Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Rezerwacja poprzez booking.com

Apartament czy hotel? Ile to kosztuje, co warto wybrać, na co zwracać uwagę. Jeżeli szukasz odpowiedniego miejsca noclegowego, pisz tutaj. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Regulamin działu
Prosimy nie umieszczać w tym dziale żadnych postów zawierających treści, które mogą zostać uznane za reklamę. Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia postów w tym dziale bez podania przyczyn - proszę nie wysyłać następnych postów z pytaniem "co się stało z moim wątkiem". Nieprzestrzeganie powyższych postanowień grozi banem.

[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
piekara114
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 11264
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 13.01.2015 19:49

maxredaktor napisał(a):Booking może mieć nieaktualne informacje. W maju ubiegłego roku szukałem noclegu w okolicy Sandomierza. Znalazłem fajny pensjonat, właśnie przez ten serwis. Booking jednak twierdził, że z wolnych pokoi jest tylko jedna dwójka, a ja chciałem trzyosobowy. Zadzwoniłem tam i się okazało, że mają wszystkie pokoje wolne z wyjątkiem... jednej dwójki.
Aha, cena była taka sama i przez Booking, i bezpośrednio w pensjonacie.


A to zdarza się często i wynika z faktu, że booking/hrs/itp. rezerwuje w obiekcie wybrane pokoje, apartamenty, studia i to właśnie je sprzedaje. Jak wszystkie wyprzeda, lub wybrany typ (np. pokoje 2-os) to wtedy jest informacja, że "obiekt nie posiada w wybranym terminie pokoi spełniających kryteria". A w większości przypadków właściciele hotelu/obiektu nie oddaje do dyspozycji bookingu/hrs/itp wszystkich swoich pokoi... Więc jak zależy nam na danym obiekcie, to warto sprawdzić dostępność bezpośrednio w obiekcie.
Informacja pełna, bo właśnie z bookingu - firmowo dużo u nich rezerwuję, właśnie dzięki możliwości bezkosztowe anulacji. I co ciekawe, kilka razy zamiast numeru karty kredytowej przez przypadek podałam debetowej (firmowe karty były identyczne) i rezerwacja też przeszła i otrzymałam potwierdzenie rezerwacji i rzeczywiście było zarezerwowane.
endrius
Podróżnik
Posty: 21
Dołączył(a): 09.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) endrius » 13.01.2015 20:26

Ja szczerze polecam airbnb. Jest dodatkowa opłata ale sam proces wyszukiwania (fajna szukajka oparta na mapie) i komunikacji z właścicielem jest bardzo dobry. Przede wszystkim jest mnóstwo ofert prywatnych właścicieli. Przez airbnb bookowałem w zeszłym roku Vrbnik, na ostatnią chwilę, tydzień przed wyjazdem, wszystko poszło ok.
Raul73
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 13.01.2015 23:36

michaldroszcz napisał(a): W większości ogłoszeń jest napisane, że nie będę obciążony żadna opłatą a kasę trzeba płacić na miejscu, jednak do rezerwacji wymagane jest podanie numeru karty. Czy to oznacza, że mogą zablokować pieniądze na karcie np.3000 zł i czy można podawać numer karty na której nie ma wystarczającej ilości gotówki teraz (mam specjalną kartę, której używam tylko na wakacjach z uwagi na bezpłatne wypłaty w całej europie). Najważniejsze, że ja nie szukam ofert hoteli tylko pensjonatów i apartamentów.



Mnie w ubiegłym roku hotel z Budapesztu zablokował na karcie kwotę wynajmu, ale po 2-3 tygodniach odblokowali. Płaciłem na miejscu gotówką.

Ostatnio hotel w Rzymie nie zablokował mi nic, chociaż też musiałem podać dane karty. Nie przeszkadzało im nawet to, że karta kończyła się w grudniu 2014 - na miesiąc przed pobytem.

Tak jak ktoś już napisał - to jest tylko takie zabezpieczenie dla booking i hotelu, że klient jest wiarygodny. Kasy z karty nie ściągają.

Natomiast nie wiem, co siędzieje w przypadku anulowania rezerwacji bezzwrotnej - czy wystawiają wezwanie do zapłaty, czy ściągają z karty :?: :?: :?:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 13.01.2015 23:45

Jak nie ma możliwości anulowania rezerwacji, to od razu ściągają całą sumę z karty,
dokładnie w momencie jak ktoś rezerwuje pobyt :!:

No, ale wtedy jest niższa cena :wink:
Raul73
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 14.01.2015 21:31

Może trochę źle się wyraziłem....

Nie chodziło mi o rezerwacje bezzwrotne, a o przypadki, w których ktoś zarezerwował pokój (z opcją zapłaty gotówką na miejscu) i nie zdążył anulować go w terminie, kiedy mógł to zrobić bezpłatnie. Lub na przykład zarezerwował i nie pojawił się w hotelu w ogóle.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 14.01.2015 21:39

Podejrzewam, że
ściągają całą kwotę z karty. 8)
Jak na karcie nie ma środków, to wysyłają wezwanie do zapłaty... :roll:

Dane z karty są autentyczne, więc raczej nie mają problemów z dotarciem do wierzyciela 8)
Raul73
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 14.01.2015 23:37

Lednice napisał(a):Podejrzewam, że
ściągają całą kwotę z karty. 8)
Jak na karcie nie ma środków, to wysyłają wezwanie do zapłaty... :roll:


Też mi się tak wydaje.
piekara114
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 11264
Dołączył(a): 30.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) piekara114 » 15.01.2015 08:58

Raul73 napisał(a):Może trochę źle się wyraziłem....

Nie chodziło mi o rezerwacje bezzwrotne, a o przypadki, w których ktoś zarezerwował pokój (z opcją zapłaty gotówką na miejscu) i nie zdążył anulować go w terminie, kiedy mógł to zrobić bezpłatnie. Lub na przykład zarezerwował i nie pojawił się w hotelu w ogóle.


Kilka razy (może ze 3) miałam taką sytuację przy wyjeździe służbowym (rezerwacja z możliwością zwrotu w określonym terminie i potwierdzana kartą) i z karty ściągnęli opłatę na 1 noc za każdy zarezerwowany pokój.
mervik
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6619
Dołączył(a): 03.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) mervik » 16.01.2015 21:27

Na kilkanaście rezerwacji przez booking z kartą ..tylko jeden raz w Rzymie zablokowali mi kasę na karcie 8O
...więc rezerwując z podaną kartą nie zawsze blokują :wink:
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 973
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 16.01.2015 23:56

Mnie blokowali (zabezpieczali) na karcie środki tylko w Austrii (Przypadek ??? :) ) może ze dwa razy. W innych przypadkach nie było jakichkolwiek zabezpieczeń.
Raul73
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 17.01.2015 17:33

Crocodyl napisał(a):Mnie blokowali (zabezpieczali) na karcie środki tylko w Austrii (Przypadek ??? :) ) może ze dwa razy. W innych przypadkach nie było jakichkolwiek zabezpieczeń.


Zapewne przypadek i żadna reguła.

mervik przed chwilą pisał, że jemu zablokowali w Rzymie, mnie z kolei właśnie w Rzymie nie zablokowali.

Pewnie zależy od hotelu (i może jeszcze innych czynników).
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 973
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 17.01.2015 18:40

Raul73 napisał(a):Pewnie zależy od hotelu (i może jeszcze innych czynników).

Oczywiście, że decyduje w każdym przypadku hotel. Zasadniczo nie jest to problem. W przypadku gdy nawet odwołamy rezerwację w terminie "bezkosztowym" zabezpieczenie jest zdejmowane. Tak czy inaczej zawsze trzeba czytać warunki płatności, rezerwacji itp. aby nie być zdziwionym. Są często oferty atrakcyjne finansowo - tańsze ale określone już na wstępie jako bezzwrotne. A dla mnie w booking ważne jest to, że można odwołać lub zmienić rezerwacje bez dodatkowych kosztów.
Szymuś
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 177
Dołączył(a): 13.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Szymuś » 21.01.2015 11:57

Ja też polecam booking, bezproblemowa rezerwacja, możliwość odwołania bez opłat i brak konieczności wpłaty zaliczki. Być może wychodzi trochę drożej niż bezpośrednio u właściciela, ale dopłacam jednak za to co powyżej. Nie posiadam karty kredytowej, ale spróbowałem ze zwykłą płatniczą (zwykły matercard od mbanku) i zadziałało... Nie wiem jak, nie wiem co, ale jakby co to nie mówcie nikomu.

Natomiast całkowita porażka to hrs. Raz korzystałem i jak dojechałem do hotelu to recepcja w ogóle nie miała mojej rezerwacji (mimo mojego potwierdzenia z hrs). To tak ku przestrodze :)
MarDomi
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1270
Dołączył(a): 21.09.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) MarDomi » 21.01.2015 12:26

Szymuś napisał(a):Nie posiadam karty kredytowej, ale spróbowałem ze zwykłą płatniczą (zwykły matercard od mbanku) i zadziałało... Nie wiem jak, nie wiem co, ale jakby co to nie mówcie nikomu.


Ja również nie posiadam karty kredytowej, a wielokrotnie używałem do tego celu kartę debetową. Zero problemów. :)
mervik
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 6619
Dołączył(a): 03.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) mervik » 22.01.2015 12:24

Szymuś napisał(a):Natomiast całkowita porażka to hrs. Raz korzystałem i jak dojechałem do hotelu to recepcja w ogóle nie miała mojej rezerwacji (mimo mojego potwierdzenia z hrs). To tak ku przestrodze :)


Ja raz rezerwowałem przez HRS hotel w La Spezia , bo było taniej od Bookingu i nie było żadnego problemu :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Apartamenty, hotele, pokoje



cron
Rezerwacja poprzez booking.com - strona 3
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2019