Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Tankowanie w Chorwacji dobre i złe

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Adam's
Odkrywca
Posty: 78
Dołączył(a): 07.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Adam's » 17.06.2007 12:59

AGA&ADAM napisał(a):w silnikach dci naprawde trzeba patrzeć co sie leje, straszne delikatesy.

To akurat we wszystkich jest ważne. Szczególnie wrażliwe są silniki Opla 2.0,2.2 DTI,DI z pompą VP44, na polskim paliwie pompy mają przebiegi ok. 150 tys. km.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 17.06.2007 13:03

Przesiądźcie się na prawdziwą Japonię (HONDA, SUBARU), a będziecie wolni od problemów.
Trebor
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 403
Dołączył(a): 13.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Trebor » 17.06.2007 13:11

Wniosę nutę optymizmu do tego morza narzekań. 2 lata temu zrobiłem trasę Wrocław-Kraków-Słowacja-Węgry-Slawonia-Bośnia-Cro (Dubrovnik) i z powrotem mniej więcej tak samo. Benzyna+gaz. Nigdy nie stwierdziłem spadku mocy ani na gazie (tankowany w Polsce, SLO, HUN, CRO i Bośni), ani na benzynie. Nie miałem też "przebojów", nieraz tu opisywanych, z przetankowaniem gazu (a zwracałem na to uwagę!). A benzynę najbardziej lubiłem lać w Neum - jakość nie do podważenia, a cena... Miodzio. Najniższa na całej trasie. Można i tak...
Trebor
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 403
Dołączył(a): 13.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Trebor » 17.06.2007 13:19

AGA&ADAM napisał(a):mój kontakt ze silnikiem typu dci skończył sie fatalnie bo musiałem przyjechać z urlopu na lawecie i jesze wracać po przyczepe kampingową.od tamtej pory nie patrze w strone samochodów F,przyczep kampingowych i polskiego morza.i wyszło mi na dobre bo dowiedziałem sie co to CRO. :D
w silnikach dci naprawde trzeba patrzeć co sie leje, straszne delikatesy.

Poruszyła mnie ta informacja, bo to kolejny dowód na to, że silników dci trzeba unikać, jak ognia. Mają fatalne recenzje (od początku!), a i mój znajomy, który miał scenica z takim silnikiem, klął w żywy kamień. To się niestety potwierdza.
A na marginesie - wcześniej, w tym wątku forum pojawiała się opinia, że silniki HDI (PSA) są słabe, czy delikatne?... Otóż ja tylko moge z czystym sumieniem całkowicie zaprzeczyć i... tylko polecić wszystkim właśnie HDI. Fenomenalna oszczędność, jazda jak na benzynie, elastyczność taka, że benzynowcy mogą tylko pomarzyć. HDI to jedna z niewielu najlepszych konstrukcji na świecie w obszarze silników diesla. Mój 406 break 2.0 HDI jest tego dowodem. Ale nie tylko. Jest taki człowiek na Dolnym Śląsku, co po przebiegu 850 tys. km dopiero zajął się silnikiem... Zapytajcie tych, co mają pugi czy cytryny z HDI. Znajdzie się taki, który chciałby zamienić to na innego diesla...?...
mireks
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1853
Dołączył(a): 18.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) mireks » 17.06.2007 14:29

HDI są dobre do 100tys.km.
Jeżeli zrobił 850tys.km.,nie chce mi się wierzyć.
Pawełka
Odkrywca
Posty: 75
Dołączył(a): 27.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Pawełka » 17.06.2007 15:06

Nowy post miał dotyczyć uwag dotyczących jakości paliwa, informacji które skacje omijać, bo oszukują, a część z was pisze czym kto jeździ. :twisted:
Jeśli to ma być temat do dywagacji o wyższości T nad T :lol: czyli Trabanta nad Toyotą to wrzecajcie linki na forum motoryzacyjne np. na INTERIA.PL.
Zbliża się okres wyjazdów, dla niektórych został już tydzień i może niektórzy chcą wiedzieć, gdzie zamiast gazu wleją wodę lub zamiast Pb98 dostaną Pb80 (?) lub zamiast zapłacić za 50 ON opłacą rachunek za tankowanie Autokaru :oczko_usmiech:
Trebor
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 403
Dołączył(a): 13.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Trebor » 17.06.2007 16:44

mireks napisał(a):HDI są dobre do 100tys.km.
Jeżeli zrobił 850tys.km.,nie chce mi się wierzyć.


A skądżesz Ty masz takie porywające wieści, że HDI jest do 100 tys. km.? Ja sam mam ze 200, jak nie lepiej, i nic nie wskazuje na to, żebym miał paść.
AGA&ADAM
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 93
Dołączył(a): 29.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) AGA&ADAM » 17.06.2007 17:07

Zbliża się okres wyjazdów, dla niektórych został już tydzień

ha ja jade już za pięć dni!!
wracając do tematu postu.
najgorsze paliwo mamy my czyli polacy.w drodze do cro tankowałem u madziarów i dużo w cro-i wszystko grało(tankuje ON).
natomiast w naszym kraju raz nalano mi czegoś w rodzaju nitro lub prawie emalii :D a było to w okolicach szczecina po czym auto staneło i ledwo zostało odratowane.no i drugi samochód scenic dci-po zatankowaniu bliżej nieokreślonej substancji całkowicie rozsypał sie układ paliwowy.
mireks
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1853
Dołączył(a): 18.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) mireks » 18.06.2007 20:34

FUX napisał(a):Przesiądźcie się na prawdziwą Japonię (HONDA, SUBARU), a będziecie wolni od problemów.


Mówisz Subaru,dobry wózek zgadza się,tylko po pierwsze benzyniak pali jak smok a ropniak to tylko w najnowszych modelach tylko ta cena.
GRZEGORZ 04567
Globtroter
Posty: 50
Dołączył(a): 19.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) GRZEGORZ 04567 » 18.06.2007 20:52

w ubiegłym roku podróżowałem samochodem wyposazonym w instalację LPG- nie zauważyłem spadku mocy, czy większej ilości zatankowanej o zbiornika.
Wręcz p[rzeciwnie- jestem zdania ,że mają lepszy LPG niż w Polsce.
Oszukano mnie na stacji w Mikulovie- ale była późna pora, więć dałem sobie spokój.
W tym roku będę tankował ON.
POjazd też na F :lol: 2.0 HDI
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 18.06.2007 20:56

mireks napisał(a):
FUX napisał(a):Przesiądźcie się na prawdziwą Japonię (HONDA, SUBARU), a będziecie wolni od problemów.


Mówisz Subaru,dobry wózek zgadza się,tylko po pierwsze benzyniak pali jak smok a ropniak to tylko w najnowszych modelach tylko ta cena.

Forester 2.0 około 10l/100
Mniej, niz niejedna francja .... a jaka frajda fury za 3-5 razy tyle objechać :lol: :lol: :lol:
Trebor
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 403
Dołączył(a): 13.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Trebor » 18.06.2007 21:04

GRZEGORZ 04567 napisał(a):w ubiegłym roku podróżowałem samochodem wyposazonym w instalację LPG- nie zauważyłem spadku mocy, czy większej ilości zatankowanej o zbiornika.
Wręcz p[rzeciwnie- jestem zdania ,że mają lepszy LPG niż w Polsce.
Oszukano mnie na stacji w Mikulovie- ale była późna pora, więć dałem sobie spokój.
W tym roku będę tankował ON.
POjazd też na F :lol: 2.0 HDI


A ile zrobiłeś na tym silniku? Zadowolony jesteś?
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13045
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 18.06.2007 21:17

Adam's napisał(a):
AGA&ADAM napisał(a):w silnikach dci naprawde trzeba patrzeć co sie leje, straszne delikatesy.

To akurat we wszystkich jest ważne. Szczególnie wrażliwe są silniki Opla 2.0,2.2 DTI,DI z pompą VP44, na polskim paliwie pompy mają przebiegi ok. 150 tys. km.

Jeśli ktoś wymienia filtr co 30 lub 50 tkm to tak. Kumpel pracuje w ASO Opla i mądrzy z serwisu doradzają wymianę co 15 tkm, co skutkuje przebiegami i ponad 300tkm, no chyba że ktoś żur leje a znam osobiście tankujących do 2,2DTi GTS paliwo z lokomotyw :roll: Potem fama idzie w świat, że się pompy sypią :wink:
AGA&ADAM
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 93
Dołączył(a): 29.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) AGA&ADAM » 18.06.2007 21:33

Jeśli ktoś wymienia filtr co 30 lub 50 tkm to tak. Kumpel pracuje w ASO Opla i mądrzy z serwisu doradzają wymianę co 15 tkm, co skutkuje przebiegami i ponad 300tkm,

swego czasu spece ze servisu peugeota przekonywali mnie do wymiany oleju i filtrów co 30 tys.olej co prawda kosztował 80 zł za litr a do mojego boxera wchodziło 8 litrów.ale i tak wymieniałem co 15 tys zrobiłem od nowości 240 tys i nie zepsuło sie nic,no ale to dostawczak.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 18.06.2007 21:37

W dieslu piszą, że wymiana co 60 kkm.
Tak czynie. Na dzisiaj 140 kkm zrobione BEZ ŻADNEGO PROBLEMU !!!!!
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
Tankowanie w Chorwacji dobre i złe - strona 4
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone