Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Tankowanie w Chorwacji dobre i złe

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
miejski
Croentuzjasta
Posty: 173
Dołączył(a): 27.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) miejski » 09.06.2007 00:21

rich72 napisał(a):
Opel - DTI
Fiat - JTD
Toyota D4D (musiały ryżojady cyferkę wstawić) :wink:
Merc - CDI itd, itd...

:papa:


to ja jeszcze dodam:
Opel - CDTI (teraz)
Renault - DCi
Ford - TDCi
leopantera
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 697
Dołączył(a): 13.02.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) leopantera » 09.06.2007 07:20

Z moich pobytów w CROATII pamietam, że silniczek 1.1 w aucie na F spalał zawsze o litr mniej niż w naszym klimacie, a może to była wina paliwa.
Nigdy nikt nie oszukiwał przy napełnianiu baku.
Zobaczymy jak jest z gazem - autoko na F ale nie w wyniku zboczenia
krzysiek M.
Croentuzjasta
Posty: 271
Dołączył(a): 01.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysiek M. » 09.06.2007 08:32

A ja o gazie w cro mam jak najlepsze zdanie . Byłem 3 razy gazerem na wakacjach. Spalanie w Polsce na polskim lpg 10litrów i ani mniej . Na chorwackim 8! Jakość bardzo dobra. Tankowałem na Tifonieprzy autostradzie na inie w Karlovacu , w Baśka Woda oraz w Metkovicu. Nigdy żadnych zastrzeżeń. W tym roku jadę dieslem więć przetestuję gnojówkę.
Adam's
Odkrywca
Posty: 78
Dołączył(a): 07.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Adam's » 09.06.2007 08:35

Chorwaci przyznam trochę przypominają Polaków, czasami próbują znaleźć frajera. Żona tankowała koło Sibenika i obsługa próbowała podsunąć do podpisania rachunek kogoś innego (tez tankującego ON). Gdy zwróciłem uwagę na inną ilość wlanego paliwa, tłumaczenie było,że źle zrozumiano numer stanowiska z którego tankowaliśmy. To był incydent, który może miec miejsce również w polsce ale trzeba uważać.
Rich72 w kilku miejscach nie masz racji
-były montowane silniki TDi (małe i) w Peugotach , "i" oznacza intercooler. (silnik z komora wstępną)
- TDI (Turbo Direct Injection), a nie diesel, oznaczenie VW dla systemu pompowtryskiwaczy (źródło np. instrukcja serwisowa VW Passat). Prawdą jest,że nazwa wywodzi się od starego silnik komorami wstępnymi TD (turbo diesel). Lecz zmieniono sens oznaczenia.
- HDI - bezpośredni wtrysk pod wysokim ciśnieniem (common rail), a nie sterowanie -oznaczenie koncernu PSA.

Informacje z wikipedii niestety zawsze wymagają weryfikacji.
Pozdrawiam Adam
Ostatnio edytowano 09.06.2007 08:54 przez Adam's, łącznie edytowano 1 raz
bobi
Globtroter
Posty: 42
Dołączył(a): 02.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) bobi » 09.06.2007 08:53

A może ktoś ma doświdczenia z tankowania ON w BiH .Jade w tym roku pierwszy raz na ON i mam dylemat gdzie tankować Bośnia czy CRO?
Czytałem ze w Bosni płatnosc tylko gotówka w Euro .
Może ktoś poda aktualna cene On w Bosni .
Maciej
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2470
Dołączył(a): 20.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Maciej » 09.06.2007 08:54

Adam's napisał(a):Chorwaci przyznam trochę przypominają Polaków, czasami próbują znaleźć frajera. Żona tankowała koło Sibenika i obsługa próbowała podsunąć do podpisania rachunek kogoś innego (tez tankującego ON). Gdy zwróciłem uwagę na inną ilość wlanego paliwa, tłumaczenie było,że źle zrozumiano numer stanowiska z którego tankowaliśmy.

Koledze polecam wycieczkę doi Włoch zwłaszcza na południe to jest dopiero przykład "rąbania" na stacjach.
Na lokalnych stacjach zarabiają na poprzekręcanych licznikach a przy autostradach oszustwom sprzyja system płatności.
Tłok, kolejki, auta tankują zawsze pracownicy stacji, terminal do płacenia kartami jest gdzieś na środku. Podchodzisz z kartą jeden Pan do drugiego coś krzyczy i rachuneczek ciekawy się robi ;) Walneli mnie zdrowo gdy tankowałem jednocześnie gaz i benzynę, zanim pomyślałem co i jak byłem już 20 km dalej (ach to wakacyjne roztargnienie ;) )
A na Sycylii się dziwiłem co mi to auto tak dużo gazu zaczęło palić, zdziwienie zniknęło jak udało się wreszcie zatankowac na uczciwej stacji ;)
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 09.06.2007 09:30

http://www.peugeot.triger.com.pl/modele/opis_406.php - nie spotkałem modelu Pejaka, który na klapie lub w dokumentach ma oficjalnie zastosowanie oznaczenie TDi. Może mieć oznaczenie TD Intercooler ale nie sądzę abyś znalazł TDi (chyba że zdłubane z VW) :wink: Choć mogę się mylić , ale z tego co wiem zarówno TDI jak i TDi są oznaczeniami zastrzeżonymi dla grupy VAG, choć mogę się mylić :D :wink:

Miejski, zgadza się CDTI w Oplu urodziło się po rozpoczęciu współpracy z Fiatem, ale czy to wyjdzie na dobre :? Serwisanci nie mają zbyt pochlebnego zdania o tych silnikach :?
rich72
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2213
Dołączył(a): 27.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) rich72 » 09.06.2007 09:43

Pług nazywał to zdaje się turbo diesel intercooler. Powietrze po turbinie było chłodzone....


FUX z tym się zgadzam w 100% :D
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 09.06.2007 10:31

rich72 napisał(a):
Pług nazywał to zdaje się turbo diesel intercooler. Powietrze po turbinie było chłodzone....


FUX z tym się zgadzam w 100% :D

Na klapie nigdy nie widziałem w tych rocznikach naklejki, która by informowała, jaki motor jest pod maską. TDI jest znakiem VW (zastrzeżonym). Stąd zbieżność z TDi Pługa.... :D
Martini2000
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 206
Dołączył(a): 07.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Martini2000 » 09.06.2007 12:27

Jakis czas temu byl poruszany temat tankowania :

Wyszlo ze najlepiej tankowac na OMW (koncern Austriacki - moze pilnuja marki i nie chszcza takj jak na INA .

Ja zawsze tankowalem na OMW i nie widzialem roznicy, nawet lepiej chodzil niz w PL

Focus 1,6 benz.
miike
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 89
Dołączył(a): 15.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) miike » 09.06.2007 12:42

Ja rok temu dałem się naciąć na OMV pierwszej jaką napotkałem w Cro, co do jakości ON to nie mam zastrzeżeń ( a raczej nie widziałem różnicy). Ale koleś przekręcił mnie na ponad 10 ojro przeliczając rachunek wystawiony w kunach. Oczywiście połapałem się z godzinę później.... :x
I cwaniak jeszcze życzył mi przyjemnej podóży.
noyle
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 568
Dołączył(a): 08.03.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) noyle » 09.06.2007 14:49

a na autostradzie to ceny w weekendy są z kosmosu
w zeszłym roku jak jechałem w sobotę to benzyna kosztowana 9,8 kuny
a w drodze powrotnej (środek tygodnia) na tej samej stacji wypatrzyłem 7,8
asikx
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 22.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) asikx » 09.06.2007 19:51

mireks napisał(a):Do Asikxa-nie wiem jakim autem jeżdzisz,ja jeżdze autem z gatunku F i powiem ci że auta z gatunku niemieckiego {wyższa półka},po tankowaniu ropy jadą 200-800m i koniec,ja jadę dalej,najlepszym się zdarza nie tylko gatunkowi F.
Pozdr.


Heh, jeżdżę autem z gatunku "J" i nie mam nic naprzeciw innym - szkoda, że wszyscy właściciele samochodów "F" odbierają wszelkie uwagi, nawet te mocno żartobliwe, tak osobiście ;) ;).
Nie ma co ukrywać - F jak Felerne ;) ;)

Pozdrawiam
Rafał
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 09.06.2007 20:18

asikx napisał(a):
mireks napisał(a):Do Asikxa-nie wiem jakim autem jeżdzisz,ja jeżdze autem z gatunku F i powiem ci że auta z gatunku niemieckiego {wyższa półka},po tankowaniu ropy jadą 200-800m i koniec,ja jadę dalej,najlepszym się zdarza nie tylko gatunkowi F.
Pozdr.


Heh, jeżdżę autem z gatunku "J" i nie mam nic naprzeciw innym - szkoda, że wszyscy właściciele samochodów "F" odbierają wszelkie uwagi, nawet te mocno żartobliwe, tak osobiście ;) ;).
Nie ma co ukrywać - F jak Felerne ;) ;)

Pozdrawiam
Rafał

Potwierdzę opinię, że TE rodowite J, są lepsze, niż te udawane z GB, HUN, etc...
Subaru i Honda sa tego dowodem. Ta ostatnia zrobiła 2,5 roku 140 kkm. ZERO PROBLEMÓW.
Anusia
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 163
Dołączył(a): 10.08.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Anusia » 09.06.2007 20:49

Witam, my byliśmy samochodzikiem na gaz i muszę stwierdzić, że z tych stacji na których tankowaliśmy to najlepsze paliwo było na Tiffonie. Jak zatankowaliśmy w Karlovacu (nie pamiętam nazwy stacji, w każdym razie była przy autostradzie) lub na Inie to samochód słabo się zbierał i spalanie było lekko większe, ale tylko trochę. Poza tym zauważyliśmy, że na wielu stacjach mają słabe ciśnienie gazu w momencie tankowania, a to nie jest dobrze. Gaz powinien być tankowany pod odpowiednim ciśnieniem.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi


  • Podobne tematy
    Ostatni post

cron
Tankowanie w Chorwacji dobre i złe - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone