Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Motorowodniactwo

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 07.12.2009 18:03

niedzwiedz40 napisał(a):a możesz zamieścić zdjęcia rac i rakietnicy?? jeśli to te co myśle to fajnie że zniesiono zezwolenia.


Podaj adres mailowy, to prześlę Ci linka do strony
Pozdrav Jacek
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 07.12.2009 19:13

adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 08.12.2009 21:38

fajne stronki ale tak jak myślałem to nie te race o jakie miałem na myśli ale też są jak najbardziej odpowiednie .dzięki
PS ktoś tu dawał rady jak zarejestrowac jednostkę jako jacht morski lub coś takiego prosze o informacje na mejla, wyczytałem że taka jednostka musi miec reflektor radarowy.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 08.12.2009 21:47

W najśmielszych snach nie sądzilem, że mój wątek dobije do 41 strony... :wink:
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 09.12.2009 21:02

niedzwiedz40 napisał(a):fajne stronki ale tak jak myślałem to nie te race o jakie miałem na myśli ale też są jak najbardziej odpowiednie .dzięki
PS ktoś tu dawał rady jak zarejestrowac jednostkę jako jacht morski lub coś takiego prosze o informacje na mejla, wyczytałem że taka jednostka musi miec reflektor radarowy.


Ze stronu PZŻ-tu pobierasz formularze zapisane w wordzie, wypełniasz, i wysyłasz komplet dokumentów do Warszawy. Po ok 14 dniach otrzymujesz patent flagowy z numerem POL.....
Podstawowe dane łodzi które są niezbędne możesz pobrać ze strony producenta - dane techniczne, i dołączyć do dokumentacji. Wszystko sprawnie, prosto i przyjemnie. PZMWiNW rejestruje tylko jachy do żeglugi śródlądowej, wszystko inne rejestrowane jest właśnie w PZŻ.
Pozdrav Jacek
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.12.2009 21:08

jacek_katowice napisał(a):
niedzwiedz40 napisał(a):fajne stronki ale tak jak myślałem to nie te race o jakie miałem na myśli ale też są jak najbardziej odpowiednie .dzięki
PS ktoś tu dawał rady jak zarejestrowac jednostkę jako jacht morski lub coś takiego prosze o informacje na mejla, wyczytałem że taka jednostka musi miec reflektor radarowy.


Ze stronu PZŻ-tu pobierasz formularze zapisane w wordzie, wypełniasz, i wysyłasz komplet dokumentów do Warszawy. Po ok 14 dniach otrzymujesz patent flagowy z numerem POL.....
Podstawowe dane łodzi które są niezbędne możesz pobrać ze strony producenta - dane techniczne, i dołączyć do dokumentacji. Wszystko sprawnie, prosto i przyjemnie. PZMWiNW rejestruje tylko jachy do żeglugi śródlądowej, wszystko inne rejestrowane jest właśnie w PZŻ.
Pozdrav Jacek


super fajnie że pomogłeś
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 10.12.2009 02:01

FUX napisał(a):W najśmielszych snach nie sądzilem, że mój wątek dobije do 41 strony... :wink:


Myślę, że to nie koniec, gdyż zbliża się kolejny sezon i kolejne wyjazdy.
pozdrawiam Jacek
Witold P.
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 279
Dołączył(a): 13.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Witold P. » 30.12.2009 14:35

jacek_katowice napisał(a):
samart napisał(a):
D1ALVARO napisał(a):narobiliście mi dylematu koledzy :D , to teraz będę się zastanawiał długo co kupić - dobrze że mamy czas :D

samart - jak to w końcu jest z tym ciąganiem jakbym powiedzmy jechał na prawie jazdy B to mógłbym ciągnąć łódkę 5,2 m o wadze powiedzmy 1 tony :?: czy muszę mieć E ( chociażby dla świętego spokoju )


Jaką ma DMC Twój ciągnik - od tego trzeba zacząć.

Teoretycznie, gdyby zgrały się DMC auta i przyczepy,
to możesz ciągnąć przyczepę o DMC 1749KG - warunek auto musi
mieć 1750KG DMC. Reasumując zestaw nie może przekroczyć DMC 3500KG, a przyczepa nie może przekroczyć DMC ciągnika....

Był jeszcze taki wyjątek, że auto np. dostawcze o DMC 3500KG,
mogło ciągnąc przyczepkę lekką o masie do 750KG i w tym jednym przypadku, mogliśmy jechać zestawem o masie 4250KG na podstawie
prawa jazdy kat. "B" :-)
- NIE JESTEM PEWIEN ! - czy ten przepis jest jeszcze aktualny !!!

oj i znowu się rozpisałem :-)

Mam nadzieję, że jest to jasne

pzdr.samart


Jeżeli masz auto o DMC 3500kg, to niestety, zgodnie z nowymi przepisami, Bez kategorii E nie możesz już nic ciągnąć.
Pozdrav Jacek



To chyba nie jest tak do końca.
Posiadacz prawa jazdy kat.B w każdym przypadku może holować przyczepę lekką(DM 750kg).
http://www.forumsamochodowe.pl/prawo-ja ... t15279.htm

http://www.motofakty.pl/artykul/kategoria_b.html

http://www.v10.pl/prawo/Czy,majac,prawo ... g,356.html
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 30.12.2009 21:53

Niektórzy tu mieszają, dlatego zapraszam na inną stronę, gdzie dość szczegółowo wyjaśniam co i jak można, i gdzie to łatwo odczytać w naszych dowodach rejestracyjnych. forum/viewtopic.php?t=26131&start=75
rafiKRK
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 99
Dołączył(a): 25.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafiKRK » 10.02.2010 22:35

Witam !

Mam takie pytanko, bo szukam szukam i znaleźć nie mogę.

Czy w dziale "motorowodniactwo" jest dział '' zrób to sam, porady i to co z mechaniką związane ''

Chodzi mi o to czy wszyscy posiadacze łódek, motorówek, pontonów czy ribów oddają swoje łajby do serwisów ? Czy ktokolwiek robi coś sam przy swoim cacku :D

Np. wymiana płynów eksploatacyjnych , filtrów , naprawy, porady gdzie co i jak, gdzie taniej kupić oryginały czy zamienniki, części zamienne itp. a na własnych doświadczeniach i poradach skończywszy ?

Może warto i korzystnie było by założyć taki wątek ? To pytanie kieruje do szanownych Panów Adminów
:roll:

Pozdrawiam
Jacek L
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 629
Dołączył(a): 10.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek L » 10.02.2010 22:53

Ja staram się sam wszystko robić - bo oddać do serwisu ,to tak jak by wywalić kupę szmalu w błoto i się przejechać na tym błocie ..... a co chcesz wiedzieć ?
rafiKRK
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 99
Dołączył(a): 25.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafiKRK » 10.02.2010 23:27

Jacek L napisał(a):Ja staram się sam wszystko robić - bo oddać do serwisu ,to tak jak by wywalić kupę szmalu w błoto i się przejechać na tym błocie ..... a co chcesz wiedzieć ?


Jestem tego samego zdania ! Bo serwisy nie dość że za usługę niezle sobie winszują to oryginały drogie okrutnie !

Niedawno zakupiłem łajbe Larson 186 lxi 1999r. dł. 5.18m szer. 2.4m
kupiona była z aukcji za wielkiej wody. Była uszkodzona spadł na nią konar i troszkę pokiereszował :cry: Górna część była pęknięta w kilku miejscach. Jak szkutnik u nas w Krakowie zaśpiewał 12 tyś. za jej naprawę to postanowiłem naprawić ją sam. Tym bardziej że z laminatami miałem kiedyś do czynienia a i kosztowało mnie to z lakierowaniem około 3 tyś.

Więc i wymianę tego co konieczne przed sezonem zrobię sam :D
filtry, i wirnik pompy w serwisie okrutnie drogie, znalazłem na necie zamienniki też amerykańskie a tańsze !

Generalnie jeśli chodzi o sprawy techniczne dużo potrawie zrobić sam :D

Mam tylko problem z doborem śruby napędowej ( bo jej nie było)
Wiem że w tym wypadku metoda prób i błędów jest najlepsza. Ale nie mam skąd pożyczyć jakiejkolwiek śruby do testów :cry:


A swoja drogą wydaje mi się że taki dział techniczno poradniczy by się przydał na forum !
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 11.02.2010 00:11

rafiKRK napisał(a):... Mam tylko problem z doborem śruby napędowej ( bo jej nie było)
Wiem że w tym wypadku metoda prób i błędów jest najlepsza. Ale nie mam skąd pożyczyć jakiejkolwiek śruby do testów :cry: ..........


Jeżeli chodzi o śrubę napędową to miałem ten sam problem w mojej łodzi' Sea Ray 210CC z silnikiem Mercruiser 230kM.
Wątpię aby ktoś Ci pożyczył śrubę, mi akurat udało się tego dokonać i pożyczyłem od dobrego znajomego 3 szt. Jedna z nich spasowała idealnie.
Na stronie internetowej jednej z firm są wyszczególnione śruby napędowe w zależności od typu i mocy silnika, ale z tego co się zdążyłem zorientować to nie wszystko, ponieważ należy wziąść pod uwagę także gabaryty łodzi, m.in. jej wagę.
Spróbuj skontaktować się z przedstawicielem producenta w Polsce, być może podając mu model łodzi którą posiadasz będzie potrafił odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Co do wymiany elementów eksploatacyjnych
pytanie czy masz silnik przyczepny czy też stacjonarny??
z przyczepnym większych problemów nie ma, jeżeli chodzi o silnik stacjonarny to jest tylko jeden problem, a mianowicie wymiana oleju w misce olejowej.
Odkręcając korek spustowy w zasadzie cała zawartość znajdzie się w zęzie, najlepiej zrobić to wysysając za pomocą pompy poprzez bagnet, ale do tego trzeba mieć odpowiedznie urządzenie.
Filtry, świece, paski klinowe, itp. jak najbardziej robię we własnym zakresie, po tym jak w pewnym warsztacie za to wszysto skroili mnie na duże pieniądze
Pozdrav Jacek
rafiKRK
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 99
Dołączył(a): 25.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafiKRK » 11.02.2010 00:25

Niestety firma Larson chyba nie ma przedstawicielstwa w Polsce . Na stronie producenta jest numer do rzekomego dilera w Polsce ale dzwoniłem kilka razy ale bez skutku :cry:

Wiem że ze śrubami trzeba znaleźć złoty środek bo inaczej jest z łajbą na danej śrubie jak na pokładzie są 2 osoby a inaczej jak jest ich 8 :roll:

Ale dziękuję bardzo za poradę :D
jacek_katowice
Odkrywca
Posty: 105
Dołączył(a): 19.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek_katowice » 11.02.2010 00:29

Wrócę jeszcze do tematu holowania przyczepy
Ostatnio w necie na stronie sportiwoda.pl znalazłem taki artykuł:

"Holowanie łodzi na przyczepie - co i jak ? - może rozwiejemy wątpliwości ??
Holowanie lodzi na przyczepie - co wolno a czego nie ?
W związku z pojawieniem sie różnych interpretacji internautów prawa drogowego i toczących się zażartych dyskusji,
często popieranych nieaktualnymi wykładniami
kodeksu drogowego postanowiliśmy wyjaśnić ważny problem
holowania łodzi na przyczepach.
Aby problem przedstawić w sposób zrozumiały i czytelny,
musimy zapoznać się kilkoma podstawowymi
określeniami, pozwalającymi nam samodzielnie
obliczyć jaki zestaw wolno nam holować zgodnie z obowiązującymi przepisami.

DMC holownika - jest to Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu. Informuje nas ona o ważnym parametrze jakim jest nieprzekraczalna masa własna pojazdu wraz z pasażerami i bagażem podręcznym.

DMC przyczepy - jest to Dopuszczalna Masa Całkowita przyczepy (masa własna + masa ładunku) określająca jakiej masy ładunek możemy holować na naszej przyczepie.

Prawo jazdy kategorii "B" uprawnia nas do poruszania się:

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
pojazdem, o którym mowa w punkcie wyżej, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

Uprawnienia prawa jazdy kategorii "B+E"

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
pojazdem, o którym mowa w punkcie wyżej, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego. W praktyce
przyczepy o DMC do 3,5 t - suma DMC przyczepy i ciągnika max. 7,0 t

ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,



Masa ciągnika nie uległa zmianie, ale przyczepka ma DMC 1500kg i suma DMC ciągnika i przyczepy wynosi 3990kg
Jazda tym zestawem tylko na podstawie prawa jazdy B+E



Chcąc ciągnąć nasz jacht, łódkę, motorówkę zgodnie z przepisami ruchu drogowego, musimy znać dokładnie parametry ładunku, czyli jego masę własną długość a zwłaszcza szerokość.
Następnie sumujemy masę ładunku z masa własną przyczepy i nie może
ona przekraczać wartości DMC podanej w dowodzie rejestracyjnym przyczepy.
Dobrze by było aby został jeszcze jakiś limit na dodatkowe obciążenie w zależności od rodzaju łodzi mogą to być:
nie zużyte paliwo w baku (im mniej tym lepiej), płyny eksploatacyjne, woda i dodatkowe elementy bagażu wakacyjnego.

Tak więc jeżeli chcemy ciągnąć łódkę o masie własnej np.2600kg i masie własnej przyczepy na poziomie 500kg, to DMC przyczepy powinno być nie mniejsze niż 3100kg, ale lepiej gdyby była zarejestrowana na przynajmniej DMC 3400kg.
Mamy wtedy pewność, że będziemy jechać zestawem nie przeważonym.
W przypadku wątpliwości dot. faktycznej masy zestawu wraz z przyczepą,
radzimy podjechać na wagę i zważyć się samemu, bo jeżeli zrobią to służby
drogowe a waga będzie wyższa niż ta podana w dowodzie rejestracyjnym,
to narażamy się na wątpliwoą przyjemność mandatu, a czasami zatrzymania
dowodu rejestracyjnego."

Pełny tekst wraz ze zdjęciami znajdziecie: http://www.sportiwoda.pl/index.php?opti ... view&id=73

Pozdrav Jacek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone