Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Tunele na Hvarze - pytanie szczegółowe

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
mamrotek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 196
Dołączył(a): 03.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) mamrotek » 28.07.2005 14:57

... a na marginesie to ciekawe co ciekawego kryje sie tam za zakratowanym wejściem w środku tunelu?
Maciej Winiecki
Croentuzjasta
Posty: 126
Dołączył(a): 31.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Maciej Winiecki » 06.02.2006 22:13

...kwarantanna
robgot
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 64
Dołączył(a): 15.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) robgot » 06.02.2006 22:27

mamrotek napisał(a):... a na marginesie to ciekawe co ciekawego kryje sie tam za zakratowanym wejściem w środku tunelu?




Tam są dwa pomieszczenia jedno służy jako zbiornik retencyjny/wieża ciśnień/ wody pitnej, a drugie jest piwnicą w której trzymają wino stała temperatura 12 stopni wiem to od chorwata z którym przejeżdżałem przez tunel. To była jazda!!! Ale o tym w następnym odcinku.
zawodowiec
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3455
Dołączył(a): 17.01.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) zawodowiec » 06.02.2006 23:36

Czy te zbiorniki to w razie gdyby zasypało tunel z obu stron i ludzie musieli tam jakiś czas przeżyć? :)
Tomek O.
Croentuzjasta
Posty: 273
Dołączył(a): 12.04.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tomek O. » 09.02.2006 16:59

SylwioMM zanim dotrzesz na Hvar zostań parę dni na Riwierze i zwiedź sobie Sv Jurka - myśle że potem drogi na Hvarzei ten tunel nie zrobią już na Tobie takiego wrażenia - choć powiem Wam szczerze że na mnie większe wrazenie wywarła widokowa droga na Hvarze niż podjazd na Jurka, ale pewnie to wynika z tego że na Jurka to byłem mentalnie i psychcznie nastawiony już na miesiąc przed wyjazdem do Cro a na Hvar nie :wink: :wink: :wink:

PS a wąsko jest faktycznie - w pewnym momencie wydaje się że tunel się na Tobie zamyka i ze sciany sie do siebie zbliżają.... :twisted: :twisted: :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Grzegorzra
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 79
Dołączył(a): 10.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Grzegorzra » 03.03.2006 19:41

Czytam Wasze opowieści i myśle sobie; Santa Klara, ale SUPER. :lol:
Jadę tam w tym roku i napewno po przyjeździe podzielę się moimi odczuciami.
Na razie żona nie jest świadoma co ją czeka.
Czekam na następne posty na ten temat.
Pozdrov
petris
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2590
Dołączył(a): 06.12.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) petris » 03.03.2006 20:51

Hvar-nic strasznego nie czeka Twoja żonę,jak dojedziesz do promu przez cała Chorwacje to tak jak bys przejechal ten kawaleczek od Drvenika do samej stolicy Hvar.Hvar tak samo piekny jak cala Chorwacja tylko po stronie zachodniej morze jest krysztalowe
Obrazek


te skały sa głęboko pod woda :)
Obrazek
typ
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 903
Dołączył(a): 27.03.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) typ » 03.03.2006 23:51

No to i ja wrzucę kilka zdjęć...

Tunel - wjazd od strony Pitve:

Obrazek

Tunel w środku:

Obrazek

SylwiaMM napisał(a):
zawodowiec napisał(a):
ally napisał(a):Można go jedynie omina jadąc nad nim szutrową drogą. Widziałam kilku zapaleńców - sama nie próbowałam :D

Ano ja też się skusiłem w zeszłym roku. Jak wolno jechać to nic się nie stanie. Typ gdzieś zapodał parę fotek z tej drogi z tego roku.



znaczy się ....jak to nad tunelem?
wiecie, ja blondynka jestem, mógłby mi to ktoś opisać bardziej obrazowo?
widziałam wiele tuneli, jechałam tez nie jednym, ale uwierzcie mi, żaden nie nadawał sie do przejechania górą, nad nim :lol:


Jako że cięzarówki nie mogą jeździć tunelem (są za wysokie) jeżdżą szutrową drogą nad nim. Wszystkim gorąco polecam tą trasę. Jakiś czas temu pisałem o tym:
"Widoki na cały Hvar i okolice, wyjeżdza się prawie na sam szczyt oznaczony na mapie jako Hum, trasa ma ok 5-7 km. Podjazd od strony Zavali ma lepszą nawierzchnię, można dosyć szybko jechać (równa nawierzchnia, drobne kamienie) zjazd - bardziej wyboisty, trzeba uważać, ja trochę przesadzałem z prędkością i kilka razy dostałem mocno po podłodze dużym kamieniem. Pamiętać tylko trzeba żeby skręcić na samym szczycie (jadąc od Zavali) w lewo (nie ma oznakowania). Następnym razem jak pojade skręcę w prawo, zobaczę gdzie tamta droga prowadzi, bo nawierzchnie ma podobną."
Stan nawierzchni jaki opisywałem był z czerwca 2005.
A tak na marginesie - ta nawierzchnia jest chyba wzorcowa przy tym z czym przyjdzie nam się "zmierzyć" w tym roku..... :-)
Poniżej kilka zdjęć z przejazdu nad tunelem Zavala-Pitve:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i dowód na to że ciężarówki dają sobie radę z tą trasą:

Obrazek
Grzegorzra
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 79
Dołączył(a): 10.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Grzegorzra » 07.03.2006 20:10

Droga nad tunelem przypomina mi na Krecie dojazd do Palm Beach koło Moni Preveli, ale tam było gorzej. 8O
Ogromne dzięki za zdjęcia.
Niestety ja nie wiem jak fotki dołączyć do postów :oops:
ally
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2034
Dołączył(a): 24.02.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) ally » 08.03.2006 20:52

Eeeeehhhh troszkę zdjęć i człowiekowi od razu lepiej na sercu się robi :)
Poprzednia strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



Tunele na Hvarze - pytanie szczegółowe - strona 3
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Forum wykorzystuje oprogramowanie M 2.0. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2017