discoshaker90 napisał(a):Zastanawiało mnie tylko czy honorują zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego bo nigdzie o tym informacji nie ma
Koło zapasowe i akcesoria niezbędne do jego wymiany
1. Rozumie się koło zapasowe i akcesoria niezbędne do jego wymiany
a) koło zapasowe, tj. obręcz z oponą, która jest wystarczająco zamocowana w uchwycie, tak aby siła przy wyjmowaniu koła z uchwytu lub wkładaniu go do uchwytu nie przekraczała 490 N; w przypadku, gdy w pojeździe zastosowano różne rozmiary kół, koło zapasowe musi nadawać się do wszystkich tych rozmiarów lub pojazd musi być wyposażony w koła zapasowe dla wszystkich rozmiarów,
b) klucz do nakrętek lub śrub kół pojazdów a
c) podnośnik ręczny o nośności równej co najmniej największej technicznie dopuszczalnej masie najbardziej obciążonej osi pojazdu lub zestawu pojazdu lub równej masie unoszonej części
pojazd od największej technicznie dopuszczalnej masy pojazdu przy podnoszeniu tej części w sposób określony przez producenta dla użycia podnośnika.
2. Pojazd kategorii M, N, O lub R musi być wyposażony w koło zapasowe i akcesoria niezbędne do jego wymiany, z wyjątkiem
a) pojazdy posiadające wszystkie koła wyposażone w opony o specjalnej konstrukcji umożliwiającej jazdę awaryjną po przebiciu ze wskazaniem przebicia którejkolwiek z opon,
b) pojazdy wyposażone w środki do naprawy uszkodzonej opony bez demontażu, umożliwiające awaryjny dostęp,
c) pojazdów z odpowiednim stosunkiem umownym, na podstawie którego naprawa uszkodzonych opon będzie zapewniona w sposób ciągły na terenie całej Republiki Czeskiej,
d) autobus miejski, wóz strażacki, pojazd komunalny eksploatowany na ograniczonym obszarze w zasięgu działania służb jego przewoźnika, przyczepa kategorii O1 lub R1, przyczepa strażacka lub przyczepa kategorii R który działa na ograniczonym obszarze w zasięgu operacyjnym usług usługowych swojego operatora, lub
e) pojazdy w zestawie samochodowym, jeżeli inny pojazd w tym zestawie samochodowym jest wyposażony w koło zapasowe o tej samej wielkości i konstrukcji oraz akcesoria niezbędne do jego wymiany.
Zbiór Ustaw Nr 206 / 2018 Strona 3348 Kwota 103
Kiepura napisał(a):
Nieśmiało tylko nadmienię, że nie wystarczy koło naprawić trzeba także mieć czym go napompować.
Co do żarówek, uprzejmości policji, konwencji genewskiej i że nikt się nie spotkał itd...
Otóż ja się spotkałem. Jakiś czas temu chyba w Grecji albo w Czarnogórze. Chyba to drugie.
Pan Policjant mnie zatrzymał, skierował na parking i poinformował, że jedna żarówek się nie pali. I że przepisy zabraniają dalszej jazdy bez wymiany żarówki.
Żarówkę miałem po kilku minutach było po sprawie. A że rodzina skorzystała z okazji i na chwilę się oddaliła podziwiać widoki uciąłem sobie krótką pogwarkę z Panem Policjantem. Zapytałem go mianowicie co gdybym nie miał żarówki albo nie mógł wymienić. Pan Policjant poinformował mnie, że nie muszę mieć żarówki, ale jechać bez świateł dalej nie mogę. A on w głębi swej uprzejmości i życzliwości dla turystów:
a. zawezwałby taksówkę celem zakupu żarówki,
lub/i
b. zawezwałby lawetę, która odwiezie mnie do do najbliższego warsztatu.
Oczywiście wszystko na mój koszt.
Miał rację czy nie to nie wiem. Ale jak ktoś lubi psuć sobie urlop to polecam dyskusję o konwencji wiedeńskiej na rozgrzanym do białości asfalcie.
dids76 napisał(a):Kiepura napisał(a):
Co do żarówek, uprzejmości policji, konwencji genewskiej i że nikt się nie spotkał itd...
Bardziej o konwencję wiedeńską chodzi
gucio1955 napisał(a):Słowacja,Węgry i Chorwacja. Na co policja w tych krajach kontrolując zwraca szczególną uwagę. Mam na myśli gdy zatrzymują do kontroli a nie za złamanie przepisów.
wielbiciel napisał(a):Prędkość, prędkość, prędkość...
Ewentualnie jak w aucie masz 4 osoby o śniadej cerze z długimi brodami to masz kontrolę, jak masz żonę z dziećmi jedziesz dalej.
Za co mają cię zatrzymać jak nie łamiesz przepisów drogowych, nie te zwyczaje pisane cyrylicą.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi