Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Korki po drodze nad Adriatyk i jak ich uniknąć...

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
jackq
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 135
Dołączył(a): 21.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jackq » 28.07.2019 18:03

Jechałem wczoraj (od 24 w nocy do 12 w dzień) od początku do końca autostradą. Na bramkach korki... phi... pikuś 5-10 min i z głowy. Jeżdżę do cro od kilku lat (6-7 nie pamiętam) ale takiego ruchu na autostradzie to nie widziałem. Najwięcej czasu straciłem na staniu w "sztucznym" korku.
Jak ten korek wygląda ano tak, że prawy pas pustawy za to większość z tego co widziałem naszych południowych pepiczkowych sąsiadów uwielbia lewy pas i tak go skutecznie blokują, że co chwilę tworzy się korek postojowy.
I nie ma, że któryś zjedzie na prawy, o co to nie. Trzeba ich mijać prawym, inaczej się nie da.
Tak długo na Peljesaca to jeszcze nigdy nie jechałem.
Za rok trzeba obrać inną destynację bo tak się samochodem źle podróżuje.

Informacyjne:
Parkingi od Letenye do Splitu wypełnione po brzegi. Na przejściu granicznym HU/CR stałem 7 minut (ok 1 w nocy piątek/sobota), na przejściu BIH max 5 min w sobotę w południe.
welna
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1247
Dołączył(a): 15.09.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) welna » 28.07.2019 18:23

toomas napisał(a):
welna napisał(a):szybciej bramki na autostradach zamienia na winety niz euro wprowadza, i do schengen wejdą.


Chyba w planach mają na 2022r uruchomienie opłat elektronicznych coś jak na węgrzech..