Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
gemidow
Odkrywca
Posty: 89
Dołączył(a): 08.04.2008
Słowacki vs Mickiewicz

Nieprzeczytany postnapisał(a) gemidow » 27.02.2018 01:53

Może niektórzy uznają to za kontrowersyjne ale... W Polsce najczęściej policja jak i inne służby kontrolujące ruch przyjmuje pewną tolerancje przekroczenia prędkości poniżej której nie zatrzymują. Najczęściej jest to +20 km/h. A jak to jest w innych krajach? Chodzi o kraje tranzytowe, Czechy, Słowacja, Węgry, Austria, Słowenia, jak i w samej Chorwacji. Najbardziej interesuje mnie kwestia dróg szybkiego ruchu, ekspresowe, autostrady, ale inne drogi także.
Chciałbym w miarę sprawnie i szybko pokonać drogę do Cro. Nie chodzi mi o to by jechać na złamanie karku ale zawsze lubię na szybkich drogach "zapiąć" tempomat na prędkości jaka jest tolerowana przez pilicje, itp. służby.
Chętnie poznam wasze doświadczenia i wiedze w tym temacie?
Z
Cromaniak
Posty: 2916
Dołączył(a): 29.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Z » 27.02.2018 08:27

Widzę że jesteś na forum deko krócej ode mnie,lecz ja nie zdecydowałbym się na taki post :D ,zaraz zlecą się wszelkiej maści nauczyciele i piętnująca inkwizycja z tekstami typu samobójcy,jak tak można itp.,to takie przypadki dla których nie istnieją kolory pośrednie między białym a czarnym :D .Bocznymi drogami przez Czechy to nie próbowałbym tak podbijać prędkości.
boboo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2503
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 27.02.2018 08:35

Moja wiedza:
Austria: tolerancja 3 kmh
(znaczy jak błysną w mieście przy rzeczywistej 62 kmh, to zapłacisz jak za 59 kmh)
Inne wymienione kraje: nie wiem.

Moje doświadczenia:
Jeżdżę +3 ... +9 kmh na liczniku (zależy od prędkości).
Bo licznik pokazuje zawsze więcej.
Zamontowałem sobie zabawkę typu HUD i ona pokazuje mi rzeczywistą (wg GPS) prędkość.
I według tej prędkości jadę - w miarę dokładnie.
Zalety tej zabawki:
- jak nastroisz, to masz dokładnie, a nie licznikowo
- nie patrzysz na instumenty, a widzisz prędkość

Szczególnie w Austrii widzę, że jadę nieco szybciej niż wielu innych.
Wychodzi mi na to, że oni jadą licznikowo, podczas gdy ja sobie pyrkam GPS'owo.
I to mój cały "zysk" 8) :lol:

Jak do tej pory zero błyśnięć, zero zatrzymań, zero stresu...
kristoferos74
Podróżnik
Posty: 16
Dołączył(a): 18.02.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) kristoferos74 » 27.02.2018 08:36

Te 20 to chyba sam sobie ustaliłeś , przeważnie to jest do 10
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3361
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 27.02.2018 08:41

Chorwacja:

Zgodnie z regulaminem dotyczącym wymagań metrologicznych dotyczących prędkościomierzy pojazdów w ruch drogowy:

Artykuł 6
Maksymalne dopuszczalne dane o błędach dotyczące wskaźników prędkości nie mogą przekraczać ±
3 km / h dla prędkości do 100 km / h, a powyżej tej prędkości nie może przekraczać ± 3%.
Różnica bezpieczeństwa przy pomiarach prędkości do 100 km / h wynosi 10
km / h, a dla prędkości większych niż 100 km / h jest to 10% zmierzonej prędkości.
malinero
zbanowany
Posty: 416
Dołączył(a): 05.11.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) malinero » 27.02.2018 09:21

Generalnie w obszarze zabudowanym lepiej trzymać się "ustawowej" prędkości, niezależnie od kraju. Na autostradach można założyć, że jak się jedzie +10% szybciej niż limit, to raczej też nikt za to nie będzie ścigać. Rzadko jeżdżę przez Austrię, ale na Węgrzech czy już w Chorwacji 150 km/h jest powszechne, a pełno takich którzy jadą szybciej.

Prędkościomierz samochodowy zawsze zawyża rzeczywistą prędkość. i kilka km/h, tak więc jest dodatkowym "bezpiecznikiem", warto sobie w nawigacji włączyć opcję śledzenia rzeczywistej prędkości wg gps.
ApropoDefacto
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 391
Dołączył(a): 18.07.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) ApropoDefacto » 27.02.2018 09:53

Również nie wiem skąd wziąłeś tą tolerancje w Polsce + 20km/h. Jedź sobie zakopianką 90 to z miejsca przybiją Ci stówkę i 4 pkt. W drodze nad Adriatyk najgorzej było na słowackich zadoopiach. Przed wyjazdem naczytałem się jak to tamtejsi stróże prawa uwielbiają polować czając się w krzakach. Było 30 to jechałem 30 :mrgreen: ogólnie tam nie przekraczałem w ogóle prędkości (no może czasem zdarzyło się +10km/h jak już mnie trzepało z nerwów). Kontrolę drogową zauważyłem dopiero w drodze powrotnej. Dopiero na chorwackich drogach pozwoliłem sobie na odrobinę szybszą jazdę ale też było to zawsze max 20-30 km/h więcej. Ogólnie nie ma co lecieć na złamanie karku, lepiej dojechać godzinę później niż nie dojechać w ogóle :roll:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 27.02.2018 11:49

W Czechach, znajomy w terenie zabudowanym zapłacił "pokutę" za +2 km/h (52) :!: :!: wiec żadnej reguły nie ma ,zależy jak trafisz. Na Słowacji też bym nie ryzykował, a Węgry wiadomo, nikt się nie dogada.
lechocz
Cromaniak
Posty: 605
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 27.02.2018 16:04

Zgodnie z Regulaminem nr 39 EKG ONZ oraz według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być mniejsza niż prędkość rzeczywista (V2). Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.

0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

Oznacza to, że jeżeli na prędkościomierzu wskazówka pokazuje 100 km/h, to pojazd może poruszać się w tempie „zaledwie" 86 km/h..., a przy 200 km/h tylko 176 km/h.

Wówczas będzie to zgodne z normą.

Zazwyczaj jednak w/w maksymalny błąd jest trochę mniejszy i wynosi nie 10% lecz około 6 do 8%.

Wszystko rozbija się więc o to z jaka prędkością faktyczną dany pojazd się porusza, gdyż biorąc pod uwagę obowiązkowe zaniżanie prędkości przez liczniki zamontowane w pojazdach nie jest możliwe przekroczenie limitu prędkości przy jeździe wg wskazań licznika adekwatnych do ograniczeń na znakach.

Ponadto jak wynika z innych dyskusji i zamieszczanych tamże skanów dokumentów, zazwyczaj w przypadku mandatów z Austrii, w przysyłanych dokumentach stosowana jest formułka: "...po uwzględnieniu dopuszczalnego błędu pomiarowego stwierdzona prędkość wyniosła...".

Jeżeli więc piszą o prędkości np. 52 km/h to faktyczna, zarejestrowana prędkość z jaką poruszał się dany pojazd wynosiła 52 km/h + w/w dopuszczalny błąd pomiarowy przyjęty w danym kraju.

To jest takie ich zabezpieczenie przed ewentualnym podważeniem wyniku pomiaru przez sąd.
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 27.02.2018 19:59

Różnica wskazań wg licznika a prędkość rzeczywista jest różna dla różnych samochodów: w jednych jest np. ona stała (zawyża tylko, zawsze i dokładnie o 1 km/h), a w drugich dla odmiany... procentowa: np. 8% (czyli relatywnie dużo).
W Chorwacji jakiś czas temu jechałem i zapłaciłem parę euro (tak, Euro), jak już mnie Policja nieoznakowanym pięknym Audi S5 dogoniła na autostradzie i powiedzieli wprost: do 20 km/h ponad limit nie łapią. Ja oczywiście jechałem szybciej niż owe 20 km/h ponad limit i wcześniej sam ich wyprzedziłem. :papa:
Jest to info nieoficjalne, nieteoretyczne - ale praktyczne i z pierwszej ręki.
Przy czym nie gwarantuję, że każdy patrol ma te same kryteria. :D
lechocz
Cromaniak
Posty: 605
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 27.02.2018 21:19

sanchopan napisał(a):Różnica wskazań wg licznika a prędkość rzeczywista jest różna dla różnych samochodów: w jednych jest np. ona stała (zawyża tylko, zawsze i dokładnie o 1 km/h), a w drugich dla odmiany... procentowa: np. 8% (czyli relatywnie dużo).
:D


Na licznikowe wskazania prędkości bardzo duży wpływ mają wpływ również i to jakie opony są założone.

Jeżeli założymy opony zgodne ze specyfikacją homologacyjną do danego modelu licznik zawsze będzie wskazywał prędkość mniejszą o około 5 do 10 %.

W moim akurat przypadku wartości te przedstawiają się następująco:

Prędkość wg. GPS / Prędkość wg. licznika / Różnica w %

40 / 36 / -10
50 / 45 / -10
60 / 54 / -10
70 / 64 / -10
80 / 73 / -9
90 / 82 / -9
100 / 93 / -7
110 / 103 / -7
120 / 112 / -7
130 / 123 / -6
nenek
Croentuzjasta
Posty: 240
Dołączył(a): 28.09.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) nenek » 27.02.2018 21:38

szaki17 napisał(a):W Czechach, znajomy w terenie zabudowanym zapłacił "pokutę" za +2 km/h (52) :!: :!: wiec żadnej reguły nie ma ,zależy jak trafisz. Na Słowacji też bym nie ryzykował, a Węgry wiadomo, nikt się nie dogada.


A jaka masz pewnosc ze jechał akurat 52? moze jechal 60 a 52 wskazal fotoradar i za 2 dostał mandat.
Z
Cromaniak
Posty: 2916
Dołączył(a): 29.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Z » 28.02.2018 09:22

lechocz napisał(a):Zgodnie z Regulaminem nr 39 EKG ONZ oraz według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być mniejsza niż prędkość rzeczywista (V2). Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.

0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

Oznacza to, że jeżeli na prędkościomierzu wskazówka pokazuje 100 km/h, to pojazd może poruszać się w tempie „zaledwie" 86 km/h..., a przy 200 km/h tylko 176 km/h.

Wówczas będzie to zgodne z normą.

Zazwyczaj jednak w/w maksymalny błąd jest trochę mniejszy i wynosi nie 10% lecz około 6 do 8%.

Wszystko rozbija się więc o to z jaka prędkością faktyczną dany pojazd się porusza, gdyż biorąc pod uwagę obowiązkowe zaniżanie prędkości przez liczniki zamontowane w pojazdach nie jest możliwe przekroczenie limitu prędkości przy jeździe wg wskazań licznika adekwatnych do ograniczeń na znakach.

Ponadto jak wynika z innych dyskusji i zamieszczanych tamże skanów dokumentów, zazwyczaj w przypadku mandatów z Austrii, w przysyłanych dokumentach stosowana jest formułka: "...po uwzględnieniu dopuszczalnego błędu pomiarowego stwierdzona prędkość wyniosła...".

Jeżeli więc piszą o prędkości np. 52 km/h to faktyczna, zarejestrowana prędkość z jaką poruszał się dany pojazd wynosiła 52 km/h + w/w dopuszczalny błąd pomiarowy przyjęty w danym kraju.

To jest takie ich zabezpieczenie przed ewentualnym podważeniem wyniku pomiaru przez sąd.


Lechocz,czy na pewno w %?,bo coś mi się nie zgadza,jadąc według licznika 100km/h to w rzeczywistości poruszam się 86km/h?.Chyba pomyliłeś procenty z km/h,zgodzę się z tym że jadąc 100 to zapitalam 95,lecz na pewno nie 85-żadna nawigacja tak nie przekłamuje.
robert1964
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 22.05.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) robert1964 » 28.02.2018 10:04

Panowie , proponuję jeździć przepisowo. Mnie na szczęście to się udaje, a do Chorwacji jeżdżę już od 1997 r. Kontrola licznika i nawigacji i nie będzie problemu z mandatami. Jadąc 5 km szybciej na godzinę i pokonując powiedzmy 1000 km, przy średniej prędkości 100 km/h ( co moim zdaniem trudno osiągnąć ) daje mam zaledwie 0.5 godz do przodu. Zatrzymanie i kontrola policji trwa podobnie. Szerokiej i bez mandatów drogi w sezonie 2018 !
Rysio
Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 13038
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 28.02.2018 10:12

sanchopan napisał(a): na autostradzie i powiedzieli wprost: do 20 km/h ponad limit nie łapią.


Coś w tym jest. Też kiedyś przegiąłem i powiedzieli mi do 150 możesz. Jak jedziesz 152 to niestety ale płacisz już za 22km/h przekroczenia. Co najdziwniejsze ja zostałem tylko pouczony. Temat zszedł na koszulkę Thompsona którą miałem ubraną :mrgreen:
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2019