Chorwacja Online..........odkryj Chorwację na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków

Ponton Kolibri

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
jozekl
Turysta
Posty: 12
Dołączył(a): 08.08.2008
Ponton Kolibri

Nieprzeczytany postnapisał(a) jozekl » 25.05.2010 13:39

Witam.
Zamierzam dołączyć do grona użytkowników pontonów z napędem silnikowym.
Zapoznałem się z wątkami które były poruszane odnośnie odpowiedniego doboru sprzętu.
Mam świadomość, że jest to kwestia indywidualna.
Jednakże mam pytanie i prośbę o podpowiedz.
Noszę sie z zamiarem zakupu:
Ponton Kolibri KM-360 D (cena 3250 zł) oraz silnik zaburtowy Parsun F5 BMS 5 KM Long (cena 3150 zl).
Moje pytanie, czy na 3-osobową rodzinę (dwoje dorosłych + dziecko) to trafny wybór.
Dodam, że cel mam następujący:
- pływanie rekreacyjne wzdłuż linii brzegowej w Chorwacji,
O ile udało mi się wyciągnąć jakieś wnioski z lektury Waszych wypowiedzi, to z takim silnikiem nie poszaleję sobie.
Zakładam, że ponton ma być komfortowy dla mojej rodziny i służyć nam na wypady kilkugodzinne (w celach wycieczkowych).
- docelowo, być może dokonam wymiany silnika na silniejszą jednostkę (ok. 20KM), wówczas chcielibyśmy tym pontonem zwiedzić okoliczne wysepki (wyprawy już nie wzdłuż linii brzegowej).
Co o tym sądzicie.
ps.
Gdzie w Warszawie można kupić taki sprzęt i najlepiej sprawdzić czy będzie nam odpowiadał pod względem gabarytów i komfortu.
Na większy nas nie stać, również ze względu na gabarytu bagażnika (Citroen Xsara Picasso)
Z góry dziękuję za podpowiedz.
Pozdr.
Janusz L.
Ostatnio edytowano 25.05.2010 16:02 przez jozekl, łącznie edytowano 1 raz
smoki3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4580
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 25.05.2010 14:29

W pontonie L-360 z silnikiem 5 KM i pełnej obsadzie przy większej fali będziesz się czołgał. Motor 5KM według mnie to max. do ponton L-300. Do Twojego zestawu proponował bym silnik co najmniej od 8KM do 10KM.

Jeśli myślisz o zakupie 15KM-20KM, to zrób tak od razu. Odejdzie w takim wypadku kłopot z odsprzedażą mniejszego silnika. Co do Parsona pewnie niewiele się od nas dowiesz, ponieważ większość z osób pływających ma silniki używane (lub nowe) markowe. Do markowych wszędzie dostaniesz części zamienne.

Mnie na początku przygody z wodą też wydawało się " Tylko pływanie rekreacyjne blisko brzegu...." Coś takiego NIE ISTNIEJE ! Woda to Żywioł, a ja mając rodzinę na pokładzie odpowiadam za jej życie i zdrowie.

Wpisz w wyszukiwarkę Tohatsu, Mercury, Honda - Silniki zaburtowe, na pewno znajdziesz w Warszawie, Pruszkowie kilka punktów z silnikami.

Jeśli chcesz zażyj do mojej Relacja

Pozdrawiam. :lol:

smoki3


Ps. Tu znalazłem coś o Parsunach
Ostatnio edytowano 25.05.2010 15:05 przez smoki3, łącznie edytowano 1 raz
Torac
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3874
Dołączył(a): 11.02.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Torac » 25.05.2010 15:02

A co powiecie na samą firmę Kolibri ? Niestety żeby zobaczyć ten ponton muszę jechać 9h do Dorohuska. jest już plan splynięcia Bugiem na tamtym odcinku ale czas ucieka....
Ja się zastanawiam nad wiosłowym (280 cm i burtą 38cm) z przyczepiana pawęża wiec więcej niż 5km nie mogę.
jozekl
Turysta
Posty: 12
Dołączył(a): 08.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) jozekl » 25.05.2010 15:16

Co do kupowania używanych silników nie mam nic przeciwko temu, ale mam pewne obawy związane z tym, że nie znam się na tym.

smoki3 napisał(a):W pontonie L-360 z silnikiem 5 KM i pełnej obsadzie przy większej fali będziesz się czołgał. Motor 5KM według mnie to max. do ponton L-300. Do Twojego zestawu proponował bym silnik co najmniej od 8KM do 10KM.

Jeśli myślisz o zakupie 15KM-20KM, to zrób tak od razu. Odejdzie w takim wypadku kłopot z odsprzedażą mniejszego silnika. Co do Parsona pewnie niewiele się od nas dowiesz, ponieważ większość z osób pływających ma silniki używane (lub nowe) markowe. Do markowych wszędzie dostaniesz części zamienne.

Mnie na początku przygody z wodą też wydawało się " Tylko pływanie rekreacyjne blisko brzegu...." Coś takiego NIE ISTNIEJE ! Woda to Żywioł, a ja mając rodzinę na pokładzie odpowiadam za jej życie i zdrowie.

Wpisz w wyszukiwarkę Tohatsu, Mercury, Honda - Silniki zaburtowe, na pewno znajdziesz w Warszawie, Pruszkowie kilka punktów z silnikami.

Jeśli chcesz zażyj do mojej Relacja

Pozdrawiam. :lol:

smoki3


Ps. Tu znalazłem coś o Parsunach
jozekl
Turysta
Posty: 12
Dołączył(a): 08.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) jozekl » 25.05.2010 15:19

Jeśli możesz jeszcze się wypowiedzieć odnośnie 'gabarytów':
Czy 360 to wystarczająca wielkość dla 3-osobowej rodziny?

jozekl napisał(a):Co do kupowania używanych silników nie mam nic przeciwko temu, ale mam pewne obawy związane z tym, że nie znam się na tym.

smoki3 napisał(a):W pontonie L-360 z silnikiem 5 KM i pełnej obsadzie przy większej fali będziesz się czołgał. Motor 5KM według mnie to max. do ponton L-300. Do Twojego zestawu proponował bym silnik co najmniej od 8KM do 10KM.

Jeśli myślisz o zakupie 15KM-20KM, to zrób tak od razu. Odejdzie w takim wypadku kłopot z odsprzedażą mniejszego silnika. Co do Parsona pewnie niewiele się od nas dowiesz, ponieważ większość z osób pływających ma silniki używane (lub nowe) markowe. Do markowych wszędzie dostaniesz części zamienne.

Mnie na początku przygody z wodą też wydawało się " Tylko pływanie rekreacyjne blisko brzegu...." Coś takiego NIE ISTNIEJE ! Woda to Żywioł, a ja mając rodzinę na pokładzie odpowiadam za jej życie i zdrowie.

Wpisz w wyszukiwarkę Tohatsu, Mercury, Honda - Silniki zaburtowe, na pewno znajdziesz w Warszawie, Pruszkowie kilka punktów z silnikami.

Jeśli chcesz zażyj do mojej Relacja

Pozdrawiam. :lol:

smoki3


Ps. Tu znalazłem coś o Parsunach
Torac
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3874
Dołączył(a): 11.02.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Torac » 25.05.2010 15:22

360 to już długa łódka -spokojna głowa . Raftingi robimy na 320 - są 3-4 osoby , dużo gratów i burty 50cm.
smoki3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4580
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 25.05.2010 15:41

jozekl napisał(a):Co do kupowania używanych silników nie mam nic przeciwko temu, ale mam pewne obawy związane z tym, że nie znam się na tym.




Miałem to samo!

Ponieważ mieszkam w centralnej Polsce, a tu komisów z używkami jest mało, zrobiłem tak:

-Znalazłem silnik odpowiadający moim parametrom na Allegro;
-Wyszukałem "Gościa" sprzedającego silniki zaburtowe bez negatywów (ważne by miał sprzedanych kilka sztuk);
- Upewniłem się telefonicznie o dokumenty na silnik ( umowa kupna) - numery wybite na silniku, dostałem zapewnienie, że mogę sprawdzić silnik po przyjściu paczki i w razie, czego go odesłać("Gość" ze Szczecina);
- Zapłaciłem przelewem na podane konto odpowiednią kwotę wiele niższą niż nowy silnik;


Silnik okazał się trafną inwestycją.

Pozdrawiam.

smoki3
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 762
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 25.05.2010 15:45

Witamy kolejnego Pontoniarza :)

Na początek - zmień proszę temat wątku (literówka w Kolobri) :(

W pierwszym poście napisałeś o silniku Parson (znowu literówka :? - nie żeby mi osobiście to przeszkadzało :wink: - nie jestem "estetą", ale potem osoby szukające jakiś informacji o Kolibri i Parsunie mają problem :( ) "Long", czyli z długą stopą. Do "zwykłych" pontonów stosuje się stopę krótką (chyba że "long" w tym przypadku dotyczy czegoś innego).

Jeżeli masz patent, to na Adriatyk poszukaj lepiej czegoś mocniejszego niż 5 KM (zwłaszcza do tak "dużego" 8O kadłuba) - za 4 tysiące można już naleźć używany markowy silnik 2-suwowy w dość dobrym stanie.

Jeżeli nie masz patentu - to masz jeszcze chwilę na jego zrobienie..... :oops:

W Warszawie najlepiej sprawdzić sprzęt na Zalewie Zegrzyńskim (chociaż teraz można to zrobić prawie wszędzie :cry: :cry: )

Pozdrawiam
Tomek
smoki3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4580
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 25.05.2010 15:45

jozekl napisał(a):Jeśli możesz jeszcze się wypowiedzieć odnośnie 'gabarytów':
Czy 360 to wystarczająca wielkość dla 3-osobowej rodziny?




L-360 to dobry wybór, zobacz jeszcze TU. Mam ponton z tej firmy i mogę go polecić. Sprawuje się wyśmienicie.
smoki3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4580
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 25.05.2010 15:52

mottom napisał(a):Witamy kolejnego Pontoniarza :)



Cześć Tomku, dawno się nie odzywałeś. :lol:
Może trochę nie na temat, ale byłeś TU.


Pozdrawiam.

smoki3
jozekl
Turysta
Posty: 12
Dołączył(a): 08.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) jozekl » 25.05.2010 15:58

Dzięki za podpowiedz.
O ile wiem, to silnik do 10KM nie wymaga patentu.
Spróbuję się rozejrzeć za ile uda mi się kupić używany, markowy silnik o takiej mocy.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedz.
Pozdr.
Janusz L.

smoki3 napisał(a):
jozekl napisał(a):Co do kupowania używanych silników nie mam nic
przeciwko temu, ale mam pewne obawy związane z tym, że nie znam się na tym.




Miałem to samo!

Ponieważ mieszkam w centralnej Polsce, a tu komisów z używkami jest mało, zrobiłem tak:

-Znalazłem silnik odpowiadający moim parametrom na Allegro;
-Wyszukałem "Gościa" sprzedającego silniki zaburtowe bez negatywów (ważne by miał sprzedanych kilka sztuk);
- Upewniłem się telefonicznie o dokumenty na silnik ( umowa kupna) - numery wybite na silniku, dostałem zapewnienie, że mogę sprawdzić silnik po przyjściu paczki i w razie, czego go odesłać("Gość" ze Szczecina);
- Zapłaciłem przelewem na podane konto odpowiednią kwotę wiele niższą niż nowy silnik;


Silnik okazał się trafną inwestycją.

Pozdrawiam.

smoki3
smoki3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4580
Dołączył(a): 29.11.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) smoki3 » 25.05.2010 16:01

jozekl napisał(a):Dzięki za podpowiedz.
O ile wiem, to silnik do 10KM nie wymaga patentu.





W Polsce.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 762
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 25.05.2010 16:10

smoki3 napisał(a):byłeś TU.

Właśnie tam zajrzałem 8) - dzięki.
jozekl
Turysta
Posty: 12
Dołączył(a): 08.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) jozekl » 25.05.2010 16:11

Zdaje się, że w Chorwacji wymagane jest jedynie wykupienie winiety:
forum/viewtopic.php?t=17857



smoki3 napisał(a):
jozekl napisał(a):Dzięki za podpowiedz.
O ile wiem, to silnik do 10KM nie wymaga patentu.





W Polsce.
[/url]
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 762
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 25.05.2010 16:14

jozekl napisał(a):Zdaje się, że w Chorwacji wymagane jest jedynie wykupienie winiety

Nie wykupisz jej, jeżeli nie przedstawisz "patentu skipera".
Dla małych jednostek (mała długość i mały silnik) nie trzeba winiety (więc może obejść się bez patentu)
Następna strona

Powrót do Plaże i Adriatyk. Żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie ...



cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Serwis Cro.pl Chorwacja Online wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja serwisu Cro.pl Chorwacja Online nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

chorwacja online - cro.pl 1999-2019