Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Kupno aparatu pomóżcie.

Rozmowy na tematy fotograficzne. Porady odnośnie techniki fotografowania, wyboru sprzętu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
predatortata
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 316
Dołączył(a): 04.01.2011
Kupno aparatu pomóżcie.

Nieprzeczytany postnapisał(a) predatortata » 16.01.2011 14:16

Chce kupic aparat na wyjazd do Chorwacji i nie tylko.Ma byc to lustrzanka zastanawiam sie nad Nikon D-90 + AF-S DX 18-105 mm VR.Jestem amatorem i nigdy nie posiadałem takiego sprzetu.Czy warto kupić ten aparat czy polecacie cos tańszego lub max na tym pułapie do 3500 tysiaca zotych.Zawsze mialem kompaktowy aparat ale nie wszystko wychodzilo tak jak to zapamientac chciałem.Prosze o wasze opinie.
moondek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2331
Dołączył(a): 07.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) moondek » 16.01.2011 14:24

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z fotografowaniem, to nie wykorzystasz w pełni możliwości D90. Ale zakładam, że masz zamiar się rozwijać :) Co do obiektywu, 18-105 zastąpiłbym 18-200 też z VRem. Zawsze to większy zakres ogniskoych. Te obydwa obiektywy to typowe "spacer zoomy", ale do fotografowania widoczków i zdjęć z wakacji w zupełnoci wystarczą :)
Jacek_Do
Croentuzjasta
Posty: 189
Dołączył(a): 28.01.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek_Do » 16.01.2011 14:29

jeśli nigdy nie mialeś lustrzanki, tylko kompakt to pomyśl nad Fuji HS10 lub HS20.
Jest to hybryda czyli coś pomiędzy kompaktem a lustrzanką.
Do nauki fotografowania w sam raz, i nie trzeba taszczyć obiektywów.
Fatamorgana
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6257
Dołączył(a): 08.09.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Fatamorgana » 16.01.2011 15:01