pod górę, z fizyką na bakier!!! . Zawsze myślałem, że samochód powinien służyć człowiekowi jako urządzenie do przemieszczania się a nie do zabijania. Pomylił kolega Mercedesa z czołgiem!!! Jak taki chojrak to do "woja" i na Afganistan - proponuję.
:D
arturo72
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 269
Dołączył(a): 08.01.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) arturo72 » 10.07.2009 20:00

VOID napisał(a):
bardzo rozbawiły mnie ypowiedzi kolegi z ALFiaka...
a co do koni....
te twoje smutne JTD 2,4 L lekko podrasowane do kilku koników więce...
no na panienkach top może robisz wrażenie.... takich po podstawówce...
pogadajmy o szybkich i mocnych autach...
ja proponuje 325 KM i jakoś tak 700 Nm..
a co do rekordów... w sumie nie powinienem ale mój to Rzeszów - Bydgoszcz w dzień 4,5 H ale to było b szybko...


Co do wrażenia...
to chyba zakompleksieni chłopcy z Północy a szczególnie z Bydgoszczy robią na panienkach takowe swoimi kuniami...także może im zaproponujesz te niutki...oczywiście panienkom po studiach :D
U mnie wystarczy,że jest to Alfa ;)
P.S.
Nazwę Alfa Romeo wymawia się w rodzaju żeńskim-TA Alfa a nie TEN Alfa-to tak na przyszlość ;)
Ostatnio edytowano 10.07.2009 20:08 przez arturo72, łącznie edytowano 2 razy
SVIBANJ
Croentuzjasta
Posty: 374
Dołączył(a): 31.10.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) SVIBANJ » 10.07.2009 20:02

VOID napisał(a):
pogadajmy o szybkich i mocnych autach...

ja proponuje 325 KM i jakoś tak 700 Nm..

a co do rekordów... w sumie nie powinienem ale mój to Rzeszów - Bydgoszcz w dzień 4,5 H ale to było b szybko...


No to ja podbijam stawkę. Proponuję 1350 KM i jakoś tak 1700 Nm..
A co do rekordów ...w sumie nie powinienem ale mój to Kraków - Warszawa w dzień 1 H ale zabawa była....ludzie po rowach spieprzali, kilku nawet dostało się pod koła ale widocznie to dzieci były bo lakieru mi prawie nie porysowali...Chwalipieta, ignorant, wariat, a może debil....I tu sie z AbdrzejJ zgadzam w stu procentach...
arturo72
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 269
Dołączył(a): 08.01.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) arturo72 » 10.07.2009 20:02

AndrzejJ. napisał(a):
VOID napisał(a):
a co do rekordów... w sumie nie powinienem ale mój to Rzeszów - Bydgoszcz w dzień 4,5 H ale to było b szybko...

Chwalipięta, ignorant, wariat, a może debil opisuje takie wyczyny! Do szkoły miał pod górę, z fizyką na bakier!!! . Zawsze myślałem, że samochód powinien służyć człowiekowi jako urządzenie do przemieszczania się a nie do zabijania. Pomylił kolega Mercedesa z czołgiem!!! Jak taki chojrak to do "woja" i na Afganistan - proponuję.
:D


To chyba kiedyś było do mnie aczkolwiek moim zdaniem bez podstaw a tutaj proszę-mój krytykant się nadział :D
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.

cron
Rekordowe przejazdy do CRO - strona 10
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone