Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

przeróbka z 8KM na 10 KM - yamacha,

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
MaciejWu
Autostopowicz
Posty: 1
Dołączył(a): 04.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) MaciejWu » 04.12.2011 21:19

Witam :] przepraszam z góry że odkpouje ten temat i w ogóle jestem nowy i zarejestrowałem się na tym forum i piszę tylko po to aby napisać wam co nieco na temat tego przerabiania silnika 9,9 na 15 :) a na to forum i temat trafiłem zupełnie totalnie przypadkiem :) Na tych silnikach ścigałem się w klasie młodzieżowej JT-250 jako sport motorowodny (wiecej info : www wkszegrze pl lub www pzmwinw pl)

A wiec : Silnik 9,9 i 15 jak już napisaliście to totalnie identycznie ten sam motor. A różni się z tego co mi wiadomo tym że w gaźniku w 9,9 jest mniejsza dysza i te poruszane przez was organki są elementem takim samym aleeeee, te ograniczniki które blokują otwieranie się blaszek są węższe tzn. bliżej siebie przez co blaszki odchylają sie mniej i wpuszczają mniejsza ilosc mieszanki. i teraz w naszym sporcie wymieniało się ewentualnie dysze w gaźniku, rozszerzało organki planowało głowice, powiększało okna w cylindrach, polerowało wszytskie ranty zatykało podciśnienia omijało złączkę paliwa rozwiercało okna przy wałku w spodzinie którędy wylatują spaliny żeby miały większe otwory a także wyjmowało termostat do spodzinki olej ATF do skrzyni automatycznych i taki sprzęt z łódka i zawodnikiem ważacym w moim przypadku jakieś 170 kilo leciał około 76 km/h a ten limit i tak już się podniósł :) Ktoś tam wcześniej pisał żeby nie odginać tych blaszek bo stracą właściwości itp. a to nie ma znaczenia bo one podczas pracy mają i tak się odginać do tego ogranicznika a im lżej będa się otwierały tym lepiej bo łatwiej zassają i wcześniej zaczną zasysać mieszankę z gaźnika. dodatkowo organki puszczają paliwo tylko w stronę cylindrów dlatego kiedy jeden tłok idzie w dół organki się zamykają i wytwarza się ciśnienie w komoprze korbowej dzięki któremu w momencie otwarcia okien mieszanka wpada tam pod ciśnieniem i nie musi być zasysana. dlatego są one tak ważne i silnik bez nich nie zadziała. jeśli byście naprawdę chcieli te ograniczniki rozciągać to nie można przesadzić bo wtedy bedą obiawy o których pisalićie ze zdjętymi tymi ogranicznikami. w Homologacji tego silnika która posiadam podają odległość pomiędy ogranicznikiem a tymi blaszkami 28mm i 1 mm odchyłki dla silnika 15F wiec w 9.9 powinno być seryjnie mniej niże 28 mm. ja od razu mówie że nikogo do tego nie namawiam, do żadnych przeróbek ale wierzę w to że to działa, i było wypróbowane przez całą polskę zawodników klasy młodzieżowej lub ich mechaników :) Pozdrawiam
bogdan63
Croentuzjasta
Posty: 332
Dołączył(a): 08.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) bogdan63 » 05.12.2011 15:17

witam serdecznie,
nie skomentuję powyższego tekstu bo się na tym nie znam, ale mój silnik 8konny po przeróbce ma więcej koni, trudno określić ile więcej ale ma, być może ma właśnie 10 koników, w każdym razie różnica jest zauważalna.
pozdrawiam
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 12.07.2012 15:09

Rysio widziałem Twoje filmiki na YT i nasunęły mi się takie pytania:

- na jakiej śrubie pływasz (rozmiar) ?
- grzebałeś coś przy silniku czy masz w 100% oryginalny tzn. z tą blaszką blokująca na manetce i resztą oryginalnych bebechów ?
- jaki masz ponton (dno, długość) ?

Widzę, że naprawdę Ci sprzęt wymiata. Do swojego nie mam niby zastrzeżeń ale Twój ma jakby więcej "jadu" i nie wiem z czego wynika ta różnica. Mój zestaw wychodzi z wody jak Twój, ale z tego co widzę to na pełnym gazie u Ciebie silnik ma wyższe obroty. Mój pracuje nieco "nizej" a widać że ma potencjał. Po sciągnięciu blokady (blaszka) po przekroczeniu 3/4 otwarcia nic się nie dzieje, a wedlug serwisu moc powinna się podnieść. Nie wiem czy ten typ tak ma czy może śruba nie ogarnia tematu. Widziałem kilka filmów różnych autorów i te Yamahy u każdego kręcą się na max. I już nie wiem, czy to blokada czy rozmiar śruby, a moze każdy z nich zrobił tuning na 15 ???
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 10.10.2012 10:43

Witam i odgrzewam temat. Sprawa wbrew pozorom nie jest łatwa, ponieważ w serwisie YAMAHY nie można uzyskac wiarygodnych informacji, poza tym na necie wiadomości w temacie jest mało a jak już są to tłumaczenie jest trudne i tłumacz google nie daje rady. Opisywane wielokrotnie tutaj na forum „organki” czyli według Yamahy REED VALVE ASSY to według tłumacza google „zawór trzciny”. Jak mówię, w serwisie nie są przychylni w sprawie która nas interesuje. Wielokrotnie pytałem i tyle samo razy uzyskiwałem odpowiedź, że blokowanie mocy było i jest tylko na manetce a bebechy w silniku są te same. W praktyce okazało się to nieprawdą . Po usunieciu blokady silnik nie zyskuje wcale mocy a po przekroczeniu miejsca gdzie rumpel był zablokowany wrecz słabnie.
Rozwiązania szukałem na stronie http://www.yamaha-motor.com/partviewer/ ... s=outboard gdzie wirtualnie rozbierałem silnik na atomy i jedyna rzecz jaka znalazłem to róznica pomiedzy częściami
63V-13610-00-00 dla silnika 9.9 KM
63W-13610-00-00 dla silnika 15 KM
Zapytałem o część dla 15 KM w serwisie w Warszawie i otrzymałem odpowiedź, że jest to część na zamówienie (oczekiwanie 2 tygodnie) w cenie 480 zł. Przekopałem internet i znalazłem w USA tą część w cenie poniżej 70 $. Wykorzystałem okazję, że kumpel pojechał na wakacje do Stanów i część została zakupiona. Na pierwszy rzut oka widać, że są to zupełnie inne elementy. Poniżej zamieściłem fotki.
Jeżeli jest ktoś kto zna techniczny angielski to tutaj jest link gdzie jest opisana przeróbka
http://www.rib.net/forum/f36/converting ... 13461.html
Niestety nie potrafię przetłumaczyć zdania: „purchased a 12 pitch prop to take advantage of the extra power” - jak ktos wie o co chodzi to będe wdzięczny.

ZAWORY SILNIKA 9.9
Obrazek

ZAWORY SILNIKA 15
Obrazek

W wersji dla 15KM ograniczniki są o wiele dalej, więc blaszki bedą sie szerzej otwierać i więcej mieszanki będzie wchodziło do cylindra co musi się przelożyc na wydajność i wzrost mocy.
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 10.10.2012 13:52

„purchased a 12 pitch prop to take advantage of the extra power”

Jak dla mnie znaczy to: "zakupiłem/zakupiono śrubę o skoku 12 w celu wykorzystania dodatkowej mocy".
Logiczne. Większa moc - inna śruba :)
WitekO
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 09.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) WitekO » 09.11.2012 23:54

Witam! jestem tu nowy. Jestem szczęśliwym posiadaczem yamahy 9.9 2 suw. Nie ukrywam, że do zakupu tego silnka zainspirował mnie właśnie ten post. Mam pytanko - czy te organki różnią się tylko bardziej odchylonymi ogranicznikami czy mają też większe otwory pod blaszkami w części plastikowej.
W tym roku kupiłem w stanach śrubę 9 1/4 x 10 1/2 aluminiowa i 9 1/4 x 11 nierdzewka, różnicy w pływaniu nie ma prawie wcale. Na pontonie 2.9 uzyskałem prędkość 38 km/h (GPS) na śrubie 11" a na 10 1/4 36 km/h w dwie dorosłe osoby, a na hondzie 38 IE już tylko 33. Zastanawiam się czy nie wymienić organków, a może wystarczy odgiąć trochę ograniczniki.
pozdrawiam
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 24.11.2012 14:53

WitekO - otwory w organkach "na oko" wyglądaja tak samo. Odgięcie ograbiczników jest inne. W wersji 9.9 blaszki odchylały się tylko środkiem a góra i dół blaszki przylegał, mieszanka przechodziła takim jakby brzuszkiem o bardzo małym przekroju. Natomiast w 15 ogranicznik pozwala blaszkom na pełne ich otwarcie - góra blaszek sie normalnie odchyla. Na pierwszy rzut oka elementy róznią się tylko rozgięciem ograniczników ale może byc i tak, że blaszki są z innego metalu, a tego nie jestem w stanie sprawdzic.
WitekO
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 09.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) WitekO » 24.11.2012 18:30

W sklepie internetowym można dokupić same blaszki i ograniczniki zwane "REED SET" za 13,65 $ poz. 2 na liście http://www.boats.net/parts/search/Yamah ... parts.html. Pasują do silnika 9.9 i 15 KM więc - to te same części. Tylko całe organki występują jako odrębne części i mają inny nr katalogowy. Może serwisant wymieniając same ograniczniki i blaszki w wersji 15KM sam je odgina na giętarce do odpowiedniego momentu.
WitekO
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 09.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) WitekO » 28.11.2012 00:37

Zdobyłem się na wymontowanie tych organków i okazało się, że ograniczniki są rozgięte na 26 mm. Wygląda to jakby ktoś rozginał je szczypcami. Są widoczne lekie okaleczenia na górnej krawędzi.
Załączniki:
PB271069.JPG
rozgięte ograniczniki
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 15.08.2013 14:21

Witam ponownie. Dopiero wczoraj przetestowałem silnik po wymianie zaworków. Musiałem zrobic test przed wyjazdem do CRO :D Różnica pomiedzy 9.9KM a 15KM to przede wszystkim predkość 40km/h zamiast 31 km/h według GPS, szybsze wchodzenie w ślizg praktycznie przy dwóch dorosłych osobach to 2-3 sekundy, do utrzymania ślizgu nie trzeba trzymać manetki na max wystarczy 1/2 otwarcia przepustnicy. Testy robiłem na Wisle w Krakowie w róznych warunkach (z prądem, pod prąd, fala). Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Nawet mam wrazenie że do pontonu o długosci 340cm taki silnik jest odrobine zbyt silny i przy pływaniu w pojedynkę siedzenie na burcie może się skończyć nieplanowaną kąpielą - przy pływaniu samemu tyłek lepiej trzymac na podłodze, zwłaszcza na pełnym gazie na fali.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13045
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 16.08.2013 00:31

A ławeczek w gumjaku nie masz że na burtach przesiadujesz? Co do ewentualnej kąpieli to pamiętaj by mieć zrywkę dobrze do siebie przypiętą :)
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 18.08.2013 12:52

Rysio, ławeczka oczywiscie jest ale jak zobaczysz na moje zdjęcie na poprzedniej stronie to zobaczysz że chłopa jest kawał a miejsca w pontonie juz nie koniecznie :D Poza tym ławka jest źle zlokalizowana i rumpel wbija mi się w kręgosłup. Pozostaje tylko burta lub podłoga... Ale najwazniejsze że przeróbka się udała i ponton chodzi lepiej niz w poprzednich sezonach :D :D :D No i to że był przez te wszystkie lata zblokowany na pewno nie zaszkodziło łożyskom na korbowodach i kompresji na tłokach - jest po prostu dobrze dotarty :wink:
globtrotuar
Croentuzjasta
Posty: 159
Dołączył(a): 04.05.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) globtrotuar » 22.08.2013 22:38

WitekO napisał(a):Zdobyłem się na wymontowanie tych organków i okazało się, że ograniczniki są rozgięte na 26 mm. Wygląda to jakby ktoś rozginał je szczypcami. Są widoczne lekie okaleczenia na górnej krawędzi.


A dlaczego są 3 blaszki, jeżeli są 2 cylindry?
Przepraszam za głupie pytanie ale do tej pory wymontowałem tylko gaźnik. Te organki to oczywiście następny element na dolocie. Okazało się jednak, że po ponownym zmontowaniu gaźnik przecieka (cóż, uszczelki ponad dwudziestoletnie). Na ten przeciek planuję Hylomar, bo na zestaw naprawczy czekałbym raczej długo.
galdon
Autostopowicz
Posty: 1
Dołączył(a): 23.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) galdon » 23.08.2013 13:35

Marshall napisał(a):Witam ponownie. Dopiero wczoraj przetestowałem silnik po wymianie zaworków. Musiałem zrobic test przed wyjazdem do CRO :D Różnica pomiedzy 9.9KM a 15KM to przede wszystkim predkość 40km/h zamiast 31 km/h według GPS, szybsze wchodzenie w ślizg praktycznie przy dwóch dorosłych osobach to 2-3 sekundy, do utrzymania ślizgu nie trzeba trzymać manetki na max wystarczy 1/2 otwarcia przepustnicy. Testy robiłem na Wisle w Krakowie w róznych warunkach (z prądem, pod prąd, fala). Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Nawet mam wrazenie że do pontonu o długosci 340cm taki silnik jest odrobine zbyt silny i przy pływaniu w pojedynkę siedzenie na burcie może się skończyć nieplanowaną kąpielą - przy pływaniu samemu tyłek lepiej trzymac na podłodze, zwłaszcza na pełnym gazie na fali.



Witam
Więc wymieniłeś zaworki tzn "organki" czy same blaszki ?
Proszę o pomoc bo jestem na kupnie yamahy 9.9 i ma to tylko sens jeśli zwiększę moc
Z góry dzięki
czapkon
Autostopowicz
Posty: 1
Dołączył(a): 13.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) czapkon » 13.10.2013 23:05

Witajcie, podkusiło mnie coś szukać, ale to niebagatelny temat, odpływ wody z Yamaha 9,9kM i zboczyłem z tego tematu czytając wszystkie wypowiedzi nt. tytułowy. Mam 9,9 kM i spróbuję na pewno. Myślę, że należy dać więcej paliwa uwzględniając poprawną pracę, a więc doloty mieszanki i wyloty spalin (przepustnica - manetka, opisywane "organki", regulacja składu mieszanki; myślę, że otwory na spaliny wystarczą). Teraz natomiast muszę poszukać coś o przyczynach i sposobie naprawy nieprawidłowej, małej ilości "wypluwanej" wody, a więc stwierdzić przyczynę poczynając od drożności, ale tu raczej nie podejrzewam, natomiast do pompki wody muszę się dostać i poszukać części zamiennych. Pozdrawiam.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
przeróbka z 8KM na 10 KM - yamacha, - strona 5
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone