Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 12.07.2012 12:09

FUX napisał(a):Kup nowe pasy takie, jakich używają kierowcy ciężarówek do mocowania ładunków. Tylko nie te największe!
Na nich są oznaczenia.
W Niemczech kierowcy potrafili płacić za ominięcie jednego oczka na plandece; pojazd nie zabezpieczony.

Łódź zamocuj z przodu jednym pasem w trójkąt, tył na dwa.
Tylko uważaj z siłą ściągnięcia.
Po kilku km, później kilkudziesięciu, sprawdź stan napięcia pasów.
Pamiętaj do Cro o 2 trójkątach ostrzegawczych; jedziesz z przyczepą.
Pilnuj dozwolonych prędkości. 5-10 km/h Ci ujdzie; mi w D 25 ponad nie przeszło... :wink:

Dzięki za pomoc wyjaśnij mi proszę co to znaczy cyt."z przodu jednym pasem w trójkąt , tył na dwa?
i jeszcze jedno ile można jechać na Autobanie w Niemczech z przyczepą , ile w Austrii i Chorwacji
pozdrawiam
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 12.07.2012 12:48

Rysio napisał(a):

Boloh, nie mam podstawy twierdzić że zaniżasz ilość spalanego paliwa ale nawet producenci dla silników 50 - 60Ps podają zużycie w zakresie 6-18 l/h a wszyscy wiedzą że jest to wartość zaniżona. Jeśli rzeczywiście Twój silnik tyle pali to pogratulować niesamowicie oszczędnego egzemplarza, tylko nie pisz tego na forum motorowodnym, bo Ci odpiszą że tyle to palą silniki w porcie :wink:
[/quote]
Skąd masz te dane?
Odnośnie forum motorowodnego to tylko tak napiszą osoby którzy dotychczas nie mieli do czynienia z tymi silnikami . Silnik Tohatsu TLDI 50KM 2-STR - według danych producenta wszystko się zgadza-(spalanie)
Jak byś chciał więcej wiedzieć na temat tych oszczędnych silników to w Vademecum motorowodne -(z którego jak mniemam uczyłeś się na patent) jest dział poświęcony historii sportów motorowodnych i obok takich nazwisk jak Marszałek jest Lechosław Rybarczyk , który do tej pory zajmuje się przygotowywanie łodzi i silników do wyścigów.I to własnie on polecił mi kupno tych silników jako niezawodne, mocne i bardzo oszczędne
Mogę jeśli będziesz tym zainteresowany (może w przyszłości kupno innego) podać Ci jego namiary i telefon. Mnie możesz wierzyć lub nie ale on Tobie bajeru na pewno nie wciśnie :)
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 12.07.2012 12:58

Zakładam, że masz wciągarkę, która ma blokadę.
Jednakże zawsze może coś się stać.
Jeden punkt to oczko na dziobie riba/łodzi; dwa pozostałe do dyszla przyczpy.
Prędkości max. to odpowiednio 80, 100, 80.
Dla bezpieczeństwa ich nie przekraczaj.
Zakładam, że mieścisz się również w DMC przyczepy 750kg
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 12.07.2012 13:07

FUX napisał(a):Zakładam, że masz wciągarkę, która ma blokadę.
Jednakże zawsze może coś się stać.
Jeden punkt to oczko na dziobie riba/łodzi; dwa pozostałe do dyszla przyczpy.
Prędkości max. to odpowiednio 80, 100, 80.
Dla bezpieczeństwa ich nie przekraczaj.
Zakładam, że mieścisz się również w DMC przyczepy 750kg


Dzieki
mario 69
Turysta
Avatar użytkownika
Posty: 11
Dołączył(a): 25.11.2007
delfiniki

Nieprzeczytany postnapisał(a) mario 69 » 12.07.2012 17:29

Czy może ktoś się orientuje jakie są przepisy dotyczące oglądania, a właściwie pływania pontonem razem z delfinkami, co grozi za zbyt bliski kontakt? :roll:
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13045
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 12.07.2012 19:15

Boloh napisał(a):Skąd masz te dane?
Odnośnie forum motorowodnego to tylko tak napiszą osoby którzy dotychczas nie mieli do czynienia z tymi silnikami . Silnik Tohatsu TLDI 50KM 2-STR - według danych producenta wszystko się zgadza-(spalanie)
Jak byś chciał więcej wiedzieć na temat tych oszczędnych silników to w Vademecum motorowodne -(z którego jak mniemam uczyłeś się na patent) jest dział poświęcony historii sportów motorowodnych i obok takich nazwisk jak Marszałek jest Lechosław Rybarczyk , który do tej pory zajmuje się przygotowywanie łodzi i silników do wyścigów.I to własnie on polecił mi kupno tych silników jako niezawodne, mocne i bardzo oszczędne
Mogę jeśli będziesz tym zainteresowany (może w przyszłości kupno innego) podać Ci jego namiary i telefon. Mnie możesz wierzyć lub nie ale on Tobie bajeru na pewno nie wciśnie :)


Wiesz nie mam ciśnienia żeby się spierać ile co komu pali. Ale dla Twojego silnika to zużycie jakie podajesz się zgadza ... tyle że w galonach :wink: Fuel consumption at W.O.T L/Hr (gal/Hr) 16.5 (4.3).

Dla mnie na wodzie są 2 stany manetki- on/off dlatego zużycie mam takie a nie inne :D Jeśli popłyniesz z manetką otwartą na 1/3 to w te 5 litrów uwierzę a powoli też nie popłyniesz bo masz lekki sprzęt. Mnie chyba niezależnie od mocy by korciło, dlatego to co mam mi styknie(na razie :wink: ).

mario 69 napisał(a):Czy może ktoś się orientuje jakie są przepisy dotyczące oglądania, a właściwie pływania pontonem razem z delfinkami, co grozi za zbyt bliski kontakt? :roll:


Nie słyszałem o jakichkolwiek obostrzeniach. Jakby co zawsze możesz powiedzieć że to one do Ciebie się przyp.... :wink:
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 12.07.2012 20:35

Rysio.
Koło tych 6l/h czasami można dać radę przy ekonomicznym ślizgu ok. 40-50km/h
Tyle palił mi sprzęt 50 konny. Nawet czasami byłem zbyt leniwy, abu kabrio zwinąć.
Warunek perfekcyjne wytrymowanie, dobry słuch i patrzenie na prędkościomierz.
No i gładkie morze. :wink:
kaz344
Odkrywca
Posty: 82
Dołączył(a): 25.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaz344 » 12.07.2012 20:49

...a ile będzie mi paliła HONDA 15KM (nowy model)? Może ktoś ma podobny silniczek? :)
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 12.07.2012 20:52

Jeżeli pytasz, to Cię nie stać... :lol:
kaz344
Odkrywca
Posty: 82
Dołączył(a): 25.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaz344 » 12.07.2012 20:58

FUX napisał(a):Jeżeli pytasz, to Cię nie stać... :lol:


bardziej mi chodzi na ile będzie stać mój zbiornik:). Silnik "docierałem' w beczce więc nie mam zbytniej orientacji co do spalania. Jak pykał sobie przed domem to wydawało mi się, że nic nie pali :lol:
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13020
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 12.07.2012 21:05

Mi honda bez przyczepy do 130-150 paliła 8l/100
Z przyczepą i łodzią 80-100km/h 14l/100

Nie porównuj śliwek z orzechami. :wink:
Baniak 20l
5-ka rezerwy nie zaszkodzi....
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13045
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 13.07.2012 08:19

Ja mam zbiornik 25 l + 10 l rezerwy w kanistrze. Na morze zawsze wypływam z pełnym lub prawie pełnym zbiornikiem ale rezerwy w kanistrze już nie zabieram. To co w zbiorniku musi starczyć :)

FUX napisał(a):Rysio.
Koło tych 6l/h czasami można dać radę przy ekonomicznym ślizgu ok. 40-50km/h
Tyle palił mi sprzęt 50 konny. Nawet czasami byłem zbyt leniwy, abu kabrio zwinąć.
Warunek perfekcyjne wytrymowanie, dobry słuch i patrzenie na prędkościomierz.
No i gładkie morze. :wink:


Ale miałeś jeszcze wtedy czas na czerpanie przyjemności z pływania :lol: :wink: Ja pływając mam w dupie ile mi pali, jak mam trym ustawiony i wszystkie inne pierdoły. Silnika owszem słucham żeby gdzieś na wodzie nie zostać i to wszystko. Reszta to FUN :D
Ostatnio edytowano 13.07.2012 08:49 przez Rysio, łącznie edytowano 1 raz
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 13.07.2012 08:48

Rysio napisał(a):Ja mam zbiornik 25 l + 10 l rezerwy w kanistrze. Na morze zawsze wypływam z pełnym lub prawie pełnym zbiornikiem ale rezerwy w kanistrze już nie zabieram. To co w zbiorniku musi starczyć :)


Zawsze zostają wiosła :wink:
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13045
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 13.07.2012 09:06

25l to w moim przypadku ponad 5h pełnego gwizdka. Po takim czasie to masz odciski na tyłku od ławeczki, na dłoni od rumpla a Aśka jest skłonna do brzegu wpław uciekać :wink:
Darek48
Globtroter
Posty: 40
Dołączył(a): 27.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Darek48 » 13.07.2012 09:43

Co to za roznica ile pali :) w ogole rozmowa o spalaniu silnikow do 10 km jest smieszna bo one nic nie pala tym bardziej 2,3km jak kolega pisze ze zre niemilosiernie :) nasze suzuki 9.9 wącha paliwo i po zalaniu pelnego zbiornika po calym dniu plywania dalej jest prawie pelny... Mamy tez lodz z silnikiem suzuki 175 to to juz troche pali i tu mozna polemizowac a nie przy takich pyrtkach co spalaja mniej niz skuter :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 193
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone