Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Namiary na mechaników samochodowych w Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
AdamZ
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1618
Dołączył(a): 27.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamZ » 05.09.2016 21:40

Może zaśmiecę ale nie mogę się powstrzymać od sugestii. Czasem na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść, stąd proponuję sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia. W mojej A4 z 2000r miałem podobne losowe utraty mocy gdzie winowajcą okazał się pęknięty wężyk na jednym z króćców. W efekcie turbina traciła sterowanie zmiennej geometrii i zamiast 115 KM (AJM) miałem w porywach z 90 jak w 1Z. Przy okazji nieco osłabiało hamulce. Podczas próby ściągania wężyków z poszczególnych łączników jeden z nich się zsunął bez oporu. Wystarczyło tymczasowo skrócić wężyk o pęknięty odcinek i ponownie założyć. Powodzenia w naprawie życzę.
banankochan
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 510
Dołączył(a): 14.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) banankochan » 06.09.2016 07:28

AdamZ napisał(a):Może zaśmiecę ale nie mogę się powstrzymać od sugestii. Czasem na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść, stąd proponuję sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia. W mojej A4 z 2000r miałem podobne losowe utraty mocy gdzie winowajcą okazał się pęknięty wężyk na jednym z króćców. W efekcie turbina traciła sterowanie zmiennej geometrii i zamiast 115 KM (AJM) miałem w porywach z 90 jak w 1Z. Przy okazji nieco osłabiało hamulce. Podczas próby ściągania wężyków z poszczególnych łączników jeden z nich się zsunął bez oporu. Wystarczyło tymczasowo skrócić wężyk o pęknięty odcinek i ponownie założyć. Powodzenia w naprawie życzę.



Takie skrocenie wezyka z reguly pomaga na chwile bo caly wezyk jest juz sparcialy i trzeba wymienic, ale jak wezyk podcisnieniowy spadnie to auto nie kopci tyko ma brak mocy caly czas praktycznie, przeplywke idzie sprawdzic na kompie czya swoje parametry i jak jest padnieta to nir ciagnie auto zawsze a nie tak.jak ty mowisz czasami, wiec na moje przeplywka nic nie da, moze to byc egr tak jak mowisz,jak kopci na czarno moze to byc pompowtrysk ale raczej nie bo jakby padl to na amen.
aherok
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 09.08.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) aherok » 06.09.2016 15:16

Dziś jak na złość EGR nie chciał szwankować, ale i tak pojechałem do serwisu w Breli (Biser) - pan mówi po angielsku i bez oporów pomógł z zaślepieniem tego, ostrzegając że robię to na własne ryzyko. Operacja trwała z 10 minut, łącznie z czasem schłodzenia silnika. Polecam ten serwis.
Ostatnio edytowano 08.09.2016 21:52 przez aherok, łącznie edytowano 1 raz
banankochan
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 510
Dołączył(a): 14.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) banankochan » 06.09.2016 19:28

aherok napisał(a):Dziś jak na złość EGR nie chciał szwankować, ale i tak pojechałem do serwisu w Breli (Basir) - pan mówi po angielsku i bez oporów pomógł z zaślepieniem tego, ostrzegając że robię to na własne ryzyko. Operacja trwała z 10 minut, łącznie z czasem schłodzenia silnika. Polecam ten serwis.



zaslepienie egra niczemu nie szkodzi, a wrecz przeciwnie bo do silnika idzie swieze powietrze a nie spaliny spowrotem, tylko w nowych samochodach wywalenie egra to bardziej skomplikowana operacja ale dobrze ze zrobione ;)
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1956
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 07.09.2016 15:20

Egr sterowany mechanicznie można zaślepiać, a nawet wskazane...
banankochan
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 510
Dołączył(a): 14.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) banankochan » 07.09.2016 17:02

aherok napisał(a):
banankochan napisał(a):To wtyczke z zaworu sterujacego egrem mozna odpiac tez mozna by sprawdzic w ten sposob, bo pewnie to wymienia jak chcieli wymienic jakis zawor elektryczny

Jeśli zawór się blokuje, to może pozostać w stanie otwartym lub zamkniętym i tego nie przewidzę, więc wtyczka pewnie też nie pomoże.
W serwisie chcą chyba wymienić przepływomierz jeśli dobrze ich zrozumiałem.
Mechanik mówił o kluczu 13 i faktycznie widziałem że jakiś tak go w serwisie wykręcali aby wyczyścić.

W każdym razie - dzięki za kontakt. Nie zaśmiecajmy tematu. Jak serwis nie podoła, to jadę do wspomnianego niedawno serwisu w Breli.



i jak poradzili sobie z Twoim autem?? daj znać bo jestem ciekawy
tomygood
Podróżnik
Posty: 18
Dołączył(a): 17.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) tomygood » 07.09.2016 21:09

W Audi a4 od 2003 po podłączeniu zaworu egr, ecu wywala błąd check engine,a le chyba można z tym jeździć.
ACandrzej
Cromaniak
Posty: 1401
Dołączył(a): 17.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) ACandrzej » 07.09.2016 21:25

Całą stronę tych mądrości o możliwości/braku możliwości zaślepiania EGR trzeba by wyciąć i na jakieś forum miłośników pojazdów napędzanych nieśmiertelnym TDI wstawić :mrgreen:
Bo namiary na mechaników ciężko będzie spod tego wygrzebać.
Mój wpis też nie na temat, ale nie moglem się powstrzymać 8O
aherok
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 09.08.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) aherok » 08.09.2016 22:24

ACandrzej napisał(a):Całą stronę tych mądrości o możliwości/braku możliwości zaślepiania EGR trzeba by wyciąć i na jakieś forum miłośników pojazdów napędzanych nieśmiertelnym TDI wstawić :mrgreen:
Bo namiary na mechaników ciężko będzie spod tego wygrzebać.
Mój wpis też nie na temat, ale nie moglem się powstrzymać 8O


Jestem za obcięciem postów na temat samych metod wycięcia EGR, można zostawić tylko rzeczowe sprawy - poniżej moja, tym razem juz całkiem rzeczowa, opinia:


banankochan napisał(a):
i jak poradzili sobie z Twoim autem?? daj znać bo jestem ciekawy


Wersja skrócona:
Bardzo polecam serwis Biser w Breli - Pan był mega uprzejmy i bardzo pomocny, więcej info poniżej.
Dokładna pozycja serwisu na mapie (bo GMaps źle wskazuje): https://goo.gl/maps/WQkZ8nEMhvH2 - na Street View tego nie widać, ale obecnie przy samym skrzyżowaniu jest tabliczka "auto servis Biser" czy jakoś tak.

Nie polecam natomiast serwisu Topić w Baśka Voda - mają polaków za niedbalców, którzy przyjeżdzają zepsutymi autami do ich kraju - tak mi powiedział ktoś, kto tam siedział (może ich menedżer? nie był ubrudzony, ale siedział ciągle z mechanikami i opowiadał mi jakich mają klientów)


Wersja dłuższa:
W serwisie Topić niby potrafili odczytać błędy z VAG, ale kiedy wyraźnie powiedziałem, że mój mechanik prosi o zaślepienie zaworu EGR, to stwierdzili, że "mam bardzo mądrego mechanika" i że za cholerę tego nie zrobią, bo auto nie pojedzie. Koniec tematu. Wyczyścili EGR i skasowali mnie na 50EUR za testowanie auta z nowym przepływomierzem, choć dzień wcześniej obiecali wziąć 35EUR jeśli to nie pomoże.

Ostatecznie podjechałem do serwisu Biser w Breli, gdzie człowiek (chyba imieniem Bogdan) pomógł bez problemu (bez kolejki!), jedynie ostrzegł, że nie jest pewny jak się zachowa ten model auta po zaślepieniu tego zaworu.
Po potwierdzeniu przeze mnie, że jestem tego pewien (bo - jak już pisałem 15 razy - "mój" mechanik, który zna auto, zalecił tę akcję) - ów Bogdan sprawdził błędy na VAG (VCDS), pokazał mi je (!), upewnił się jakie były objawy (sam dopytał o brak mocy - niby nic, ale przynajmniej widąć, ze wie jak działa uszkodzony zawór) i bez problemu poluzował EGR i zaślepił. Później poprosił, żebym pojeździł trochę i w razie problemów wrócił, to zdejmie blokadę lub zaradzi coś innego.
Cała sprawa zajęła mu łącznie chyba z 10 minut, razem z czasem chłodzenia wykręconej rurki - odłożył swoją robotę, by mi pomóc. Do zapłaty - "nothing".
Następnego dnia, kiedy potestowałem auto i jechałem mu podziękować Heinekenem - sam podszedł jak tylko mnie rozpoznał i od razu pytał jak się jeździ i czy wszystko OK z autem.
Przy okazji przekazałem mu info, że ma bardzo dobre opinie wśród polaków na forum ;)

Odnośnie samego auta - kontrola "Check engine" zapaliła się, ale silnik bez problemu jedzie dalej, właśnie wróciłem do Polski.
Maggot
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 05.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Maggot » 08.09.2016 22:53

Cześć,
czy ktoś kojarzy sklep z artykułami elektrycznymi / kluczami do radia samochodowego w omis lub okolicach ?
brunks1
Autostopowicz
Posty: 1
Dołączył(a): 03.07.2016
Re: Wulkanizacje, mechanicy etc

Nieprzeczytany postnapisał(a) brunks1 » 11.09.2016 08:49

Witam. Poszukuję mechanika lub sklepu motoryzacyjnego okolice starigrad paklenica
Nino133
Autostopowicz
Posty: 1
Dołączył(a): 02.10.2016
Baska Voda, Makarska sprawdzony mechanik!

Nieprzeczytany postnapisał(a) Nino133 » 02.10.2016 12:28

Czesc wam,
uszkodzil nam się samochód Seat Ibiza 6L 2004, samochód stanal nam tuż przy wjezdzie na autostrade A1 z miejscowosci Makarska. Zostalismy scholowani do najblizszej miejscowosci Baska Voda.
Auto znajduje sie teraz w serwisie autoservis topic link : towingservicecroatia.com/51885/home-page/
W poniedzialek najszybciej zabiora się za robotę. Pękł wspornik podtrzymujacy silnik, uszkodził rure kolektorowa oraz wybiło lewą półoske. Stąd moje pytanie czy ktoś poleca jakiś zaufany warsztat w okolicy, który byłby w stanie podjąć się naprawy. Mamy czas do PN, żeby naprawić to w serwisie, albo przetransportować auto do wskazanego przez nas serwisu(obejmuje to nasza polisa), ewentualnie czy ktoś z was miał styczność z w.w. serwisem.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!
jasio
Cromaniak
Posty: 747
Dołączył(a): 02.08.2009
Re: Baska Voda, Makarska sprawdzony mechanik!

Nieprzeczytany postnapisał(a) jasio » 02.10.2016 18:46

Misia28
Globtroter
Posty: 39
Dołączył(a): 04.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Misia28 » 11.10.2016 13:15

A ja polecam mechaników na przedmieściach Zagrzebia pod galerią handlową SUPERNOVA. Siedzieli do 22 w nocy i naprawili naszą Merivkę. Mój mąż stwierdził, że nigdy nie widział, żeby ktoś poskładał rozrząd w ciągu 20 minut i dojechaliśmy te 900 km do domu. :papa:
Krzysztofeusz
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 01.02.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) Krzysztofeusz » 01.02.2017 23:41

z tego co pamietam na półwyspie Pag udalo nam sie jakiegos dorwac, ale nie pamietam ktora to byla miejscowasc ;/
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Namiary na mechaników samochodowych w Cro - strona 26
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone