Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

żeglowanie w Chorwacji

Jacy są Chorwaci, ile co kosztuje w Chorwacji, czy warto jadać w restauracjach, co zabrać ze sobą z Polski, czym najlepiej płacić, na co szczególnie uważać oraz wszystkie inne pytania i uwagi związane z wyjazdami, także te nietypowe czy specjalistyczne, powinny znaleźć się w tym miejscu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
zawodowiec
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3461
Dołączył(a): 17.01.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) zawodowiec » 14.02.2005 00:14

Na moj chlopski rozum wszystko wporzo:)

ili ukupne snage porivnih strojeva veca od 5kW.
dla mnie na pewno 'lub' - tak jak mowisz
jakby byc upierdliwym to chodzi o calkowita moc wszystkich silnikow (jesli jest wiecej niz 1)

- plovila koja pripadaju drugom pomorskom objektu u svrhu prikupljanja, spašavanja ili obavljanja radova,
- "pływadła" stanowiące wyposażenie innego obiektu (bączek, lub ponton służący do komunikacji między kotwicowiskiem a lądem, szalupa, tratwa ratunkowa)

dokladnie o to chodzi co mowisz :)
doslownie chodzi o 'plywadla' zaopatrzeniowe, ratunkowe i robocze

troche sobie pomoglem slowniczkiem http://www.tkuzmic.com/dictionary/
pzdr
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 14.02.2005 00:35

zawodowiec napisał(a):Na moj chlopski rozum wszystko wporzo:)

ili ukupne snage porivnih strojeva veca od 5kW.
dla mnie na pewno 'lub' - tak jak mowisz
jakby byc upierdliwym to chodzi o calkowita moc wszystkich silnikow (jesli jest wiecej niz 1)


Hvala ljepo.

To "i" czy "lub" jest bardzo ważne, bo jak w Akademii pisałem w radosnej tfurczości parlamentarnej ważne są nawet przecinki. Jak to było "gazet i czasopism"?
Całkowita moc silników, niby oczywiste, ale chyba warte podkreślenia bo dwusilnikowce czasem się spotyka.

troche sobie pomoglem slowniczkiem http://www.tkuzmic.com/dictionary/
pzdr


Ja też.

Dzięki za pomoc. Myślę, że temat jest interesujący i komuś się przyda.
Czekam na dalsze wypowiedzi - im bardziej krytyczne - tym lepiej.

Najważniejsze dla mnie jest to, czy moje wnioski (te na zielono) są spójne z tym co usiłowałem przetłumaczyć.

pozdraviam Krzysiek
jolek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3457
Dołączył(a): 08.02.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) jolek » 15.02.2005 18:01

Krzyśku!
Moje znawstwo "plowidel" ogranicza się do podziwiania ich z plaży, więc merytorycznie nie pomogę, ale w przypadku

ili ukupne snage porivnih strojeva veca od 5kW

to na pewno, jak pisał zawodowiec, jest "lub lączna moc silnika większa niż 5kW"
Więc
>>3. Z napędzanych silnikiem - tylko te które są mniejsze niż 2,5m LUB (nie " i")mają silnik mniejszy niż 5kW. <<
Pozdrav.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 15.02.2005 19:32

Hvala Jolek.

Wynika z tego, że samo tłumaczenie wyszło mi nienajgorzej.
Mogę liczyć na jakieś 3+ za tę klasówkę?

Za to zamotałem się równo w Ustawach, Rozporządzeniach i Cennikach.
Dwója z "zagadnień prawnych"

Teraz już jestem mądrzejszy, bo dokopałem się do kompletu dokumentów i to w wersji oryginalnej (po chorwacku) i tłumaczonej (na angielski).

jeszcze raz Hvala ljepo svima
MP
Leon
Cromaniak
Posty: 2350
Dołączył(a): 16.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Leon » 15.02.2005 21:40

Morski pas bardzo dobrze...
platon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3540
Dołączył(a): 03.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) platon » 15.02.2005 23:18

MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 15.02.2005 23:59

Leon napisał(a):Morski pas bardzo dobrze...


Dzięki Leon. Rozumiem, że to ocena za tłumaczenie, bo jeśli chodzi o interpretację prawa nadal jestem głupi.
Sam zobacz (inni też popatrzcie), bo może tylko mnie coś na mózgu siadło.

========
Dokument nr 1:
NAREDBA O VISINI NAKNADE ZA SIGURNOST PLOVIDBE KOJU PLAĆAJU STRANE JAHTE I BRODICE

do 2,5 metra duljine s porivnim uređajem snage preko 5 kW ----- 140 kn
od 2,5 do 4 metra duljine
(tu już nic nie ma o mocy silnika) ---210 kn

czyli z tego wynika, że >2,5m z każdym silnikiem ma mieć winietę

========
Dokument nr 2:
UREDBA O UVJETIMA ZA DOLAZAK I BORAVAK STRANIH JAHTI I BRODICA NAMIJENJENIH ŠPORTU I RAZONODI U UNUTARNJIM MORSKIM VODAMA I TERITORIJALNOM MORU REPUBLIKE HRVATSKE

Članak 6.
(2)Vinjetu ne mora imati plovilo čija je duljina kraća od 2,5 etara ili ima ukupnu snagu porivnih strojeva manju od 5 kW.
(w angielskim tłumaczeniu jest "or")

to po mojemu wychodzi, że bez względu na długość jak ma <5kW nie płaci nic.

========
Tu są pełne teksty:
http://www.mmtpr.hr/UserDocsImages/0412 ... strani.pdf
http://www.mmtpr.hr/UserDocsImages/nn-2 ... oravak.pdf
jolek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3457
Dołączył(a): 08.02.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) jolek » 16.02.2005 02:38

"bez względu na długość jak ma <5kW nie płaci nic."
">2,5m z każdym silnikiem ma mieć winietę"


Z tekstu tak dokładnie wynika.

To nie klasówka, to całe kolokwium na zaliczenie!!! :lol:
Pozdrav.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 17.02.2005 20:05

Dzięki za zaliczenie kollokwium.

Wygląda na to, że te dwa dokumenty są sprzeczne ze sobą.

No to w ramach zbierania materiałów do pracy doktorskiej napisałem do MMTPR (Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka). Na razie minęły 2 dni i nie odpowiedzieli.

Może też nie wiedzą?

pozdraviam MP
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 18.02.2005 11:55

Natłumaczyłem się jak głupi, a wystarczyło poczekać. Żagle zamieściły pełny tekst po polsku:

http://www.zagle.com.pl/?menu=lista,wiecej,1246&PHPSESSID=8ecd7fd4574ec806cf7a164064e7dcb6

Znów się sprawdziło: "co masz zrobić jutro - zrób pojutrze"
Ale przynajmniej kollokwium mam z głowy.
Korala
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.05.2003
nowe przepisy

Nieprzeczytany postnapisał(a) Korala » 17.04.2005 23:43

Najważniejsze z tego co się zmieniło to konieczność sporządzania dwu list załogi. Jednej na cały rok i drugiej na dany rejs.

Przepis o ilości osób dozwolonych do wpisania na listę jest przede wszystkim uciążliwy gdy właścicielem jachtu jest klub lub kilka osób - nie przewidziano dla nich wyjątków!

Opłaty za winietę odpowiadają mniej więcej poprzednim opłatom za prijavę. Zniżki za kolejne lata nadal obowiązują, a dotychczasowe prijavy sa nadal ważne.

I to co istotne dla kogoś trzymającego łódkę np w Słoweni - w ciągu roku na jeden jacht można otrzymać tylko jedną winietę i zarejestrować jedną listę załogi! Przy wpływaniu lub wypływaniu na jachcie muszą być te same osoby!

Trochę info na ten temat, ale po niemiecku (bo niemców i austriaków to najbardziej dotknęło znalazłem tu:
http://www.kreuzer-abteilung.org/categories.php?op=newindex&catid=6
http://www.skippertipps.de/

Niemcy całą ta sytuację nazywaja wprost szykanami, bo przepisy dotyczą tylko obcokrajowców.

Aha, zmieniły się jeszcze przpisy odnośnie uprawnień do prowadzenia jachtów i uzyskiwania lokalnego patentu Voditela Brodice. Teraz wydaje je minister nie kapitanat!

Tak jak i poprzednio warunkiem dopuszczenia jachtu do pływania oprócz dokumentów jachtu konieczne jest okazanie ważnej polisy ubezpieczeniowej.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004
Re: nowe przepisy

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 20.04.2005 17:42

Korala napisał(a):Najważniejsze z tego co się zmieniło to konieczność sporządzania dwu list załogi. Jednej na cały rok i drugiej na dany rejs.


Jesteś pewien? Bo ja tego nigdzie nie znalazłem. Było tylko ograniczenie listy załogi do dwukrotnej "pojemności" jachtu i jednego skippera.

Czy jedna lista, czy dwie, to i tak ten przepis skutecznie blokuje pływania na łódkach klubowych (max 2 rejsy, no chyba że z niepełną załogą) i na łodkach których właścicielami są na przykład dwie rodziny (bo jeden skipper musi być cały czas).

I to co istotne dla kogoś trzymającego łódkę np w Słoweni - w ciągu roku na jeden jacht można otrzymać tylko jedną winietę i zarejestrować jedną listę załogi! Przy wpływaniu lub wypływaniu na jachcie muszą być te same osoby!


O tym też nie wiedziałem.

Niemcy całą ta sytuację nazywaja wprost szykanami...


Ja też.

Jeszcze jedno zmieniło się na niekorzyść. Obniżenie dolnej granicy długości spowodowało objęcie opłatami praktycznie wszystkiego co pływa i ma własny napęd, łacznie z małymi pontonami.

pozdraviam MP
Korala
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.05.2003
Re: nowe przepisy

Nieprzeczytany postnapisał(a) Korala » 21.04.2005 21:38

MorskiPas napisał(a):
Korala napisał(a):Najważniejsze z tego co się zmieniło to konieczność sporządzania dwu list załogi. Jednej na cały rok i drugiej na dany rejs.


Jesteś pewien? Bo ja tego nigdzie nie znalazłem. Było tylko ograniczenie listy załogi do dwukrotnej "pojemności" jachtu i jednego skippera.
=====================

Najpierw była mowa o jednej liście, tylko skąd miało się wiedzieć kto będzie pływał za pół roku? No i jeszce nie byłoby wiadomo kto faktycznie jest na łódce.
Więc (na szczęście) zmienili i jest "lista osób" (List of Person; Popis Osoba) na cały sezon (2xpojemność) i lista załogi (Crew List) na rejs.
Oczywiście Ci nowi z listy załogi muszą być dopisani na listę osób, którą trzeba przedłożyć w kapitanacie do uzupełnienia.
Ostatnio edytowano 26.04.2005 00:17 przez Korala, łącznie edytowano 1 raz
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004
Re: nowe przepisy

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 21.04.2005 22:33

Korala napisał(a):jest lista załogi na cały sezon (2xpojemność) i lista osób na rejs. (albo odwrotnie nie jestem pewnien nazw)


Masz rację. To było od początku, tylko ja nie doczytałem. List of Crew - na rejs i List of Person - na rok.

To może z tym jednym skipperem też się mylę, bo ja to "wydedukowałem" patrząc na wzór listy załogi, a tam była tylko jedna rubryka dla skippera.

Sprawdź to w swoich źródłach bo to mnie bardzo interesuje (innych pewnie też)
Korala
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.05.2003
Re: nowe przepisy

Nieprzeczytany postnapisał(a) Korala » 26.04.2005 00:11

MorskiPas napisał(a):
Korala napisał(a):jest lista załogi na cały sezon (2xpojemność) i lista osób na rejs. (albo odwrotnie nie jestem pewnien nazw)


Masz rację. To było od początku, tylko ja nie doczytałem. List of Crew - na rejs i List of Person - na rok.

To może z tym jednym skipperem też się mylę, bo ja to "wydedukowałem" patrząc na wzór listy załogi, a tam była tylko jedna rubryka dla skippera.

Sprawdź to w swoich źródłach bo to mnie bardzo interesuje (innych pewnie też)


moje źródła:
http://www.marinaborik.hr/engleski/pdf/uredbe/uredba_dolazak_boravaken.pdf
http://www.marinaborik.hr/engleski/pdf/uredbe/uredbaen.pdf
http://www.marinaborik.hr/engleski/pdf/uredbe/naputaken.pdf
http://www.marinaborik.hr/engleski/pdf/uredbe/obrazac_vinjetaen.pdf
http://www.marinaborik.hr/engleski/pdf/uredbe/obrazac_osobeen.pdf
zmieniając końcówkę "en" w adresie na "hr" zobaczymy wersje po chorwacku
I jeszcze strona Ministerstwa Mora Turizma Prometa i Razvitka
http://www.mppv.hr/
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ceny, usługi, przepisy, porady różne



cron
żeglowanie w Chorwacji - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone