Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Na światłach w dzień po Europie

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
J@nek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 266
Dołączył(a): 01.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) J@nek » 15.06.2006 23:22

realista2 napisał(a):Przekonany o własnej nieomylności, głuchy na argumenty, nie dopuszczający do siebie myśli, że tyko obiektywne badania, a nie subiektywne wyobrażenia maja wartość.
Pełen samouwielbienia. Czy to aby nie jest jedynie słuszna postawa reprezentowana przez członków miłościwie nam panującej wszechwiedzącej partii rządzącej?



hej realista2,
Spotkałeś się kiedyś z wynikami jakichkolwiek badań na temat szkodliwości pchania palcy pomiedzy zamykane drzwi? Ja nie. A mimo tylko subiektywnego wyobrażenia o mogącym nastąpić bulu nie pcham...
Czy klimy też mam nie włączać skoro zwiększa zużycie paliwa?
Crozdrav
J@nek
realista2
Cromaniak
Posty: 2238
Dołączył(a): 13.05.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) realista2 » 16.06.2006 10:53

Moi drodzy ta dyskusja nie ma najmniejszego sensu przekonywać kogoś kto jest głęboko przekonany słuszności swojego twierdzenia (to dotyczy także mnie).
Dlatego należy zamknąć ten wątek, ale jeśli już zadaliście sobie trud przeczytania moich skromnych wypocin to proszę postarajcie wczytać o czym piszę, zrozumieć ich sens.
Po pierwsze – ja wiem bo jeżdżę x- lat. To żaden argument. Zaliczyłem sześć zer na liczniku ale gdybym na tej podstawie chciał wyrokować to w moim mniemaniu naraziłbym się na śmieszność. Tak, tak Moondek. W moim zawodowym życiu bezustannie spotykam ludzi którzy wiedza lepiej od prawników jak należy tworzyć i stosować prawo . Po co wiarygodne badania, po co lata studiów przecież każdy zdrowo myślący zrobiłby to lepiej nieprawdaż J@nek?
Po drugie trochę na marginesie dyskusji, ale pewien związek jest: powszechna wiara w to, że da się zadekretować bezpieczeństwo. Powszechna wśród tych którzy zawodowo się tym nie zajmują i całkowicie mylna. Przy tak drastycznie restrykcyjnym prawie nie da się poprawić bezpieczeństwa podnosząc wysokość kar. Przykład od kilku lat jazda po paru głębszych nie jest już wykroczeniem lecz przestępstwem z e wszystkimi straszliwymi dla sprawcy skutkami tej zmiany. Efekt – więcej pijanych na drodze. Zakazami i nakazami niewiele zdziałamy.
Po trzecie fakty czysto organoleptyczne skoro w jednej lampie pali się żarówka świateł pozycyjnych to zapalenie się w tej samej lampie i tej samej żarówce włókna światła stop musi być słabiej widoczne niż gdyby światło pozycyjne nie było włączone. Wydawało mi się, że tak oczywistych rzeczy tłumaczyć nie trzeba, a jednak się myliłem JasiJasio.
Czwarta i najważniejsza sprawa :
Większe bezpieczeństwo kierowców samochodów to mniejsze bezpieczeństwo innych użytkowników dróg . Samochód to ciało obce i niebezpieczne to dlatego Sądy nie stosują równej miary w ocenie spowodowania wypadku przez kierowcę samochodu i przez pieszego to dlatego wreszcie odpowiedzialność kierowcy jest w prawie cywilnym określona na zasadzie ryzyka, a nie winy. Kierowca jest odpowiedzialny za innych i to oni powinni być widzialni przede wszystkim.
AndrzejJ.
zbanowany
Posty: 7149
Dołączył(a): 01.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) AndrzejJ. » 16.06.2006 11:20

,,Zdaniem specjalistów z Instytutu Transportu Samochodowego obowiązek używania świateł w samochodach przez cały rok spowoduje zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Polsce o ponad 300 osób podało Radio Gdańsk.

Na polskich drogach światła mijania trzeba mieć włączone od 1 października do końca lutego. Obowiązek używania świateł przez cały rok istnieje np. w krajach skandynawskich. Jak wynika z badań Komisji Europejskiej liczba wypadków spadła tam od 5 do 15 procent.
O jazdę przez cały rok z włączonymi światłami apelują do polskich kierowców naukowcy z Instytutu Transportu Samochodowego.

- Mitem jest, jakoby używanie świateł mijania zwiększało zużycie paliwa powiedział Radiu Gdańsk dr Tomasz Targosiński z instytutu. - Okazuje się, że włączone halogeny powodują zużycie benzyny o zaledwie 1 procent większe niż podczas jazdy bez nich. To tyle samo, co włączone radio. Natomiast włączona klimatyzacja to zużycie paliwa o 10 procent większe.

W Polsce dni słonecznych na 365 dni w roku jest jak na lekarstwo, za to sporo jest szarug, mgieł itp. Zdaniem naukowców z instytutu zapalone światła to bezpieczeństwo nie tylko innych kierowców, ale też rowerzystów i pieszych.

Tymczasem w Wielkiej Brytanii powstał ruch DaDRL Drivers against Daytime Running Lights. Członkowie (to jak podał tygodnik "Przekrój" trzy tysiące osób), którzy protestują przeciwko wprowadzeniu obowiązku uzywania świateł przez cały rok bez odpowiednich szkoleń pieszych i rowerzystów. uważaja oni, że upraszczając - zalew świateł powoduje, że pieszy przestaje zauważać światła samochodów, a z kolei światła rowerzystów "giną" wśród innych świateł i rowerzysta staje się niewidoczny.

Rząd przygotował projekt ustawy nowelizujący kodeks ruchu drogowego, który zakłada obowiązek jazdy z włączonymi światłami mijania przez cały dzień, niezależnie od pogody. Podobny projekt był już złożony podczas poprzedniej kadencji Sejmu, jednak posłowie nie zajęli się nim.''
Grzegorz Ćwik
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1343
Dołączył(a): 12.11.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Grzegorz Ćwik » 16.06.2006 11:22

Zawsze jeździłem i będe jeździł na światłach. Uchronilo mnie to kiedyś od nieprzyjemnego drogowego wydarzenia. Może wygląda to dość głupio, szczególnie w krajach południowych. Kilka lat temu objeżdzałem Hiszpanię kanadyjską wersją Mazdy 626, gdzie drogowe właczały się automatycznie. Co dziesiąty Hiszpan mrugał do mnie abym zgasił światła, które zapawnie włączyłem przypadkowo, i już po kilku dniach mialem tego dosyć.
W Szwecji odwrotnie- wszyscy na światłach, szczególnie w lecie. Uważają, że jest to bezpieczne i nie dyskutują nawet na ten temat.
JasioJasio
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 480
Dołączył(a): 03.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) JasioJasio » 16.06.2006 14:58

FUX

Zimne chorwackie piwko poleciłem z uwagi na temperaturę dyskusji. Nie zprzeczysz chyba, że taki przerywnik bedzie niezwykle porządany:)

realista2

Tak, zapalenie innego włókna ma niewątpliwie wpływ na postrzeganie swiateł stop. Załózmy hipotetycznie: jedna rekę wkładasz we wrzątek, drugą w ognisko, czy posiadanie ręki we wrzatku zmieni fakt postrzegania przez ciebie oparzenia drugiej ręki? Czy zdejmując ciężki plecak po całodziennej wędrówce czujesz się "lżejszy"? Oczywiście! ale czy zmieniły się zewnętrzne warunki? Ciążenie? Oczywiście że nie.

Światła stopu widać nawet jak masz włączone pozycyjne. Uwierz.
Finestra
Croentuzjasta
Posty: 470
Dołączył(a): 11.06.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Finestra » 16.06.2006 15:20

niezawodny napisał(a):Muszę częsciowo stanąć w obronie realisty. Więc co ze stopami Panowie? Zwracam się do zwolenników jazdy na światłach w słoneczne dni. Przód jest OK - lepiej nas widać ale co z tyłem?
Wg mnie gdy jest słonecznie i palą się tylne lampy to reakcja na stopy jest znacznie osłabiona a to jest IMHO "verry dangerous" i mówiąc krótko ktoś może nam zrobić garaż z dupy lub my komuś...

Więc ideałem za dnia byłoby coś takiego; przód świeci a tył nie


zazwycza auta mają trzecie światło stop na środku
Mariusz_M
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 502
Dołączył(a): 15.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mariusz_M » 16.06.2006 15:36

Grzegorz Ćwik napisał(a):Kilka lat temu objeżdzałem Hiszpanię kanadyjską wersją Mazdy 626, gdzie drogowe właczały się automatycznie. Co dziesiąty Hiszpan mrugał do mnie abym zgasił światła, które zapawnie włączyłem przypadkowo, i już po kilku dniach mialem tego dosyć


Dziwisz się hiszpanom? A tych chciałbyś aby ktoś cię drogowymi tzw. "długimi" po oczach siecił? Bo nawet w dzień one oślepiają.
Poprzednia strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Na światłach w dzień po Europie - strona 5
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone