Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 28.02.2018 11:16

nenek napisał(a):
szaki17 napisał(a):

A jaka masz pewnosc ze jechał akurat 52? moze jechal 60 a 52 wskazal fotoradar i za 2 dostał mandat.

Bo złapali go na suszarkę, i tyle miał zmierzone, bo mu pokazali wynik.
I co będziesz się kłócił, straszył sądem ???
lechocz
Cromaniak
Posty: 606
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 28.02.2018 11:26

Z napisał(a):
lechocz napisał(a):Zgodnie z Regulaminem nr 39 EKG ONZ oraz według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być mniejsza niż prędkość rzeczywista (V2). Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.

0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h

Oznacza to, że jeżeli na prędkościomierzu wskazówka pokazuje 100 km/h, to pojazd może poruszać się w tempie „zaledwie" 86 km/h..., a przy 200 km/h tylko 176 km/h.

Wówczas będzie to zgodne z normą.

Zazwyczaj jednak w/w maksymalny błąd jest trochę mniejszy i wynosi nie 10% lecz około 6 do 8%.

Wszystko rozbija się więc o to z jaka prędkością faktyczną dany pojazd się porusza, gdyż biorąc pod uwagę obowiązkowe zaniżanie prędkości przez liczniki zamontowane w pojazdach nie jest możliwe przekroczenie limitu prędkości przy jeździe wg wskazań licznika adekwatnych do ograniczeń na znakach.

Ponadto jak wynika z innych dyskusji i zamieszczanych tamże skanów dokumentów, zazwyczaj w przypadku mandatów z Austrii, w przysyłanych dokumentach stosowana jest formułka: "...po uwzględnieniu dopuszczalnego błędu pomiarowego stwierdzona prędkość wyniosła...".

Jeżeli więc piszą o prędkości np. 52 km/h to faktyczna, zarejestrowana prędkość z jaką poruszał się dany pojazd wynosiła 52 km/h + w/w dopuszczalny błąd pomiarowy przyjęty w danym kraju.

To jest takie ich zabezpieczenie przed ewentualnym podważeniem wyniku pomiaru przez sąd.


Lechocz,czy na pewno w %, bo coś mi się nie zgadza,jadąc według licznika 100km/h to w rzeczywistości poruszam się 86km/h?.Chyba pomyliłeś procenty z km/h,zgodzę się z tym że jadąc 100 to zapitalam 95,lecz na pewno nie 85-żadna nawigacja tak nie przekłamuje.


Wymagania homologacyjne stanowią, iż maksymalne zawyżenie wskazań licznika pojazdu tj. V1 do prędkości rzeczywistej V2 nie może być większe niż V2/10, czyli 1 dziesiąta tj. 10% + 4 km/h.

Czyli, przy prędkości licznikowej 100km/h prędkość rzeczywista powinna być NIE MNIEJSZA niż: 10 km/h + 4 km/h = 86 km/h, tj. maksymalne zawyżenie wskazań licznika nie powinno być większe niż 14%.

A od tej wartości zaczynają się widełki stosowane przez producentów, którzy stosują wartości w granicach 6 do 8%.

Dla przykładu w moim samochodzie, jak w jednym z poprzednich postów napisałem, wartość ta oscyluje w granicach od 6 do 10% w zależności od prędkości. A pobawiłem się i zmierzyłem ją tylko dlatego, iż po zmianie samochodu z Forda na Opla coś mi najzwyczajniej w świecie, nie pasowało z tą prędkością wskazywaną przez licznik a moimi subiektywnymi odczuciami. I okazało się, iż faktycznie licznik Forda wskazuje prędkość bliższą tej rzeczywistej niż licznik Opla.

Dlatego też wówczas nieco zgłębiłem ten temat, gdyż po prostu myślałem, że mam uszkodzony licznik. A nawet nie przypuszczałem, że jest to usankcjonowane jakimiś uregulowaniami prawnymi jak się okazało.

W sumie nie jest to, jak osobiście uważam, takie złe, gdyż nawet przy zmianie opon na większy rozmiar, co jest zjawiskiem raczej powszechnym, i bardziej zdecydowanym przyciśnięciu gazu raczej trudno jest przekroczyć prędkość dozwoloną na danym odcinku drogi, gdyż przyjmując w/w wartości skrajne, na ograniczeniu do 100 km/h, licznik powinien wskazywać prędkość ponad 114 km/h aby przekroczyć dopuszczalny limit.

Jak dla mnie jest to w miarę rozsądne. Nawet w przypadku w/w wartości zastosowanych w liczniku Opla. A są też i samochody gdzie te wartości są jeszcze mniejsze. A co za tym idzie liczniki pokazują jeszcze mniejsza prędkość, bardziej "zachęcającą" do przyciśnięcia gazu.
Ostatnio edytowano 28.02.2018 11:50 przez lechocz, łącznie edytowano 2 razy
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 28.02.2018 11:32

Nie wchodząc w rozważania prawne, bo prawnikiem nie jestem - ale nie spotkałem auta, które jadąc wg licznika wskazującego 114 km/h jechało by 100 km/h. Z największymi błędami z jakimi się spotkałem to 8-10% w niektórych Toyotach, a na drugim końcu był np. Citroen Grand C4 Picasso ze stałym błędem 1 km/h.
lechocz
Cromaniak
Posty: 606
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 28.02.2018 11:42

sanchopan napisał(a):Nie wchodząc w rozważania prawne, bo prawnikiem nie jestem - ale nie spotkałem auta, które jadąc wg licznika wskazującego 114 km/h jechało by 100 km/h. Z największymi błędami z jakimi się spotkałem to 8-10% w niektórych Toyotach, a na drugim końcu był np. Citroen Grand C4 Picasso ze stałym błędem 1 km/h.


Bo te 14% to jest homologacyjny zakres maksymalnego zawyżenia wskazań licznika.

Inaczej mówiąc. Producenci mają wolną rękę w stosowaniu liczników zawyżających prędkość wskazywaną od rzeczywistej w granicach od 0 do maksymalnie 14%.

A najczęściej stosowanymi wartościami są 5 do 8%.

Ważne dla wymagań homologacji jest aby nie przekłamywały więcej jak te 14%. Mniej mogą.
ApropoDefacto
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 576
Dołączył(a): 18.07.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) ApropoDefacto » 28.02.2018 11:44

szaki17 napisał(a):
nenek napisał(a):
szaki17 napisał(a):

A jaka masz pewnosc ze jechał akurat 52? moze jechal 60 a 52 wskazal fotoradar i za 2 dostał mandat.

Bo złapali go na suszarkę, i tyle miał zmierzone, bo mu pokazali wynik.
I co będziesz się kłócił, straszył sądem ???


A jeżeli jechał samochód bocznym pasem, to skąd mogę mieć pewność, że "ustrzelona" prędkość na suszarce jest moja a nie sąsiada ? :roll: co w takiej sytuacji ? równie dobrze mogą ustrzelić kogoś 20 sekund wcześniej a potem Tobie powiedzieć, że jechałeś +50 km/h
Thot
Cromaniak
Posty: 513
Dołączył(a): 13.04.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Thot » 28.02.2018 11:45

Rozumiem.
Generalnie każdemu polecam sprawdzić w swoim aucie rzeczywiste wskazania dobrą nawigacją, na dłuższym odcinku prostej i równej (nie pod górę czy w dół mocno) drogi - jeśli to możliwe, to najlepiej na tempomacie. :)
Marsallah
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2275
Dołączył(a): 31.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marsallah » 28.02.2018 11:45

kristoferos74 napisał(a):Te 20 to chyba sam sobie ustaliłeś , przeważnie to jest do 10


Albo i mniej, bo to, że czasem nie zostaniemy zatrzymani, nie znaczy, że za 2 tygodnie nie otrzymamy "sympatycznego" pisemka od Straży Miejskiej w Piździszewie Dolnym :lol:

Poza tym, na 100% wiem o przypadkach ustawiania automatycznych fotoradarów na wykonywanie pamiątkowych zdjęć przekraczającym dozwoloną prędkość już o 5 km/h.
lechocz
Cromaniak
Posty: 606
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 28.02.2018 11:59

Marsallah napisał(a):
kristoferos74 napisał(a):Te 20 to chyba sam sobie ustaliłeś , przeważnie to jest do 10


Albo i mniej, bo to, że czasem nie zostaniemy zatrzymani, nie znaczy, że za 2 tygodnie nie otrzymamy "sympatycznego" pisemka od Straży Miejskiej w Piździszewie Dolnym :lol:

Poza tym, na 100% wiem o przypadkach ustawiania automatycznych fotoradarów na wykonywanie pamiątkowych zdjęć przekraczającym dozwoloną prędkość już o 5 km/h.


Zauważ tylko, ze zazwyczaj radar ma już ustawioną tolerancję błędu pomiarowego.

Np jeżeli, na ograniczeniu do 100km/h, radar ma ustawioną tolerancję uwzględniająca błąd pomiarowy, np. 5% to fotkę Ci strzelą dopiero jak przekroczysz prędkość ponad 110 km/h.

Wówczas to zapłacisz za przekroczenie prędkości o te 5km/h.

To na wypadek aby nie można było podważyć wyniku pomiaru w sądzie, gdyz zadne urządzenia nie są doskonałe.
Rero
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 630
Dołączył(a): 14.10.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rero » 28.02.2018 12:16

Witam. Tak więc na Korsyce znam tę tolerancję absolutnie dokładnie :D :D :D . Otrzymaliśmy karę w wysokości 140 euro. Prędkość 70. Zmierzona prędkość 74. Tolerancja 3 km. Pozostało 71 km. Po miesiącu powitanie przyszło z dalekiego Paryża.


Wrócaliśmy bardzo późno z Ajaccia. I coś się tam w Ajacciu działo - strzelanie, machanie batalionami korsykańskimi, krzyczenie. Piłka nożna? Rewolucja? Zdecydowaliśmy
szybko z tego miejsca odejść na apartman. Na tej wyspie bezpieczeństwo wynosi 10 - najgorsze w Europie. Ale my na szczęście "żyjemy" - myślałam, że ogromne światło jest prawdopodobnie jakimś atakiem terrorystycznym. Nagły błysk światła można było chyba zobaczyć až na kontynencie francuskim. Jechaliśmy w bardzo opuszczonym miejscu - w zupełnej ciemności - wzdłuż morza. :papa:
nenek
Croentuzjasta
Posty: 402
Dołączył(a): 28.09.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) nenek » 28.02.2018 12:59

lechocz napisał(a):
Marsallah napisał(a):
kristoferos74 napisał(a):Te 20 to chyba sam sobie ustaliłeś , przeważnie to jest do 10


Albo i mniej, bo to, że czasem nie zostaniemy zatrzymani, nie znaczy, że za 2 tygodnie nie otrzymamy "sympatycznego" pisemka od Straży Miejskiej w Piździszewie Dolnym :lol:

Poza tym, na 100% wiem o przypadkach ustawiania automatycznych fotoradarów na wykonywanie pamiątkowych zdjęć przekraczającym dozwoloną prędkość już o 5 km/h.


Zauważ tylko, ze zazwyczaj radar ma już ustawioną tolerancję błędu pomiarowego.

Np jeżeli, na ograniczeniu do 100km/h, radar ma ustawioną tolerancję uwzględniająca błąd pomiarowy, np. 5% to fotkę Ci strzelą dopiero jak przekroczysz prędkość ponad 110 km/h.

Wówczas to zapłacisz za przekroczenie prędkości o te 5km/h.

To na wypadek aby nie można było podważyć wyniku pomiaru w sądzie, gdyz zadne urządzenia nie są doskonałe.



No wrescie jakis głos zdrowego razsadku. Nie ma zadnych fotoradarow w zadnym kraju zeby łapały co do 1 km/h wszystko jest tak ustawione zeby nie było szansy podwazyc wyniku pomiarowego. U nas w polsce np noca mamy 60 w obszarze zabudowanym plus np 8 blad pomiarowy wiec wychodzi ze do około 20km/h przekroczone nie łapia i to w dzien nawet.
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3659
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 28.02.2018 13:21

Kary finansowe w Chorwacji za przekroczenie prędkości.

W miejscowości :
< 10 km / h - 300kn
10-20 km / h - 500kn
20-30 km / h - 1000kn
30-50 km / h - 2000kn
> 50 km / h - 5000-15000kn

Poza miejscowości:
10-30 km / h - 500kn
30-50 km / h - 1000kn
> 50 km / h - 3000-7000kn
lechocz
Cromaniak
Posty: 606
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 28.02.2018 13:37

Rero napisał(a):Witam. Tak więc na Korsyce znam tę tolerancję absolutnie dokładnie :D :D :D . Otrzymaliśmy karę w wysokości 140 euro. Prędkość 70. Zmierzona prędkość 74. Tolerancja 3 km. Pozostało 71 km.


Uważam, że źle rozumujesz.

Zmierzona i uwidoczniona prędkość 74 km/h po uwzględnieniu tolerancji radaru 3 km/h daje rzeczywistą Twoją prędkość 77 km/h.

Stąd właśnie biorą się głosy, że za przekroczenie o 1 lub 2 czy 3 km/h nakładają mandaty. Nie. Do tej prędkości należy zawsze doliczyć jeszcze ustawioną tolerancję radaru.

A to daje zupełnie inne wyniki.

A jak do tego wyniku dołożymy zawyżanie wskazań licznika to odpowiedzmy sobie uczciwie sami: ile faktycznie mieliśmy wówczas na liczniku w stosunku do ograniczenia?
Rero
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 630
Dołączył(a): 14.10.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rero » 28.02.2018 14:13

Nie, wszystko zostało napisane dokładnie tak, jak napisałam - i to w języku mojego kraju :) . Dokładnie tak , aby nie było żadnych wątpliwości. - jak to jest. Zmierzona prędkość - 74. PS. I to nasza pierwsza kara w życiu ... i nie protestuję - po prostu informuję...
Ostatnio edytowano 28.02.2018 14:27 przez Rero, łącznie edytowano 1 raz
zag
Croentuzjasta
Posty: 184
Dołączył(a): 09.10.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) zag » 28.02.2018 14:17

Nie lepiej to jechać tyle na ile pozwalają przepisy, o ile się skróci czas przejazdu jadąc 130, czy 150 km/h.
Jak nas zatrzyma przemiły p.Policjant to i tak ten niby zaoszczędzony czas psu w ....., plus dodatkowy bonus kilka stówek w plecy i wakacje zaczynamy od w....., lub co gorsza po miłym ich spędzeniu kończymy tym samym.
dids76
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 7946
Dołączył(a): 20.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dids76 » 28.02.2018 14:46

W 2016r dostałem pamiątkę z Austrii za przekroczenie o 7km/h w terenie zabudowanym. Na mandacie było napisane że te 7km/h jest już po odliczeniu tolerancji. Przy pomiarach radarem tolerancja do prędkości 100km/h w Austrii to 5km/h, powyżej 100km/h to 5%. Przy pomiarach laserem to odpowiednio 3 i 5%
http://www.schnellfahren.info/6.oesterreich.htm
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Tolerancja przekroczania prędkości w różnych krajach - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone