Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Zużycie paliwa

Rozmowy na tematy nie związane z Chorwacją i turystyką. Tu można dyskutować rozrywkach, muzyce, sporcie itp. Można też prowadzić rozmowy "ogólnotowarzyskie". Zabronione są dyskusje o współczesnej, polskiej polityce.
Ale uwaga! Również tu obowiązuje przestrzeganie regulaminu forum i kulturalne zachowanie!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 02.07.2013 19:28

marcgrzy napisał(a):A w dieslach nie pomyśleliście o filtrze cząstek stałych?


U ciebie jest wiele więcej do popsucia,filtr cząstek to pikuś.Daj ci boże żeby twoje jeździło i 100lat,ja i tak wolę diesla.
I jak to mówią Amerykanie(z tym jednym się z nimi zgadzam) :twisted:
Pojemności nic nie zastąpi :mrgreen:
jara
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8000
Dołączył(a): 24.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) jara » 02.07.2013 19:30

hrupek666 napisał(a):
marcgrzy napisał(a):A w dieslach nie pomyśleliście o filtrze cząstek stałych?


U ciebie jest wiele więcej do popsucia,filtr cząstek to pikuś.Daj ci boże żeby twoje jeździło i 100lat,ja i tak wolę diesla.
I jak to mówią Amerykanie(z tym jednym się z nimi zgadzam) :twisted:
Pojemności nic nie zastąpi :mrgreen:

Ale tradycji to Ameryka w dieslach nie ma za dużej.
marcgrzy
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 217
Dołączył(a): 22.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcgrzy » 02.07.2013 19:36

ok. Ale chyba zeszliśmy wszyscy z tematu o zużyciu paliwa??
jara
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8000
Dołączył(a): 24.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) jara » 02.07.2013 19:37

marcgrzy napisał(a):ok. Ale chyba zeszliśmy wszyscy z tematu o zużyciu paliwa??

Przepraszam :smo:
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 02.07.2013 19:37

jara napisał(a):
hrupek666 napisał(a):
marcgrzy napisał(a):A w dieslach nie pomyśleliście o filtrze cząstek stałych?


U ciebie jest wiele więcej do popsucia,filtr cząstek to pikuś.Daj ci boże żeby twoje jeździło i 100lat,ja i tak wolę diesla.
I jak to mówią Amerykanie(z tym jednym się z nimi zgadzam) :twisted:
Pojemności nic nie zastąpi :mrgreen:

Ale tradycji to Ameryka w dieslach nie ma za dużej.


Taka przenośnia tylko ,nie maja doświadczenia bo paliwo maja tanie ,ale wolę 3l benzyny wolnossącej V6 i 130km,niż 1,2 czy 1,4 turbo R4.
Co do diesli to niestety ale ekonomia robi swoje.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 02.07.2013 19:39

marcgrzy napisał(a):A kto jeździ jednym autem więcej niż 100tys?? Potem i tak sie odsprzedaje. A w dieslach nie pomyśleliście o filtrze cząstek stałych? Koszt wymiany przeraża. A moje TSI ma 122 KM fabrycznie. A problemy były ze 140 KM. Najpierw poczytajcie, popytajcie a potem krytykujcie.

Choćby ja jeżdżę ponad 100 tyś samochodem wystarczy niecałe 5 lat. Mam diesla ale w życiu bym nie pomyślał o kupowaniu z filtrem cząstek stałych. 1,4 TSI to najgorszy silnik montowany w octavii z resztą nie tylko. Nie wiem ile przejechałeś ale powyżej 20 tyś. km to bym dawał na tacę, żeby się nie psuł.

ps też mam Octavię jakby co.
jara
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8000
Dołączył(a): 24.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) jara » 02.07.2013 19:55

hrupek666 napisał(a):Taka przenośnia tylko ,nie maja doświadczenia bo paliwo maja tanie ,ale wolę 3l benzyny wolnossącej V6 i 130km,niż 1,2 czy 1,4 turbo R4.



To tak jak ja. Ale z takiego silnika to chyba więcej koni wylata?
Hardy
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 20
Dołączył(a): 21.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) Hardy » 02.07.2013 20:12

Scenic (2010r) 1.9dCi (130KM z FAPem) po przeliczeniu tankowań i przejechaniu niespełna 4 tyś. kilometrów w składzie 2+1 wyszło 6.3 l/100km.
Autostrady praktycznie całe przejechane na tempomacie ustawionym na 130 wg. wskazań gps.

Info dla "fachofcuf" bo widzę, że tu ostra debata na temat niezawodności: silnik z filtrem cząstek stałych i jeżdżę nim tylko w mieście i na wakacje. W mieście pali 10l a na wakacjach jak widać 6.3l (wartości nie są z komputera a z kalkulatora). Do chwili obecnej nie udało mi się go jeszcze zapchać.

Najważniejsze jest to, że jechało się wygodnie, cicho i przyjemnie....
barti75
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 729
Dołączył(a): 15.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barti75 » 02.07.2013 20:38

marcgrzy napisał(a):
A kto jeździ jednym autem więcej niż 100tys?? Potem i tak sie odsprzedaje. A w dieslach nie pomyśleliście o filtrze cząstek stałych? Koszt wymiany przeraża. A moje TSI ma 122 KM fabrycznie. A problemy były ze 140 KM. Najpierw poczytajcie, popytajcie a potem krytykujcie.


a cóż to jest 100tyś, 5 lat to max 5, ja średnio w roku robię ok 30tyś a kupa ludzi robi o wiele więcej
wracając to Octavi z silnikem TSI jakby nie turbina silniku to miałbyś max 70-75kucy w tym aucie, a takie wolnossące benzyny to są w polo, clio, c3, ale one są dużo lżejsze niż Octavia, więc żeby wyciągnąć te swoje 122kuce musisz nieźle wkręcić silnik na obroty, a to skraca jego żywotność jeżeli z takiej małej pojemności jest wyciągana taka moc, miałem focusa 1.8 w 2001 i foczka miała coś ok 120KM, teraz kupujesz Fiestę z ecobostem i ma więcej kucy, tylko ciekawi mnie ile coś takiego jest w stanie wytrzymać, piszesz że 100tyś szczerze mówiąc wątpię by ten silnik dał rade tylu km.
maksikaz
Croentuzjasta
Posty: 178
Dołączył(a): 23.03.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) maksikaz » 02.07.2013 20:50

W tym roku na trasie do Chorwacji przy prędkości średniej 85 km/godzinę ( średnia z całej trasy) zużycie 10 litrów LPG na 100 km. Honda 2.0
marcgrzy
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 217
Dołączył(a): 22.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcgrzy » 02.07.2013 21:29

barti75 napisał(a):
marcgrzy napisał(a):
A kto jeździ jednym autem więcej niż 100tys?? Potem i tak sie odsprzedaje. A w dieslach nie pomyśleliście o filtrze cząstek stałych? Koszt wymiany przeraża. A moje TSI ma 122 KM fabrycznie. A problemy były ze 140 KM. Najpierw poczytajcie, popytajcie a potem krytykujcie.


a cóż to jest 100tyś, 5 lat to max 5, ja średnio w roku robię ok 30tyś a kupa ludzi robi o wiele więcej
wracając to Octavi z silnikem TSI jakby nie turbina silniku to miałbyś max 70-75kucy w tym aucie, a takie wolnossące benzyny to są w polo, clio, c3, ale one są dużo lżejsze niż Octavia, więc żeby wyciągnąć te swoje 122kuce musisz nieźle wkręcić silnik na obroty, a to skraca jego żywotność jeżeli z takiej małej pojemności jest wyciągana taka moc, miałem focusa 1.8 w 2001 i foczka miała coś ok 120KM, teraz kupujesz Fiestę z ecobostem i ma więcej kucy, tylko ciekawi mnie ile coś takiego jest w stanie wytrzymać, piszesz że 100tyś szczerze mówiąc wątpię by ten silnik dał rade tylu km.


Tym co piszesz widać, że nie masz pojęcia o takim silniku. Tu nie MOC gra rolę lecz moment. a ten ma 200 Nm juz przy 1500 obrotów i jest stały do 4000. TO lepiej jak w dieslu. Wiadomo współczesne diesle mają wyzsze momenty ale nie przy takiej pojemności.Tego silnika wcale nie trzeba kręcić. Ja rzadko kiedy przekraczam 2 tys obrotów w normalnej jeździe nie autostradowej. ALe np jadąc 140 km/h mam 3 tys obrotów. A ty ile masz rpm w swoim focusie przy takiej prędkości??
Zapraszam na przejażdżkę silnikiem TSI, to zmienisz zdanie. I nic nie zastąpi tej ciszy podczas jazdy.
Ciekawe co tacy sceptycy powiedzą za 10 lat gdy tylko takie auta pozostaną na rynku?? Niczym nie będziecie jeździć lub może autami na żółtych blachach , które mają już 25 lat na karku??
Stare dobre czasy już się skończyły.
barti75
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 729
Dołączył(a): 15.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barti75 » 02.07.2013 22:09

marcgrzy napisał(a): ALe np jadąc 140 km/h mam 3 tys obrotów. A ty ile masz rpm w swoim focusie przy takiej prędkości??
kolego jakbyś doczytał to focusa miałem w 2001 teraz mamy 2013 nie mam pojęcia gdzie ten focus teraz jest, pewnie zezłomowany, nie mam pojęcia ile mam obrotów nie patrzę na to

Zapraszam na przejażdżkę silnikiem TSI, to zmienisz zdanie.
jeździłem taką Octavią i Passatem CC w mocniejszej wersji tego silnika (bo ten sam dealer je sprzedaje) i tam według mnie było czuć że on się zbiera w Octavi tego nie czułem więc mam jako takie porównanie zanim w zeszłym roku kupiłem nowe auto, odwiedziłem kilka salonów i odbyłem kilka jazd testowych, jakby miała ok 150KM to bym ją łyknął, a tak ani gatka Pana z salonu o małej pojemności ani tańsze ubezpieczenie, zniżka za wyprzedaż rocznika, plus zniżka na działalność itd,i cały ten eco badziew mnie nie przekonały, brakowało mi mocy i tyle, ja tam nie czułem tego momentu miałem wrażenie że im wyżej się go wkręca to jakoś to jedzie, jedyny plus tej Octavi 1.4TSI którą jechałem to bagażnik, natomiast dla mnie ten silnik kompletnie się nie zbierał, ale widać mamy rożne style jazdy
hrupek666
Cromaniak
Posty: 1590
Dołączył(a): 12.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) hrupek666 » 03.07.2013 13:30

marcgrzy napisał(a):ALe np jadąc 140 km/h mam 3 tys obrotów.


To jest wynik :?:
jara
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8000
Dołączył(a): 24.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) jara » 03.07.2013 13:34

marcgrzy napisał(a):Tym co piszesz widać, że nie masz pojęcia o takim silniku. Tu nie MOC gra rolę lecz moment. a ten ma 200 Nm juz przy 1500 obrotów i jest stały do 4000. TO lepiej jak w dieslu. Wiadomo współczesne diesle mają wyzsze momenty ale nie przy takiej pojemności.Tego silnika wcale nie trzeba kręcić. Ja rzadko kiedy przekraczam 2 tys obrotów w normalnej jeździe nie autostradowej. ALe np jadąc 140 km/h mam 3 tys obrotów. A ty ile masz rpm w swoim focusie przy takiej prędkości??
Zapraszam na przejażdżkę silnikiem TSI, to zmienisz zdanie. I nic nie zastąpi tej ciszy podczas jazdy.
Ciekawe co tacy sceptycy powiedzą za 10 lat gdy tylko takie auta pozostaną na rynku?? Niczym nie będziecie jeździć lub może autami na żółtych blachach , które mają już 25 lat na karku??
Stare dobre czasy już się skończyły.


Tylko jak długo będziesz miał ten moment obrotowy przy tak małej pojemności?
kataryniarz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 539
Dołączył(a): 28.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kataryniarz » 03.07.2013 20:01

Tegoroczny wyjazd Megane III 1.5 dCi 110 Grandtour: 2950km, średnia prędkość 80km/h, średnie spalanie 5,4l (wjazd na Grossglockner trochę zawyżył). Z przejazdu do Grazu 700km, średnia prędkość 100km/h, spalanie 5,5l.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prawie Hyde Park, czyli wszystko oprócz polityki.


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone