Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Przepisy drogowe w krajach tranzytowych i w Chorwacji.

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Yanush
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 878
Dołączył(a): 03.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Yanush » 15.07.2015 11:00

Kupiony i zamontowany mam już moduł f-my PROELTEC - adres do instrukcji powyżej (wstawił imiennik Janusz) - dzienne.eu.
W moim mobilu nie da się nic wykombinować - dokładane dzienne z LEDów bardzo szpeciłyby przód a gdyby zamontować w atrapie czy kratce zderzaka - nie spełniałyby przepisów (wysokości, rozstawu itd.).
Ten moduł, który mam ma stałe natężenie świecenia - 30%.
Dlatego pytam, czy taki "wynalazek" jest dopuszczalny w krajach tranzytowych...
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1015
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 15.07.2015 11:11

Yanush napisał(a):Dlatego pytam, czy taki "wynalazek" jest dopuszczalny w krajach tranzytowych...

Obawiam się, że na takie pytanie czy to w krajach tranzytowych czy w Polsce niestety nikt Ci jednoznacznie nie odpowie.
Twój modułek jeśli się nie mylę z "miasta Łodzi pochodzi" :mrgreen: :?: Znam człowieka, który zamienił go na Leparda ale broń Boże nie krytykuje tylko podpowiadam.
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1012
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 15.07.2015 11:30

Crocodyl napisał(a):np. w tunelach zapalamy drogowe :!:

Chyba nie bardzo....
Yanush
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 878
Dołączył(a): 03.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Yanush » 15.07.2015 11:32

W zasadzie nie widzę różnicy poza... regulacją natężenia świecenia - od 30 do 70%, ja mam tylko 30%. Ale samo działanie takie samo - świecenie świateł drogowych z redukcją natężenia. Też nie wiadomo czy taki Lepard jest tolerowany przez obcych Policmajstrów.
Ja jeżdżę na tych światłach już od 2011 i do tej pory (w kraju) "nasi" nie czepiali się...
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1015
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 15.07.2015 11:45

yooshky napisał(a):
Crocodyl napisał(a):np. w tunelach zapalamy drogowe :!:

Chyba nie bardzo....

No może nie precyzyjnie napisałem a Kolega pomyślał o "długich". Zapalany drogowe czyli mijania tak aby widzieć i być widzianym. Jeśli masz samochód z fabrycznymi DRL i wyposażony w czujnik zmierzchu światła same się przełączą.
Yanush napisał(a):Ja jeżdżę na tych światłach już od 2011 i do tej pory (w kraju) "nasi" nie czepiali się...

No to życzę tego samego na trasie do Chorwacji.
Yanush napisał(a):Też nie wiadomo czy taki Lepard jest tolerowany przez obcych Policmajstrów.

To nie tyle chodzi o samego producenta modułu ile o zasadę działania przeróbki-modyfikacji.
endryu
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1344
Dołączył(a): 10.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) endryu » 15.07.2015 15:47

Yanush w/g warunków technicznych pojazdu i przepisów homologacyjnych danego auta to nie można zmieniać parametrów lampy, która jest wyprodukowana i homologowana do konkretnego rodzaju światła. Czyli jeżeli chcesz mieć światła dzienne to powinieneś mieć odpowiednią, homologowaną lampę. Inne sterowniki "udające" światła dzienne w lampie innej niż dzienne są nielegalne w Polsce i Europie.
A co na to rzeczywistość to już inna sprawa.
dadamek
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 24.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) dadamek » 27.07.2015 09:41

Witam,

mam kilka pytań do kompletu zapasowych żarówek.
Wymagany jest takowy w Czechach, Słowenii i Chorwacji, ale co jeżeli ja jadę samochodem służbowym na gwarancji i wymiany żarówek powinny byc robiona w serwisie, a nie na parkingu przezemnie, jak się to ma do tych przepisów? kolejne pytanie, co jeżeli mam ksenosy, to też powinienem mięc zapas takiego w bagażniku? W zwiazku z powyższymi pytaniami nasuwa sie 3 czy zapas żarówek (bezpieczników) wogóle jest sprawdzane podczas kontroli drogowej?
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 27.07.2015 09:43

dadamek napisał(a):Witam,

mam kilka pytań do kompletu zapasowych żarówek.
Wymagany jest takowy w Czechach, Słowenii i Chorwacji, ale co jeżeli ja jadę samochodem służbowym na gwarancji i wymiany żarówek powinny byc robiona w serwisie, a nie na parkingu przezemnie, jak się to ma do tych przepisów? kolejne pytanie, co jeżeli mam ksenosy, to też powinienem mięc zapas takiego w bagażniku? W zwiazku z powyższymi pytaniami nasuwa sie 3 czy zapas żarówek (bezpieczników) wogóle jest sprawdzane podczas kontroli drogowej?

Nigdzie nie jest wymagany taki zestaw jeśli samochód jest zarejestrowany w PL.
dadamek
Turysta
Posty: 10
Dołączył(a): 24.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) dadamek » 27.07.2015 09:55

dzięki za szybkie info,
zygzak
Plażowicz
Posty: 8
Dołączył(a): 01.02.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) zygzak » 22.04.2016 18:03

A jak z kołem zapasowym, apteczką w pełni wyposażoną itp ?
Czy na prawdę muszę to wszystko mieć ? Czy jeśli pojazd jest zarejestrowany w PL, to jak powyżej nie dotyczą mnie ich wymagania ?
Wyjeżdżam w środę i nie wiem czy na prawdę mam to wszystko zabierać ?
Co z rejestratorem i z nawigacją ? Mogę używać wszędzie (bo przecież w PL można) czy nie ?
Co zrobić w przypadku,gdy będą chcieli na mnie nałożyć mandat za brak posiadania czegoś tam, czego w Polsce nie musimy posiadać. Przyjmować i potem się odwoływać czy jak ?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 22.04.2016 18:23

zygzak napisał(a):A jak z kołem zapasowym, apteczką w pełni wyposażoną itp ?
Czy na prawdę muszę to wszystko mieć ? Czy jeśli pojazd jest zarejestrowany w PL, to jak powyżej nie dotyczą mnie ich wymagania ?
Wyjeżdżam w środę i nie wiem czy na prawdę mam to wszystko zabierać ?
Co z rejestratorem i z nawigacją ? Mogę używać wszędzie (bo przecież w PL można) czy nie ?
Co zrobić w przypadku,gdy będą chcieli na mnie nałożyć mandat za brak posiadania czegoś tam, czego w Polsce nie musimy posiadać. Przyjmować i potem się odwoływać czy jak ?


Koło zapasowe z rozsądku, apteczka "w razie nie daj Boże"....... Reszta to zdrowy rozsądek :papa:

Przyjemnego urlopu.
nowotarżanin
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1108
Dołączył(a): 21.12.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) nowotarżanin » 22.04.2016 18:30

Sprawę wyposażenia obowiązkowego samochodu reguluje Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym. Wynika z niej, że lokalna policja nie ma prawa nakładania mandatu na kierowców samochodów zagranicznych, jeśli są one wyposażone zgodnie z prawem wynikającym z rodzimych rozporządzeń. W praktyce oznacza to, że poruszając się autem na polskich tablicach przez kraje, który przystąpiły do konwencji, musimy mieć tylko wyposażenie obowiązkowe wynikające z polskich przepisów. Przepisy zawarte w konwencji wiedeńskiej mają pierwszeństwo względem ustaw krajowych. Przed podróżą warto jednak sprawdzić wykaz państw-stron konwencji, aby upewnić się, że obowiązuje ona w regionach, przez które planujemy przejeżdżać lub spędzać w nich urlop.
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1956
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 22.04.2016 19:18

a skąd policjant w danym kraju ma wiedzieć czy dane auto ma wyposażenie obowiązujące w innym kraju?
nowotarżanin
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1108
Dołączył(a): 21.12.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) nowotarżanin » 22.04.2016 19:25

Sol-Wagon napisał(a):a skąd policjant w danym kraju ma wiedzieć czy dane auto ma wyposażenie obowiązujące w innym kraju?

Więc jeżeli nie wie to nie powinien się czepiać wyposażenia obowiązkowego jeżeli obcokrajowiec należy do państwa, które podpisało konwencję wiedeńską, na tej samej zasadzie nie musisz mieć międzynarodowego prawa jazdy.
kojacek
Cromaniak
Posty: 858
Dołączył(a): 29.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) kojacek » 06.05.2016 11:20

Tak mi się przypomniało-w zeszłym roku zwróciłem uwagę na ograniczenia prędkości na autostradzie za Wiedniem (w stronę Grazu)-było chyba 100km/h z dopiskiem... no właśnie nie pamiętam jakim. Jeśli LKW-to znaczy, że ciężarówki, ale może tam było coś innego.
Pamięta ktoś coś?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Przepisy drogowe w krajach tranzytowych i w Chorwacji. - strona 35
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone