Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

przeróbka z 8KM na 10 KM - yamacha,

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 17.06.2010 15:36

mik00 napisał(a):Widzę koledzy że te Yamaszki się dość łatwo odblokowują. Ja się już jakiś czas "doktoryzuje" w Hondzie BF15 i niestety moduł elektroniczny jest najdroższym elemetem, któryby pozwolił wyłuskać dodatkową moc. Ale tak to już jest z nowszymi konstrukcjami.


Niestety, 2-suw jest prostszy w budowie niż Honda BF. W 4-takcie majstrowanie przy gaźniku to nie wszystko, a w 2-takcie daje dobre rezultaty. Czterosuw ma układ rozrządu i zawory regulują ilość paliwa która dostanie się do komory spalania. Cóż da, że powiększysz dawkę na gaźniku skoro zawór za wcześnie się zamknie ? Podstawa to wałek rozrządu i moduł zapłonowy. Ale to może być droższe niż sprzedaż Twojego silnika i zakup mocniejszego.

mottom - jesteś pewny w 100% że twój silnik ma 15 KM ??? Czytałem na różnych forach, głównie USA,UK że jedynym sposobem jest wymiana gaźnika. Mam upatrzoną yamahę 9.9 2-TAKT i jeżeli da się ją odblokować w prosty sposób na 15KM to ją kupię jeżeli nie, będę musiał kasy dołożyć na oryginalne 15-20 kucyków. Na kilku forach zapodajesz temat o "organkach" w Twoim silniku. Przeszukałem google i tylko Ty używasz w Polsce tego określenia. Jak ta część się nazywa w technicznym języku ??? Te "organki" się usuwa czy wymienia na inne ??? Może masz zdjęcie tej części. Jak możesz to napisz gdzie ona jest. Pozdrawiam.
Zobacz tutaj jak na pontonie 3,80 w trzy dorosłe osoby chodzi po morzu 9,9 KM :D Moc wystarczająca. No chyba, że silnik jest po przeróbce.
mik00
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 23.11.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) mik00 » 17.06.2010 15:47

Ja też się długo zasadzałem na tę yamahę 9,9 niestety nie udało się nic znaleźć w dobrym stanie. Organki - temat znany serwisantom - z tego co się dowiadywałem mieści się on między gaźnikiem a kolektorem ssącym pełniąc rolę zwężki. Jeśli się mylę poprawcie.

Pzdr
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 17.06.2010 15:58

Koledzy, proszę o szybką pomoc. Sprzedawca zapewnia, że to silnik z krótką stopą "S" jednak mam małe zastrzeżenia. Tak nisko schodzi śruba w krótkim silniku ??? W mojej hondzie BF5 śruba jest bliżej kila. Da się w ogóle wejść w ślizg na pontonie z pawężą S z silnikiem ze stopą L ??? Trochę mi to nie pasuje.......

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
mik00
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 23.11.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) mik00 » 17.06.2010 16:05

Umnie wygląda to podobnie. Płyta antykawitacyjna poniżej kila. BF15 kolumna S. -mogę podesłać fotki

Pzdr
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 17.06.2010 16:38

Kolego, na kolanach błagam - wrzuć fotkę krótkiej BF15 na pawęży. Muszę gościowi zaliczkę wpłacić zanim mnie ktoś ubiegnie. Dziękuję.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 17.06.2010 20:37

Niestety nie mam nigdzie zdjęcia silnika na pawęży w pozycji opuszczonej (żeby zobaczyć jak nisko pod kilem jest płyta antykawitacyjna :(
Poniżej zdjęcie samego silnika (leżącego na trawie - może pomoże przy porównaniach)
Obrazek
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 17.06.2010 20:42

Marshall napisał(a):mottom - jesteś pewny w 100% że twój silnik ma 15 KM ??? Czytałem na różnych forach, głównie USA,UK że jedynym sposobem jest wymiana gaźnika. Mam upatrzoną yamahę 9.9 2-TAKT i jeżeli da się ją odblokować w prosty sposób na 15KM to ją kupię jeżeli nie, będę musiał kasy dołożyć na oryginalne 15-20 kucyków. Na kilku forach zapodajesz temat o "organkach" w Twoim silniku. Przeszukałem google i tylko Ty używasz w Polsce tego określenia. Jak ta część się nazywa w technicznym języku ??? Te "organki" się usuwa czy wymienia na inne ??? Może masz zdjęcie tej części. Jak możesz to napisz gdzie ona jest. Pozdrawiam.

Na 100% nie jestem pewien (co najwyżej na 99% :( )
Pojęcia "organki" używał serwisant w serwisie Yamahy - może spróbuj z nim pogadać o szczegółach.

Niestety nie mam również żadnego zdjęcia tej części :(

Pozdrawiam
Tomek
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 17.06.2010 21:12

Określenia są różne np. dławik, zwężka. Z organkami spotkałem się po raz pierwszy. Z ciekawością wrzuciłem hasło "yamaha 9.9 organki" do googla i w odpowiedzi otrzymałem Twoje posty z cro.pl i z jakichś for motorowodnych. Rozmawiałem z moim mechanikiem i wie o co chodzi, chociaż na to mówi "blaszki" :wink:
Bardzo dziękuję za zdjęcia. Pozdrav.
mik00
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 23.11.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) mik00 » 18.06.2010 08:40

Moja BF15 na Bush K-360

Obrazek
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 18.06.2010 08:47

Marshall napisał(a):Kolego, na kolanach błagam - wrzuć fotkę krótkiej BF15 na pawęży. Muszę gościowi zaliczkę wpłacić zanim mnie ktoś ubiegnie. Dziękuję.


Mercury 15KM, na moim pontonie wygląda tak samo jak na zdjęciach. Niestety zdjęć w tym ujęciu brak.

Pozdrawiam.

smoki3
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 18.06.2010 12:09

Wielkie dzięki za pomoc. Zaliczka wpłacona. Będzie zestaw Quicksilver 340 + Yamaha 9.9KM. Oczywiście te 9.9KM to tylko na czas transportu, po przyjeździe do domu pierwsze co zrobię to wywalę te cholerne "organki".
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 18.06.2010 12:20

Marshall napisał(a):Wielkie dzięki za pomoc.

Podziękujesz po testach :wink: :D

Marshall napisał(a):po przyjeździe do domu pierwsze co zrobię to wywalę te cholerne "organki".

Jeżeli masz taką możliwość - sprawdź najpierw wrażenia na 9,9 (żeby można było z czymś potem porównać po odblokowaniu) - oczywiście prośba o opisanie tego na forum :idea:

Ciekawe - czy naprawdę samo "wywalenie organków" załatwia sprawę?

Pozdrawiam
Tomek
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13045
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 18.06.2010 12:30

A czy wywalenie samych organków nie powinno wiązać się z wymianą śruby :?: Silnik będzie miał nadmiar mocy w stosunku do śruby silnika 9,9HP a tym samym podniesione i to być może dość znacznie obroty co spowoduje krótszą żywotność.
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 18.06.2010 12:31

Po wywaleniu tego elementu, trzeba będzie ustawić skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Zmienia się jej ilość w cylindrze bo zdjęciu blokady. Czynność łatwa do wykonania. Można też świece wymienić na "cieplejszą" aby ułatwić zapłon większej ilości mieszanki.
Po testach oczywiście zdam relację - pomiar GPS, zdolność ślizgu w zależności od obciążenia i inne rzeczy które zauważę.

mottom - na jakiej mieszance oleju z paliwem pływasz :?: 1:100 tak jak jest opisane na silniku czy dajesz więcej oliwy :?: Ja będę pływał na "niebieskim" quicksilverze TCW-II, lub TCW-III. Olej w sumie najwyższej klasy, teoretycznie 1:100 powinno być OK. W instrukcji silników z dozownikiem podają, że silnik sam dobiera stosunek w zależności od obciążenia w zakresie 1:30 - 1:150. Tutaj trzeba ręcznie "namieszać" dlatego pytam.

Rysio napisał(a):A czy wywalenie samych organków nie powinno wiązać się z wymianą śruby :?: Silnik będzie miał nadmiar mocy w stosunku do śruby silnika 9,9HP a tym samym podniesione i to być może dość znacznie obroty co spowoduje krótszą żywotność.


W mojej hondzie BF5 jest odcięcie zapłonu, w tym silniku podejrzewam że też będzie. Jeżeli obroty przekroczą wartość graniczną, elektronika się tym zajmie.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 18.06.2010 14:36

Marshall napisał(a):mottom - na jakiej mieszance oleju z paliwem pływasz :?: 1:100

Staram się robić 1:100 (oczywiście pod warunkiem, że coś się nie "omsknie" :oops: :D ).
Mam taką większą strzykawkę, która traktuję jak menzurkę (niezbyt "twórcze", ale chyba działa :roll: ).
Dokładnej nazwy oleju nie pamiętam - muszę sprawdzić (ale raczej z tych "porządnych") 8O
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
przeróbka z 8KM na 10 KM - yamacha, - strona 2
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone