Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Ile godzin na przejazd . Uczciwie bez popisów .

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
599
Cromaniak
Posty: 724
Dołączył(a): 25.07.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) 599 » 25.05.2025 19:35

smokp napisał(a):,,,,,,,,,,,
A ameby łykają jak pelikany.


Ty tak nie kpij sobie z tych Ameb,
bo n.p
fakt że meduza jako gatunek przeżyła 650 mln lat bez posiadania mózgu niesie nadzieję wielu ludziom ,
a tak wracając do tematu,
jak ktoś tutaj pisał,
przejechanie na strzał 1200-1400km nie jest czymś niezwykłym,
ale trzeba jechać "na noc",jazda w dzien meczy/jest wolniejsza znacznie bardziej,
znacznie wiekszy ruch,słonce,skupienie,
to męczy,
Marlowe1994
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2297
Dołączył(a): 21.02.2024

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marlowe1994 » 25.05.2025 20:04

A to jadąc w nocy nie trzeba być skupionym?
sz_sz
Podróżnik
Posty: 15
Dołączył(a): 30.04.2025

Nieprzeczytany postnapisał(a) sz_sz » 25.05.2025 20:09

Trzeba, trzeba, ale chyba chodzi o to że w dzień jest większy ruch, co powoduje więcej bodźców i finalnie trudniej się skupić. Ja też wolę w nocy jeździć, bo ruch mniejszy i lepiej idzie. Energiczna muzyczka pomaga nie zasnąć za kółkiem 8) Jedyny problem to dzień po, bo nie potrafię spać w dzień :usmiechkrzywy:
smokp
Globtroter
Posty: 55
Dołączył(a): 23.05.2025

Nieprzeczytany postnapisał(a) smokp » 25.05.2025 20:22

sz_sz napisał(a):Trzeba, trzeba, ale chyba chodzi o to że w dzień jest większy ruch, co powoduje więcej bodźców i finalnie trudniej się skupić. Ja też wolę w nocy jeździć, bo ruch mniejszy i lepiej idzie. Energiczna muzyczka pomaga nie zasnąć za kółkiem 8) Jedyny problem to dzień po, bo nie potrafię spać w dzień :usmiechkrzywy:


Dokładnie w punkt. to tak jak jazda w zimę mimo gorszych warunków często powoduje że jest mniej wypadków bo każdy bardziej uważa i jest mniejsze obłożenie na trasie.
Jazda nocą zmusza siłą rzeczy do wytężenia i większej koncentracji. Często też pasażerowie śpią i nie rozpraszają tak jak za dnia... tato kiedy dojedziemy, tato siku, tato daleko jeszcze,, tato mi się chce jeść , tato popatrz widziałeś, ooo tu o tam ... itp. W nocy mniejszy ruch, mnie osób się decyduje i ma predyspozycje do takiej jazdy. Mniejszy ruch mniej okazji do kolizji. Mniej lokalsów, w trasie głównie tranzyt i długodystansowcy.
Dla auta też lepiej nocą pomykać szczególnie jak jest gdzieś czkawka i stanie w korku nocą vs. za dnia w upale. Gorące południowe słońce i rozgrzany asfalt... w przypadku ostrego hamowania to guma jak masło się topi za dnia... 1400 km ok jest spoko ale już każde następne 100-200km po tych magicznych 1400 to w moim wypadku robi się męczące i to nie liniowo ..... mi te 300-400 km to tak z deka brakuje do komfortowego dojechania do celu... ehhh
dids76
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8242
Dołączył(a): 20.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dids76 » 25.05.2025 20:53

Jeżeli mam jechać na raz to najbardziej odpowiada wyjazd wcześnie rano, najlepiej około 3-4 rano. Tak w tym roku planuję jechać do Chorwacji, trasą przez CZ-A-Slo wszędzie autostradami. Powrót planuję z noclegiem w trasie.
Dzisiaj wróciłem znad Gardy. Trasa tam, na raz 1065km wyjazd o 5:37 na miejscu o 16:20 (tak pokazała aplikacja z auta ;) ). Po drodze trzy postoje po 10 -15 minut. Jako że był to niedzielny poranek jechało się bardzo dobrze.
Powrót wczoraj z noclegiem w Austrii po 696km dzisiaj pozostałe 417km (wracałem inną trasą). Opcja z noclegiem zajmuje więcej czasu, ale jednak człowiek może wziąć normalny prysznic, wypić dobre piwko i wyspać się w łóżku! Ja niestety nie potrafię spać w aucie. Próbowałem wiele razy budziłem się po około godzinie bardziej zmęczony niż przed zaśnięciem. O spaniu gdy ktoś prowadzi to nawet nie myślę.
599
Cromaniak
Posty: 724
Dołączył(a): 25.07.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) 599 » 25.05.2025 21:05

Marlowe1994 napisał(a):A to jadąc w nocy nie trzeba być skupionym?


ależ trzeba,
tyle że "inaczej",
a i na długich prostych oko przymkną można, ;)

smokp napisał(a):
sz_sz napisał(a):
,,,,,,,,,,,,,
1400 km ok jest spoko ale już każde następne 100-200km po tych magicznych 1400 to w moim wypadku robi się męczące i to nie liniowo ..... mi te 300-400 km to tak z deka brakuje do komfortowego dojechania do celu... ehhh


to "fszysko" zależy ,
także od dnia,chwili,nastroju,pogody,NASTAWIENIA,
jak już nie raz przytaczałem bodaj trzy lata temu jechałem do Cro ale że pogoda była w cCro do d,,,,
to po drodze padła decyzja do Grejci/Epir,
myśle jedziemy, w Nisiu zrobimy nocleg bo wiekszość Niś poleca,
ale plan poszedł o kant d,,, bo w Nisu byliśmy o 9 rano,
no to myslę jedziemy do Skopie ale to także o kant tyłka,
dociągłem do Ochrydy(mega),1,8kkm jeden kerowca,
zapewniam że nie byłem "wykończony"
nowe przepiekne miejsce ,nowe "doznania"extytacja,
mega,
co nie znaczy że kogoś do takiego czegos namawiam,znaczne bezpieczniej
będzie dla mnie jeśli Ci co jadą na "trzy dni" nadal tak będą jezdzić,
finalnie wylądowaliśmy w Sarti na Chalcadiki,
w drodze powrotnej ruszając "w srodku"nocy musiałem robić nocleg w Budapeszczie,
bodaj 1,1kkm ,jazda w dzień byłem wykonczony,
reasumując,
niech każdy jedzie na tyle/jak sie czuje,
byle bezpiecznie,
Marlowe1994
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2297
Dołączył(a): 21.02.2024

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marlowe1994 » 25.05.2025 22:37

sz_sz napisał(a):Trzeba, trzeba, ale chyba chodzi o to że w dzień jest większy ruch, co powoduje więcej bodźców i finalnie trudniej się skupić. Ja też wolę w nocy jeździć, bo ruch mniejszy i lepiej idzie. Energiczna muzyczka pomaga nie zasnąć za kółkiem 8) Jedyny problem to dzień po, bo nie potrafię spać w dzień :usmiechkrzywy:

Uważam, że lepiej się skupić gdy jest więcej bodźców. Ważne aby nie było ich za dużo. Ilość bodźców możliwych do ogarniecięcia zmniejsza się z wiekiem. W porze nocnej która jest naturalna porą snu i wypoczynku, łatwiej przysnąć i gorzej skupić bo pozornie nic się nie dzieje. Widoczność jak dla mnie jest słaba, bo jakby nie były dobre ledy czy matrixy, to widać tylko tyle na ile one świecą. Widoczność na boki słabiutka nawet przy doświetlaniu pobocza.
Marlowe1994
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2297
Dołączył(a): 21.02.2024

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marlowe1994 » 25.05.2025 22:39

dids76 napisał(a):Jeżeli mam jechać na raz to najbardziej odpowiada wyjazd wcześnie rano, najlepiej około 3-4 rano. Tak w tym roku planuję jechać do Chorwacji, trasą przez CZ-A-Slo wszędzie autostradami. Powrót planuję z noclegiem w trasie.
Dzisiaj wróciłem znad Gardy. Trasa tam, na raz 1065km wyjazd o 5:37 na miejscu o 16:20 (tak pokazała aplikacja z auta ;) ). Po drodze trzy postoje po 10 -15 minut. Jako że był to niedzielny poranek jechało się bardzo dobrze.
Powrót wczoraj z noclegiem w Austrii po 696km dzisiaj pozostałe 417km (wracałem inną trasą). Opcja z noclegiem zajmuje więcej czasu, ale jednak człowiek może wziąć normalny prysznic, wypić dobre piwko i wyspać się w łóżku! Ja niestety nie potrafię spać w aucie. Próbowałem wiele razy budziłem się po około godzinie bardziej zmęczony niż przed zaśnięciem. O spaniu gdy ktoś prowadzi to nawet nie myślę.

:spoko: :spoko:
smokp
Globtroter
Posty: 55
Dołączył(a): 23.05.2025

Nieprzeczytany postnapisał(a) smokp » 26.05.2025 00:50

Nie wiem jak reszta ale u mnie jest bardzo prosty wzór na czas potrzebny do przejechania z A do B i nie sugerując się google. ... Oczywiście myślę że to może być wzór dla większości kierowców którzy jadą z rodziną i zgodnie z przepisami przy załozeniu że nie naparzają ile fabryka dała .. i nie mamy niespodzianek. Normalne rodzinne wyjazdy ... 4+ osób do wysiusiania w tym dzieci... amciu.. etc. Tankowanie. im większa odległość pow 1500 by wzór sie sprawdzał musi być dwóch kierowców. Inaczej rozjezdza się... i czasy się wydłużają na odpoczynek.

Liczba km trasy / średnia prędkość która w 95-99% wynosi 90 km/h lub 100 km/h dla szybciej jadącyh.... + 1,5h postoju na każde 1000 km
i tak np. rok temu 1700 km zrobiłem w 22 do CRO i 21 do PL (trochę ponad .. bo 1 kierowca i znacznie dłużej końcowe 200km odpoczywałem)

Co wy na to? Sprawdza się u Was jeśli tak jeździcie a nie 160-180.
Martini2000
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 513
Dołączył(a): 07.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Martini2000 » 26.05.2025 06:25

dids76 napisał(a):Jeżeli mam jechać na raz to najbardziej odpowiada wyjazd wcześnie rano, najlepiej około 3-4 rano. Tak w tym roku planuję jechać do Chorwacji, trasą przez CZ-A-Slo wszędzie autostradami. Powrót planuję z noclegiem w trasie.
Dzisiaj wróciłem znad Gardy. Trasa tam, na raz 1065km wyjazd o 5:37 na miejscu o 16:20 (tak pokazała aplikacja z auta ;) ). Po drodze trzy postoje po 10 -15 minut. Jako że był to niedzielny poranek jechało się bardzo dobrze.
Powrót wczoraj z noclegiem w Austrii po 696km dzisiaj pozostałe 417km (wracałem inną trasą). Opcja z noclegiem zajmuje więcej czasu, ale jednak człowiek może wziąć normalny prysznic, wypić dobre piwko i wyspać się w łóżku! Ja niestety nie potrafię spać w aucie. Próbowałem wiele razy budziłem się po około godzinie bardziej zmęczony niż przed zaśnięciem. O spaniu gdy ktoś prowadzi to nawet nie myślę.


Zgadzam się z Tobą w 100 % :)

Od pewnego czasu też zawsze próbuję ruszać 3-4 , rok temu pojechaliśmy na noc (to był błąd w moim wieku:), do tego lało na Węgrzech i to już dla mnie kaplica, noc i deszcz to złe połączenie , ja męczę się x 2 , oczy wychodzą z orbit :lezekwicze:

Spać też nie potrafię w aucie bo myślę o trasie i o CRO , więc odpada, (w tym roku nocleg w Otocac - 300 km od celu)

Spać gdy ktoś prowadzi , nie ma opcji , chyba tylko jednemu kumplowi bym zaufał na tyle żeby uderzyć w kimono. Tak to wolę sam prowadzić zwłaszcza jak jadę z Rodziną .
wwwmarco
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 554
Dołączył(a): 17.02.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) wwwmarco » 26.05.2025 08:14

To może i ja się wypowiem :) Startuję przed 21.00, trasa CZ,AU, SLO, oczywiście wcześniej drzemka, ale maks 4/5h. Do pokonania mam zazwyczaj około 1400 km i robię to na strzała. Przystanków tyle co tankowań, ale nie dłuższe niż 15/20 min. Ta opcja jest dla mnie najlepsza, testowałem już wiele wariantów i ten okazał się strzałem w dziesiątkę. Po prostu uwielbiam jazdę nocą ze względu na mały ruch, większa średnia prędkość, cisza w samochodzie :) bo wszyscy śpią. Wszystkie większe miasta śpią, ruch znikomy. Na miejsce docieram przeważnie 10-11 w zależności od natężenia ruchu na chorwackich autostradach.Powrót tą samą trasą ale wyjazd o godz 16, Chorwacja przejechana za dnia, a reszta trasy nocą kiedy wszystko śpi :). Nie ma problemów z przejazdem przez większe miasta, szczególnie Wiedeń, który za dnia potrafi się mocno zakorkować. W domu jestem około 5-6 rano. Na razie pomimo wieku jazda nocą jest jeszcze najlepszym rozwiązaniem. Wiadomo każdy ma inne predyspozycje za kółkiem, więc wszystkim życzę spokojnej drogi :papa:
Martini2000
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 513
Dołączył(a): 07.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Martini2000 » 26.05.2025 09:04

smokp napisał(a):Nie wiem jak reszta ale u mnie jest bardzo prosty wzór na czas potrzebny do przejechania z A do B i nie sugerując się google. ... Oczywiście myślę że to może być wzór dla większości kierowców którzy jadą z rodziną i zgodnie z przepisami przy załozeniu że nie naparzają ile fabryka dała .. i nie mamy niespodzianek. Normalne rodzinne wyjazdy ... 4+ osób do wysiusiania w tym dzieci... amciu.. etc. Tankowanie. im większa odległość pow 1500 by wzór sie sprawdzał musi być dwóch kierowców. Inaczej rozjezdza się... i czasy się wydłużają na odpoczynek.

Liczba km trasy / średnia prędkość która w 95-99% wynosi 90 km/h lub 100 km/h dla szybciej jadącyh.... + 1,5h postoju na każde 1000 km
i tak np. rok temu 1700 km zrobiłem w 22 do CRO i 21 do PL (trochę ponad .. bo 1 kierowca i znacznie dłużej końcowe 200km odpoczywałem)

Co wy na to? Sprawdza się u Was jeśli tak jeździcie a nie 160-180.


Ja zawsze jako 1 kierowca, Żona jeździ wokół komina ;) , ale w podróży utrzymuje ze mną stały kontakt żebym nie kimnął .

W zeszłym roku jechaliśmy na 2 auta nocą , ponieważ noc to Węgry 100% autostrada co wydłużyło o 130 km trasę (1.350 km) , ale noc + ulewny deszcz wykończyło nas (czas podróży 17 h )

Wracaliśmy w dzień już przez Szombi - wyjazd ok. 8.00, na miejscu 21.30 (13,5 h - 1.220 km)

Więc myślę że odpowiada to Twoim obliczeniom.
ziemniak
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1388
Dołączył(a): 17.07.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) ziemniak » 26.05.2025 21:23

wwwmarco napisał(a):To może i ja się wypowiem :) Startuję przed 21.00, trasa CZ,AU, SLO, oczywiście wcześniej drzemka, ale maks 4/5h. Do pokonania mam zazwyczaj około 1400 km i robię to na strzała. Przystanków tyle co tankowań, ale nie dłuższe niż 15/20 min. Ta opcja jest dla mnie najlepsza, testowałem już wiele wariantów i ten okazał się strzałem w dziesiątkę. Po prostu uwielbiam jazdę nocą ze względu na mały ruch, większa średnia prędkość, cisza w samochodzie :) bo wszyscy śpią. Wszystkie większe miasta śpią, ruch znikomy. Na miejsce docieram przeważnie 10-11 w zależności od natężenia ruchu na chorwackich autostradach.Powrót tą samą trasą ale wyjazd o godz 16, Chorwacja przejechana za dnia, a reszta trasy nocą kiedy wszystko śpi :). Nie ma problemów z przejazdem przez większe miasta, szczególnie Wiedeń, który za dnia potrafi się mocno zakorkować. W domu jestem około 5-6 rano. Na razie pomimo wieku jazda nocą jest jeszcze najlepszym rozwiązaniem. Wiadomo każdy ma inne predyspozycje za kółkiem, więc wszystkim życzę spokojnej drogi :papa:


:spoko: :piwo:
te kiero
Mistrz Ligi Narodów UEFA
Posty: 11934
Dołączył(a): 27.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) te kiero » 27.05.2025 05:48

599 napisał(a):to "fszysko" zależy ,
także od dnia,chwili,nastroju,pogody,NASTAWIENIA,
jak już nie raz przytaczałem bodaj trzy lata temu jechałem do Cro ale że pogoda była w cCro do d,,,,
to po drodze padła decyzja do Grejci/Epir,
myśle jedziemy, w Nisiu zrobimy nocleg bo wiekszość Niś poleca,
ale plan poszedł o kant d,,, bo w Nisu byliśmy o 9 rano,
no to myslę jedziemy do Skopie ale to także o kant tyłka,
dociągłem do Ochrydy(mega),1,8kkm jeden kerowca,
zapewniam że nie byłem "wykończony"
nowe przepiekne miejsce ,nowe "doznania"extytacja,
mega,
co nie znaczy że kogoś do takiego czegos namawiam,znaczne bezpieczniej
będzie dla mnie jeśli Ci co jadą na "trzy dni" nadal tak będą jezdzić,
finalnie wylądowaliśmy w Sarti na Chalcadiki,
w drodze powrotnej ruszając "w srodku"nocy musiałem robić nocleg w Budapeszczie,
bodaj 1,1kkm ,jazda w dzień byłem wykonczony,

No i pisał za dnia i się nie skupił, za dużo bodźców i tyle byków wyszło :jezykukos: lepiej pisz w nocy ;)

U mnie max tyle ile przejadę na 1 baku, czyli ok.700km, od pewnego czasu tylko w dzień, bo po jeździe konieczny zdrowotnie spacer kilka km najlepiej, więc popołudnie następuje zwiedzanie po odświeżeniu.

599 napisał(a):reasumując,
niech każdy jedzie na tyle/jak sie czuje,
byle bezpiecznie,

:plusone:
LUKASQ
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 378
Dołączył(a): 12.09.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) LUKASQ » 27.05.2025 15:29

Martini2000 napisał(a):
smokp napisał(a):
Wracaliśmy w dzień już przez Szombi - wyjazd ok. 8.00, na miejscu 21.30 (13,5 h - 1.220 km)

Więc myślę że odpowiada to Twoim obliczeniom.


i przez dzień nie było ci lepiej kierować ? nie czułeś lepszego skupienia większej koncentracji i ogólnie pewniej za kiermaną ?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Ile godzin na przejazd . Uczciwie bez popisów . - strona 159
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone