Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Wakacje, których miało nie być ! Pag i Brač- para idealna...

Nasze relacje z wyjazdów do Chorwacji. Chcesz poczytać, jak inni spędzili urlop w Chorwacji? Zaglądnij tutaj!
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mikromir » 25.10.2017 20:54

Wiola, kiedy cd? :wink:

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiolek_lp » 25.10.2017 21:12

Mikromir cudne te Twoje zdjęcia :hearts: A plazy Masliny nie poznałabym z tej strony ;)
Ehh kiedy cd ? Miałam się dzisiaj za to zabrać, wybrałam nawet zdjęcia ale brakuje mocy... Mam nadzieję, że na dniach uda mi się wrzucić kolejny odcinek :oops:

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mikromir » 25.10.2017 21:14

wiolek_lp napisał(a):Ehh kiedy cd ? Miałam się dzisiaj za to zabrać, wybrałam nawet zdjęcia ale brakuje mocy...

Przerwa techniczna na planowanie kolejnych wakacji?... :wink:

Nagle ktoś ożywił korčulański wątek. :oczko_usmiech:

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiolek_lp » 26.10.2017 07:24

Na razie to są takie luźne myśli :D Aczkolwiek Rafałowi się podobają, jakoś uczepił się tego południa Cro. Więc może to dobry pomysł 7 dni Korcula, 7 dni powrót do Povlji i na pożegnanie z 3 dni w Pisaku/ Marusici ? Jak wyjdzie i czy terminy się zgrają jeszcze nie wiem, ale powoli zaczynamy coś tam kombinować :twisted:

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiolek_lp » 28.10.2017 21:15

Dzień 2

Budzimy się dość wcześnie, jak na wakacje…
Zapowiada się piękny dzień, kawka w takich okolicznościach:

Zarządzam, że dzisiaj najważniejszy punkt Pagu: Beritnica !
Ale po drodze oczywiście trzeba zatrzymać się w punkcie widokowym na miasto Pag. Niestety jest dość tłoczno :|

Potem już do celu :D Parkujemy na mega załadowanym parkingu, ten drugi z prawej strony też jest bardzo zapełniony. Po cichu mam nadzieję, że wszyscy ludzie poszli na Rucice :lol: Wypatruję ścieżki , zabieramy graty i ruszamy. W pamięci z forum mam tą „straszną, ciężką” drogę. Z zapisków kamery ( nakręcałam całą drogę) wynika, że idziemy ok 20 minut :!: Do przeżycia. A trasa jest fajna i jak dla nas wcale nie ciężka, oczywiście na takie kamulce potrzebne są buty a nie klapki ( ale i takich w klapkach mijaliśmy po drodze ) a dla chłopaków to tylko frajda skakać po takich skałkach. Widoki są niesamowite i gdy dochodzimy do ogromnej skały z widokiem na Beritnice to zatyka nas z wrażenia 8O Widok naprawdę jest jeszcze bardziej porażający niż na wcześniej oglądanych zdjęciach…

Rozkładamy klamoty, ludzi nie ma dużo, naliczyłam w zasięgu wzroku z 10 rodzin. Jak na taką przestrzeń jest to do zaakceptowania :oczko_usmiech:
Woda jest przyjemna, nie gorąca ale też nie chłodna ( temperatura powietrza to ok 30- 31 stopni, więc jak na środek sierpnia „bez szału”). Oddajemy się przyjemności kąpieli.

Młodzi oczywiście muszą się wspiąć na skałki. Starszy chce skakać do wody ale wybijam mu ten pomysł z głowy :twisted:

Zostawiam chłopaków i idę się przejść „do kamieni”. Ale najpierw na górkę, podziwiać plażę z wysokości…
Widoki, które tam są myślę, że są jednymi z najbardziej niesamowitych jakie można zobaczyć w życiu. No jeszcze ze Sv. Vid mogą im dorównać :D Zobaczcie sami…

I jeszcze filmik z góry:

Wracam do chłopaków, dla ochłodzenia wskakuje do wody. Niedługo potem zbieramy się do domu na obiad.
Droga powrotna jest troszkę dłuższa, głównie przez wiatr, który dość ostro pizga i zatrzymywanie się co chwilę na zdjęcia :)

Podpływa właśnie duży statek na pewno z Zrace, bo muzyka, którą słychać jest ogłupiająca 8-O Ostatnie spojrzenie na imprezowiczów skaczących ze statku i ruszamy dalej.

Po drodze widok na Rucice, ludzi dalej dużo :hut:

Po południu jedziemy na plaże w Sv. Marko. Jest mało ludzi ale niestety klif zasłania słońce, jest mi zwyczajnie „chłodno”. Po godzince zwijamy się do domu.

Wieczorem idziemy na spacer koło domu.

Niedaleko naszego apartmana jest konoba, przy kórej stoi wiele aut. Czytamy menu i postanawiamy przyjść tu zjeść, w końcu skoro dużo ludzi to musi być dobrze :D Spacerujemy i docieramy na plażę Dubrava . Jest fajna żwirkowa, ale jest też dużo różnych „gratów”. Od sprzętów pływackich po rozłożone na kolejny dzień ręczniki. Niestety ich ilość nas zniechęca, więc nie zobaczymy jak ta plaża wygląda w dzień :twisted: Szkoda bo na pewno jest ładna, ale jednak taka ilość ludzi jest dla nas nie do zaakceptowania…

Chłopaki po spacerze zasypiają w 3 minuty, zresztą my też zmęczeni dniem pełnym wrażeń padamy bardzo szybko :oops:

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mikromir » 28.10.2017 21:43

wiolek_lp napisał(a): Widoki, które tam są myślę, że są jednymi z najbardziej niesamowitych jakie można zobaczyć w życiu.

Cuuudnie... :D

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiolek_lp » 29.10.2017 08:59

Mikromir napisał(a):Cuuudnie... :D

Ojjjj tak :hearts:

ruzica napisał(a):Beritnica :hearts: odkąd ja zobaczyłam to żadna plaża w Cro już mnie się nie podoba :wink: Tzn. owszem, są inne ładne, ale ta jest bezkonkurencyjna.

Jest na prawdę niesamowita :mrgreen: Mieszkając w Metajnie można by było na niej bywać :oczko_usmiech:

Habanero napisał(a):Gdzie ty dziewczyno wlazłaś :roll: :mrgreen:
Ale pięknie obfociłaś i skamerowałaś ten cud natury :hearts:

W pierwszym filmiku widoki również powalają :D

Trzeba czasem gdzieś wleźć żeby zobaczyć najpiękniejsze :wink:
A widok z ogrodu zachwycał nas każdego ranka, aż martwiłam się, że po przyjeździe na Brač nie będzie już tak pięknie :oczko_usmiech:

lotnikwsk napisał(a):Piknie :D

Polecam ! Lodów nie ma ale warto :mrgreen:

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiolek_lp » 29.10.2017 11:26

Dzień 3

Budzimy się, znowu w pierwszej kolejności kawka z cudownym widokiem. Pogoda idealna więc czas na drugie obowiązkowe ( wg mnie oczywiście :mrgreen: ) miejsce na Pagu. Jedziemy na Sv. Vid !

Temperatura nie przekracza 30 stopni, więc nie ma tragedii na wycieczkę. Jedziemy do Šimuni, parkujemy auto w miejscu, gdzie zaczyna się szlak i zaczynamy wędrówkę. Nie zauważamy oznaczenia szlaku idącego obok murka i idziemy prosto do góry. Jak zwykle nie możemy pójść prosto za szlakiem, tylko przedzieramy się przez jakieś chaszcze . To samo było rok temu na Hvarze gdzie nie trafiliśmy na ścieżkę do Groty w Sv. Njedjeli tylko przedzieraliśmy się przez winorośle. Po chwili widzę, że niżej ktoś schodzi szlakiem obok murku ale co tam, nie będziemy wracać.

Przecinamy trasę w prawo i w końcu trafiamy na właściwą drogę. Atrakcją dla dzieciaków jest szukanie kamyków oznaczających szlak. Ścigają się, który pierwszy zauważy kolejny pomalowany kamyk. Po drodze mijamy tylko jednego schodzącego pana. Od tego momentu nie będzie już nikogo !

Na końcu trzeba się już troszkę wspinać po skałkach, czyli znowu frajda :D

I jesteśmy !

I po raz kolejny widoki porażają, ten dziwny Pag to bezsprzecznie niesamowita wyspa !

Sv. Vid mimo, że o wiele niższy niż Vidova Gora na Brač czy Sv. Nikola na Hvarze, przez skały sprawia wrażenie wysokiego. I dla mnie widok z niej jest najlepszy. Na moje wrażenia ma pewnie wpływ to, że jesteśmy tam sami i to, że musieliśmy włożyć trochę wysiłku żeby tam wejść. A, że lubię przewalić się troszkę po górkach to przyjemność widoków jest jeszcze większa :mrgreen:

Oczywiście filmik ze szczytu :lol:

Wejście na szczyt zajmuje nam ok półtorej godzinki. Kolejne pół spędzamy na górze i w dół godzina drogi. Zjadamy jakieś batoniki i trzeba wracać na lody jako nagroda po wyprawie :)
Młodzi oglądają jaszczurki.

Taka droga nas czeka...

Po szybkim obiedzie jako, że wieczorem planujemy pojechać na zachód słońca nie ma wiele czasu na szukanie plaży i ponownie lądujemy w Sv. Marko.
Mam bardzo mało zdjęć z tej plaży mimo, że już 2 raz na niej jesteśmy. Plaża jest znośna, niczego nie urywa ale nie jest przeludniona.

Wieczorem ruszamy do Mandre. Kupujemy burka i idziemy na spacer. Miasteczko jest miłe, ale żeby tam stacjonować to nieeeee. Jednak wolę widoki z naszej cudownej Bosany :wink:

jedne z niewielu znalezionych muszelek

Wracamy już w ciemnościach podziwiając nocny Pag. To był kolejny udany dzień , zresztą chyba innych w Cro nie ma ;)

piotrf
Weteran
Posty: 18196
Dołączył(a): 26.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) piotrf » 29.10.2017 11:35

Nadrobiłem zaległości , a nawet dzięki filmowi na YT "pobiegłem dalej" :wink: i teraz będę czekał na dalszy ciąg Twojej relacji . . .
Nic nowego nie napiszę - pięknie :D

Nieprzeczytany postnapisał(a) Habanero » 29.10.2017 11:39

Sv. Vid - to jeszcze przed nami :D
W tym roku przegapiłem niestety miejsce parkingowe :evil:
Może i dobrze bo 1,5 h wspinaczki wymaga osobnej wycieczki, a nie przy okazji Beritnicy.
W przyszłym roku błędu nie popełnię. No i oczywiście Mandre i Šimuni musimy też zobaczyć :D

Sv. Marko to co najlepsze skrywa za głazami :wink: :papa:

Nieprzeczytany postnapisał(a) wiolek_lp » 29.10.2017 13:00

piotrf napisał(a):Czy zwróciliście uwagę na fakt , że Pag w nocy wygląda zupełnie normalnie :oczko_usmiech:

My jak dzieci, w nocy zazwyczaj spaliśmy :lool:
Za to mój mąż nie mógł się nadziwić, że księżyc był widoczny cały dzień :mrgreen: :papa:

Habanero napisał(a):Sv. Vid - to jeszcze przed nami :D
W tym roku przegapiłem niestety miejsce parkingowe :evil:

Oj w połączeniu z Beritnicą to byłby hardkor :twisted: Ale za to za rok będziecie mieć dużo czasu na wejście :wink:

Habanero napisał(a):Sv. Marko to co najlepsze skrywa za głazami :wink: :papa:

Teraz już to wiem :cry:
Kapitańska Baba
Weteran
Posty: 12068
Dołączył(a): 16.12.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kapitańska Baba » 29.10.2017 15:07

Ten Pag jest taki piękny... Szacunek dla dzieciaczków za zdobycie szczytu :wink:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze relacje z podróży

cron
Wakacje, których miało nie być ! Pag i Brač- para idealna... - strona ...
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.